Probleem met studio monitoren (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jayro    posted on 18-06-2011 16:16
Hey,

Ik heb sinds kort studio monitoren gekocht, 2 stuks. (Behringer Truth B1030A)
Nou wil ik dit bereiken:
- Als ik iets op de computer afspeel dat het dan door beide monitoren komt
- Als ik iets van mijn mixer en cd spelers afspeel dat het dan ook door beide monitoren komt
Ik heb een rca kabel die naar de computer gaat, daardoor zal het van de mixer worden afgespeeld. Ik heb ik op beide monitoren tulp uitgangen. Ik dacht dus, laat ik een kabel kopen die van tulp naar mini jack gaat, dat heb ik gedaan.. Maar er kwam toen maar uit 1 monitor geluid als ik iets van de mixer/computer afspeelde. Waarschijnlijk ligt het dan aan het kabeltje. Weet iemand welk kabeltje WEL geschikt is.
Ik had deze gekocht: klik

graag hulp.

What do you think about Probleem met studio monitoren ??

Vote :   

mrmagix    posted on 18-06-2011 16:26
Vreemd, jouw opstelling lijkt mij correct. Kabeltje dat getoond wordt is perfect stereo.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Jayro    posted on 18-06-2011 16:33
Poster: mrmagix
Vreemd, jouw opstelling lijkt mij correct. Kabeltje dat getoond wordt is perfect stereo.

dat dacht ik dus ook :S
het kan ook aan het programma op de computer liggen, realtek. Heb geen idee hoe die dan weer ingesteld moet worden. Dacht zelf aan een frontluidspreker ingang voor de monitoren.
main    posted on 18-06-2011 16:42
het beste kun je een extern mengpaneeltje kopen, of een audio interface. zodat je ook nog eens t volume makkelijk kan regelen. heb hier zelf een behringer xenyxje
ceesietopc    posted on 18-06-2011 18:05
Ik volg niet helemaal hoe je wilt dat je opstelling gaat werken. Als ik het nu goed begrijp wil je het geluid van je mixer door je pc laten lopen en dan via een uitgang naar je monitors?
Lucalicious    posted on 18-06-2011 18:06
ik heb een tc electronics desktop konnekt 6 interface, en daar kan je naast je computer ook heel makkelijk bijvoorbeeld een dj-setje aan hangen, werkt ideaal.
Jayro    posted on 18-06-2011 18:13
Poster: ceesietopc
Ik volg niet helemaal hoe je wilt dat je opstelling gaat werken. Als ik het nu goed begrijp wil je het geluid van je mixer door je pc laten lopen en dan via een uitgang naar je monitors?

ja inderdaad, dat had ik eerst ook maar toen had ik nog computer boxjes.
ceesietopc    posted on 18-06-2011 18:36
Ok?. Ja dan heb je de goede kabel te pakken. Misschien een kabelbreuk. Als je mini-jack stekker er inderdaad uit ziet als in je plaatje (aantal ringen), heb je de stereo versie te pakken.
?
Je zou kunnen checken of beide speakers wel werken door een andere bron dan je computer te gebruiken (MP3, telefoon) om het probleem te isoleren. En het kabeltje een keer verwisselen (tulp van de ene speaker in de andere speaker) om te checken of het niet aan ??n van je monitoren ligt.
TimmyV    posted on 18-06-2011 18:43
Laptop > JACK-RCA > Mixer(bv.kanaal 2). En je monitors gewoon aan je mixer. Dit hoort toch gewoon te werken?

Of bedoel je iets anders?
Let's go f*cking mental
Jayro    posted on 18-06-2011 23:44
Ok?. Ja dan heb je de goede kabel te pakken. Misschien een kabelbreuk. Als je mini-jack stekker er inderdaad uit ziet als in je plaatje (aantal ringen), heb je de stereo versie te pakken.

Je zou kunnen checken of beide speakers wel werken door een andere bron dan je computer te gebruiken (MP3, telefoon) om het probleem te isoleren. En het kabeltje een keer verwisselen (tulp van de ene speaker in de andere speaker) om te checken of het niet aan ??n van je monitoren ligt.

ja heb ik inderdaad gedaan, het ligt niet aan de speakers. Degene die het zwarte tulpje heeft doet het niet.
ceesietopc    posted on 19-06-2011 00:06
Onafhankelijk van welke bron je gebruikt? Dan is het je kabel.
User edit by ceesietopc on 19-06-2011 @ 00:06:50 (7%)
Jayro    posted on 19-06-2011 11:00
Onafhankelijk van welke bron je gebruikt? Dan is het je kabel.

kan kloppen inderdaad, maar zou wel gek zijn want heb em net gekocht Cool
Jayro    posted on 19-06-2011 11:02
Poster: TimmyV
Laptop > JACK-RCA > Mixer(bv.kanaal 2). En je monitors gewoon aan je mixer. Dit hoort toch gewoon te werken?

Of bedoel je iets anders?

ja ik bedoel wat anders; mixer met rca naar computer - computer van mini jack naar tulp naar monitoren.
Lucalicious    posted on 19-06-2011 11:42
wat jij doet is echt heel erg onnodig hoor, en werkt ook helemaal niet chil lijkt me. je kan beter beide naar een mixer sturen, en van je mixer naar je speakers.
Oliviero    posted on 19-06-2011 11:47
Poster: Lucalicious
wat jij doet is echt heel erg onnodig hoor, en werkt ook helemaal niet chil lijkt me. je kan beter beide naar een mixer sturen, en van je mixer naar je speakers.

maar dan kan hij geen dingen vanaf zijn computer afspelen toch??

@jayro
je kunt anders wel mijn RCA->mini-jack kabel lenen en dan kijken of?ie het dan wel?doet.?
www.soundcloud.com/oliverheldens
Lucalicious    posted on 19-06-2011 11:50
tuurlijk wel:
??????????????speakers

???????????????????^?
?????????????????? |
dj-set ----> mixer <---- computer

die?pijl omhoog werkt niet?helemaal maargoed. je kunt zo dus zowel je mixer, als je pc afspelen Winking my eye???????????????
Jayro    posted on 19-06-2011 12:20
tuurlijk wel:
speakers

^?
|
dj-set ----> mixer <---- computer

die?pijl omhoog werkt niet?helemaal maargoed. je kunt zo dus zowel je mixer, als je pc afspelen Winking my eye???????????????

en hoe stuur je dan je computer naar de mixer ? als dat kan moet het sws lukken idd
ceesietopc    posted on 19-06-2011 12:29
Dat werkt precies hetzelfde als dat je nu doet... dan gebruik je die jack -> RCA kabel om de uitgang van je pc aan een ingang van je mixer te hangen.

Resultaat is wel dat je mixer altijd aan moet staan als je geluid van de pc wil afspelen. Dat is nu ook zo, andersom: nu moet je pc aanstaat als je het geluid van je mixer wil horen over de monitoren.
?
edit:
Als je het zo aansluit en het geluid van je computer komt weer over slechts een monitor, weet je heel zeker dat je kabel kapot is..
User edit by ceesietopc on 19-06-2011 @ 12:31:06 (42%)
Jayro    posted on 19-06-2011 12:31
Dat werkt precies hetzelfde als dat je nu doet... dan gebruik je die jack -> RCA kabel om de uitgang van je pc aan een ingang van je mixer te hangen.

Resultaat is wel dat je mixer altijd aan moet staan als je geluid van de pc wil afspelen. Dat is nu ook zo, andersom: nu moet je pc aanstaat als je het geluid van je mixer wil horen over de monitoren.

dat laatste was inderdaad altijd het geval ja, had ik geen problemen mee opzich. Welke uitgang zou dan moeten, de master/master 2 ? of iets heel anders
User edit by Jayro on 19-06-2011 @ 12:43:34 (4%)
main    posted on 19-06-2011 12:43
Poster: Jayro
en hoe stuur je dan je computer naar de mixer ? als dat kan moet het sws lukken idd

ehh, met een kabel?
Lucalicious    posted on 19-06-2011 12:46

minijack - rca gewoon. of minijack jack, ligt aan je mixer natuurlijk.
Jayro    posted on 19-06-2011 12:48
Poster: main
ehh, met een kabel?

ja tuurlijk heb ik een kabel xd, maar in welke uitgang van de mixer weet ik niet.
edit: ik heb een rmx 40 dsp, misschien handig te weten
User edit by Jayro on 19-06-2011 @ 12:53:23 (41%)
Oliviero    posted on 19-06-2011 12:53
ja tuurlijk heb ik een kabel xd, maar in welke uitgang van de mixer weet ik niet.

in rec out
www.soundcloud.com/oliverheldens
Jayro    posted on 19-06-2011 12:56
Poster: Oliviero
in rec out

werkt nog steeds niet, begin toch het vermoeden te krijgen dat die kabel niet helemaal klopt
Lucalicious    posted on 19-06-2011 12:57
je gebruikt dezelfde uitgang als die naar je speakers zou gaan
Jayro    posted on 19-06-2011 13:05
je gebruikt dezelfde uitgang als die naar je speakers zou gaan

ik heb nu via een normale tulp tulp kabel de speakers en mixer verbonden door de uitgang master, dan doen ze het gewoon als ik iets van de cd spelers afspeel. In de computer heb ik een hoop uitgangen, deed hem zelf in de groene. misschien is dat niet de bedoeling? en dan naar de rec out volgens olivier. maar dan werkt het afspelen van computer nog steeds niet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 10 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 16.286
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.770.938