de juiste overstap voor de toekomst?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FloRise    posted on 08-05-2011 11:42
heey DJ's en Prodjusers

ik zat al een tijd te twijfelen om mijn mixer de deur uit te doen DJX700, (word tijd ja Winking my eye).
nu mijn mixer lekt moet hij er wel uit.

aangezien ik tegenwoordig zie hoe veel je kunt met digitale meuk, wil ik i.p.v. een DJM 800 (die ik bijna had gekocht) toch gaan voor iets wat lekker met tracktor gaat en veel digitaal kan. ook moet ik altijd nog met 2 cdj's kunnen werken daarnaast...

zelf weet ik nog heel weinig van digitaal. dus nu is de vraag....
- welke mixer te nemen om op een hoog niveau digitaal te draaien, maar toch nog gewoon een voledig mengpaneel te behouden?
- eventueel wat informatie over (losse)controllers en software.

bugget?? 2200+ ?? als het t maar waard is natuurlijk. (meer dan mn djx700Winking my eye)
graag ook de prijs erbij vermelden!

alvast bedankt!

greetz,
Flo-Rise
User edit by FloRise on 08-05-2011 @ 11:43:09 (7%)

What do you think about de juiste overstap voor de toekomst? ??

Vote :   

Estacy    posted on 08-05-2011 11:47
Denon DN-X1700 klintk als een goede keus, Traktor certified, dus kun je hem gebruiken als Traktor geluidskaart, 2 effect processoren etc etc
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 08-05-2011 12:01
idd estacy, dat is een bom van een mixer die denon-x1700
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
tek-zotic    posted on 08-05-2011 12:48
ecler evo 5 is ook een optie, ook een serieuze bom
MaximDJ    posted on 08-05-2011 12:59
De Xone 4D natuurlijk!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
dj-zero    posted on 08-05-2011 17:17
of een xone: DB4 :D:D:D

andere opties zijn natuurlijk djm 900 nexus/ 2000....
niiicola    posted on 08-05-2011 17:26
Poster: tek-zotic
ecler evo 5 is ook een optie, ook een serieuze bom

Of deze:
bom

Ook serieus een bom
Gewoon.
Gery    posted on 08-05-2011 17:50
ik zou voor de pioneer 900 nexus gaan, kan je traktor op aansluiten rechtstreeks met USB ?n timecode en/of cd draaien!

DJ - Producer
Estacy    posted on 08-05-2011 18:16
wat ik er over hoor is dat de effecten alleen leuk zijn voor minimal genres. voor iets vollere muziek schijnen de nieuwe effecten r*k te zijn. Als je een Traktor certified mixer wil zou ik toch voor een Evo 5 of Denon DN-X1700 gaan, betere kwaliteit, meer functies etc etc
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 08-05-2011 18:32
Poster: MaximDJ
De Xone 4D natuurlijk!

Ik zou ook voor deze mixer gaan als je de mixer als stand-alone midi controller wil gaan gebruiken. Je kunt de 4D ook gewoon als normale mixer gebruiken met je CDJ's en heeft een ingebouwde geluidskaart die met traktor scratch werkt. Je hoeft dan alleen nog maar time-code CD's te hebben om time-code traktor te draaien met je CDJ's als je dat zou willen Happy, laughing Je zou bijvoorbeeld ook 2 kanalen voor je CDJ's kunnen gebruiken en de andere twee voor digitaal mixen met de 4D. Je kunt de kanalen onafhankelijk van elkaar schakelen tussen geluidskaart en externe bronnen namelijk.

Nieuw is de 4D nu ?1222, al een stuk minder dan de ?1700 die hij een jaar geleden was toen in hem kocht. Je hebt dan zelfs nog ruimte in je budget voor een mooie flightcase, ik ben erg tevreden met m'n Zomo Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
FloRise    posted on 08-05-2011 21:30
Poster: Bootstrap
Ik zou ook voor deze mixer gaan als je de mixer als stand-alone midi controller wil gaan gebruiken. Je kunt de 4D ook gewoon als normale mixer gebruiken met je CDJ's en heeft een ingebouwde geluidskaart die met traktor scratch werkt. Je hoeft dan alleen nog maar time-code CD's te hebben om time-code traktor te draaien met je CDJ's als je dat zou willen Happy, laughing Je zou bijvoorbeeld ook 2 kanalen voor je CDJ's kunnen gebruiken en de andere twee voor digitaal mixen met de 4D. Je kunt de kanalen onafhankelijk van elkaar schakelen tussen geluidskaart en externe bronnen namelijk.

Nieuw is de 4D nu ?1222, al een stuk minder dan de ?1700 die hij een jaar geleden was toen in hem kocht. Je hebt dan zelfs nog ruimte in je budget voor een mooie flightcase, ik ben erg tevreden met m'n Zomo Happy, laughing

voor mij is het inderdaad belangerijk dan ik 2 cdj's kan gebruiken, daarnaast ( zonder te hoeven te swichtchen) met tractor.

heeft verder nog iemand wat info(belangerijke) over het groote verschill tussen digitaal en cd's, voor mij is het in ieder geval niet de rede dat ik geen cd's meer wil kopen (heb zelf meer dan 500 ori CD'S. dus het gaat mij echt om het uitbreiden van de mogelijkheden van mixen!!!

thanks voor alle reacties in ieder geval!!!

tek-zotic    posted on 08-05-2011 21:54
Poster: FloRise
voor mij is het inderdaad belangerijk dan ik 2 cdj's kan gebruiken, daarnaast ( zonder te hoeven te swichtchen) met tractor.

heeft verder nog iemand wat info(belangerijke) over het groote verschill tussen digitaal en cd's, voor mij is het in ieder geval niet de rede dat ik geen cd's meer wil kopen (heb zelf meer dan 500 ori CD'S. dus het gaat mij echt om het uitbreiden van de mogelijkheden van mixen!!!

thanks voor alle reacties in ieder geval!!!

het uitbreiden van de mogelijkheden is dan volgens mij ook het grootste verschil
-loopen
-acappela's
-effecten,
-3 of 4 decks tegelijk
is allemaal een stuk toegankelijker digitaal
FloRise    posted on 08-05-2011 22:00
@tek,
dit kan ik nu ook allemaal al.
alleen ik neem aan dat digitaal dan wat VERFIJNDER hierop is?
en toegankerlijken kwa ''skills'' of kwa budget? wat dat is op zich niet het geen waar ik na streef zo goed koop mogelijker ofzo.
ik denk dat je wat makkelijker met meer tegelijk kunt werken? dan je meer tijd hebt om effecten en dikke loops erin te brengen, dus meer je skill te laten horen??
FloRise    posted on 08-05-2011 22:02
@ bootstrap, die 4D is die mixen met controllers eraan vast toch?? maar je daarbij gewoon nog audio input per kanaal neem ik aan?
tek-zotic    posted on 08-05-2011 22:43
Poster: FloRise
@tek,
dit kan ik nu ook allemaal al.
alleen ik neem aan dat digitaal dan wat VERFIJNDER hierop is?
en toegankerlijken kwa ''skills'' of kwa budget? wat dat is op zich niet het geen waar ik na streef zo goed koop mogelijker ofzo.
ik denk dat je wat makkelijker met meer tegelijk kunt werken? dan je meer tijd hebt om effecten en dikke loops erin te brengen, dus meer je skill te laten horen??

snelheid waarmee je alles kan gebruiken, gebruiksvriendelijkheid, hoeveelheid,... is allemaal hoger mijns inziens

?@ bootstrap, die 4D is die mixen met controllers eraan vast toch?? maar je daarbij gewoon nog audio input per kanaal neem ik aan?

dat heb je juist ja, is in feite een xone42 met ingebouwde geluidskaarts en 2 xone 1D's eraan gepleurd Happy, laughing
User edit by tek-zotic on 08-05-2011 @ 22:44:40 (48%)
FloRise    posted on 08-05-2011 22:47
@ tek,
ja dat is ook een beetje wat ik dacht. t lijkt maar een kleine verbetering(wat sneller te kunnen werken) maar toch... t is wel een dikke plus... de drie punten die je noemt zijn denk wel een van de belangerijkste neem ik aan. is het digitale geluid ook veel anders of valt dat wel redelijk mee?
je hebt hier zelf dus positieve ervaring mee neem? k aan?
Tekhead    posted on 08-05-2011 23:16
Ik heb veel ervaring met denon, en denon is een al zeer lang gewaardeerd en gekend merk van o.a. dj materiaal, ik heb de X1700 niet thuis staan maar wel op locatie's waar ik wekelijks draai, en dat is echt wel een beest van een mixer, een zaligheid om mee te werken (net als de X1500 en X1600, en andere). Kwaliteit ten top, aan een scherpe prijs. Denon is al lang gekend om zijn uitstekend materiaal, en voortreffelijk geluid. Er zijn idd nog andere topmerken dan alleen Pioneer ! Hier op djr kennen de meeste alleen Pioneer 5hoge prijsklasse) en Reloop (budget) en sommige noemen nu ook al eens (terecht overigens) A&H Xone Serie's. Zoek wat reviews op dan zal je al een stuk wijzer worden Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
FloRise    posted on 09-05-2011 08:16
thanks tek

This is an old Topic

No new postings for 4.883 days.
 Post CommentThat would be 162.8 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 4 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 3.311
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.066.890