Geluid/licht voor op school
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timjesse123    posted on 22-05-2011 11:40
He DJR'S

Ik zit samen met nog wat andere mensen in een speciale licht en geluid groep op de middelbare school.
Nu krijgen we elk jaar een butget en hebben we er dit jaar 2 subs + versterker gekocht.
Met veel moeite hebben we aan de rector meer geld gevraagt en dat hebben we gekregen.
het is ? 650,- geworden.
Nu wilt onze leider er van kopen:
- 2 monitoren
- 1 multikabel
- 1 lichttafel

En heeft hij mij gevraagt welke pruducten we moeten kopen.
Nu heb ik dus niet met alles ervaring en daarom deze post.
Wat zouden jullie ons aanbevelen?

Gr,
Het VLC- licht en geluid team

What do you think about Geluid/licht voor op school ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 22-05-2011 12:03
Klinkt bekend, alleen wij hebben voor dit jaar geen budget. :')
Monitoren moet je proberen tweedehands jbl eon 1500's te halen, die dingen gaan moeilijk hard. Over die multikabel moet je even wat meer info geven ( lengte, wat ie moet hebben etc. ) en hoeveel kanaals lichttafel heb je nodig? En voor wat? Alleen statisch licht? Effectlicht?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Lucalicious    posted on 22-05-2011 12:05
voor een lichttafel kan ik je de eletion scenesetter (uit mijn hoofd) aanbevelen, die werkt prima!
multikabel kun je kijken naar eentje van behringer ofzo.
voor speakers zou ik wel het eerste kijken, het is toch belangrijk dat je goede speakers hebt.
Haaky    posted on 22-05-2011 12:31
Poster: -FLoriZ-
Klinkt bekend, alleen wij hebben voor dit jaar geen budget. :')
Monitoren moet je proberen tweedehands jbl eon 1500's te halen, die dingen gaan moeilijk hard. Over die multikabel moet je even wat meer info geven ( lengte, wat ie moet hebben etc. ) en hoeveel kanaals lichttafel heb je nodig? En voor wat? Alleen statisch licht? Effectlicht?

haha leuk floris we zijn dus niet de enige =P en ik ben nunog de baas bij ons op school ^^
en btw ons budget is ook naar een lichttafel gegaan (showtech showmaster 48 voor statisch licht) omdat de vorige overleden was hehe. en idd wat wil je met de licht tafel. als je alles DMX stuurt kun je ook een laptop en een DMX module doen. Freestyler erop en hoppa mooie lichtshows statich en effect licht ^^
O.T. voor de monitoren moet je denk ik voor een school niet helemaal richten op het monitor idee. zoals Floris al zei een setje EON's is erg lekker als monitor naar mijn mening maar ook als je bijv. met school een keer buiten zit en je wil niet je hele set naar buiten sleuren inc. versterkers. als EON's dan net te duur zijn kun je altijd nog terug vallen op Behringer.(of de oude serie EON) maar mijn tip is. als je al een hele passieve set heb staan voor feesten en toneel(aannemend dat jullie dat ook doen) zou ik een setje Active boxen kopen. die zijn altijd wel handig.?

Ook voor de multi is het handig om wat duidelijker te zeggen wat je wilt. een dikke 48 kanaals of een kleine stage box. hoelang moet het zijn? wil je hem op een haspel hebben?

This is an old Topic

No new postings for 4.400 days.
 Post CommentThat would be 146.7 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 4 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 2.628
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.054.224