Mini laptop i.c.m. DDJ-T1 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yvaroz    posted on 21-05-2011 11:44
Hey DJ's,

ik ben van plan een Pioneer DDJ-T1 te gaan kopen, en ik heb nog een best wel snelle mini laptop staan.
maar ik weet nou niet of het nodig is om een nieuwe grotere laptop te kopen of dat ik ook gewoon hiermee kan draaien.

en de traktor die je dan moet gebruiken is die ook downloadbaar op de traktor site?
want er zit geen cd lade in.

alvast bedankt!Happy, laughing
Nothing is Impossible

What do you think about Mini laptop i.c.m. DDJ-T1 ??

Vote :   

__MauMau__    posted on 21-05-2011 11:46
Of bruikbaar is weet ik niet, maar heb je niet zo'n externe disc-drive die je in je laptop kan pluggen?
Yvaroz    posted on 21-05-2011 12:28
nee maar misschien kan ik die wel even erbij regelen, en als ik traktor eenmaal geinstalleerd heb dan heb ik dat ding nooit meer nodig
Nothing is Impossible
__MauMau__    posted on 21-05-2011 12:33
misschien als je oude cd's wilt overzetten...
Yvaroz    posted on 21-05-2011 12:41
nee want daar heb ik mn pc voor, en daarop zet ik alles op HDD en dan sluit ik die aan op de minilaptop zodat ik daarop ook alle muziek heb
Nothing is Impossible
Danielvb    posted on 21-05-2011 13:04
Misschien kun je die traktor CD die je krijgt dan rippen tot ISO. (met je pc)
Dat ISO bestand overzetten naar je mini laptop en met DAEMON tools dat ISO bestand lezen.
User edit by Danielvb on 21-05-2011 @ 13:04:55 (8%)
Yvaroz    posted on 21-05-2011 13:07
jaa daar zat ik ook al aan te denken, of ik installeer hem gewoon op mn HDD en dan kan ik die gewoon aansluiten en dan draaien, want zonder draai ik toch niet
Nothing is Impossible
MrQreeny    posted on 21-05-2011 13:07
Kan je niet een trial installeren en dan gewoon de key invoeren?Cool
Die kan je meestal gewoon als .exe downloaden!
'Music is the universal language of mankind...'
kobuz    posted on 21-05-2011 13:08
Je kan de Traktor Pro 2 Demo downloaden om te kijken of het werkt op je mini laptop. Ben benieuwd, want vaak zijn ze toch niet krachtig genoeg.?

De DDJ-T1 heeft wel speciale software, daar kan je volgens mij geen demo van downloaden, dus hoe je dat met installeren moet gaan doen durf ik niet te zeggen.
-FLoriZ-    posted on 21-05-2011 14:28
Voor Traktor heb je minimaal 13'' nodig, anders zie je niks, ik spreek uit ervaring.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
kobuz    posted on 21-05-2011 14:36
Dat lijkt me persoonlijk. Hoewel ik zelf idd liever niet veel kleiner zou gaan dan mijn 13' nu zou het niet onwerkbaar zijn. Zeker met een controller als de DDJ-T1 hoef je niet veel meer op je scherm te kijken. Wanneer je een track wilt browsen ga je naar browse mode en zie je genoeg. Ben je aan het draaien kan je ook op 11' nog wel 4 decks en twee fx units zien, je mist dan alleen je browser.
T1psY    posted on 21-05-2011 15:05
je kan ook gewoon de .exe bestanden die op je cd staan overkopi?ren naar een USB stick of USB harddrive op je pc, en dan die USB drive aan je mini laptop hangen, en zo de installatie uitvoeren. Installeren op je USB drive lijkt me geen goed idee ivm registery sleutels enzo die niet mee over gaan.
djcanta    posted on 23-05-2011 09:01
waarom wil je perse zo'n minilaptop? 13' is toch klein genoeg? En je hebt minimaal core2duo nodig voor je traktor.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Sandr    posted on 23-05-2011 14:13
Poster: djcanta
waarom wil je perse zo'n minilaptop? 13' is toch klein genoeg? En je hebt minimaal core2duo nodig voor je traktor.

Omdat hij die al heeft... En het dus zonde vind om een nieuwe te kopen.
Play that funky music white boy....
Yvaroz    posted on 23-05-2011 22:45
ik heb een demo gedownload van traktor 2 en het is best wel snel:D
alleen ben ik bang dat als ik straks de controller aansluit dat dan misschien wel veel langzamer word, of is dat onlogisch?
Nothing is Impossible
MrQreeny    posted on 23-05-2011 22:58
Ik vind het begrip 'best wel snel' al gevaarlijk vriend. Leuk voor thuis, maar op een feest zou ik het risico niet nemen Winking my eye (via via kan natuurlijk meestal wel een snellere geregeld worden als het echt nodig is...)
Ik denk niet dat een midi device heel veel uitmaakt voor de snelheid btw.
Winston    posted on 24-05-2011 14:31
Als het thuis snel en betrouwbaar is zal het ook op een feest snel en betrouwbaar zijn. Tenzij de omstandigheden heel erg verschillend zijn.

Test het bv. thuis dan ook 8 uren constant na elkaar.
Tic Toc
MrQreeny    posted on 24-05-2011 14:49
Ik denk ook dat het thuis al als 'minder betrouwbaar' kan worden gezien :P
Winston    posted on 25-05-2011 17:47
Als je echt betrouwbaarheid wil, koop dan liever 2 pioneer cd players en een DJM.
Tic Toc
Yvaroz    posted on 25-05-2011 23:20
Poster: Winston
Als je echt betrouwbaarheid wil, koop dan liever 2 pioneer cd players en een DJM.

als ik dat geld had gehad, dan had ik dit topic niet eens hoeven openen, maar had ik ze allang gehad
Nothing is Impossible
_Ivan_    posted on 26-05-2011 13:31
Ik zou goed kijken hoe de laptop op meerdere processen tegelijk reageert. Ik heb destijds een Denon HC-4500 (+traktor pro) gehad in combinatie met een minilaptop met windows. Traktor was stabiel bij het gebruik van een deck, maar bij het gebruik van meerdere decks te gelijk, browsen, effectjes gaf hij het al snel op: vastlopen, overslaande nummers etc.
Feel&.Celebrate.Life!
kobuz    posted on 26-05-2011 14:23

rofl. Zaterdag voor de verandering weer eens op cdjs gedraaid, omdat setje te kort was om laptop en s4 mee te sjouwen. Kapt de cd speler er steeds mee. Lekker betrouwbaar ja...?

(en nee lag niet aan mijn cds, was gewoon een gare cdj1000mkIII, die je schijnbaar gewoon in de club tegen kan komen)
Winston    posted on 26-05-2011 17:37
Het was een gare deck, vandaar. Maar normaal is Pioneer echt topkwaliteit. Zeker toch vergeleken bij een laptop die niet door Pioneer wordt gemaakt.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 27-05-2011 00:19
Poster: kobuz
Je kan de Traktor Pro 2 Demo downloaden om te kijken of het werkt op je mini laptop. Ben benieuwd, want vaak zijn ze toch niet krachtig genoeg.?

De DDJ-T1 heeft wel speciale software, daar kan je volgens mij geen demo van downloaden, dus hoe je dat met installeren moet gaan doen durf ik niet te zeggen.

Ha Kobuz dat kan niet he, als medewerker van een Audio muziekanten DJ winkelCool. In de demo zit gewoon de DDJ-T1 driver. Dus gewoon de demo downloaden key er over heen en het moet werken. Alleen betwijfel ik dat zo'n kleine laptop dat trekt. Ik denk dat het niet lekker gaat lopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 27-05-2011 09:05

correctie, 2 Technics en een Dateq Winking my eye gaat geheid 20 jaar mee.?

anyway, ik zou ook de demo downloaden en kijken of het werkt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
kobuz    posted on 27-05-2011 10:18
Het was een gare deck, vandaar. Maar normaal is Pioneer echt topkwaliteit. Zeker toch vergeleken bij een laptop die niet door Pioneer wordt gemaakt.

Vandaar ja. Maar toch, ik kom hem in een club tegen die ene keer dat ik met cds draai. Bewijst voor mij dat het dus niet ECHT betrouwbaar is. Idd net zoals een laptop en controller, hoewel die ook ECHT betrouwbaar zijn zolang je goede spullen koopt en deze netjes onderhoudt. Met zo'n mini laptop kan dat moeilijk worden inderdaad.

@Doliviera: hehe, tnx voor de tip, weer wat nieuws geleerd Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

174 Users online: 3 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 9.196
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.705.594