Beginnende DJ, keuze maken (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Burger    posted on 13-05-2011 18:18
Ik wil graag beginnnen met het leren van DJen deze vakantie, en ben dus een beetje aan het rondkijken op internet voor spullen. Ik heb op een aantal dingen geboden en ik heb dus een paar keuzes. Dit zijn zo'n beetje de dingen die ik nu heb bekeken.

?275
2x CDJ100s
DJM 300S

?490
2x CDJ200

?600
2x CDJ200
Behringer DJX 750

De set van ?600 trekt me zelf wel omdat ik dan gewoon al een complete set heb en redelijke (volgens mij) CDJ's. Maar ?275 voor de CDJ100s is wel erg weinig en klinkt wel als een goede deal, als ik daarmee dan ongeveer hetzelfde zou kunnen als met de set van ?600 tja. Of denken jullie dat ik beter losse CDJ200's kan kopen, en dan voor wat geld nog een andere mixer erbij kan halen? Zou graag willen weten wat jullie er van vinden. Happy, laughing Ik heb dus echt 0 ervaring even dat jullie het weten. Bedankt!

What do you think about Beginnende DJ, keuze maken ??

Vote :   

Danielvb    posted on 15-05-2011 23:40
Poster: Burger
Deze voor ?130, wel een goede deal toch? En ja is toch die uit Friesland maar was maar van plan om hem gewoon op te laten sturen dan. Volgens mij zou dat wit ook helemaal niet zo slecht staan met de CDJ200's. ;P

http://link.marktplaats.nl/448799862

Opsturen is altijd een risico, ik heb ook een korg 402 op mp zien staan. Een demo model, moet je maar ff zoeken. Vroegen ze 250 euro MET garantie.

Lijkt me ook niet gek
FloRise    posted on 16-05-2011 08:23
n maat van mij die heeft laatst een korg 402 kunnen kopen voor 200,- ook een demomodel bij een bekende winkel... hij was eigenlijk ook 250,- maar ze hadden alleen de doos voor de 202 erbij....
Vinnyo    posted on 16-05-2011 13:29
Poster: Danielvb
Opsturen is altijd een risico, ik heb ook een korg 402 op mp zien staan. Een demo model, moet je maar ff zoeken. Vroegen ze 250 euro MET garantie.

Lijkt me ook niet gek

Als je zeker wilt zijn dat alles goed gaat kun je hem via Rembours laten verzenden.
qntr0l    posted on 16-05-2011 14:01
Dat geeft nog geen zekerheid. Ik kan ook een DJM-800 doos met een baksteen erin naar je opsturen. Dat zal je pas weten als de postbode (en dus ik) je geld hebt. Als je het zeker wil weten moet je het spulletje gewoon op gaan halen =).
Burger    posted on 17-05-2011 21:25
Hij is verstuurd, krijg 'm morgen binnen en met rembours verzending kwam het totaalbedrag uiteindelijk neer op ?150. Dan vrijdag m'n cd-spelers ophalen en lekker beginnen, heb er zin in!

Trouwens.. heb eigenlijk ook nog speakers nodig, het enige wat ik hier thuis heb staan is wat ik gebruik voor m'n laptop en dat is dit: http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5862

Niet echt heel hoogstaand, dus heeft iemand nog tips voor redelijke speakers? Liefst niet al te duur, aangezien ik eigenlijk al over m'n budget heen zit maar goed, wil ook geen slecht geluid natuurlijk.
User edit by Burger on 17-05-2011 @ 21:29:22 (100%)
Jayro    posted on 17-05-2011 21:55
Poster: Burger
Hij is verstuurd, krijg 'm morgen binnen en met rembours verzending kwam het totaalbedrag uiteindelijk neer op ?150. Dan vrijdag m'n cd-spelers ophalen en lekker beginnen, heb er zin in!

Trouwens.. heb eigenlijk ook nog speakers nodig, het enige wat ik hier thuis heb staan is wat ik gebruik voor m'n laptop en dat is dit: http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5862

Niet echt heel hoogstaand, dus heeft iemand nog tips voor redelijke speakers? Liefst niet al te duur, aangezien ik eigenlijk al over m'n budget heen zit maar goed, wil ook geen slecht geluid natuurlijk.

zoek een of ander box setje van behringer voor 50 euro, die kunne meestal wel aardig hard. Is alleen voor producen waarschijnlijk niet handig
Danielvb    posted on 17-05-2011 22:39
@burger, probeer het eerst is met die computer speakers. Gewoon even een tulp naar jack kabeltje(tulp male naar jack 3,5 femaleom precies te zijn) kopen. Kost je 3 euro ofzo. Dan kun je later even door sparen voor goede speakers. Ik draaide eerst ook met logitech x230 speakers :P

Bedenk wel dat flink vermogen niet altijd beter is. Ik heb studio monitoren die ik achteraf eigenlijk te krachtig en te groot vind -.-
User edit by Danielvb on 17-05-2011 @ 22:50:53 (14%)
Burger    posted on 19-05-2011 16:13
Ja ik heb ze nu inderdaad gewoon op m'n mixer aangesloten, met tulp naar tulp trouwens? M'n CDJ's zijn nog niet binnen dus heb nu ook gewoon mijn laptop op de mixer met minjack naar tulp gezet en ben maar wat aan het kloten haha. Maar ben er wel heel blij, fantastische mixer voor maar 150 euro!
SForce    posted on 04-06-2011 22:42
Ik zou voor een DJM-700 en MEP-7000 nemen. Mobile Dj kit dus.
En stel dat je er dan geen zin meer in hebt, dan kun je de speler gewoon gebruiken als normale speler voor alles, en de mixer als ??n grote volume knop waar effcten bij zitten.
Vinnyo    posted on 05-06-2011 16:02
Poster: qntr0l
Dat geeft nog geen zekerheid. Ik kan ook een DJM-800 doos met een baksteen erin naar je opsturen. Dat zal je pas weten als de postbode (en dus ik) je geld hebt. Als je het zeker wil weten moet je het spulletje gewoon op gaan halen =).

Je kijkt toch eerst wat erin zit voordat je de postbode het geld geeft?

This is an old Topic

No new postings for 4.877 days.
 Post CommentThat would be 162.6 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 12 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 13.943
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.974.173