NI Traktor software upgrade of normaal pakket
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 21-06-2011 10:00
Simpel vraagje (of toch weer niet?),

Ik zou graag een Traktor Audiointerface kopen en was al van plan om het Traktor Scratch Duo 2-pakket te nemen. Hier zit alles in wat ik nodig heb, incl. vinyl's en interface.
Nu mijn vraag:
Aangezien een maat van mij al in het bezit is van de Traktor Pro 2 software (gratis update door aanschaf van NI Traktor Kontrol S4) vroeg ik me af of ik niet beter af was om de 'upgrade' te kopen via hem dan.
Er staat dat dit alleen maar werkt voor huidige registraties en hij dit dus eigenlijk kan kopen voor mij.
Maar heeft dit dan effect op zijn huidige software of kan hij dit verder blijven gebruiken?
Wat ik probeer te vragen is: Kan iemand anders met de oude software een upgrade kopen en doorgeven aan iemand anders? Zonder dat hij er zelf last van heeft?

Scheelt toch weer wat geld en met alle beetje extra's kan ik wat meer investeren in ander materiaal eh Winking my eye

What do you think about NI Traktor software upgrade of normaal pakket ??

Vote :   

Gery    posted on 21-06-2011 11:44
in een woord: neen.

De versie van Traktor Pro 2 die bij de S4 geleverd wordt is een versie speciaal voor de S4.
Misschien zal je er wel op interne modus mee kunnen draaien, maar de timecode functie zal zeker ontbreken.

Daarvoor is Traktor Scratch Pro 2 nodig.?

In jouw geval moet je dus voor Traktor Scratch Duo 2 gaan.

Op de bijgeleverde Audio 6 heb je 3 stereo inputs en 3 stereo outputs.
Goed dus om 2 decks timecode te sturen, een sample deck te grbuiken en dan nog eens je mix te kunnen opnemen!

Happy, laughing
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 21-06-2011 11:50
Om problemen te vorkomen zou ik gewoon een totaal pakket kopen. Het werkt wel. Maar komen ze er achter dat jullie samen op een registratie draaien dan heb je kans dat je problemen krijgt.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-06-2011 @ 11:58:46 (1%)
Aziaat    posted on 21-06-2011 12:32
Jep, dacht al zoiets, had gewoon bevestiging nodig.
En nu je het zegt, de software van de S4 is inderdaad anders, nooit opgemerkt...
Vormde op zich toch geen probleem want er zijn nog andere vrienden die gewoon nog de oude audio4dj bezitten.
Nuja, ik weet het antwoord al, niet doen dus.
Had gedacht dat iemand hier wel ervaring mee had ofzo Happy, laughing

Misschien nog een kleine vraag: wat als je gewoon de software op 2 laptops wil installeren?
Want we draaien toch wel heel vaak samen en soms is het gewoon makkelijker om in de ene fuif/caf? mijn mac te gebruiken en in de andere de zijne.
Kan toch niet anders dat dit bij velen voorkomt? Deze djs moeten dan een extra software pakket kopen om hun 2e laptop te gebruiken? Of vormt Native Instruments hierop een uitzondering?

Bedankt!
Dolivieira    posted on 21-06-2011 14:26
Kan. Ik heb hem hier op mijn Windows 7 Laptop en op mijn Macbookpro staan.
Aziaat    posted on 21-06-2011 15:43
Poster: Dolivieira
Kan. Ik heb hem hier op mijn Windows 7 Laptop en op mijn Macbookpro staan.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Probeer de software te installeren maar kan hem niet activeren aangezien de serial al gebruikt werd...
Yorick    posted on 21-06-2011 15:59
onder de zelfde gebruikers naam registeren, werkt prima
heb dat hier thuis ook gedaan op m'n twee mac book pro's
Dolivieira    posted on 21-06-2011 16:55
Idd precies zoals Yorick al zegt. Onder de zelfde Registratie naam.
Gery    posted on 21-06-2011 18:36
je kan enkele keren dezelfde serial gebruiken.. weet niet juist hoeveel maar meer als 3 ? 4 zal het wel niet zijn.
Denk dat dit in de tijd ook terug aangepast wordt.

Ik heb mijn vorige traktor versie bvb 3 keer ge?nstalleerd..
2 keer op mijn vorige macbook, initieele installatie, en na vervanging van mijn harde schijf
en een keer op mijn nieuwe, kort voor de release van versie 2.

Dus als je het met dezelfde registratie account in het service center doet moet het zeker wel lukken Happy, laughing

DJ - Producer
Aziaat    posted on 21-06-2011 18:45
Ok?, heel erg bedankt Winking my eye mag slotje op
Desp    posted on 22-06-2011 14:07
Je hebt een control service center, daar voer je je username en wachtwoord in en serial en dan kun je hem op meerdere latops/desktops installeren.

Ik heb hem ook op meerdere lopen. Ideaal.
http://soundcloud.com/desp
Aziaat    posted on 27-06-2011 17:33
Ok?, heb nu een werkende versie van Traktor Pro 2. Wel via account van een vriend, maar hij gaat er mee akkoord. Nu zag ik bij de instellingen dat ik eigenlijk TOCH audio 6 kan aansluiten en timecoded draaien. Of zie ik dit verkeerd?
Dus ik zou enkel maar een geluidskaart moeten kopen ? la audio 6 en timecoded vinylplaten en i'm ready to go?
djcanta    posted on 30-06-2011 16:17
Aansluiten kan altijd, maar Time-code werkt alleen als 't software-matig is geactiveerd. Dus je hebt wel een software-upgrade nodig. Traktor Scratch is uitgebreider dan Traktor. Duo (1 of 2) of Pro (1 of 2), geldt voor beide.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Aziaat    posted on 01-07-2011 14:11
Nochtans volgens de verkoper van de lokale djshop zou ik enkel genoeg hebben met de audio 6 en timecode cd's en vinyls... misverstand met verkoper gehad...
User edit by Aziaat on 02-07-2011 @ 15:22:19 (31%)
Aziaat    posted on 02-07-2011 15:31
Nieuwe regeling:
Met deze upgrade kun je de huidige S4 software upgraden naar Traktor Scratch Pro 2.
De vraag die komt upduiken: We (een maat en ik) hebben de Traktor Kontrol S4 en zijn bereid om deze upgrade te kopen. Dit kunnen dan toepassen op beide laptops (op die van hem en van mij).
Nu vroegen we ons af of dit nu de goede software is die ervoor zorgt dat we met een Audio interface kunnen draaien?
Dus met deze update, hoeven we enkel nog een Audio 6 (bv.) te kopen and we're ready to go?

Tal van redenen voor zo'n set-up:
we kunnen beiden on the fly onze laptops wisselen.
Op beide laptops kunnen we TTs of CDJs aansluiten.
We hoeven geen miserie met verschillende mapping/softwareverschillen te ondergaan
Scheelt toch wel een beetje geld
...

Dus to the point: Ik heb de huidige Traktor Pro 2.
Ik kan met deze S4 scratch upgrade (Traktor scratch pro 2) EN een audio 6 werken zonder S4 (met TT/CDJ)?

This is an old Topic

No new postings for 4.471 days.
 Post CommentThat would be 149 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 1 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 7.260
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.023.610