CDJ-350 Of CDJ-850 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

winfakt    posted on 27-03-2011 18:56
Ik ga binnenkort een nieuwe set kopen en zag op een webwinkel een set staan met twee CDJ's-350 en een DJM-350 in een flightcase voor ?1700 is dit de moeite of toch maar even door sparen voor de CDJ-850, het is hoofdzakkelijk voor thuisgebruik een af en toe een priv? feestje op verplaatsing.En indien het doorsparen voor de 850 waarom?

What do you think about CDJ-350 Of CDJ-850 ??

Vote :   

MrTomrubber    posted on 27-03-2011 19:10
hangt er een beetje vanaf wat je allemaal wilt.
De cdj 350 zijn leuke spelers, maar alles is nogal basis.
Ik zou doorsparen voor de cdj-850. Deze heeft uitgebreider opties en toch nog net iets beter in kwaliteit (vind ik persoonlijk) vooral het jog-weel is veel beter dan bij de 350

maarja als het enkel voor thuisgebruik is en je niet alle opties nodig hebt zou je de 350 kunne overwegen
Esmee    posted on 27-03-2011 19:15
Ik zou in iedergeval geen djm 350 nemen, dat vind ik echt zonde van je geld..
Behalve de handige opneem functie betaal je namelijk zo'n 500 euro voor iets wat een mixer van 50 euro ook kan. Ohja laten we de 4!!!! effecten niet vergeten..waarvan je niet eens aan kunt wijzen naar welk kanaal je ze hebben wil. De filter is leuk, jammer alleen dat hij over je master gaat ipv een bepaald kanaal. En dat er naast een filter geen echo en delay op zit, dat zijn toch wel mijn meest gebruikte effecten.

winfakt    posted on 27-03-2011 19:18
Poster: Esmee
Ik zou in iedergeval geen djm 350 nemen, dat vind ik echt zonde van je geld..
Behalve de handige opneem functie betaal je namelijk zo'n 500 euro voor iets wat een mixer van 50 euro ook kan. Ohja laten we de 4!!!! effecten niet vergeten..waarvan je niet eens aan kunt wijzen naar welk kanaal je ze hebben wil. De filter is leuk, jammer alleen dat hij over je master gaat ipv een bepaald kanaal. En dat er naast een filter geen echo en delay op zit, dat zijn toch wel mijn meest gebruikte effecten.

Het is omdat de DJM-350 bij in die flightcase zit...?Smile
MrTomrubber    posted on 27-03-2011 19:21
idd wat esmee zegt is wel waar
ik was de mixer even vergeten Cool
ik zou een 3 of 4 kanaalsmixer kiezen, dit altijd handig als je je laptop of ipod of weet ik veel wat er wilt op aan sluiten.
Zeker naar later toe als je nog een cd-speler of tt wil bijkopen, hoef je geen andere mixer te kopen.
winfakt    posted on 27-03-2011 19:25
Poster: MrTomrubber
idd wat esmee zegt is wel waar
ik was de mixer even vergeten Cool
ik zou een 3 of 4 kanaalsmixer kiezen, dit altijd handig als je je laptop of ipod of weet ik veel wat er wilt op aan sluiten.
Zeker naar later toe als je nog een cd-speler of tt wil bijkopen, hoef je geen andere mixer te kopen.

?
Zat ook al te denken aan een DJM-700?Cool
TimmyV    posted on 27-03-2011 19:32
Bij de meeste gaat het om de grote van de platter. Dat voelt nou eenmaal een stuk beter. Bij de 350 is dit een gemis.
Buiten dat is het een keurig setje.

Je hoeft natuurlijk niet die mixer te nemen. Als je 2x CDJ-350 met een andere mixer(bijvoorbeeld RMX-30 of 40) neemt, dan ben je goedkoper uit en je hebt nog steeds een prima set(met meer effecten).

Handige functie op de spelers is de BPM lock. Hiermee kan je de nummers op dezelfde snelheid laten draaien.
Voor de ene een nadeel en de andere een voordeel.

Daarnaast kan je zelf wel een beetje kijken welke functies je wel gaat gebruiken en welke niet.

Persoonlijk zou ik voor de 850 gaan. Puur?vanwege de platter.
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 27-03-2011 @ 19:33:25 (2%)
maxmantz    posted on 27-03-2011 21:29
de cdj 850 is gewoon heel lekker om mee te draaien, dat grote jogwheel, Cool
Esmee    posted on 28-03-2011 10:57
Als je het geld hebt zeg ik; CDJ 850 2x en een DJM 700. Of 2e hands CDJ 1000 mk3 met een DJM 700.
Pedroz    posted on 28-03-2011 11:00
De 'afstand' tussen een 850 en 1000 of 2000 is ook veel kleiner dan die van een 350..
Esmee    posted on 28-03-2011 11:08
Dat vind ik zo'n slap argument om een bepaalde cd speler te kopen. Ik heb 2x mcd 200 van JB Systems, lijkt totaal niet op een cdj 1000 maar ik draai op beide spelers hetzelfde.
Tekhead    posted on 28-03-2011 12:18
Sommige verwoorden het alsof je enkel op een pioneer goed kan draaien.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
maxmantz    posted on 28-03-2011 12:41
ik heb ook jb systems mcd 200, draaien lekker, maar je hebt het gevoel alsof je beter draaid op pioneers, omdat het lekkerder draaid. De mcd 200 en de pioneers lijken niet op elkaar, maar het heeft veel overeenkomsten qua functies.
Timmeh    posted on 30-03-2011 15:53
Poster: Tekhead
Sommige verwoorden het alsof je enkel op een pioneer goed kan draaien.

Pioneer is gewoon HET merk, zoals (vroeger) de technics 1210 draaitafel DE speler werd aanzien als het van het.

Er zijn inderdaad nog merken op de markt, zoals Reloop, Denon, Stanton, JB enz... en die cd-spelers doen ook allemaal hun ding, sommigen kunnen misschien zelfs nog iets meer, dus waarom zouden deze dan ook niet goed zijn?

Misschien is een argument dat kan pleiten voor pioneer het volgende: in het merendeel van de clubs staan er nu eenmaal pioneers, dus is het interessanter en meer toekomstgericht voor een enthousiaste jonge DJ om pioneers te kopen, als hij dan ergens moet gaan draaien, zal hij/zij direct vertrouwd zijn met de spelers die daar staan.

Ik draai zelf op 2 stantons C324, mooie grote spelers met veel functies en ingebouwde sampler, topmachientjes!
User edit by Timmeh on 30-03-2011 @ 15:54:14 (14%)
Esmee    posted on 30-03-2011 16:06
Poster: Timmeh
Pioneer is gewoon HET merk, zoals (vroeger) de technics 1210 draaitafel DE speler werd aanzien als het van het.

Er zijn inderdaad nog merken op de markt, zoals Reloop, Denon, Stanton, JB enz... en die cd-spelers doen ook allemaal hun ding, sommigen kunnen misschien zelfs nog iets meer, dus waarom zouden deze dan ook niet goed zijn?

Misschien is een argument dat kan pleiten voor pioneer het volgende: in het merendeel van de clubs staan er nu eenmaal pioneers, dus is het interessanter en meer toekomstgericht voor een enthousiaste jonge DJ om pioneers te kopen, als hij dan ergens moet gaan draaien, zal hij/zij direct vertrouwd zijn met de spelers die daar staan.

Ik draai zelf op 2 stantons C324, mooie grote spelers met veel functies en ingebouwde sampler, topmachientjes!

Cool

en een iPhone 4 is DE telefoon, met andere telefoons ben je echt slecht af want daar kun je slechter mee sms'en.
En een Lamborgini weet ik veel de auto, in een normale personen auto kom je ook vooruit, maar over de snelweg rijden gaat echt beter met een porsche oid.
En als je een iPad 2 koopt, terijl je al een ipad 1 hebt, wordt je direct beter in angry Birds... want hij is iets sneller.

Estacy    posted on 30-03-2011 16:13
nou in een zekere zin snap ik Timmeh wel. je moet wel voorbij zn eerste zin lezen natuurlijk. feit is, in elke club staan Pioneer spelers. het zijn ook een van de beste op de markt. de mixers is een heel ander verhaal, maar daar gaat het hier niet om. echter, Pioneer spelers zijn vrij simpel en hebben zo goed als geen leercurve. dus van welke speler je ook af komt, je kunt er goed mee werken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
jannickv    posted on 30-03-2011 16:13
Ik kan je enkel zeggen dat een grote platter idd veel handiger werkt. Ik heb vroeger de cdj-200's gehad en heb nu 850 en dat is echt enooooorme verbetering van jog.

+ het feit dat deze ook de layout heeft van de 900 en de 2000 zorgt ervoor dat je in de club blind kan werken. niet dat je dat nie kan na 10 minuten als je thuis de 350 staan hebt... maar toch...

Ik merk dat ik sedert mijn 850's beter/anders ben gaan beatmatchen.
Vinnyo    posted on 30-03-2011 16:23
En een Lamborgini weet ik veel de auto, in een normale personen auto kom je ook vooruit, maar over de snelweg rijden gaat echt beter met een porsche oid. En als je een iPad 2 koopt, terijl je al een ipad 1 hebt, wordt je direct beter in angry Birds... want hij is iets sneller.

Dat is wel zo hoor.. :P

Ik zou voor de CDJ 850 gaan met een DJM700 of voor een kleiner budget een DDM4000.
Esmee    posted on 30-03-2011 16:25
Poster: Estacy
nou in een zekere zin snap ik Timmeh wel. je moet wel voorbij zn eerste zin lezen natuurlijk. feit is, in elke club staan Pioneer spelers. het zijn ook een van de beste op de markt. de mixers is een heel ander verhaal, maar daar gaat het hier niet om. echter, Pioneer spelers zijn vrij simpel en hebben zo goed als geen leercurve. dus van welke speler je ook af komt, je kunt er goed mee werken.

het feit dat ze geen leercurve hebben maakt ze juist zo dat je ze dus niet pers? thuis hoeft te hebben staan.
Estacy    posted on 30-03-2011 16:52
daar heb je ook weer een punt Winking my eye maar ik heb bijv. ook Technics ondanks dat mn numarks het nog prima doen?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Timmeh    posted on 30-03-2011 16:57
het feit dat ze geen leercurve hebben maakt ze juist zo dat je ze dus niet pers? thuis hoeft te hebben staan.

Je hoeft ze zeker niet thuis te hebben.

Enneuh, ze zijn niet HET merk, maar ze worden wel door velen zo aanzien. Happy, laughing
Winston    posted on 30-03-2011 17:19
Toen ik nog pas begonnen was wilde ik een player die zoveel mogelijk kon en zo echt mogelijk aanvoelde, omdat ik alles wilde ontdekken en ervaren. Dan zou ik dus eerder voor een CDJ-850 kiezen als dat er was.

Maar nu gezien mijn levensstijl en beschikbare tijd en mixstijl zou een CDJ-350 ruim voldoende zijn.

Een goede mixer is heel belangrijk. Daar wil ik wel de beste die ik me kan veroorloven. Als dat bij jou de DJM-700 is, koop je die dan.

Tic Toc
User edit by Winston on 30-03-2011 @ 17:31:48 (2%)
DjVictorF    posted on 30-03-2011 18:46
Ik vind persoonlijk de 350 erg plastik aanvoelen. Heb er een paar weekjes geleden mee gedraaid. DJM 350 ben ik ook niet helemaal over te spreken voor dat geld.. Heeft die 4 effecten, maar zit er geen echo op (vind ik persoonlijk erg jammer). Heb zelf de CDJ 800's dus heb al het vertrouwen in de CDJ 850's. Ik zou persoonlijk dus voor de 850's gaan.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
__MauMau__    posted on 30-03-2011 19:12
@DJVictorF aan die echo heeft Pioneer al wat gedaan, je kan je mixer udaten en dan heeft hij dezelfde effecten als de White: Filter, Jet, Noise en Short Echo.
djcanta    posted on 31-03-2011 11:01
Poster: __MauMau__
@DJVictorF aan die echo heeft Pioneer al wat gedaan, je kan je mixer udaten en dan heeft hij dezelfde effecten als de White: Filter, Jet, Noise en Short Echo.

Gewoon een firmware update toch? Ik heb 't niet geprobeerd maar 't was te verwachten. Slim!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
DjVictorF    posted on 31-03-2011 17:27
Poster: __MauMau__

Oke, maar waar zit die echo dan op de DJM 350?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 20 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 23.048
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.404.923