Technics TTs: dood of begeerd product? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 24-06-2011 17:49
Beste djr's,

naar aanleiding van de vele verkopen van Technics TT's (niet alleen hier, maar in het algemeen) dacht ik hier even een topic over te maken.
Vond niet direct een topic, dus bij deze.

Niet alleen hier maar in het algemeen ondervind ik toch wel een 'massale' verkoop van deze prachtige platendraaiers. Heb nog maar net een set gekocht en moet zeggen dat ik ze echt wel niet meteen zou willen wegdoen. Dus echt met de bedoeling om ze jaren te houden.
De reden waarom ik meteen Technics kocht was omdat ik wist dat deze niet meer gemaakt werden sinds vorig jaar en ik de kans niet wou mislopen om ooit een set te bezitten. Wie weet kan je er over een paar jaar zelfs geen meer vinden voor de prijzen van vandaag...

Denken jullie dat de waarde van Technics TTs later enorm in waarde zou stijgen of zal de waarde altijd maar gelijk blijven? En misschien zelfs verminderen omwille van zijn ouderdom?
Ik vind ze op 2dehands sites meestal voor 500/600? per set, ongeveer de helft van zijn 'nieuwwaarde' van toen hij nog gemaakt werd.
Op sommige sites betaal je er nu zelfs soms 1000? voor, nieuw...
Binnen een paar jaar worden Technics toch redelijk exclusief dan?
Dan gaan we denk ik TTs de deur zien uitvliegen voor 1000? stuk, 2dehands...
Misschien overdreven maar mogelijk toch?

Wat denken jullie?

What do you think about Technics TTs: dood of begeerd product? ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 08-07-2011 23:51
Poster: Estacy
qua features loopt de Technics zwaar achter, maar das ook nie gek na 35 jaar.
maar er is zoveel meer

de knoppen, de toonarm zonder speling, het gewicht, zware pitch, het geluid van de ietwat scheve knopjes als je ze indrukt, de feeling in het algemeen, het feit dat je een stukje techniek hebt wat 30 jaar lang de ENIGE standaard was in clubland. Het feit dat Technics direct drive goed en bereikbaar maakte, dat je een draaitafel hebt waarvan de levensduur niet bekend is omdat er simpelweg nog geen kapot zijn gegaan waar de mens geen schuld had. en als er iets kapot is, dan is na 35 jaar zoveel informatie en onderdelen te vinden, en dankzij de makkelijke maar toch goede constructie, je langer moet wachten op de bezorging van je onderdelen dan het repareren zelf. en het idee dat je een stukje apparatuur hebt wat DJ'en zoals we het nu kennen mogelijk maakte.

D?t, is waarom je voor Technics kiest

Helemaal mee eens. Estacy. En als je hogere torq nodig hebt om correct te kunnen mixen ben je geen goede beatmach DJ. Waarom gebruiken de scratch DJ onder ons nog steeds Technics vraag ik me dan af?

Wat ben ik er blij dat ik er 3 bezit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-07-2011 @ 23:53:10 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 4.963 days.
 Post CommentThat would be 165.4 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 7 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 979
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.052