Mixer (2of4 kanaals) voor traktor en later cd
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ken007    posted on 09-05-2011 22:02
Ik heb besloten om voorlopig enkel digitaal met traktor pro (binnenkort upgraden naar 2) en mijn reloop contour IE te draaien! en pas later met cd spelers! ik heb wel veel cds maar zal deze rippen en eerst enkel digitaal!
Nu vraag ik mij af : wat doe ik het best?
mij nu een 2 kanaals mixertje kopen waar ik dan nu 4kanalen van traktor kan naar doen gaan en later ofwel 2kanalen traktor + 2 kanalen cd spelers ofwel 4 kanaals mixer!
Of nu direct een 4 kanaals clubmixer kopen zodat ik direct goed zit?

wat zouden jullie in mijn plaats doen?
alvast bedankt
grtz

What do you think about Mixer (2of4 kanaals) voor traktor en later cd ??

Vote :   1 member likes this  

Nazdrovje    posted on 09-05-2011 22:13
Hangt allemaal af van je buget.

Heb je er veel dan kan je kijken voor een Xone4D of een Pioneer DJM900. Hiermee heb je het voordeel dat er een deftige interne geluidskaart zit die je toelaat de 4 kanalen van Traktor apart naar buiten te brengen.

Is je buget wat minder dan zal je wellicht de 4kanaals interne geluidskaart van de Reloop Contour willen gebruiken.
Hij beschikt over 4 kanalen dus is een 4kanaals mixer wel aangewezen. (Zeker als je in de toekomst naast traktor ook nog 2 cd players erbij wilt)
Je hebt de Reloop RMX40 (goede prijs/kwaliteitverhouding) Pioneer DJM700/800 Ecler NUO5, ...
Kijk eens bij de djbooth hier, om wat inspiratie op te doen.

Ook op 2dehands of marktplaats passeert nu en dan wel eens een diftig mixertje aan een leuke prijs.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
ken007    posted on 09-05-2011 22:19
uhu ik had eerst een hoger budget maar nu ik een MBP ga kopen en ook liever wat geld hou zou ik toch liever een lager budget (zeker minder dan 1000 maar liefst rond de 500) de interne geluidskaart van de contour zou ik wel goed vinden!
Zou ik beter nu een goedkopere 4 kanaals kopen of een duurdere 2kanaals?
Ik vind het echt een zeer moeilijke keuze

Alvast bedankt
Nazdrovje    posted on 09-05-2011 22:32
Ikzelf heb een Reloop RMX40BPM, al voor twee jaar en ik ben de tweede eigenaar, en hij doet het nog altijd zeer goed. Ook al staat er 2 Technics naast en een Macbook Pro boven. Hij is gewoon goed zowel voor thuis als op verplaatsing.

Mocht je meer buget hebben. Denon heeft een effectloos 4Kanaalsmixertje (de X-1100) die er strak uitziet.
Ga eens langs in je vertrouwde dj shop en test daar eens de mixers binnen je buget.

Ik zou voor 4kanaals gaan. Anders is de kans te groot dat je over een jaar toch een vierkanaals aanschaft.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
ken007    posted on 09-05-2011 22:43
uhu , nu vraag ik mij af of ik ingebouwde effecten dan ook zou nemen? ik werk nu met traktor zen effecten maar als ik dan overschakel naar cd spelers dan heb ik er nodig he?
of een waardevaste 2 kanaals die ik kan verkopen als ik een 4 kanaals wil?
grtz ken

This is an old Topic

No new postings for 4.926 days.
 Post CommentThat would be 164.2 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 9 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 2.217
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.948.823