Denon Versus Pioneer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 01-01-2006 15:33
Eerst en vooral alemaal een geweldig draaigenot in 2006.
Nu to the point:
Gisterenavond (oud naar nieuw) in een plaatselijk cafee gedraaid met mijn eigen cdj800's en voor de rest een gehuurde installatie.
Mengpaneel van Rodec, splinternieuw, eerste keer gebruikt.
Boxen C29 van Agestage Company (bangelijke goede boxen) en bijhorende versterker.
Kortom een waar genot om met te draaien. Nu was er ook een dubbele cd speler van Denon bijgehuurd door het cafe en... laten we het nu niet over gebruiksgemak van de Denon hebben, de geluidskwaliteit was opmerkelijk minder van de Denon.
De pioneers bleven bij elke muziekstijl helder klinken en de Denon's (maar een paar keer gebruikt) klonken echt flets. Bijregelen aan het mengpaneel helpte niets.
Iemand hier een verklaring voor?
PS. Ga er vanavond weer draaien en dan zal ik het typenummer is opschrijven.

What do you think about Denon Versus Pioneer ??

Vote :   

Tekhead    posted on 03-01-2006 01:03
Poster: djjw
idd, mensen die een reactie krijgen hopen ook dat ze
hierop kunnen vertrouwen..

@tekhead , ik heb je een pm gestuurd, waar ik jou dan
weer op ga vertrouwen..

jan willem, ik heb je een reply gestuurd op je pm
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
victorn    posted on 03-01-2006 11:51
Het gaat hier dus om een Denon DN-2000F MKII. Die komen uit 1994 en zijn dus 11 jaar oud. Dit exemplaar is ook nog een verhuurbeestje.

Ten eerste vind ik het vreemd dat een verhuurder nu nog een twaalf jaar oude cd-speler verhuurt. Een beetje hetzelfde als dat een autoverhuurder nog Volkswagen Kevers in de verhuur heeft.

Ten tweede is het een wonder dat zo'n oud apparaat uberhaupt nog werkt. Zeker na een lang leven in de verhuur.

En dan vind jij het gek dat zo'n antiek ding misschien niet 100% klinkt als een gloednieuwe Pioneer? Zucht...
ilseentje    posted on 06-01-2006 16:26
I'm Back,
Een paar dagen in het buitenland gezeten daarmee het late antwoord.
Na wat ik hier gelezen heb kan ik niet anders dan toegeven dat Denon doorgaat...
Even erbij zeggen dat die Denon normaal gezien NIET meer verhuurd wordt. Stond ver weg, zei Christoph net, hoog verstopt in een doos maar werd nu na jaren nog is bovengehaald omdat er niets anders meer binnen was van cd spelers.
Verklaring dus is gewoon de ouderdom van de cd speler.
Nog wel even een klein ding. Wat me opvalt is dat Denon gebruikers zich heel snel aangevallen voelen, op hun paard zitten zoals hier in belgie gezegd wordt. Niet alleen in deze topic, in meerdere trouwens. Mijn bedoeling was niet om Denon aan te vallen. Mijn bedoeling was om klaarheid in het verschil te krijgen. Weet ik veel dat die cd speler 12 jaar oud is...
Greatz and Pease
Jorrit    posted on 06-01-2006 21:25
Grappig nu je het zegt, wel eens op het denon forum geweest?
Verschrikkelijk aggressief naar Pioneer users, ben daar gewoon uitgescholden omdat ik een losse flodder van hun kant ontkrachtte met goed onderbouwde argumenten...
Verder is het officiele Pioneer forum ook niet al te best, maar daar heb ik nog nooit een denon user uitgescholden zien worden...
Zuur    posted on 06-01-2006 23:51
Wat een onzin ook!!!

Waarom kunnen mensen nooit gewoon doen.
Pioneer maakt hele goeie cd-spelers en Denon ook.
Denon heeft meer features als Pioneer.

Dus kies welke je zelf mooi vind en het beste bij jouw past, maar ga niet kiezen omdat iemand anders er mee draait of om het merk dat er op staat (in dit geval Pioneer of Denon).

Zo, dat moest er even uit!!
User edit by Zuur on 06-01-2006 @ 23:51:51 (1%)
Jorrit    posted on 07-01-2006 00:15
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, uiteindelijk gaat het om WAT we doen, niet WAARMEE we het doen (lol het draaien dus.). Als je lekker draait op denon, lekker doen, als je lekker draait op pioneer, lekker doen.
Mod edit by Jorrit on 07-01-2006 00:15 (12%)

This is an old Topic

No new postings for 6.832 days.
 Post CommentThat would be 227.7 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 3 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 11.030
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.116.680