Ecler Nuo Serie`s... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : welke mixer zou jij nemen?

-nuo 2
-nuo 3
-nuo 4
-nuo 5

Voting is only possible for our Members
djwillem    posted on 05-01-2006 22:57
User edit by djwillem on 05-01-2006 @ 23:01:33 (5%)
Mod edit by W.i.M on 09-01-2006 22:08 (2%)

What do you think about Ecler Nuo Serie`s... ??

Vote :   

djwillem    posted on 05-01-2006 22:59
Wie kan voor mij mischien de nuo 3 zichtbaar maken:S?

Avae    posted on 05-01-2006 23:02
Lijkt me niet zo'n moelijke keuze he ....
HannuZ    posted on 05-01-2006 23:03
ik zou voor de nuo 5 gaan! heerlijke mixer
djwillem    posted on 05-01-2006 23:17
:Pjah kijk maar je meot je in mijn positie plaatsen
weinig geld
heefd 2 draaitafels
wil mischien meer....
:Pze zijn allemaal hetzelfde alleen de nuo 4 hefd een midi functie en de nuo 5 heefd zijn effecten....
HannuZ    posted on 06-01-2006 01:42
tja kwestie van goed sparen, je hebt met de nuo5 wel meteen een effecten mixer.
djdinaio    posted on 06-01-2006 10:10
als het goed is kan je bij ultimaterecords.com in Arnhem...

ervoor kiezen om dat appararaat te leasen en dan kan je kiezen of je hem in 1,2 of 3 jaar wil afbetalen...
je zit dan wel natuurlijk over het grote bedrag heen...
robertvisser    posted on 06-01-2006 10:54
leasen!!!!!!!! met dezelfde trics als comfort card.... nooit aanbeginnen !!!!!

ziet er aantrekkelijk uit maar uiteindelijk betaal je veel meer voor de mixer door de woeker rentes van zulk soort instantie`s!!!

voor de rest is de nuo 5 echt een top mixer werk er nu zo`n half jaar mee en bevalt uitstekend!!
rebounce    posted on 06-01-2006 11:14
de drie is den ik ruim voldoende om 2 platendraaiers aan te hange nen laten eventueel een cd player

ja de 5 is beter ma kost stuuke nmeer
als je geld hebt voor de 5 gaan ma de nuo 3os prijs kwaliteit ok ze
User edit by rebounce on 06-01-2006 @ 11:15:05 (94%)
Collin    posted on 06-01-2006 11:16
Poster: djwillem

Alsjeblieft DjWillem  owja ik zou voor de nuo 5 gaan
User edit by Collin on 06-01-2006 @ 11:17:32 (1%)
djwillem    posted on 06-01-2006 12:47
Poster: DjCollinBosgraaf
Poster: djwillem

Alsjeblieft DjWillem owja ik zou voor de nuo 5 gaan
 en als je weinig geld hebt en 2 draaitafels wild nemen?:P
Basrose    posted on 06-01-2006 12:54
de nuo 5 lijkt me veruit het beste :P
djwillem    posted on 06-01-2006 23:11
hahaha:P
het is ook mij schuld dat ik het er niet duidenlijk neerzet...
ik bedoel WAT ZULLEN JULLIE IN MIJN INSTANTIE DOENConfused:D
MaxvEck    posted on 08-01-2006 21:52
ik zou voor de nou 5 gaan, maar zeker ook is gaan kijken naar een xone 32 ( of zelfs 62 en 92 ) of een dateq vibe
greup    posted on 08-01-2006 21:57
als je een mixer wilt kopen, koop dan gelijk een goede ( zeker als je misschien nog wilt uitbreiden) Dus gewoon een nuo 5 ( als het persee nuo moet zijn)

vanwilderode    posted on 10-01-2006 14:10
ik zou voor de 5 gaan heb het deze week eens mogen uitproberen en deze is gewoon de max zeker de effecten die je eruit kan halen
Mount    posted on 10-01-2006 14:26
in jou geval zou de NUO 5 de beste keuze zijn.. ook meteen de duurste keuze.. zoals gezegt kijk ook eens naar een Xone:32. ik persoonlijk vind de filter meer waard dan effecten.. maar dat ligt ook aan muziek stijl natuurlijk.

er zijn reviews van de nuo en andere mixers op aboutdj.nl te vinden moet je maar eens de NUO 5 review lezen, 90% heeft ook toepassing op de 4 en 3.
Overgens zou ik zoiezo voor een 3 of meer kanaals mixer gaan, dat ene kanaalje meer komt je zeker een keer van pas.
MadSteven    posted on 10-01-2006 15:28
Call me crazy,

maar ik zou voor de 2 of 3 gaan. Ligt eraan of je met die 2 toevallig nog een extra line-in heb (zoals een aux-in), waar je eventueel nog een derde lijn zonder eq mee kan inmengen.

Tenslotte is het zo dat als je net begint, je eerst maar eens met twee kanalen overweg moet kunnen. Mocht je daarna ook cd's erbij willen, dan nog heb je maar twee kanalen nodig als je hooguit twee kanalen tegelijkertijd laat horen.

Je hebt pas drie kanalen nodig als je drie kanalen tegelijkertijd wilt laten horen!

De Nuo5 is een prachtig mengpaneel, hoor, maar als je nu een Nuo2 koopt en over een jaar een Nuo5, tja, dan kan je nog die Nuo2 verkopen voor 200 euro met wat geluk... Maar dan heb je wel eerder een goed mengpaneel!

Persoonlijk ben ik namelijk ook begonnen met een tweekanaals mengpaneel (Denon DN-X300; 2(+1)+1 kanaals). Mijn punt is ook nu: koop ik nu eerst een nieuw mengpaneel of eerst een nieuwe cd-speler (of twee)? Als ik er twee cd-spelers koop, dan zou ik nog met mijn 2kanaals mengpaneel dingen genoeg dingen kunnen doen -kwestie van goed nadenken. Koop ik eerst een nieuw mengpaneel, dan koop ik eigenlijk alleen een sampler en een effectprocessor zoalang ik nog maar twee apparaten heb.... (gezien ik niks aan de paar kanalen meer heb).

Kopen naar behoefte is soms slimmer dan kopen met het oog op de toekomst. Tenslotte kan je 1) nog iets verkopen en 2) een reservemengpaneel is ook wel handig (net als dat iedere serieuze gitarist een tweede gitaar heeft, voor als de eerste kapot gaat op zondag).

Maar je moet zelf maar zien wat je doet natuurlijk...

Mount    posted on 10-01-2006 16:01
Een reserve mixer hebben liggen is iets wat ik compleet doelloos vind voor thuisgebruik.. zovaak gaat een goed product niet kapot en daarbij is een of twee dagen niet mixen ook geen ramp.. het is geen eerste levensbehoefte Winking my eye

De rede dat ik altijd voor een minimaal 3 kanaals zou gaan is de simpele rede dat je al snel er iets op aan wil gaan sluiten.. bijv. sampler/effect/laptop/cd spelertje.
Als je eenmaal lekker draait met 2 apparaten wil je toch eens kunnen kijken of je het met 3 ook kan en wat je allemaal meer daar mee kan doen.

De NUO 2 is opzich geen slechte mixer maar ik zou niet zo snel voor een kleinere versie van een mixer gaan als je weet dat je eigelijk de grotere zou willen hebben (en het budget daar voor hebt)
Dan koop je nu een NUO2 die je over een jaar met verlies moet verkopen om toch die grotere mixer te kunnen halen.

Je moet gewoon goed kijken wat je wil nu en in de toekomst.. effecten/geen effecten, hoeveel kanalen, Midi ezv. en daar je keuze op aanpassen.
In jou geval zou ik denk ik de NUO 3 nemen.. kanaaltje meer en ruimere opzet dan de NUO 2 is het geld wel waard. Maar hij is weer beter betaalbaar dan de 4/5

Als je vraagt welke de beste is (rekening houdend dat je effecten wil gaan gebruiken) blijf ik bij de NUO 5.
Mount    posted on 10-01-2006 16:03
Misschien moet je trouwens eens naar de Urei 1601E kijken.. effect mixer die erg goed inelkaar zit en voor een heel erg nette prijs te koop is.
welliswaar 2 kanaals maar helft wel een goede send/return er op zitten voor bijv. sampler.

Heb zowel de 1601S als de E hier staan voor een review en moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
Cyrille    posted on 10-01-2006 16:35
NUO5.. als je NUO3 wilt doen kan je net zo goed dateq xtc doen ?? weet niet of er groot verschil in prijs inzit..
Mount    posted on 10-01-2006 19:53
Waarom een XTC.. dat is alleen interessant als je van 100 mm faders houdt. en daarbij vind ik de kwaliteit van de Ecler wel op een net iets hoger niveau dan de Dateq XTC..
djwillem    posted on 20-02-2006 14:44
ga de nuo 3 kopen denk ik omdat:
ik maar 2 kanalen nodig hebt
en het een poos zal duren dat ik meer kanalen dan 3 nodig hebt,

Happy, laughing met 2 super oems erbij word dit men setje denk ik:D

nu effe men ouders nog overhalen:P
dion    posted on 20-02-2006 17:08
nuo 5! is de mooiste en beste
jeansos2    posted on 20-02-2006 17:17
En waarom is dat de besteConfused

Argumenteer en kies niet gewoon de duurste

Lea_Phar    posted on 20-02-2006 18:02
Ik er ook over te denken de Nuo3 te kopen(misschien zelfs de Nuo2)

De send/return is die goed te gebruiken? iemand er ervaring mee?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

91 Users online: 10 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 23.062
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.013.522