Probleem met studio monitoren (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jayro    posted on 18-06-2011 16:16
Hey,

Ik heb sinds kort studio monitoren gekocht, 2 stuks. (Behringer Truth B1030A)
Nou wil ik dit bereiken:
- Als ik iets op de computer afspeel dat het dan door beide monitoren komt
- Als ik iets van mijn mixer en cd spelers afspeel dat het dan ook door beide monitoren komt
Ik heb een rca kabel die naar de computer gaat, daardoor zal het van de mixer worden afgespeeld. Ik heb ik op beide monitoren tulp uitgangen. Ik dacht dus, laat ik een kabel kopen die van tulp naar mini jack gaat, dat heb ik gedaan.. Maar er kwam toen maar uit 1 monitor geluid als ik iets van de mixer/computer afspeelde. Waarschijnlijk ligt het dan aan het kabeltje. Weet iemand welk kabeltje WEL geschikt is.
Ik had deze gekocht: klik

graag hulp.

What do you think about Probleem met studio monitoren ??

Vote :   

Jayro    posted on 19-06-2011 22:00
Poster: TimmyV
phono is voor platenspelers en line is voor cd spelers en ook om in dit geval een laptop aan te sluiten.

Ik vind het heel raar dat je maar door ??n speaker geluid krijgt.
Maar het was dus zo, dat als je je ipod met kabel aansloot op de mixer, je dan wel geluid uit de twee boxen kreeg?

inderdaad, ik kreeg gewoon door 2 speakers met exact dezelfde kabel op exact het zelfde kanaal.
mrmagix    posted on 19-06-2011 22:01
We gaan kort samenvatten.

Je steekt je hoofdtelefoon in je laptop en dan heb je perfect geluid langs beide kanten.
Je steekt je kabeltje in je iPod en je hebt langs beide kanten perfect geluid.

Je steekt je kabeltje in je laptop in hetzelfde poortje als je hoofdtelefoon en je hebt maar langs 1 kant geluid.

Klopt h? zo?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 19-06-2011 22:01
Als je hoofdtelefoon werkt, zou ook je kabel direct op de monitors moeten werken met dezelfde realtek instellingen.

De kabel is al getest met de iPod.
En de monitors zijn ook goed getest met de iPod.?
Tic Toc
Jayro    posted on 19-06-2011 22:04
Poster: mrmagix
We gaan kort samenvatten.

Je steekt je hoofdtelefoon in je laptop en dan heb je perfect geluid langs beide kanten.
Je steekt je kabeltje in je iPod en je hebt langs beide kanten perfect geluid.

Je steekt je kabeltje in je laptop in hetzelfde poortje als je hoofdtelefoon en je hebt maar langs 1 kant geluid.

Klopt h? zo?

Ja klopt helemaal. Ik heb nu wel een manier om door 2 boxen geluid te krijgen maar ik weet niet of dat de bedoeling is, op mijn mixer staat boven het master kanaal de keuze uit stereo en mono. Als ik die op mono zet dan komt er wel uit 2 boxen geluid. Maar toch vind ik het gek dat hij het op stereo maar door 1 doet, want mijn hp heeft ook keuze uit mono/stereo.
mrmagix    posted on 19-06-2011 22:04
Gefeliciteerd dan Jayro, je hebt een koppig kabeltje gekocht met angst van een laptop Happy, laughing

Edit: De mono setting gaat gewoon je kanaal kopie?ren, is dus geen oplossing want je moet gewoon perfect stereo kunnen krijgen Happy, laughing
User edit by mrmagix on 19-06-2011 @ 22:06:20 (100%)
Winston    posted on 19-06-2011 22:06
Enigste wat ik nog kan bedenken is of je de kabel wel echt helemaal diep in je computer stopt?

edit: JA, laat de mixer in stereo
Tic Toc
User edit by Winston on 19-06-2011 @ 22:07:23 (37%)
TimmyV    posted on 19-06-2011 22:09
Ik wil eigenlijk nog wel even zeker weten of je een stereo kabel hebt. Hoeveel zwarte ringetjes heeft je plug?
1 ring is mono. 2 ringen is stereo. Ookal krijg je met je ipod wel geluid door 2 speakers met dezelfde kabel ben ik toch wel benieuwd. Aan de instellingen van je laptop ligt het niet.
Let's go f*cking mental
Jayro    posted on 19-06-2011 22:09
HALLELUJAH ik heb het gevonden!! Er zijn 2 groene uitgangen in mijn pc, het enigste dat ik moest doen was de kabel in de andere groene uitgang doen.
Hardstikke bedankt voor jullie hulp!!!! CoolCoolCool
mrmagix    posted on 19-06-2011 22:10
Hmmm... *heeft een verward gevoel* en wat verschilt het ?ne met het andere dan?
Alleszins, het was een fijne zoektocht samen met jullie, al had het resultaat iets spectaculairder mogen zijn. Iets met vuurwerk of met ijsjes!?Cool
User edit by mrmagix on 19-06-2011 @ 22:11:57 (100%)
TimmyV    posted on 19-06-2011 22:12
lol....dude. Hahaha. Nou, ben in ieder geval blij voor je Cool
Lichtgroene uitgang he.
Let's go f*cking mental
Jayro    posted on 19-06-2011 22:12

ik heb geen idee eigenlijk. De ene zit aan de voorkant de andere aan de achterkant. Misschien is degene waar ik hem het eerst in deed niet helemaal 100 meer. Ben in ieder geval blij dat alles nu werkt! nogmaals hardstikke bedankt!
Jayro    posted on 19-06-2011 22:13
Alleszins, het was een fijne zoektocht samen met jullie, al had het resultaat iets spectaculairder mogen zijn. Iets met vuurwerk of met ijsjes!?Cool

hahaha als je vuurwerk en ijsjes wil moet je maar langskomen, heb er beide nog genoeg van :p

This is an old Topic

No new postings for 4.863 days.
 Post CommentThat would be 162.1 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 3 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 6.998
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.228