1e x club (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ace-Twisted    posted on 13-04-2011 18:13
Hey allemaal,

Ik moet volgende week zaterdag voor het eerst in de club draaien, een uurtje lang als voorprogramma.
Ik heb er hartstikke veel zin in en heb er het volste vertrouwen in dat het super gaat worden!
er schijnen zo?n 700 man te komen en na mijn draait DJ-TONY STAR.

Nu mijn vraag: het is dirty house genre die avond, met wat voor soort muziek starten?
Rustig house?

Alvast bedankt voor het reageren!!!Cool

What do you think about 1e x club ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 13-04-2011 18:16
tony star, hou is op man, daar wil je toch niet voor opwarmen? :P
nee natuurlijk heel vet dat je er voor wordt gevraagd.
maargoed, ik zou als het dirtyhouse is niet te rustige house gaan draaien, je kan dan denk ik beter wat onbekendere dirty house draaien op 127 bpm ofzo.
Esmee    posted on 13-04-2011 18:18
Waarom ga je in een club draaien als je niet weet wat je moet draaien? Cool (eigenlijk wilde ik hier een emoticon met rollende ogen....)

Maar om even wat aardiger te reageren;
GEEEN DIRTY HOUSE DE EERSTE 2 UUR!!

oooh, ik las even over het, dirty house feest, heen. Toch zou ik kiezen voor wat gewone house dan voor de dirty house, of wat dutch af gewisseld met gewone house.. Of gewoon alleen maar dirty house als je denkt dat t publiek daar zin in heeft.
User edit by Esmee on 13-04-2011 @ 18:19:36 (100%)
JMwan    posted on 13-04-2011 18:21
tony star?Cool
Ace-Twisted    posted on 13-04-2011 18:22
Poster: Lucalicious
tony star, hou is op man, daar wil je toch niet voor opwarmen? :P
nee natuurlijk heel vet dat je er voor wordt gevraagd.
maargoed, ik zou als het dirtyhouse is niet te rustige house gaan draaien, je kan dan denk ik beter wat onbekendere dirty house draaien op 127 bpm ofzo.

Poster: Esmee
Waarom ga je in een club draaien als je niet weet wat je moet draaien? Cool (eigenlijk wilde ik hier een emoticon met rollende ogen....)

Maar om even wat aardiger te reageren;
GEEEN DIRTY HOUSE DE EERSTE 2 UUR!!

oooh, ik las even over het, dirty house feest, heen. Toch zou ik kiezen voor wat gewone house dan voor de dirty house, of wat dutch af gewisseld met gewone house.. Of gewoon alleen maar dirty house als je denkt dat t publiek daar zin in heeft.

Ik weet sowieso dat ik house ga draaien haha, maar aangezien ik geen ervaring nog heb in clubs wil ik weten of het uitmaakt of je met dutch of dirty house begint.

Ik had er iets over gelezen laatst dus denk vraag het even!

Ace-Twisted    posted on 13-04-2011 18:25
Poster: JMwan
tony star?Cool

haha ik weet het:P
maar goed, ik vind het best leuk voor de 1e keerHappy, laughing
Estacy    posted on 13-04-2011 18:26
dutch of dirty, precies hetzelfde. alleen noemen we het dirty in NL, en dutch daarbuiten. als opwarmer moet je zowiezo NIET de knallers draaien, of maar een paar. je kunt er vrij zeker van zijn dat de hoofdact die wil draaien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ace-Twisted    posted on 13-04-2011 18:28
Poster: Estacy
dutch of dirty, precies hetzelfde. alleen noemen we het dirty in NL, en dutch daarbuiten. als opwarmer moet je zowiezo NIET de knallers draaien, of maar een paar. je kunt er vrij zeker van zijn dat de hoofdact die wil draaien.

kijk hier heb ik wat aan, dit wilde ik even weten! bedankt!

nou ik vind vato gonzalez dirty house maakt
en afrojack dutch house

(even als 2 voorbeelden)
rorex    posted on 13-04-2011 18:40
Gewoon rustig beginnen met rustige house nummers en langzaam opbouwen naar dutch house.?

Om even over het dirty house verhaal duidelijkheid te scheppen:?
Dirty House is een concept van Vato Gonzales en GEEN muziekstijl.
Veel mensen noemen Dutch (bleep) house echter Dirty house.

tek-zotic    posted on 13-04-2011 18:54
Poster: Estacy
dutch of dirty, precies hetzelfde. alleen noemen we het dirty in NL, en dutch daarbuiten.

omdat ze in NL dom zijn, en niet snappen dat dirty house een concept is en geen muziekstijl :p hehe :D (ik kon dit inkoppertje niet laten :p )

ik zou als je moet openen geen te harde partyschijven draaien, maar eerder wat rustige house om op te warmen

Limb-Girdle    posted on 13-04-2011 19:14
Wat is de leeftijd van je publiek en hoe lang duurt de hele avond?
Where the music meets the deejay!
Ace-Twisted    posted on 13-04-2011 19:25
Poster: Limb-Girdle
Wat is de leeftijd van je publiek en hoe lang duurt de hele avond?

leeftijd publiek 14 - 20
het begint om 9 uur met geen eindtijd

ps; ik doe hier weer de nodige kennis op haha
Bootstrap    posted on 14-04-2011 01:05
Poster: rorex
Om even over het dirty house verhaal duidelijkheid te scheppen:?
Dirty House is een concept van Vato Gonzales en GEEN muziekstijl.
Veel mensen noemen Dutch (bleep) house echter Dirty house.

Wist ik niet, maar ik snap er geen reet van. Hoezo een concept? Wat bedoel je daarmee? Wat houdt het concept dan in? Muziek met bliepjes etc? Dan is het toch wel gewoon een muziekstijl?

On topic: Ik zou gewoon lekker rustig beginnen met een paar catchy house tracks die sommige mensen in het publiek misschien kennen. De kunst is dan om er op een subtiele manier achter te komen wat aanslaat bij het publiek terwijl je tegelijkertijd je eigen stijl aanhoudt. Ook moet je in gedachten houden dat je als opener niet alle knallers wegdraait. Je moet er dus voor zorgen dat de DJ die na je draait nog genoeg ruimte heeft om harder te knallen dan jij hebt gedaan.

Als je merkt dat de zaal niet echt danst kun je als redmiddel een bekend knallertje draaien Happy, laughing Sowieso vind ik het zelf altijd erg belangrijk om veel af te wisselen binnen het genre dat je draait, dus niet 10 tracks met dezelfde soort geluiden achter elkaar.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 14-04-2011 @ 01:06:18 (1%)
Ace-Twisted    posted on 14-04-2011 07:26
1 member likes this  
Poster: Bootstrap
Wist ik niet, maar ik snap er geen reet van. Hoezo een concept? Wat bedoel je daarmee? Wat houdt het concept dan in? Muziek met bliepjes etc? Dan is het toch wel gewoon een muziekstijl?

On topic: Ik zou gewoon lekker rustig beginnen met een paar catchy house tracks die sommige mensen in het publiek misschien kennen. De kunst is dan om er op een subtiele manier achter te komen wat aanslaat bij het publiek terwijl je tegelijkertijd je eigen stijl aanhoudt. Ook moet je in gedachten houden dat je als opener niet alle knallers wegdraait. Je moet er dus voor zorgen dat de DJ die na je draait nog genoeg ruimte heeft om harder te knallen dan jij hebt gedaan.

Als je merkt dat de zaal niet echt danst kun je als redmiddel een bekend knallertje draaien Happy, laughing Sowieso vind ik het zelf altijd erg belangrijk om veel af te wisselen binnen het genre dat je draait, dus niet 10 tracks met dezelfde soort geluiden achter elkaar.

Oke man bedankt, hier heb ik wat aan !!
tparadise    posted on 14-04-2011 07:52
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:39:19 (100%)
Estacy    posted on 14-04-2011 08:02
OMG, iedere dj draait toch bliepjes house?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gidi    posted on 14-04-2011 10:38
Poster: tek-zotic
omdat ze in NL dom zijn, en niet snappen dat dirty house een concept is en geen muziekstijl

Precies. Net als Raw-hardstyle een concept is van Zatox. Maar nu zijn dj's dat gaan kopi?ren en nu zijn er opeens feesten, waar alleen RAW-hardstyle word gedraaid?!?

vind ik net zo triest, als de scheiding maken tussen dirtyhouse en house.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Ywe    posted on 14-04-2011 10:52
Jongens,chill het beste wat je als merk kan overkomen is dat je een soortnaam word...

Kijk naar horizontale lamellen, niemand noemt ze zo! Algemeen is dat luxaflex. En dat is dan weer een merk horizontale lamellen :p

Dus als Vato zn concept/merk naam een genre naam word omdat het zo goed werkt dan is daar tochg niets mis mee?

Trouwens: Tony Star?? Cool

Ging laatst naar ASOT500 met vrienden? enn hadden we het erover dat Mat Zo ook zou draaien.Zegt vriendin van een van ons: 'Ooh leuk dat is toch die van oh oh chersoConfused'

once again: Cool
User edit by Ywe on 14-04-2011 @ 10:55:51 (64%)
Gidi    posted on 14-04-2011 11:00
Poster: Ywe
Kijk naar horizontale lamellen, niemand noemt ze zo! Algemeen is dat luxaflex. En dat is dan weer een merk horizontale lamellen :p

wat een slechte vergelijking zeg, wel hilarisch Cool
In dit groote genre HOUSE, vind ik dat er geen plaats is voor een subgenre als Dirtyhouse. mijn mening.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Bootstrap    posted on 14-04-2011 11:50
Poster: tparadise
OMG, en jij bent dj??

Gast, wat is dit voor een achterlijk antwoord? Ik stel toch een normale vraag? Het woord concept is gewoon heel erg vaag. Als je zegt 'Ik heb een concept bedacht, het heet Dirty House en het slaat op muziek met veel bliepjes, maar het is geen muziekstijl/subgenre!'. Dan slaat dat in mijn ogen echt helemaal nergens op. Zodra je voorwaarden stelt waaraan de muziek die bij het concept Dirty House hoort moet voldoen cre?er je toch gewoon een subgenre?

BTW, ik heb ook een keer in het voorprogramma gestaan van Sterretje Cool Hij was minder slecht dan ik had verwacht, maar nog steeds echt om te huilen.
Lucalicious    posted on 14-04-2011 12:00
Poster: Gidi
wat een slechte vergelijking zeg, wel hilarisch Cool
In dit groote genre HOUSE, vind ik dat er geen plaats is voor een subgenre als Dirtyhouse. mijn mening.

slechte vergelijking, perfecte vergelijking! als een merk de markt domineerd gebeurd het wel eens dat de merknaam een soort naam wordt (ben ff term daarvoor kwijt), dat is hetzelfde het asperine en paracetamol, en nog veel meer dingen. alleen maar chil voor vato dat dat gebeurd vind ik
Bootstrap    posted on 14-04-2011 12:21
Maar nou heeft niemand nog uitgelegd waar dat concept in de eerste plaats op sloeg..
vanilladj    posted on 14-04-2011 14:19
Als je moet beginnen, maw mensen komen binnen dan zou ik gewoon house en top40 het eerste half uur doen en dan de top 40 vervangen door bliepjes house in je tweede half uur.

Maar das mijn mening.
Was voorheen: Nils7
Ace-Twisted    posted on 14-04-2011 14:51
haha ja hij schijnt inderdaad echt neit te kunnen draaien haha, maar goed! je moet ergens mee beginnen toch!
Ywe    posted on 14-04-2011 18:10
Probeer originele en vernieuwende nummers te draaien, jij bent de opener, blijf zo veel mogelijk van de hitjes vandaan of draai juist remixen van de hitjes.

In principe ben jij de warm up act, en de hits zijn voor later. Maar probeer dus zo origineel te zijn dat je opvalt zonder dat je het spotlicht van de main act te stelen.... ook al is dat tony starr

sorry voor brakke opmaak, verzonden van mijn htc legend
User edit by Ywe on 14-04-2011 @ 19:25:32 (5%)
Roalin    posted on 14-04-2011 18:13
Poster: Bootstrap
Het woord concept is gewoon heel erg vaag. Als je zegt 'Ik heb een concept bedacht, het heet Dirty House en het slaat op muziek met veel bliepjes, maar het is geen muziekstijl/subgenre!'.

Het concept Dirty House is van Vato. Een concept is in dit geval een feest, kijk naar zijn dirty house feesten. Hij organiseerde de feesten waar dus die bliepjes house (dirty dutch/dutch house/ dirty house) gedraaid werd. Deze feesten werden populairen en in de volksmond kreeg de muziek die daar gedraaid werd de naam Dirty House, genoemd naar de feesten.
Vandaar. Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

123 Users online: 59 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 14.951
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.124.469