Ik ben al een tijdje van plan om een effectenpaneel te kopen, ik zat voornamelijk te denken aan een Pioneer EFX-1000. Zoals jullie weten is deze al bijna 7 jaar oud en ik vraag me dus af of het het wel waard is om hem nu te kopen. Want hij zal wel snel worden vervangen door Pioneer... Grtz
edit: misschien weet een van jullie een gelijkwaardig effectenpaneel?
User edit by __MauMau__ on 17-04-2011 @ 20:35:17 (24%)
What do you think about Pioneer Effector of opvolger ? ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
ik denk dat hij niet vervangen zal worden, aangezien de mengpanelen nu de effecten bevatten een korg kaosspad kan ik je wel aanraden, niet zo duur, en veel mogelijkheden
EFX1000 zal denk ik ook niet meer vervangen worden. Aangezien de DJM1000 ook nog in het assortiment ziet. Zal de EFX1000 ook nog te krijgen zijn die zien in principe voor mekaar gemaakt. Maar goed. Effect bakken zoals de Kaospad 3, 4 en Mini is ook een heel leuke effect machine maar die 2 zien eigenlijk niet met mekaar te vergelijken kwa bediening. Verder heb je ook nog machines van andere merken die leuk zijn?Redloop Soundbite,??Behringer TWEAKALIZER DFX69, Rodec restyler. Die leuke mogelijkheden bied. Ook zou ik de ik een EFX500?voor een leuk prijsje niet laten staan als je hem tegenkomt. Daar zit al zat op.
de EFX1000 is een heel leuk effectendoosje waar je veel meer leuke dingen mee kan dan met een DJM-mixer van Pioneer. De DJM2000 heeft een groot gedeelte van de effecten en de lay-out van 't beat-efx. van de EFX1000 verwerkt bij de beat-efx van de mixer. Ik denk niet dat er ooit nog een EFX2000 aan komt, het zou leuk zijn maar ik reken er niet meer op. Zeker aangezien er in Traktor 2 en Serato al heel veel effecten zitten verwerkt en je dit met elke midi-controller kan aansturen.
Ook is het zo dat pioneer zeker niet de effecten die nieuw zijn in op de?DJM2000 en DJM900 in een EFX2000 gaan doen. Ze gaan tenslotte niet hun eigen mengtafel zitten concureren. De?EFX1000 is zoals ik al in mijn eerdere post heb gezet eigelijk bedoeld als aanvulling op de DJM1000. Die had namelijk geen effecten. ?
met een kaosspad twv van 150,- de mixer zelf kost 250 en is (oa door mij) zeer aan te raden. als losse effector gewoon een pio, dat blijft het beste werken met beateffects voor mijn gevoel! (zelf de eigenaar van een efx 500, delay is bijna kapot geraped)
Sta zelf ook vierkant achter de KM402; geniaal apparaat! En de kaosspad is natuurlijk heilig; je bent niet beperkt tot een stel potmeters maar hebt een heel touchpad.
Ik denk wel dat Pioneer komt met een opvolger. Niet alle efx die er op de DJM-2000 en DJM-900 zitten komen voor op de EFX-1000. Dus er zal een effector moeten komen die meer kan dan de huidige.
Ik gok op iets met een touch screen en knopjes. Maar het zal erg duur zijn, dus doe maar iets van Korg of de EFX-1000, afhankelijk wat je prettiger vindt werken.
wat is nou precies het verschil tussen de efx 500 en de 1000 want de 500 is wel veel voordeliger en als pio een nieuwe uit zou brengen zou het mooi zijn als ik deze ook kan gebruiken op mijn 350-series, oftewel 2 ingangen voor je cd spelers en dan op de effector kiezen welke cd speler je het effect op wil hebben...
De EFX 500 en 1000 zijn compleet verschillend, ten eerste is de 1000 technisch beter, dat ding heeft meer effecten, meer instellingen en noem het maar op. maar de 500 is idd goedkoper, en toch capabel
De EFX1000 en 500 liggen bijna nooit ergens op voorraad omdat ze helaas niet veel worden verkocht. Toch is het echt een toegevoegde waarde als je uitgekeken bent op de standaard effecten. In jouw geval als je 'm wil testen, bel gewoon even wat shops af waar hem hebben en ga daar kijken en proberen of probeer 'm uit bij een DJ die je goed kent die hem heeft.
Bestellen kan overal; levertijd is een klein weekje over 't algemeen.
Ik heb ze allebij gehad en de 1000 heb ik nog. De 500 heb ik aan een vriend verkocht,
Verschillen.
De EFX1000 heeft natuurlijk meer effecten dan de EFX500. De sample rate van de 1000 (24bit/96kHz) is beter dan die van de 500 (16bit/44.1kHz). Midi aansturing van de EFX1000 is beter dan die van de EFX500. De EFX500 heeft weer Oscillators wat de EFX1000 weer niet heeft. Maar al met al doet een EFX500 wat die moet doen. Lees?effe de topics van?Lead?op deze site over de apparaten en je?die legt het nog duidelijker uit wat de enekan?en wat de andere kan. Bij de topic van de EFX1000 gaat lead ook een beetje de EFX500 met de EFX1000 vergelijken. Kan je gelijk de verschillen opmerken. Voor het gemak heb ik even de links hier onder gezet.
Behringer Tweakalizer kan ik je afraden, voelt heel erg cheap aan. Pio EFX vind ik een tikkie overpriced als je kijkt naar de creatieve mogelijkheden die je ermee in huis haalt. Kaoss Pad 3 is een leuk apparaat met goede prijs/kwaliteit verhouding, en de rodec restyler is ook echt leuk als je niet te veel poespas wilt maar wel hele goede kwaliteit. Dat is mijn mening dan, ben overigens zelf in het bezit van een KP3 en ben dr heel tevreden mee.
Ja dat komt omdat de EFX500 op 16bit/44.1kHz sampled en de EFX1000 op 24bit/96kHz dat is nogal een verschil dus met andere worden de EFX500 is een stuk scheler, denk aan het verschil tussen een oude DJM(DJM300, DJM500, DJM600 en DJM3000)?en de nieuwere modellen van de laatste paar jaar(DJM350, 400, T1, 700, 800, 900Nexus, 1000, 2000 en 5000).
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 20-04-2011 @ 14:06:56 (1%)
even rondbellen of ik hem ergens kan uitproberen... =D
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.