Dateq XTC II vs. RMX 40
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaxM    posted on 15-06-2011 16:16
Sta op het punt een nieuwe mixer te kopen. Tot nu toe thuis altijd Dateq XTC gehad, maar deze heeft na bijna tien jaar steeds meer kuren. Nummer II zou logische opvolger zijn (hou erg van de lange faders). Nu vind ik alleen het vervelende aan de XTC I dat je de lage tonen net niet genoeg weg kan filteren. Althans, in vergelijking met bijvoorbeeld een Pioneer DJM. Helaas is een Pioneer buiten mijn budget (max ?600). Dus nu heb ik twee vragen aan mensen die ervaring hebben met de XTC II en RMX 40:

- Is de XTC II verbeterd wat betreft filtering?
- Hoe zit dit bij de Reloop RMX 40 (in vergelijking met de XTC II)?

Bij voorbaat dank voor reply Happy, laughing

What do you think about Dateq XTC II vs. RMX 40 ??

Vote :   

Estacy    posted on 15-06-2011 16:32
XTC 2 heeft NIET dezelfde lange faders als een XTC 1. voor dat geld zou ik voor een Ecler Nuo 3.0 gaan. erg goede bouwkwaliteit, met goede full-kill EQs en lekker veel aansluit mogelijkheden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaxM    posted on 15-06-2011 16:51
Thnx, zat net toevallig wat pics te bekijken en inderdaad niet zulke lange faders meer.
Die Ecler Nuo 3.0 ziet er goed (nou ja, niet letterlijk dan), ga ik zeker even naar kijken.

Iemand nog iets te zeggen over de EQ bij RMX 40?
tek-zotic    posted on 15-06-2011 18:26
mss is een allen & heath xone 32 of 42 ook iets wat je kan intereseren. Deze hebben erg fijne faders en EQ
en de bouwkwaliteit is gewoon top, net zoals de geluidszuiverheid
User edit by tek-zotic on 15-06-2011 @ 18:26:52 (60%)
Ace-Twisted    posted on 15-06-2011 18:30
Ik heb een rmx 40 en met de eq vind ik niets mis, het is alleen jammer dat ze het geluid niet helemaal killen maar daarvoor zitten er extra kill knopjes opWinking my eye
MaxM    posted on 15-06-2011 19:00
Total kill lijkt me toch wel fijn. Die extra kill knoppen zijn wel leuk, maar dat laatste beetje naar total kill gaat dan wel in ??n keer en niet geleidelijk.

Twijfel nu tussen Ecler Nuo 3.0 en Allen & Heath Xone: 42... (ondertussen twee andere dan in de titel ja :p)
User edit by MaxM on 15-06-2011 @ 19:07:58 (22%)
Estacy    posted on 15-06-2011 19:29
de 42 zit wel in een iets hogere prijsklasse. je hebt ook nog de Nuo 4.0, maar de 3.0 is hetzelfde, op een kanaal minder na.?
de Ecler is goedkoper, heeft 3 phono aansluitingen (de xone heeft er maar 2) dus meer geschikt voor creative vinyl DJ's, het VU meter systeem is beter en de bouwkwaliteit is evengoed al dan niet beter. sinds de Xones in china worden gebouwd hoor je meer klachten, echter het zijn nog steeds er goede mixers. de Eclers worden nog steeds in Spanje gebouwd.
de Xone heeft wel filters, wat erg leuk is om mee te spelen. ook meer kanalen. maargoed, als je 4 kanalen nodig hebt kun je ook nog de Ecler Nuo 4.0 halen.
de EQ's zijn wel verschillend, de Ecler heeft full kill EQ's met erg grote en goed in de hand liggende knoppen. de mid frequentie is erg Ecler, hij pakt erg veel mid. voor sommige is dit wennen, maar t zorgt er wel voor dat laag alleen laag pakt, hoog alleen hoog. samen met de full kill erg fijn voor creatief mixen.

de Xone heeft kleinere, kortere, maar wel rubberen knoppen. de low pakt al heel wat meer dan de ecler, en de high grijpt dus ook eerder in dan bij een ecler. dit is een kwestie van smaak niks meer.?

ik zou zeggen, ga ze allebei eens naast mekaar uittesten, kijk welke je het fijnst vind.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaxM    posted on 21-06-2011 02:33
Gek, dacht dat ik hierop gereageerd had.. maar dat bericht staat er niet meer. Bedankt in ieder geval voor de uitgebreide info. Heb inmiddels m'n keuze gemaakt: de Ecler Nuo 3.0. Eerste feestje mee gedraaid deze zaterdag; een heerlijk ding!!

This is an old Topic

No new postings for 4.924 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 20 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 23.291
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.166