Poster: mrmagix
de actieve splitsen de klankjes vanuit je mixer in high/mid en low, dus Tops en Subs
de passieve zet je voor een sub bijvoorbeeld en die laat alleen de lage tonen door, de hoge tonen stoppen daar
De kwalitatiefste zijn uiteraard de actieve, omdat je dan zelf heel duidelijk de parameters kan aanpassen
Poster: soundkiller
hebben jullie gisteren toevallig Dance Code op rtl 5 gezien?
wat vonden jullie ervan ?
RTL 5 is vanaf dinsdag 10 mei op de late avond d? hotspot voor party people. In het nieuwe programma 'Dance Code' duikt presentatrice Gaby Blaaser in de wereld van dance en brengt alle laatste nieuwtjes uit de uitgaansscene. Elke aflevering staat een populaire club en een bekende Nederlandse DJ centraal. Zo neemt Gaby een uitgebreid kijkje in het leven van o.a. Afrojack, Hardwell, DJ Jean, Miss Nine, Sunnery James en Ryan Marciano. Verder komen alle ins en outs over trendy feesten en clubs aan bod, is er ruimte voor de laatste fashiontrends en de nieuwste muziek en worden alle benodigde updates aangereikt om een ultiem stapweekend te realiseren. Ook is te zien hoe de organisatie achter de schermen verloopt bij de meest hippe tenten van dit moment. Wat komt er allemaal bij kijken om als club een succesvol bestaan te leiden?
Poster: Tekhead
??
Een crossover is eigenlijk gewoon een vermogen en frequentie beveiliger/regelaar en zit NIET in je mixer maar tussen de speaker's en versterker(s).
Dat een actieve cross-over kwalitatiever is dan een passieve? c.o. omdat je zelf de parameters kan instellen is verkeerd, want wees maar zeker dat bij de echte super PA speakers, ook een super kwalitatieve Cross-over ingebouwd is, die het max. uit je speakers halen, iets wat je met een externe cross-over zelf niet kan. Het is ook niet iets om je mee bezig te houden.
Poster: Tekhead
??
Een crossover is eigenlijk gewoon een vermogen en frequentie beveiliger/regelaar en zit NIET in je mixer maar tussen de speaker's en versterker(s).
Poster: DJADMIN
Hee jongens, even vraagje. Ik heb mn SRM 450 V2 opgehaald vandaag..heerlijke boxen...
nu heb ik ze uitgebreid getest, alles deed het perfect. Nu sluit ik het thuis aan, en als ik ze aanzet (zonder xlr erin) maakt de box een soort ''klik'' geluidje om de seconde als ik alles uit heb...beetje vreemd niet ? Als ik muziek afspeel...en 't is een druk nummer...hoor je de klik niet...als er een rustiger stuk afspeel...hoor je m wel lichtjes op de achtergrond.
De jongen waar ik ze van kocht heeft ze goed onderhouden...en werkte met professionele kabels...ik werk met een normale PC stroomkabel...even ter info...iemand een idee wat t kan zijn ?
Poster: mrmagix
Staat er nog wat anders op hetzelfde circuit buiten je speakers? En komt het door de beide speakers of heeft maar ??n enkele dat? Check ook dat ze goed ge-aard zijn... Stond in de manual van die speakers (die ik speciaal voor u ben gaan opzoeken...) dat dat veel kan oplossen..
Poster: DJADMIN
Dank voor de hulp ! Net voor ik deze post las, heb ik besloten ze eens boven neer te zetten...en jawel...nu klinken ze perfect....maar waar t aan ligt is me niet helemaal duidelijk...zeker ook omdat mijn hele dj installatie in de kelder wel perfect werkt...dus moeten we maar eens kijken...dank voor de hulp !
Poster: maxmantz
iemand tips voor 1e x club ( 1500 tot 2000 mensen)??
Poster: maxmantz
iemand tips voor 1e x club ( 1500 tot 2000 mensen)??
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.