Pioneer Effector of opvolger ? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

__MauMau__    posted on 17-04-2011 20:34
Ik ben al een tijdje van plan om een effectenpaneel te kopen, ik zat voornamelijk te denken aan een Pioneer EFX-1000. Zoals jullie weten is deze al bijna 7 jaar oud en ik vraag me dus af of het het wel waard is om hem nu te kopen. Want hij zal wel snel worden vervangen door Pioneer...
Grtz

edit: misschien weet een van jullie een gelijkwaardig effectenpaneel?
User edit by __MauMau__ on 17-04-2011 @ 20:35:17 (24%)

What do you think about Pioneer Effector of opvolger ? ??

Vote :   

SForce    posted on 04-06-2011 22:47
misschien Korg Kaoss Pad mini?
bespaart je een hoop geld in plaats van de pro effectors.
iGrasmat    posted on 04-06-2011 23:04
Die KP's zijn vet, zeker het kopen waard! Winking my eye
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
V-Ray    posted on 05-06-2011 14:46
Poster: __MauMau__
even rondbellen of ik hem ergens kan uitproberen... =D

Je kunt hem bij mij wel uitproberen als je wilt. Als je genoeg geld mee neemt, kun je hem evt ook gelijk meenemen.
Steel niet! De belasting duldt geen concurrentie!
Bootstrap    posted on 05-06-2011 14:56
Poster: SForce
misschien Korg Kaoss Pad mini?
bespaart je een hoop geld in plaats van de pro effectors.

Ik gebruik zelf de KP mini, maar als effecten unit is het echt een bagger ding. Ik gebruik hem nu alleen als synthesizer om swoosh geluiden mee te maken via de return ingang van mijn mixer en laat mijn geluid er niet doorheen lopen. Hij snoept namelijk heel veel geluidskwaliteit weg en ook veel volume. Als je een Kaoss Pad wil hebben zou ik voor het echte werk kijken.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Estacy    posted on 05-06-2011 14:59
de KP mini werkt perfect als je een regelbare return volume hebt, of als je ipv de return een vrij line kanaal gebruikt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 05-06-2011 15:05
Ik heb een regelbaar return volume en ik vind de KP mini nog steeds niet fijn werken. Dit omdat hij ook maar 2 presets kan opslaan, waardoor je de 97 andere effecten + setting + manier van besturen (wat bij elke bijna anders is) uit je hoofd moet weten of er een blaadje bij moet houden. Je kunt er live dus heel moeilijk lekker mee spelen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 05-06-2011 15:56
ik gebruik mn buildin kaosspad (korg km 402 mixertje) eigenlijk alleen voor de filters.. beatefx heb ik mn efx 500 voor
skyline643    posted on 05-06-2011 16:32
Ik doe de mijne weg. Mocht je interesse hebben... Persoonlijk vind ik de EFX-panelen van Pioneer het meest overzichtelijke. Ze zijn enorm makkelijk in gebruik en vooral met de EFX-1000 kun je fantastische zaken uithalen (check de Zabiela filmpjes op youtube maar).
Maar nu ik een tijd mijn Denon X1600 heb betrap ik mezelf erop dat ik de EFX haast nooit meer gebruik. Bovendien heb ik dan nog effecten zitten op mijn RMP-2's en in Traktor. Van overkill gesproken... En ik kan de centen wel gebruiken voor iets anders, dus vandaar...

This is an old Topic

No new postings for 4.857 days.
 Post CommentThat would be 161.9 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 4 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 12.725
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.118.375