technics SH-MZ1200 mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Giallorosso    posted on 07-01-2006 01:03
Al sinds het begin dat deze mixer werd gelanceerd hoor ik weinig over deze mixer. Ligt het enkel aan de publiciteit van technics of is er meer aan de hand... 
Nou kom ik de laatste tijd deze mixer steeds vaker afgeprijsd tegen. De mixer heeft een adviesprijs van ruim 800 euro als ik het goed heb, en op ebay kan je hem soms voor geen 400 euro binnenhalen.

Aangzien ik een nieuwe 4-kanaals mixer zoek is mijn oog gevallen op deze mixer. Mede door voor gunstige prijsdalingen. Maar betekent die daling ook iets over de mixer zelf? Dat het niet is aangeslagen lijkt me duidelijk ( ...al is het maar dat ik weinig reviews kan vinden). Mijn vraag aan jullie is of de mixer een goede aankoop zou zijn. Heeft iemand al ervaring met deze mixer etc.

What do you think about technics SH-MZ1200 mixer ??

Vote :   

Tekhead    posted on 07-01-2006 01:26
Dit is een zeer goede mixer, technics heeft alleen goede mixers gemaakt (het waren er wel niet veel) en het geen succes zijn heeft meerdere oorzaken !

Uiteraard het geen reclame maken voor deze mixer is meer dan een groove fout, het niet aanwezig zijn bij wedstrijden, meetings, enz..., het niet sponseren van evenementen, wedstrijden,beurzen, enz... zorgt ervoor dat beginnende meestal en gevorderde dj's hun producten nooit leren kennen.

Rond de 400,00 € is een goede prijs voor deze mixer
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mount    posted on 07-01-2006 01:38
het niet aanwezig zijn bij wedstrijden, meetings, enz...,

Deze mixer is wel terug te vinden op verschillende Technics contests. alleen hier in de Benelux doen ze weinig aan promotie e.d.
Giallorosso    posted on 07-01-2006 01:42
Het lijkt mij ook een goede mixer voor 400 euro. Helaas is er weinig bekend over de duurzaamheid ervan en blijft er een soortvan risico aan verbonden...of is dit een onterechte gedachte. Voor 400 euro kan ik natuurlijk ook een djm500 vinden...de kwalen daarvan weten we: faders en headroom. Maar over de technics niets. Misschien kan ik beter vragen welke jullie zouden kiezen en ook vooral waarom.

Collin    posted on 07-01-2006 09:57

als ik zou kiezen zou ik voor een Djm-500 gaan

je weet dan zeker dat je heel wat jaren er plezier van hebt .

en als je echt veel geld op koop dan een Allen & Heath Xone92
Lead    posted on 07-01-2006 11:27
2 collin : Dat is niet de issue, het gaat hier om een mixer van ronde de 400 euro.

Voor dat geld is het geen verkeerd ding.... gewoon straight forward mixen.... Maar voor dat geld zijn er ook best wel alternatieven te vinden met meer opties....
Let the BASS be louder
greup    posted on 07-01-2006 12:47
Poster: DjCollinBosgraaf

De djm-500 is al een zwaar verouderd model. tevens ken ik mening eigenaar, en djm houder die niet echt laaiend enthausiast zijn over de kwaliteit. dus ik vind die niet onderbouwde uitspraak van jou een beetje onzin. ( tevens zie ik ook maar weinig djm 500/600 voor een prijs van 400 euro 2e hands verschijnen)

naar mijn mening heeft technics hun mixer gewoon niet goed genoeg gepromoot. en was de prijs , omdat ze zo weinig bekendheid hebben in het maken van mixer, te hoog gegrepen. ( voor dateq betaal je z'n bedrag eerder omdat hun bekent staan om het maken van degelijke mixers)

verder vind ik het een mooi uiterlijk. jammer dat er geen effecten opzitte. maar 400 euro vind ik hem zeker waard

ciderke    posted on 19-06-2006 23:10
Waar hebben jullie die 400 euro vandaan? Ik zie hem overal (veel) duurder.
greup    posted on 19-06-2006 23:24
beetje google doet wonderen.

Natuurlijk mag ik hier geen reclame gaan geven. maar hij staat bij een vrij grote winkel keten voor 500 euro nieuw te koop. Ook ken ik nog wel een webshop waar je hem voor dat geld kunt halen. Pm maar als je er echt neit uit komt met wat google.

Day-One    posted on 19-06-2006 23:27
Poster: ciderke
Waar hebben jullie die 400 euro vandaan? Ik zie hem overal (veel) duurder.

IK ZOU NET ZEGGEN....sorry caps stond aan en nu werkt mijn backspace niet Happy, laughing
mijn mening is dat hij niet zo overzichtelijk is, maar wel een oerdegelijk mixer..als je die voor €400 zou ik niet twijfelen Thumbs Up

Een echte kruizing tussen club en battle mixer

voorkant:
-instelmogelijkheid crossfadercurve en reverse/normal mogelijkheid
-instelmogelijkheid normal/reverse per kanaal
-headphone aansluiting
-fader start ch1 en ch4

Voor meer info:
http://www.panasonic.com/consumer_
electronics/technics_dj/prod_intro_shmz1200.asp

Dit zijn mijn bevindingen:

-degelijke faders
-build like a tank (6,5 kilo)
-hele goede eq
-zowel battle als clubmixer
-veel instelmogelijkheden van zowel de crossfader
als de mixfaders
-Effect send & return + instel mogelijkheden per kanaal hiervoor.
-3 main outs + 1 x XLR out

Het enige wat jammer is, is het afwezig zijn van een intern effect of filter, maar om eerlijk te zijn vind ik dat eigenlijk ook wel een pluspunt van deze mixer want door de effect send & return aanwezigheid kun je altijd er nog een effect unit aanhangen.

Neem deze mixer zeker in overweging bij je aankoop van een 4 kanaalsmixer zeker gezien de prijs kwaliteits verhouding !

Mod edit by Lead on 20-06-2006 09:12 (1%)
ciderke    posted on 20-06-2006 09:05
Kun je anders nog es zeggen waarom er drie led-bars naast elkaar staan? Welke is de master uitgang? welke zijn de aparte kanalen?
Lead    posted on 20-06-2006 09:40
Zie hier de SH-MZ1200 Front Picture

[edit: hmm.... verkeerde inhoud op mijn clipboard]
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-06-2006 00:07 (100%)
ciderke    posted on 20-06-2006 12:53
Ik vrees dat er een foutje in de link zit, het verwijst naar een foto van de mixer op een Japanse website ofzo...

Day-One    posted on 20-06-2006 13:49
Ik vrees dat er een foutje in de link zit, het verwijst naar een foto van de mixer op een Japanse website ofzo...

En welke foto is dat?! zeker foto van de SH-MZ1200?!
ciderke    posted on 20-06-2006 13:57
Ja, ok, jou link is goed Day-one, bedankt daarvoor trouwens. Maar de link van Lead die zou moeten verwijzen naar de user manual leidt gewoon naar een foto, vandaar .

Day-One    posted on 20-06-2006 14:25
Ja, ok, jou link is goed Day-one, bedankt daarvoor trouwens. Maar de link van Lead die zou moeten verwijzen naar de user manual leidt gewoon naar een foto, vandaar .

Tjek pdf.

http://www.usersmanualguide.com/panasonic/audio_mixer/shmz1200
ciderke    posted on 20-06-2006 18:30
hartelijke dank.

DJ-Emotion    posted on 20-06-2006 19:00
Poster: DjCollinBosgraaf
en als je echt veel geld op koop dan een Allen & Heath Xone92

een DJM500 - 600 zou ik zeker niet gaan.
als we het dan over alternatieven hebben zijn die er genoeg
met wel een redelijke geluidskwaliteit.
Wat xone 92 betrefd, idd, heb je het geld, go for the best!

Poster: Tekhead
Uiteraard het geen reclame maken voor deze mixer is meer dan een groove fout, het niet aanwezig zijn bij wedstrijden, meetings, enz..., het niet sponseren van evenementen, wedstrijden,beurzen, enz... zorgt ervoor dat beginnende meestal en gevorderde dj's hun producten nooit leren kennen.

Dit is een kenmerk voor Technics!
Arrogantie ten top. (Wat ze overigens denk ik niet lang meer zullen volhouden).
Technics heeft nu eenmaal de "DJ Gear" nooit als merktaandeel aantrekkelijk
gezien.
Men geeft meer om de consumenten producten (Hun main Core bussiness)
Zoals al vaker gezegd, Dankzij DMC is er nog Technics DJ Gear.

P.S. De Technics stand op Frankfurter Messe vond ik daarom erg typerend.
Regelrechte aanfluiting, de SL achter glas in een vitrine...
User edit by DJ-Emotion on 20-06-2006 @ 19:09:52 (100%)
DJ_Inspiration    posted on 20-06-2006 20:00
Poster: DJ-Emotion

P.S. De Technics stand op Frankfurter Messe vond ik daarom erg typerend.
Regelrechte aanfluiting, de SL achter glas in een vitrine...

Ja inderdaad, net alsof ze niet tegen een stootje kunnen :p
Je komt ze verdorie overal tegen als je gaat draaien maar op de beurs mag je alleen maar kijken, anders gaan ze stuk! :p
User edit by DJ_Inspiration on 20-06-2006 @ 20:01:14 (5%)
Day-One    posted on 22-06-2006 00:17
Ik denk zelf dat het aan de productie ligt. want dat hebben ze niet met de sl series..dus moet een ander reden zijn dan PR ed.
Winston    posted on 24-06-2006 19:05
Poster: Day-One
Het enige wat jammer is, is het afwezig zijn van een intern effect of filter,

Ik heb de manual doorgenomen; bedankt voor de link, link-plaatser.

Het blijkt dat er een leuk en uniek effect zit op deze mixer. Het gaat om een geavanceerd PAN effect. Technics noemt het 'play mode function.'

Je kunt de muziek dus laten springen of lopen van links naar rechts van de dansvloer of van voor naar achteren en omgekeerd. Geluid in cirkeltjes laten rond gaan door de ruimte of drukgolven blazen door het dansend publiek is ook mogelijk lijkt me.

Als je dat leuk vindt om te kunnen doen, zoals ik, heb je nog een reden om voor deze mixer te gaan.
Tic Toc
Day-One    posted on 24-06-2006 23:49
ja okay...bedoel effecten...volgens Technics  was dit ruim voldoende..maar wat ik bedoelde was meer Delay, echo, Flanger, Phaser dat soort doelde ik op Thumbs Up
maar goed al met al een goede stabiele mixer!
Winston    posted on 25-06-2006 14:23
Haha. Dat snapte ik ook wel. Maar ik vond het de moeite waard om dit bijzondere PAN effect te noemen.

Als een mixer PAN op elk kanaal heeft kun je het, op aparte EQ instellingen voor de speakers links en rechts na, eigenlijk ook doen.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-06-2006 @ 14:41:26 (5%)
DizZorder    posted on 28-06-2006 19:39
Kun je anders nog es zeggen waarom er drie led-bars naast elkaar staan? Welke is de master uitgang? welke zijn de aparte kanalen?

alsa ik et goed heb 2 zijn uiteraard de master en die derde is voor et voorluisteren zodat je ook et volume kan afstemmen op de plaat die je dan daarvoor aant draaien ben....
ciderke    posted on 28-06-2006 20:44
ah zow... Wel jammer dat hij geen aanduiding heeft per kanaal. Maar met de master en voorbeluistering ben je ook al heel wat hé
vasch    posted on 21-07-2006 19:32
Ik heb hem nu een paar dagen thuis te leen en hij voelt echt degelijk aan. Lekkere mixer. Het surround idee heb ik niet uitgezocht. Verder gewoon een mixer zonder poespas. Wel 2 digitale inputs en een digitale output.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 19 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 7.200
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.773.106