De Late leeuw Chatcorner Deel 50 (39/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Limb-Girdle    posted on 24-03-2011 20:13

De Late Leeuw
- een plek voor al jouw off-topic verhalen!?

Wat zien we graag?
  • Geen discriminatie.
  • Goed Nederlands wordt zeer op prijs gesteld.
  • Geen gevloek.
Een linkje naar de vorige Late Leeuw: De Late Leeuw Deel 49

En voor het vermaak, de mooiste dame op onze aardbol:

mmmmm
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 27-04-2011 @ 20:06:25 (3%)

What do you think about De Late leeuw Chatcorner Deel 50 ??

Vote :   3 members like this  

soundkiller    posted on 10-05-2011 22:30
http://www.youtube.com/watch?v=so9rLcvT8V4

Vandaag was het weer lekker weer ik had mijn oortjes in en ik heb dit nummer grijs gespeeld. Ik vond even dat ik hem moest delen Smile
?
ouwe gouwe ! lekker soulful !
User edit by soundkiller on 10-05-2011 @ 22:31:08 (17%)
-FLoriZ-    posted on 10-05-2011 22:43
vriend van me heeft een idj3...
http:/dion014.hyves.nl

2e filmpje rechtsonder. :')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tekhead    posted on 11-05-2011 02:43
Poster: mrmagix
de actieve splitsen de klankjes vanuit je mixer in high/mid en low, dus Tops en Subs
de passieve zet je voor een sub bijvoorbeeld en die laat alleen de lage tonen door, de hoge tonen stoppen daar

De kwalitatiefste zijn uiteraard de actieve, omdat je dan zelf heel duidelijk de parameters kan aanpassen Happy, laughing

???

Een crossover is eigenlijk gewoon een vermogen en frequentie beveiliger/regelaar en zit NIET in je mixer maar tussen de speaker's en versterker(s).
Het is eigenlijk simpel, laten we uitgaan van een simpele opstelling, Topkast en basskist, passief, je topkast herbergt Tweeter (Hoge tonen) en mid-range (midden tonen) speakers die elk een bepaalde frequentie en vermogen aankunnen en ook een aparte klankkast met enkel de lage tonen, of bassweergave. Je versterker stuurt zijn vermogen door naar de topkast, en voor dat vermogen juist te verdelen tussen hoog en middenspeakers zorgt de cross-over een 2-weg cross-over, in de (passieve) basskist zit geen cross-over, maar hangt er een spoel aan de speaker die de hoge en middentonen wegfiltert. Bij actieve speaker's maak?men gebruik van een interne versterker en interne cross-over, en?net als?bij dpassief systeem is?het cross-overgedeelte tussen speakers en interne versterker geplaatst, beide cross-over's hebben dezelfde werking. Een actieve basskist is dus ook een speaker met ingebouwde versterker en met een spoel tussen beide, en die spoel filtert alle andere tonen weg. Een externe (meestal 19') cross-over wordt in dit systeem?zeer weinig, meestal?niet gebruikt,?wel als?je met een volledig gescheiden 3-weg systeem klankkasten werkt, dus iedere kist een eigen externe versterker.
Dat een actieve cross-over kwalitatiever is dan een passieve? c.o. omdat je zelf de parameters kan instellen is verkeerd, want wees maar zeker dat bij de echte super PA speakers, ook een super kwalitatieve Cross-over ingebouwd is, die het max. uit je speakers halen, iets wat je met een externe cross-over zelf niet kan. Het is ook niet iets om je mee bezig te houden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bambamstudio    posted on 11-05-2011 04:09
....zo tijd om de studio uit te zetten.......
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
djmathijs    posted on 11-05-2011 11:46
Ik vraag me af als je bijvoorbeeld Silvio Luz - Africanos hoort, waar hij dan die vocals weg haalt.. Gewoon uit een vocal pack of laat hij deze echt inzingen?
soundkiller    posted on 11-05-2011 16:03
hebben jullie gisteren toevallig Dance Code op rtl 5 gezien?
wat vonden jullie ervan ?
Laidback    posted on 11-05-2011 16:06
Poster: soundkiller
hebben jullie gisteren toevallig Dance Code op rtl 5 gezien?
wat vonden jullie ervan ?

Te kort, niet genoeg inhoud..
wel een heel leuk format!!

Voor de mensen die het gemist hebben >

RTL 5 is vanaf dinsdag 10 mei op de late avond d? hotspot voor party people. In het nieuwe programma 'Dance Code' duikt presentatrice Gaby Blaaser in de wereld van dance en brengt alle laatste nieuwtjes uit de uitgaansscene. Elke aflevering staat een populaire club en een bekende Nederlandse DJ centraal. Zo neemt Gaby een uitgebreid kijkje in het leven van o.a. Afrojack, Hardwell, DJ Jean, Miss Nine, Sunnery James en Ryan Marciano. Verder komen alle ins en outs over trendy feesten en clubs aan bod, is er ruimte voor de laatste fashiontrends en de nieuwste muziek en worden alle benodigde updates aangereikt om een ultiem stapweekend te realiseren. Ook is te zien hoe de organisatie achter de schermen verloopt bij de meest hippe tenten van dit moment. Wat komt er allemaal bij kijken om als club een succesvol bestaan te leiden?

LINK > http://www.rtl.nl/xl/#/u/869739a0-88f4-30ca-bd24-57b7affeb744/
User edit by Laidback on 11-05-2011 @ 16:13:13 (100%)
soundkiller    posted on 11-05-2011 16:19
@ laidback?
ik heb het echt maar 2 of 3 minuutjes gezien?dus?ik kan helaas geen uitspraken doen over het geheel.?

edit lol die link zie ik nu pas ff maar kijken dannn
User edit by soundkiller on 11-05-2011 @ 16:30:46 (100%)
DJADMIN    posted on 11-05-2011 22:55
Hee jongens, even vraagje. Ik heb mn SRM 450 V2 opgehaald vandaag..heerlijke boxen...

nu heb ik ze uitgebreid getest, alles deed het perfect. Nu sluit ik het thuis aan, en als ik ze aanzet (zonder xlr erin) maakt de box een soort ''klik'' geluidje om de seconde als ik alles uit heb...beetje vreemd niet ? Als ik muziek afspeel...en 't is een druk nummer...hoor je de klik niet...als er een rustiger stuk afspeel...hoor je m wel lichtjes op de achtergrond.

De jongen waar ik ze van kocht heeft ze goed onderhouden...en werkte met professionele kabels...ik werk met een normale PC stroomkabel...even ter info...iemand een idee wat t kan zijn ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DiVario    posted on 11-05-2011 23:20
die srm 450 v1's waren veel beter,
sinds mackie overgenomen is hebben ze bij de v2 ook met mindere materialen gewerkt Unhappy
Practise makes perfect!
mrmagix    posted on 12-05-2011 11:23
Poster: Tekhead
??

Een crossover is eigenlijk gewoon een vermogen en frequentie beveiliger/regelaar en zit NIET in je mixer maar tussen de speaker's en versterker(s).

Ik zei de klankjes VANUIT je mixer... Heb zelf een crossover staan (actief) dus weet heus wel hoe hem te plaatsen...

Dat een actieve cross-over kwalitatiever is dan een passieve? c.o. omdat je zelf de parameters kan instellen is verkeerd, want wees maar zeker dat bij de echte super PA speakers, ook een super kwalitatieve Cross-over ingebouwd is, die het max. uit je speakers halen, iets wat je met een externe cross-over zelf niet kan. Het is ook niet iets om je mee bezig te houden.

Soms is het wel handig dat je ze zelf kan instellen, kan je mooi de verhouding sub-mid/high instellen voor elke locatie apart. Moet je niet gaan knoeien met je versterkers aan te passen want op de meeste cross-overs staat een gewone gain knop die je daarbij helpt. Natuurlijk ga je de frequentiescheiding niet continu aanpassen..
Ik heb persoonlijk liever de externe actieve cross omdat ik dan alles in handen heb, tegenover een passieve waarop je dan gewoon moet vertrouwen dat het goed klinkt.
OF...
Ik ben gewoon een hardware freak die zoveel mogelijk lichtjes, knopjes en topjes in z'n booth wilt..
Maar neem maar gewoon aan dat het een beetje van beide is Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Estacy    posted on 12-05-2011 13:11
Poster: Tekhead
??

toch zjin er zat DJ mixers die een sub out hebben voor onder de 125Hz, dus het kan wel Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJADMIN    posted on 12-05-2011 16:45
Wat ik wel jammer vind jongens, en dat is echt waar...

laatst was er een jochie die een nummer poste dat die voor de 1e keer gemaakt had. 100 reacties op een dag. Ik stel in dit subforum een serieuze vraag, en na een dag nog geen ??n comment die me ook maar wat verder kan helpen. Beetje zonde. We zijn kwaliteit aan het inleveren...niet alleen met dit voorbeeld trouwens.
Estacy    posted on 12-05-2011 16:56
jouw vraag is toch perfect beantwoord door Magix en Tek? heeft geen zin om met zn allen alles te herhalen
User edit by Estacy on 12-05-2011 @ 16:56:27 (88%)
DJADMIN    posted on 12-05-2011 16:59
Die vraag wel ja...die over mn boxen niet...

voor wanneer ik ze ben vergeten te bedanken voor de uitleg over de crossover...sorry daarvoor, bedankt nog Winking my eye
maxmantz    posted on 12-05-2011 17:29
ik mag over 1,5 maand voor het eerst in een club draaien!!!
mrmagix    posted on 12-05-2011 17:53
Poster: DJADMIN
Hee jongens, even vraagje. Ik heb mn SRM 450 V2 opgehaald vandaag..heerlijke boxen...

nu heb ik ze uitgebreid getest, alles deed het perfect. Nu sluit ik het thuis aan, en als ik ze aanzet (zonder xlr erin) maakt de box een soort ''klik'' geluidje om de seconde als ik alles uit heb...beetje vreemd niet ? Als ik muziek afspeel...en 't is een druk nummer...hoor je de klik niet...als er een rustiger stuk afspeel...hoor je m wel lichtjes op de achtergrond.

De jongen waar ik ze van kocht heeft ze goed onderhouden...en werkte met professionele kabels...ik werk met een normale PC stroomkabel...even ter info...iemand een idee wat t kan zijn ?

Staat er nog wat anders op hetzelfde circuit buiten je speakers? En komt het door de beide speakers of heeft maar ??n enkele dat? Check ook dat ze goed ge-aard zijn... Stond in de manual van die speakers (die ik speciaal voor u ben gaan opzoeken...) dat dat veel kan oplossen..
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
DJADMIN    posted on 12-05-2011 18:36
Poster: mrmagix
Staat er nog wat anders op hetzelfde circuit buiten je speakers? En komt het door de beide speakers of heeft maar ??n enkele dat? Check ook dat ze goed ge-aard zijn... Stond in de manual van die speakers (die ik speciaal voor u ben gaan opzoeken...) dat dat veel kan oplossen..

Dank voor de hulp ! Net voor ik deze post las, heb ik besloten ze eens boven neer te zetten...en jawel...nu klinken ze perfect....maar waar t aan ligt is me niet helemaal duidelijk...zeker ook omdat mijn hele dj installatie in de kelder wel perfect werkt...dus moeten we maar eens kijken...dank voor de hulp !
DiVario    posted on 12-05-2011 19:16
Niemand interesse in 2 synq xtrm1 platendraaiers met concorde?
Practise makes perfect!
maxmantz    posted on 12-05-2011 19:58
iemand tips voor 1e x club ( 1500 tot 2000 mensen)??
Estacy    posted on 12-05-2011 20:37
Poster: DJADMIN
Dank voor de hulp ! Net voor ik deze post las, heb ik besloten ze eens boven neer te zetten...en jawel...nu klinken ze perfect....maar waar t aan ligt is me niet helemaal duidelijk...zeker ook omdat mijn hele dj installatie in de kelder wel perfect werkt...dus moeten we maar eens kijken...dank voor de hulp !

waarschijnlijk dus een probleem met geaarde stopcontacten. mischien ligt het aan de stekker doos?
rorex    posted on 12-05-2011 20:52
Poster: maxmantz

Voor de 1e keer in een club draaien en dan gelijk een club van 1500 tot 2000 mensen! Doe je vrij goed!
Welce club??
Heb je al wel eens op grote geluidsinstalaties gedraaid? Is namelijk een wereld van verschil met monitor speakers in je kamer...
Waarschijnlijk moet je openen? Begin dan niet met allerlij knallers. organisators kunnen vaak een opbouwende set beter waarderen dan dat je om 10 uur al flink staat te knallen... ?
Veel succes!
MaximDJ    posted on 12-05-2011 22:31
Het spel Bioshock 2 is echt HEILIG GEWELDIG?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
maxmantz    posted on 12-05-2011 22:52
Bioshock is idd wel grappig. Het is in bob's uitgeest. Overal jbl speakers en electro voice, dus dat zit goed in mekaar. Er komen artiesten als keizer en priester en yes-r en dat sooer artiesten.
bambamstudio    posted on 12-05-2011 22:55
Poster: maxmantz

ja: goede muziek draaien, geef mensen rust (want je staat er voor de club niet voor jezelf, je gage wordt betaald van de drank), betrek het publiek erbij en maak vooral een hoop lol !!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

71 Users online: 5 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 4.138
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.088