Monitoradvies voor specifiek genre
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 10-06-2011 22:55
Lang geleden :o

Even een klein vraagje. Ik wil degelijke monitors kopen (budget 300euro voor 2 actieve monitors).
Ik wil daar dubstep en drum and bass met producen, ze zouden dus een goede lage weergave moeten hebben.

Hebben jullie aanbevelingen? Mijn gedacht staat nu op de KRK RP5, maar er zijn er nog zoveel verschillende dat ik via deze weg wil vragen of er geen betere oplossing is Winking my eye

Merci

What do you think about Monitoradvies voor specifiek genre ??

Vote :   1 member likes this  

__MauMau__    posted on 10-06-2011 23:02
1 member likes this  KRK RP5 geeft een heel kleurloos geluid om het zo maar te zeggen...
Het kan wel maar dan zou ik er meteen een Subwoofer bij halen Happy, laughing
Laidback    posted on 10-06-2011 23:12
1 member likes this  Rp5 jes zijn leuk, maar geven niet veel lage weergave.

je zou iets langer door kunnen sparen en een setje KRK RP8jes kopen voor rond de 500 euro.
als jouwn wensen in het 'lage' frequentie gebied liggen dan zullen deze monitoren veel beter zijn!

of de Yamaha HS80M .
(dit in de budget klasse!)

ik gebruik zelf 2 KRK VXT8 monitoren (via Ebay gekocht) en deze geven echt een super bass weer..

Of, als je zelf wat controle wilt hebben over de hoeveelheid bass, 2 KRK RP5 (of rp6) en een KRK Subje ..toch kom je bij beide keuzes wel boven de 500 euro uit!

Edit:

Als je mooi, vol overall geluid wilt dan zul je hiervoor toch wat meer geld uit moeten geven.

het kan altijd goedkoper, tuurlijk.. maar met geluid is het toch vaak 'waar je voor betaald'
User edit by Laidback on 10-06-2011 @ 23:13:42 (34%)
JasperVC    posted on 12-06-2011 12:56
bedankt voor je reactie! Maar heb de monitors redelijk snel nodig, en 500euro vind ik gewoonweg te veel voor een setje 'speakers'.. Ik heb nog even verder gezocht en heb gelezen dat de Truth serie van Behringer veel te underrated is. Ik heb nu de Behringer TRUTH B3031A gevonden.

Ik weet dat sommige mensen niet te spreken zijn over Behringer, maar dat ging over de DJ-gear (mixers,...) enzo? De speakers van behringer zien er allemaal enorm degelijk uit. Jullie mening?

- versterkermodule laag: 150W
- versterkermodule hoog: 75W
- 8' Kevlar woofer
- 2' ribbon hoogdriver

Lucalicious    posted on 12-06-2011 13:02
1 member likes this  zijn opzich prima speakers, maar kunnen naar mijn mening niet tippen aan de betere speakers, maar daar ben je toch al snel 500 euro per setje aan kwijt idd. een overall tip: als je goede bass weergave wilt moet je naar mijn mening minstens 7' woofers hebben, anders zit er gewoon niet genoeg kracht achter. de hm80 van yamaha zou voor jou denk ik een hele goede keus zijn, wel 500 euro weer.
bambamstudio    posted on 12-06-2011 13:40
Idd, spaar door en blijf dan KRK en Behringer troep af
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JasperVC    posted on 12-06-2011 13:59
Poster: bambamstudio
Idd, spaar door en blijf dan KRK en Behringer troep af

Bedoel je dat KRK troep is?
Lucalicious    posted on 12-06-2011 14:01
ja Winking my eye vooral de rp serie.
voor produceren dan he
bambamstudio    posted on 12-06-2011 14:05
Poster: JasperVC
Bedoel je dat KRK troep is?

er wordt voor mij geantwoord kennelijk....maar ja dat bedoel ik. voor studio doeleinde, Dj-en zijn het prima monitoren
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bloedworst    posted on 12-06-2011 16:47
Ik denk dat je gewoon moet gaan luister naar de speakers binnen de prijs die jij wilt betalen, er wordt zoveel gepromoot en zoveel niet, opel maakt ook slechte auto's maar ook goeie.
ik heb deze week nog twee monitorjes van M-Audio BX8a gekocht voor 365,- nieuwe versie, en ben er prima over te spreken, vind ze en stuk gedetailleerder klinken dan mijn yamaha hs50 en uiteraard door de grotere?8'?woofer ook veel dieper.
En ook ik ben geen behringer fan heb diverse spullen van ze en daar zit ook echt prut tussen maar ook goede,?de B2-pro mic bijvoorbeeld en erg lekkere heldere natuurlijke mic.
Dus ga gewoon lekker en middag in de winkel je oren verwennen en je komt er wel uitSmile.

DiVario    posted on 12-06-2011 16:52
Krk is als je het mij vraag niet goed voor het produceren,
ik zou je de yama hs80m aanraden mocht je budget wat hoger zijn.

ikzelf heb de yamaha hs50m's,
deze spelen ook heel goed, hebben voor mij ZEKER genoeg bass,
als je meer bass wilt, koop er dan een subwoofertje bij Winking my eye

Bij het producen is het belangrijkst dat je monitors zo een natuurgetrouw mogelijke weergave van geluid leveren, de KRK's doen dit niet.. er zit bijv. iets teveel bass in, waardoor je in je nummers minder bass zal steken, en als je dat dan hoort op een andere geluidsinstallatie zal je bass tekort schieten..
Practise makes perfect!
Bloedworst    posted on 12-06-2011 17:10
Ja de hs80 zijn inderdaad goede vlakke monitors, maar voor de hs50 tja er gebeurd van alles onder de 55hz je kan daar heelveel headroom verliezen met subs die je daarop niet hoort maar die?er wel zijn.
Limb-Girdle    posted on 12-06-2011 17:12
Zelf heb ik de Yamaha MS-80 staan om te produceren, een kwalitatief goede speaker!
Ik ben er erg blij mee! Happy, laughing
Where the music meets the deejay!
Seca    posted on 12-06-2011 17:13
1 member likes this  Yamaha HS80M, heb ze zelf en ben er zeker over te spreken Cool
Wel iets boven je budget, maar beter ineens goede kwaliteit, dan later te upgraden en je behringers voor de helft te verkopen, toch?
Bloedworst    posted on 12-06-2011 17:21
Poster: Seca
Yamaha HS80M, heb ze zelf en ben er zeker over te spreken Cool
Wel iets boven je budget, maar beter ineens goede kwaliteit, dan later te upgraden en je behringers voor de helft te verkopen, toch?

absoluut waar.
ceesietopc    posted on 12-06-2011 21:22
Huisgenoot van mij heeft ook de HS80M voor het produceren van beats en dubstep. Hartstikke tevreden, aanrader volgens hem. Heb zelf ook een beetje geluisterd, maar niet naast andere systemen. Klonk goed!

This is an old Topic

No new postings for 4.923 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 14 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 1.036
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.035.649