Deze laptop ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 29-04-2011 20:06
Jow,
Heb een vraagje..

is deze laptop goed genoeg om traktor enz op te draaie.. Eig kortom om mee te draaien?

Acer Aspire_7741G-484G50MN
Mod edit by Prozei on 01-05-2011 22:12 (40%)

What do you think about Deze laptop ? ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 29-04-2011 20:20
meer als genoeg
DaCompra    posted on 29-04-2011 20:21
Hey, ik heb toevallig deze laptop voor school & het is best wel leuk ding, ook om mee te draaien, maar hij is voor mij een beetje te groot zegmaar om boven mn booth te hebben. maar je kan er prima mee draaien, ik zou alleen liever?een 13 of 15 inch laptop hebben om mee te draaien. succes met je aankoop!
Yorick    posted on 29-04-2011 21:10
Met deze laptop is het mogelijk ja..
Zolang je de laptop schoon houd (virus, bestanden, etc..) zal hij erg lang mee gaan..
Sebasz    posted on 30-04-2011 04:10
Acer is alleen nou niet een van de meest betrouwbare laptopmerken..?Cool
tek-zotic    posted on 30-04-2011 10:47
Poster: Sebasz

daarom dat mijn acer al 7 jaar mee gaat, nog nooit defect is geweest en nog steeds goed genoeg werkt Winking my eye
Vinnyo    posted on 30-04-2011 10:49

Daar ben ik mee eens :P
mrmagix    posted on 30-04-2011 10:57

Ik kan dit ook bevestigen... ?Heb in de middelbare school multimedia gevolgd waarin iedereen z'n eigen laptop had. We hadden daarnaast ook een algemeen 'crash-boek' waarin je moest inschrijven als je zonder laptop viel...
Ik geloof dat toch wel elke Acer-laptop van onze school z'n plaatsje heeft gekend in dat boek.

Wat ik wel erbij moet zeggen is dat die laptops daar dag in dag uit moesten draaien en werken gelijk zot. Dus ze zagen wel degelijk af... Wat bij draaien nu niet echt het geval is, je draait er immers bijvoorbeeld geen photoshop en indesign tegelijk op terwijl je camera beelden aan het opladen bent met premiere pro.

Voor deze toepassing is hij dus wel goed denk ik mits je hem, zoals Yorick als zei, erg goed onderhoud. Zowel fysiek als intern op je harde schijf.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Vinnyo    posted on 30-04-2011 11:03
Poster: mrmagix
Ik kan dit ook bevestigen... ?Heb in de middelbare school multimedia gevolgd waarin iedereen z'n eigen laptop had. We hadden daarnaast ook een algemeen 'crash-boek' waarin je moest inschrijven als je zonder laptop viel...
Ik geloof dat toch wel elke Acer-laptop van onze school z'n plaatsje heeft gekend in dat boek.

Wat ik wel erbij moet zeggen is dat die laptops daar dag in dag uit moesten draaien en werken gelijk zot. Dus ze zagen wel degelijk af... Wat bij draaien nu niet echt het geval is, je draait er immers bijvoorbeeld geen photoshop en indesign tegelijk op terwijl je camera beelden aan het opladen bent met premiere pro.

Voor deze toepassing is hij dus wel goed denk ik mits je hem, zoals Yorick als zei, erg goed onderhoud. Zowel fysiek als intern op je harde schijf.

Of koop een Macbook pro, daar heb je geen problemen mee ook al draaien ze dag in dag uit. Daarnaast is photoshop gebruiken terwijl je je camera beelden aan het inladen bent gewoon mogelijk.

Mijn tip: Spaar voor een Macbook pro, hoef je niet eens een virusscanner voor te installeren, die zijn er namelijk niet. Nu zullen er wel weer een aantal mensen zijn die denken het beter te weten met een reactie dat die er wel zijn, maar geloof me, die zijn er niet. Wat de bestaande programmas doen die zich een virusscanner noemt is het opsporen van virussen waarvan Windows gebruikers last van kunnen hebben, dus daar heb je als Mac gebruiker helemaal niets aan.
mrmagix    posted on 30-04-2011 11:24
Poster: Vinnyo
Of koop een Macbook pro, daar heb je geen problemen mee ook al draaien ze dag in dag uit. Daarnaast is photoshop gebruiken terwijl je je camera beelden aan het inladen bent gewoon mogelijk.

Mijn tip: Spaar voor een Macbook pro, hoef je niet eens een virusscanner voor te installeren, die zijn er namelijk niet. Nu zullen er wel weer een aantal mensen zijn die denken het beter te weten met een reactie dat die er wel zijn, maar geloof me, die zijn er niet. Wat de bestaande programmas doen die zich een virusscanner noemt is het opsporen van virussen waarvan Windows gebruikers last van kunnen hebben, dus daar heb je als Mac gebruiker helemaal niets aan.

Dat voorbeeld van photoshop, indesign en premiere pro draaien was enkel voor de cpu load te illustreren. Op eendert welke laptop moet je hiermee rekening houden.

Ik heb een hp, dan een vaio gehad. Nu draai ik op een mac book pro en ik kan je zeggen, ze deden/doen het alle 3 perfect! Geen verschil in kwaliteit!

En ook over het feit van virussen voor mac, ze bestaan wel hoor Happy, laughing. Er zijn er gewoon niet zoveel. Heb het geleerd op school 2 jaar terug ?n als tweede argument, waarom zouden ze in godsnaam een virusscanner ontwerpen voor mac, als de virussen op mac toch geen effect hebben? 2 redenen: Er bestaan wel virussen voor mac + Hou je windows vriendjes wat blij en zorg ervoor dat als hun stickje in jouw mac komt, het niet volstaat met virussen als ze het terugkrijgen.

Dus nogmaals, ik heb zowel ervaring met windows als met mac, maar de kwaliteit van de 2 systemen, hangt ook een groot deel af van het mannetje dat z'n handen op de muis en toetsenbordje heeft Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
main    posted on 30-04-2011 14:20
als ik jou was zou ik voor een sony vaio gaan kijken, top laptopjes!
Ndb    posted on 30-04-2011 14:46
Je kan ook altijd eens kijken naar de nieuwe MSI cx 640, dit zijn zeer degelijke laptops voor een goede prijs.
Zeker de moeite.
Xurion    posted on 30-04-2011 20:19
Ik ben zelf ook van mening dat Acers bagger zijn. Ik had eerst een HP Compaq voor het draaien maar die had oververhittingsproblemen en de bijbehorende bsod's (BSOD=blue screen of death). Uiteindelijk is het scherm van die HP gebroken en draai ik nu met een Toshiba Satellite die ik 2e hands heb gekregen. Die had met Windows XP ook oververhittingsproblemen maar toen ik er Windows 7 op had gezet waren die problemen verdwenen.

Als je een laptop hebt gekozen dan raad ik je aan om deze tutorial van Dubspot te volgen om meer uit je pc te halen: Deel1 Deel2

Merken die ik je afraad zijn: Acer (Packard Bell het ondermerk van Acer heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad), oude generaties HP Compaqs?(nieuwe generaties werken volgens reviews probleemloos, Panasonic en merken waar je zelf nog nooit van gehoord hebt.

Als je de laptop puur voor DJen gaat gebruiken dan raad ik je aan om alleen de programma's en drivers te installeren die je nodig hebt om te kunnen draaien. Dit voorkomt eventuele problemen. (en vooral geen Zone Alarm installeren want dat zorgde bij mij tot enkele BSOD's)

Ik wens je veel succes met je keuze!?
thunderdome    posted on 30-04-2011 20:39
hp pavilion ?

User edit by thunderdome on 30-04-2011 @ 20:40:29 (19%)
jannickv    posted on 30-04-2011 21:12
Poster: Vinnyo

wat voor onzin kraam jij nu uit...
voor enkel traktor te draaien moet de ts totaal niet sparen voor een macbook pro...

wat kom ik slecht van macfanboys (ben zelf macgebruiker btw)
lek3ct    posted on 30-04-2011 23:16
Al die speculaties over prestaties zijn volgens mijn ervaringen overbodig.
Ik draai ableton(5.0) en traktor(1.5) zonder probleem op een netbook (intel atom zoveel; 1,5 GB RAM; 320GB-5400rmp) :P Wel niet te samen moet ik hierbij vertellen. Dus zelfs met een laptop met een Intel i3 processor, 2 GB RAM, 320GB ?zou al ruim voldoende moeten zijn.
Je zou eerder moeten kijken naar bouwkwalitiet, hufterproof-iteit, batterijduur (voor als je je oplader vergeet),...

User edit by lek3ct on 30-04-2011 @ 23:18:17 (22%)
Tekhead    posted on 30-04-2011 23:53
Ik ben ook een die hard mac fan en gebruiker, maar als je alle voordelen van een mac niet gaat gebruiken, is het wat gek zoveel geld uit te geven, koop een simpele, doch voldoende inhoud pc/laptop voor enkel je muziek en je zal wss geen problemen hebben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Prozei    posted on 01-05-2011 09:45
merken met minder dan 20% uitval in 3 jaar zijn:
asus
apple
toshiba
sony
dell

merken met meer als 20% uitval in 3 jaar zijn:
lenevo
acer
gateway

zag net nog iemand een hp pavilion aanraden.
de kans dat je hp laptop binnen 3 jaar kapot gaat is meer als 25%?
dit onderzoek is gedaan door een verzekeraar die laptops verzekert tegen schade en technische gebreken.

mijn advies ga voor een asus deze zijn het betrouwbaarst.

Dolivieira    posted on 01-05-2011 10:12
Poster: Blackaround
Jow,
Heb een vraagje..

is deze laptop goed genoeg om traktor enz op te draaie.. Eig kortom om mee te draaien?

http://www.alternate.be/html/product/Notebooks_Intel/Acer/Aspire_7741G-484G50MN__17.3/511450/

Koop geen Acer. Ik ga denk ik een MacBook Pro kopen. Maar als het geld er niet voor heb moet je toch een beetje kwaliteit Windows Laptop kopen. Denk dan aan een?Asus, HP, Toshiba, Sony of een Dell voldoet ook prima. Hou ook je windows laptop?schoon. Geen software installeren die conflicten kunnen veroorzaken. Ik gebruik zelf een Laptop van Dell en moet zeggen dat ik weinig problemen heb gehad de laatste 1,5 jaar enige wat ik?in de gaten moet houden is dat al mijn kabels goed zijn aangesloten. De belangrijkste zijn de voedingen van mijn Laptop en USB hub. Doe ik dan niet dan?veranderd hij automatisch?mijn Latacy instellingen?en dat betekend?problemen.??Als ik dat in de gaten hou is er niks aan de hand. En dan gaat het gewoon goed. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 01-05-2011 @ 10:14:48 (3%)
Vinnyo    posted on 01-05-2011 10:43
Poster: jannickv
wat voor onzin kraam jij nu uit...
voor enkel traktor te draaien moet de ts totaal niet sparen voor een macbook pro...

wat kom ik slecht van macfanboys (ben zelf macgebruiker btw)

Kun jij niet lezen ofzo? Er staat dat je OOK een macbook kan kopen en MIJN TIP is om te sparen voor een Macbook omdat ik nooit een goede windows laptop heb gehad. Daarnaast wil de TS meer draaien dan alleen Traktor, maar dat heb jij waarschijnlijk dan ook niet gelezen.
Dolivieira    posted on 01-05-2011 11:28
Toch ben ik het niet met je eens. Want ook een Mac kan crashen. Mac is iets stabieler en heb betere Midi en grafische interne drivers aan boord. Zoals Core audio. Maar dat betekent niet dat ze zoveel beter zijn.?Ga je pas merken als je er?wat mee aan de hand is.??En de service van Mac is nog steeds ruk als je er mee aan de hand is. Dat is dan bij een windows laptop makkelijker op te lossen. Beide systemen hebben zijn + en -en.

Ik ga in juni waarschijnlijk een MBP of MB halen, ben er nog niet overuit. Maar ik moet zeggen dat die Core Audio iets lekker en makkelijker vind werken als Asio. En de uitstraling van een MAC is wel zeer professioneel. Waarschijnlijk wordt het een Mac Book Pro en dan denk ik de 13inch als ik iets meer te besteden heb koop ik de 15inch de 17inch is voor mij niet haalbaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 01-05-2011 @ 11:36:50 (100%)
Lomme_    posted on 01-05-2011 14:46
Ik heb een tijdje geleden een Toshiba gekocht. I5 processor, ATI HD5650, 4Gb werkgeheugen, en draait alles met gemak. Ableton, Traktor, ... Was iets van een ?850.

Meer informatie
User edit by Lomme_ on 01-05-2011 @ 14:48:20 (12%)
thunderdome    posted on 01-05-2011 19:07
@ prozei

heb zelf een Asus K50C staan en die werkt voor als nog goed
had een tijd geleden een HP Pavilion werkte goed maar er ging wat overheen tijdens feest
tek-zotic    posted on 01-05-2011 19:10
heb ik precies mazzel met mijn acer die al 7 jaar zonder problemen werkt :D
Tekhead    posted on 01-05-2011 20:02
Poster: Dolivieira
Toch ben ik het niet met je eens. Want ook een Mac kan crashen. Mac is iets stabieler en heb betere Midi en grafische interne drivers aan boord. Zoals Core audio. Maar dat betekent niet dat ze zoveel beter zijn.?Ga je pas merken als je er?wat mee aan de hand is.??En de service van Mac is nog steeds ruk als je er mee aan de hand is. Dat is dan bij een windows laptop makkelijker op te lossen. Beide systemen hebben zijn + en -en.

Ik ga in juni waarschijnlijk een MBP of MB halen, ben er nog niet overuit. Maar ik moet zeggen dat die Core Audio iets lekker en makkelijker vind werken als Asio. En de uitstraling van een MAC is wel zeer professioneel. Waarschijnlijk wordt het een Mac Book Pro en dan denk ik de 13inch als ik iets meer te besteden heb koop ik de 15inch de 17inch is voor mij niet haalbaar.

In Belgie is de service van Apple toch +
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
pieterb    posted on 01-05-2011 20:25
kyk ook eens naar toshiba, gebruik ik ook.
betrouwbaar, snel, en niet al te duur Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

200 Users online: 12 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 42.174
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.536.805