Oordopjes bij draaien als duo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Earbuds vs. Headphones

-Earbuds
-Headphones

Voting is only possible for our Members
dakadevota    posted on 06-04-2011 20:32
hey,
sinds kort zit ik er met mijn dj-partner over te denken om over te gaan op in-ear oordopjes.
probleem is hierbij dat we met een splitter werken en dus, ook tijdens het monitoring van de ander, alles blijven horen. enig idee of hier een oplossing voor is, behalve de oordopjes uit doen?

cheers!!

What do you think about Oordopjes bij draaien als duo ??

Vote :   

XMatiC    posted on 06-04-2011 20:50
1 member likes this  Waarom verkies je 'in-ear' i.p.v. een hoofdtelefoon?
Gewoon een vraagje..
www.youtube.com/LennertDJ
dakadevota    posted on 06-04-2011 21:07
met bepaalde kleding zit t fijner. en we willen gewoon eens proberen of t wat is.
Prozei    posted on 06-04-2011 21:38
indien je met in-ears wil draaien heb je alleen een mixer nodig met monospit dit zorgt ervoor dat het het pfl door 1 oor wordt weer gegeven en het master door de ander.en je zou het master oortje af en toe uit kunnen doen.
Ywe    posted on 06-04-2011 22:07
Waarom? Zit toch gewoon een cue/master potmeter op een mixer? Ik gebruik nu de drivers van mijn senheiser in-ears die perfect op mijn exinore gehoorbescherming past. Test het gewoon even uit. Geluid is helderder, en het hoeft minder hard om goed te horen.

Pioneer is er volgens mij ook naar aan het kijken Happy, laughing Had ook al vragenlijst van hun

EDIT ooooh met zn 2en! Sorry verkeerd gelezen Happy, laughing
User edit by Ywe on 08-04-2011 @ 09:37:34 (15%)
Winston    posted on 07-04-2011 13:03
Hij bedoelt niet zo zeer geluid hoe hij geluid krijgt op beide earphones.

Maar dat hij verplicht is te luisteren naar geluid van de ander. Bij gewone headphones kan hij zijn headphone veel gemakkelijker afzetten.

Tic Toc
MaximDJ    posted on 07-04-2011 13:13
Mijn keuze voor een headphone: Dat hoort gewoon bij de image van een DJ.
1: Het staat leuk
2: Het sluit het omgevingsgeluid goed af
3: Je hebt niet het gevoel alsof er watten in je oor zitten
4: Je kan een headphone om je nek hangen, zodat je ook het geluid in de club zelf hoort, met in-ears kan dit niet
5: Je hebt maar 1 draad
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Danielvb    posted on 07-04-2011 17:25
Als je allebei onafhankelijke volume control wilt moet je er een voorversterker tussen zetten.
Voordeel:
-betere kwaliteit als splitter (ik heb vaak dat 1 oor soms weg valt)
-eigen volume controle

Nadeel:
-heeft eigen stroomvoorziening nodig.

Beheringer heeft er 1 voor rond de 20-25 euro meen ik.
MaximDJ    posted on 11-04-2011 20:05
Nou de uitslag is duidelijk dacht ik zo haha
Gidi    posted on 11-04-2011 23:35
Poster: MaximDJ
Mijn keuze voor een headphone: Dat hoort gewoon bij de image van een DJ.
1: Het staat leuk. vind ik onzin, image maak je zelf met persoonlijkheid en originaliteit.
2: Het sluit het omgevingsgeluid goed af Weet niet of je al eens goede earbuds heb gehad, maar ik hoor meer omgevings geluid met mijn hdj1000 op, dan met mijn senheizer earbuds.
3: Je hebt niet het gevoel alsof er watten in je oor zitten kwestie van wennen, ik heb bijvoorbeeld geen zin om die zweet lappen op mijn oren te hebben.
4: Je kan een headphone om je nek hangen, zodat je ook het geluid in de club zelf hoort, met in-ears kan dit niet
Kan je in-ears niet uit doen? en om je nek hangen?
5: Je hebt maar 1 draad Bullshit? de eerste 20 centimeter zijn gescheiden, daarna ook 1 kabel net als bij headphones.

al met al vind ik dit een beetje een slap lijstje.
Ik zeg niet dat ik earbuds kies voor headphones, maar vind het geen probleem om met ze te draaien.

Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
User edit by Gidi on 11-04-2011 @ 23:38:25 (1%)
Bootstrap    posted on 11-04-2011 23:52
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een in-ear monitor setje wil aanschaffen. Ik kan mijn Exinore op maar gemaakte oordoppen voor ongeveer ?200 ombouwen naar in-ear monitors van hoge kwaliteit. Het enige waar ik mee zit is dat ik dan niet zo makkelijk meer met mijn maatje kan communiceren tijdens het draaien ben ik bang. Verder zou ik het echt ideaal vinden. Ik ga binnenkort maar eens proberen hoe het klinkt (als dat ergens kan) en of ze te veel afsluiten om nog te kunnen communiceren.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
will-j    posted on 12-04-2011 11:41
Ik heb zelf in ear phones speciaal voor het draaien. Het bevalt me geweldig, beatmatchen lukt daardoor perfect in alle omstandigheden, hoe hard de muziek ook staat en waar je ook bent. Ook gaat mijn kapsel nu niet door de war haha.

Het is echt een aanrader. Btw Quintino draait ook met in -ear phones. Hij promoot dat ook aan iedereen.
Gidi    posted on 12-04-2011 12:55
het is wat JIJ het fijnste vind, ik vind het inderdaad ook erg fijn.
MaximDJ    posted on 12-04-2011 13:33
Poster: Gidi
al met al vind ik dit een beetje een slap lijstje.
Ik zeg niet dat ik earbuds kies voor headphones, maar vind het geen probleem om met ze te draaien.

Het is ook mijn persoonlijke lijst, met mijn persoonlijke bevindingen erin. Niet een algemene lijst...
Winston    posted on 12-04-2011 13:37
@ bootstrap: dan moet je via de mic met elkaar praten, pfl natuurlijk, anders hoort ook de hele zaal je gesprekken, haha ....
Tic Toc
Gidi    posted on 12-04-2011 13:40
@maxim, ja maar het hoort niet per se, bij de image van de DJ
MaximDJ    posted on 12-04-2011 16:04
Poster: Gidi
@maxim, ja maar het hoort niet per se, bij de image van de DJ

Het hoeft idd niet, maar je moet het met me eens zijn dat het wel typerend is voor een DJ...Cool
Gidi    posted on 12-04-2011 18:23
Tuurlijk maar ik geef meer om originaliteit, dan om het typerende beeld van een DJ
Bootstrap    posted on 12-04-2011 18:52
Poster: Winston
@ bootstrap: dan moet je via de mic met elkaar praten, pfl natuurlijk, anders hoort ook de hele zaal je gesprekken, haha ....

Ik heb hier ook serieus over nagedacht, maar het is toch niet echt praktisch Cool Haha het zal dan ook vast een keer gebeuren dat je iets beschamends door de zaal laat schallen.. Cool
Lucalicious    posted on 12-04-2011 19:38
@ bootstrap: je kan er toch evt ook voor kiezen om maar een oortje te laten ombouwen tot inear? dan kun je door de andere nog gewoon praten, en dan hoor je nog zaalgeluid.
Bootstrap    posted on 12-04-2011 20:29
Ik vind het heel irritant om maar met 1 oor voor te beluisteren. Ik heb tijdens het mixen ook de hele tijd mijn koptelefoon op en ik heb eventuele monitorspeakers uit of heel zacht staan. Het enige vervelende is dus dat ik die oortjes niet zo makkelijk uit kan doen, al valt dat ook heel erg mee. Ik ga het binnenkort gewoon proberen als dat ergens kan. Voordat ik er een een behoorlijk bedrag aan uitgeef wil ik het sowieso eerst proberen.
maxmantz    posted on 12-04-2011 20:33
geef mij maar een koptelefoon, vind ik gewoon lekkerder zitten.
Winston    posted on 12-04-2011 20:56
Er bestaan wel zulke dingetjes i.v.m. onafhankelijk uitdraaien volume bij team live sets.

Communiceren geluid op 0, dan is buitengeluid weer redelijk 'verstaanbaar' zonder dat je earphones uit hoeven.
Tic Toc
User edit by Winston on 12-04-2011 @ 20:58:52 (49%)
Bootstrap    posted on 13-04-2011 00:02
Hmm ja misschien overdrijf ik wel dat je niet kunt praten met die doppen in. Ik kan nu immers ook gewoon met mijn oordoppen in praten in een discotheek, zelfs beter dan zonder. Ik zal eens moeten nakijken wat de dempingswaarde wordt als er monitors van worden gemaakt.
Sandr    posted on 13-04-2011 14:09
Ik draai al een geruime tijd met Shure SE425's of SE535's maar ik dacht 425's. Dit naar volle tevredenheid. Je luistert altijd naar je master PFL dus weet precies wat er in de zaal klinkt zodat je een eventuele fout net zo snel hoort als het publiek.

Met zijn 2en is een volume control er tussen wel lekker omdat de een toch snel wat harder draait dan de ander. Als je echt je PFL signaal wilt splitsen zal je met 2 mixers moeten werken.

Ik ben echt fan geworden, alles staat een stuk minder hard, je hebt constant 'bescherming' in en kan andere mensen nog net zo goed horen als je geen geluid afspeelt via die dingen.

Op het eind van de avond geen piep meer in me oren, dat is me al heel wat waard.
Play that funky music white boy....

This is an old Topic

No new postings for 4.906 days.
 Post CommentThat would be 163.5 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

103 Users online: 7 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 10.713
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.928.625