Wat zouden jullie doen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jayro    posted on 24-04-2011 19:50
Ik ben van plan mijn mixer te gaan upgraden, heb nu een Rmx 30 bpm blackfire. Ik wil gaan upgraden naar een 4 kanaals mixer met iig effecten. Ik zat zelf te kijken naar o.a Rmx 40 Dsp blackfire, Korg KM 402, Behringer DDM 4000. Als jullie betere opties hebben hoor ik dat graag, zo niet, welke zouden jullie dan kiezen? Als iemand ervaring heeft met de mixers hoor ik dat ook graag Happy, laughing.

Jasper

What do you think about Wat zouden jullie doen ??

Vote :   

Sebasz    posted on 24-04-2011 19:57
ik zou rmx40 dsp blackfire nemen. de korg zou mn 2e keuze zijn vanwege zijn leuke en vele effecten, maar vind de faders en eq knoppen niet zo geweldig. de eq zelf is ook niet echt ideaal, er is geen 'normale' setting ofzo. vriend van mij heeft die korg
Mod edit by Sebasz on 24-04-2011 19:58 (37%)
tek-zotic    posted on 24-04-2011 20:16
ik zou voor de korg gaan, wegens de leuke effectenbak
venzi    posted on 24-04-2011 20:16
budget?Happy, laughing
Jayro    posted on 24-04-2011 20:18
Poster: venzi
udget?Happy, laughing

ongeveer 300.

btw, weet iemand of de korg eigenlijk nog wel nieuw te koop is? Want ik kan hem nergens bij een webshop vinden.
tek-zotic    posted on 24-04-2011 20:44
ik denk het niet
MrQreeny    posted on 25-04-2011 10:14
Jawel... Bij een hele grote muziekwinkel in rotterdam sowieso (rara welke...) Winking my eye daar heb ik hem 2 maanden geleden nieuw gekocht!
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 25-04-2011 @ 10:15:06 (51%)
Jayro    posted on 25-04-2011 17:01
Poster: MrQreeny
Jawel... Bij een hele grote muziekwinkel in rotterdam sowieso (rara welke...) Winking my eye daar heb ik hem 2 maanden geleden nieuw gekocht!

Oke, welke muziek zaak dan en wat was de prijs? dank.
soundkiller    posted on 25-04-2011 17:48
waarschijnlijk,???lenne tnup kcabdeeF?<-----?van?rechts naar?links lezen :p
als je daar niet uitkomt (lijkt me sterk) gewoon het woordje?dat hierboven staat ?googlen !
User edit by soundkiller on 25-04-2011 @ 17:52:18 (17%)
Jayro    posted on 25-04-2011 18:01
Poster: soundkiller
waarschijnlijk,???lenne tnup kcabdeeF?<-----?van?rechts naar?links lezen :p
als je daar niet uitkomt (lijkt me sterk) gewoon het woordje?dat hierboven staat ?googlen !

Oja, kheb em gevonden! 250 euries maar, valt me nog alles mee. thx Happy, laughing
Vinnyo    posted on 25-04-2011 18:14
Zou voor de DDM4000 gaan, de mijne gaat al 3 jaar mee!
User edit by Vinnyo on 25-04-2011 @ 18:15:06 (81%)
DiVario    posted on 25-04-2011 18:23
anders verkoop ik mijn rmx 40 usb (dsp blackfire) wel..
Practise makes perfect!
Jayro    posted on 25-04-2011 19:25
Poster: Vinnyo
Zou voor de DDM4000 gaan, de mijne gaat al 3 jaar mee!

Ik vond hem er ook wel leuk uitzien en de effecten ook enzo, maar is het goed te besturen want het is niet echt als andere mixers.
main    posted on 25-04-2011 19:50
korg. nuff said. geniaal ding, de prijs, de opties. bizar.
Jayro    posted on 25-04-2011 20:08
Poster: main
korg. nuff said. geniaal ding, de prijs, de opties. bizar.

ik weet dat jij een grote korg fan bent, maar kun je misschien wat meer toelichting geven :P
main    posted on 25-04-2011 20:16
nou, je hebt de 4 channels die je wilt, allemaal assignable en met kaossilator, adjustable eq, en ga zo maar door! en dit alles voor maar 250,-... waarom zou je dan voor een reloopje gaan?

ik zie hierboven trouwens dat mensen vinden dat er geen normale eq op zit, maar die is er wel degelijk... die heet namelijk 'round' eq. zelf switch ik steeds tussen de 2 limiter settings
AdenFarleigh    posted on 25-04-2011 20:29
lol - sowieso Korg..?Mijne gaat ook al 3 jaar mee..?
Geniaal in elkaar gezet; ietwat dunne potmeters maar goed handelbaar. 6-voudige EQ selector en tuurlijk 3-band EQ potmeters per kanaal. 1 kanaal om te toveren voor microfoongebruik. Touchpad voor je 99 build-in effecten met dry/wet, HOLD functie en BPM-tap (of 1x BPM indrukken en selectieknop gebruiken om t bpm te kiezen). Crossfader uit te schakelen, soepele digitale faders (geen ruis). Aparte Booth/Master uitgangen - etc etc Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Jayro    posted on 25-04-2011 20:32
Ik denk nu wel dat ik iig geen reloop neem, dus dan is de keuze nog uit de korg en ddm 4000. Alleen over ddm 4000 weet ik nog weinig.
Estacy    posted on 25-04-2011 20:36
de DDM 4000 is een mengpaneel dat qua kwaliteit niet eens zo slecht nog niet is. maar tis een behringer, je hebt een goede of je hebt een slechte. dus hij kan het een paar jaar volhouden of een paar maanden. effecten klinken prima, echter de EQ is niet veel waard. ik zou voor de Korg kiezen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 26-04-2011 11:55
Poster: main
nou, je hebt de 4 channels die je wilt, allemaal assignable en met kaossilator, adjustable eq, en ga zo maar door! en dit alles voor maar 250,-... waarom zou je dan voor een reloopje gaan?

ik zie hierboven trouwens dat mensen vinden dat er geen normale eq op zit, maar die is er wel degelijk... die heet namelijk 'round' eq. zelf switch ik steeds tussen de 2 limiter settings

duidelijke taal Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
maxmantz    posted on 26-04-2011 13:11
vergeet niet dat een reloop vrij algemeen is en je je daarmee sneller kan aanpassen aan andere mixers, geen poespas maar toch een lekkere mixer! ik zou de reloop ook weer niet helemaal uitsluiten!
main    posted on 26-04-2011 13:37
ach, de basis is op iedere mixer t zelfde, t enige wat echt een verschil is is de efx sectie en de instelbare eq van de korg (pure bonus als je t mij vraagt)
Jayro    posted on 26-04-2011 16:59
Poster: maxmantz
vergeet niet dat een reloop vrij algemeen is en je je daarmee sneller kan aanpassen aan andere mixers, geen poespas maar toch een lekkere mixer! ik zou de reloop ook weer niet helemaal uitsluiten!

Mijn buren hebben trouwens ook een Rmx 40 dsp dus als ik daarop zou willen spelen kan dat altijd :P
Jayro    posted on 27-04-2011 17:38
Ik ben nog steeds niet overtuigd, verder zie ik dat de reloop toch wel leuke functies heeft dus als iemand meer kan vertellen of zelfs verschillen tussen de reloop en de andere kan noemen zou dat fijn zijn Happy, laughing
MaximDJ    posted on 27-04-2011 17:45
Ik kan je helaas maar over een mengpaneel vertellen, en dat is de Reloop. Ik heb hem nu bijna 4 (!) jaar met mijn Drive-in mee, en hij gaat dus elk weekend 2x op pad. Nog nooit enig probleem mee gehad, behalve het enige zwakke puntje: De effect button. Verder is de RMX gewoon van robuuste kwaliteit, een zeer goed geluid wat absoluut te vergelijken is met de DJM 800, fijne faders, leuke effecten en mooie duidelijke VU meters. Ook voelt de Reloop zeer stevig aan (Metaal en dikke rubberen potmeters) wat bij de DDM 4000 absoluut niet is. Als ik mijn mengpanneel ooit verniel, koop ik de RMX sowieso weer. Prijs/kwaliteit verhouding: 10+.

Van de Behringer weet ik niet zoveel. Vergeet alleen niet dat het een Behringer is, en ondanks alles dat toch echt een C merk is....
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Jayro    posted on 06-05-2011 16:46
Poster: MaximDJ
Ik kan je helaas maar over een mengpaneel vertellen, en dat is de Reloop. Ik heb hem nu bijna 4 (!) jaar met mijn Drive-in mee, en hij gaat dus elk weekend 2x op pad. Nog nooit enig probleem mee gehad, behalve het enige zwakke puntje: De effect button. Verder is de RMX gewoon van robuuste kwaliteit, een zeer goed geluid wat absoluut te vergelijken is met de DJM 800, fijne faders, leuke effecten en mooie duidelijke VU meters. Ook voelt de Reloop zeer stevig aan (Metaal en dikke rubberen potmeters) wat bij de DDM 4000 absoluut niet is. Als ik mijn mengpanneel ooit verniel, koop ik de RMX sowieso weer. Prijs/kwaliteit verhouding: 10+.

Van de Behringer weet ik niet zoveel. Vergeet alleen niet dat het een Behringer is, en ondanks alles dat toch echt een C merk is....

dat maakt de keuze voor de reloop weer wat aantrekkelijker
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 4 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 1.177
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.700.198