[TK] Stanton VRM-10 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mimoza    posted on 31-12-2005 13:02
Te koop:

Stanton VRM-10 Mixer.
Compleet met filters, lampenversterker, 100mm (alps)faders,...

Stanton VRM10

Product Description:

The VRM-10 is Stanton's new flagship mixer. There is no other DJ mixer like it in the world. From it's valve preamp and built-in filter to its high quality faders, this mixer is any DJ's dream come true.

INPUTS The VRM-10 features 8 line and 4 phono inputs on 4 input channels. Each input channel can be assigned to either side of the crossfader, or the crossfader can be bypassed altogether. The blue LED indicators make it easy to see how the crossfader is assigned. A crossfader curve adjustment is provided to allow the user to gradually change from a sharp curve for scratching, to a long fade for mixing. 2 microphone inputs are provided on a single channel. Each mic has its own gain control and share a 3 band EQ.

OUTPUTS The VRM-10 has a wide selection of outputs to choose from. Master 1 features a balanced XLR connection with output level selection of 0dB or +6dB. Master 2 features unbalanced RCA connections. Each Master output features its own level control. Master 1 also features a balance control. A booth output is also provided to monitor the audio from within the DJ booth. There are 2 headphone outputs (1/4”/6.3mm and 1/8”/3.5mm)Each channel features a Pre Fader Listen button to assign each channel to the headphone output independently. If none of the PFL buttons are pressed, the master output will automatically be assigned.

An S P/DIF digital output is also provided for those who like to keep it in the digital realm through the audio path.

Aside from the effect send and return, an output labeled AUX will be useful for several applications from individual channel monitoring or recording to a second effects loop using an empty channel as a return. This will allow the user to EQ the incoming effect signal. The AUX output features individual level control for each channel.

SOUND PROCESSING The VRM-10 features several sound processing units built-in. Each of the VRM-10’s channels feature a gain control and an extremely versatile 3 band parametric EQ (hi/low +/-15dB; mid +/-25dB) with midrange frequency adjustment (100Hz / 10KHz). The VRM-10’s valve preamp provides the absolute best sound quality ever in a DJ mixer.

There are 16 on board DSP effects including 2 hall reverbs, 3 room reverbs, 2 plate reverbs, and a spring simulator; 4 stereo delays; 4 chorus / flanger effects. There are 5 parameter controls including level, feedback, speed, factor, and depth. The speed controls the frequency of the LFO (0.1-20Hz), depending on the depth setting. The on board effects can be assigned to each channel or the master output.

The VRM-10 also features a DJ filter which consists of two 24dB/octave analog filters. Bandpass and notch settings are provided with high and low cut-off and resonance controls. In bandpass mode, it is possible to completely eliminate the output signal completely if the controls are used heavily. The frequency controls act as high torque kill switches. A trigger button is provided to temporarily switch the filter on or off.

Features:

* Super smooth VCA faders
* Crossfader curve adjustment
* 8 line and 4 phono inputs on 4 channels
* 2 mic inputs with gain control and 3 band EQ
* Extremely versatile 3 band EQ (+/-15dB) with parametric mids (+/-25dB 100Hz/10KHz) on each channel
* Built-in analog bandpass and notch filters with high and low cut-off and resonance controls
* 16 built-in DSP effects, including Reverb, Delay, Flanger, Pitch shifter, with 5 parameter controls: level, feedback, speed, factor, and depth.
* Built-in valve preamp provides the absolute best sound quality ever in a DJ mixer. Features liquid mercury tube indicators
* Assignable effects send/return for external effects.
* 2 masters and 1 booth output (Master 1 has XLR, TRS balanced 1/4" and unbalanced RCA)
* Each channel is assignable to either side of the crossfader. LED indicators are provided.

Hier de officele Stanton informatie

Hier een mapje te vinden met real-life fotos, handleiding en productfoto

Is twee jaar oud, doos is er nog bij, de bon jammer genoeg niet meer, is aangekocht in België en bevindt zich momenteel ook in België
Testen is altijd mogelijk. Verzending naar Nederland is ook geen probleem, alsook afhalen is een optie (en levering eventueel ook tegen meerprijs.

Bieden lijkt me een goed begin, ik heb een prijs in mijn hoofd van 1100 euro (de nieuwprijs van de mixer in het achterhoofd (ligt rond de 3000 euro)
Ook mogelijk ruilen tegen:
- A&H Xone 92
- 2x Pioneer CDJ800
- 1x CDJ800 + Rane Empath
- Andere ruilvoorstellen steeds welkom

Gaat weg wegens overcompleet (heb ook nog een pioneer djm707 staan(en heb tot nu toe maar twee platenspelers aan te sluiten...)

mail naar <mail>wlynen@hotmail.com</mail> voor meer info, ...

kiss the future
User edit by Mimoza on 05-01-2006 @ 17:19:43 (34%)

What do you think about [TK] Stanton VRM-10 ??

Vote :   

Mimoza    posted on 05-01-2006 17:19
Prijskick : 1050 euro incl verzending (nr belgië en nederland)

Ook te ruilen tegen:

- versterker(s)
- actieve luidsprekers
- 2x technics mk3 of mk5 in goede staat
- cd-speler(s) cdj800, cdj1000 (mkII), dn-s3000, 3500, 5000, cdx,...

Ruilen tegen ruilobjecten met +- zelfde waarde dan mengpaneel, eventuele bijbetaling van elke partij kan besproken worden

Andere ruilvoorstellen mogen ook steeds gedaan worden, niet geschoten is altijd mis zeg ik zo maar laugh :D

Bieden staat trouwens ook vrij, ik ben een redelijk mens, dus indien er een goed bod komt, komen we er wel weer uit...
kiss the future
Mimoza    posted on 09-01-2006 23:44
Kan ik niemand blij maken met dit enorm prachtig staaltje techniek?
ben ondertss aan het uitkijken voor een rotary-mixer, dus deze mag echt de deur uit,

Bied maar raak zou ik zo zeggen, alles valt te overwegen (misschien doe je best wel een koopje!)
kiss the future
Lead    posted on 09-01-2006 23:51
Dit is een hele dure mixer.... en je prijs is erg laag...

Heb je een foto van het ding bij je thuis ?
Let the BASS be louder
rebounce    posted on 10-01-2006 08:06
Mimoza    posted on 10-01-2006 12:24
quote:
Poster: Lead
Dit is een hele dure mixer.... en je prijs is erg laag...

Heb je een foto van het ding bij je thuis ?

ik heb dit ding thuis staan inderdaad.
Prijs is 'laag' omdat ie voor mij gewoon weg mag, ik heb zin in iets anders en daarom is de prijs relatief laag...
(trouwens is er niet extreem veel interesse zo te zien, als de prijs hoger zou zijn, zou er nog minder interesse zijn...)
Ik heb immers ook een djm707 staan thuis en de VRM10 staat al een tijdje terug in zijn doos... Ik heb er laatst nog even mee gedraaid hier thuis, maar ben echt geen voorstander van de 100 mm faders, daarom is de 707 terug tss de platenspelers in geplaatst...
De filters zijn enorm fijn om mee te spelen en geven een hele mooie klank, dat mis ik zeker op mijn ander mengpaneel.

Indien meer fotos gewenst, geen probleem, laat me iets weten.
Je kan hem zelfs hier thuis in belgië komen testen.

kiss the future
rebounce    posted on 10-01-2006 13:05
wat zou je zeggen van een cdj 1000mk2?
vunk    posted on 10-01-2006 15:01
ik vid het een supergoede prijs voor de mixer, heb er zelf niet 1 nodig maar dit is een zeer interessante aanbieding vind ik!
Mimoza    posted on 10-01-2006 21:31
Poster: rebounce
wat zou je zeggen van een cdj 1000mk2?

daar zou ik zo van zeggen als jij der nog iets boven oplegt hebben we een deal...
kiss the future
Bastian    posted on 10-01-2006 21:38
eigenlijk is dit alleen bedoeld om je intresse ff kwijt te kunnen maar toch.
waarom is die stanton mixer zo duur? en wat is er dan zo speciaal aan?
Mimoza    posted on 10-01-2006 21:47
De VRM-10 mixer is zo duur omdat het het parade paardje was in de collectie van Stanton. (verbeter me als ik fout ben)

Hij is uitgerust met:

- filters (high & low pass) (band & notch)
- lampenvoorversterkers
- parametrische eq per kanaal (frequentie van de mid regelbaar)
- kwalitatieve onderdelen (alps faders,...)

Hij is trouwens erg mooi modulair opgebouwd.

kiss the future
Collin    posted on 26-01-2006 21:13

ik ga er over nadenken , helaas heb ik nu niet zoveel geld en sparen zal nog wel duren je hoort nog wel van mij oke
MauriceForge    posted on 21-02-2006 17:57
hele mooie mixer, dit is toch ook de mixer waarbij de lampjes van de vu meters elkaar in het midden raken en zo de iedale output weergeven? (0db)

ik heb ook gehoord dat als deze mixer niet helemaal plat staat, de faders zo weer naar beneden komen vallen omdat ze zo gevoelig zijn.

alleen wat ik niet snap is dat, stanton heeft deze mixer gemaakt als hun vlaggenschip alleen ik geloof dat ze hem nie eens een jaar in hun assortiment hadden zitten, misschien te duur? of zijn er andere zaken die niet helemaal correct zijn? want ik heb het apparaat nog nooit ergens in levende lijve gezien, zowel winkel als party.

the-melody    posted on 21-02-2006 18:06
tiësto draait ermee op de dvd "another day at the office" op zijn zomertour(verbeter me als ik fout ben collin:p)
Collin    posted on 21-02-2006 18:22

@ Liberty , jah is goed hoor haha

@ Mimoza , wat is de vraagprijs , want heb er wel belangstelling voor

Mimoza    posted on 21-02-2006 22:56
Collin, de vraagprijs is 1050 euro, zoals hierboven ook gepost staat...

Ruilen tegen iets anders wat me intereseerd kan ook steeds...
Lees hierboven maar even wat er zoal in mijn interesseveld ligt...
Je mag me altijd mailen of pm-en om voorstellen te doen, ik laat je dan zeker iets terug weten...

grtz

kiss the future
Mimoza    posted on 21-02-2006 23:02
quote:
Poster: MauriceForge
hele mooie mixer, dit is toch ook de mixer waarbij de lampjes van de vu meters elkaar in het midden raken en zo de iedale output weergeven? (0db)

Dit klopt inderdaad helemaal, de vu-meters raken elkaar in het midden als ze op 0db draaien, het zijn twee lampen die daarvoor zorgen. Ze gaan van de buitenkanten van de lampen tot in het midden...

quote:
ik heb ook gehoord dat als deze mixer niet helemaal plat staat, de faders zo weer naar beneden komen vallen omdat ze zo gevoelig zijn.

Faders zijn inderdaad super soepel, als je hem een klein beetje tilt schijven ze gewoon terug naar beneden, zo extreem soepel lopen ze (zijn 100mm ALPS faders als ik me niet vergis)

quote:
alleen wat ik niet snap is dat, stanton heeft deze mixer gemaakt als hun vlaggenschip alleen ik geloof dat ze hem nie eens een jaar in hun assortiment hadden zitten, misschien te duur? of zijn er andere zaken die niet helemaal correct zijn? want ik heb het apparaat nog nooit ergens in levende lijve gezien, zowel winkel als party.

Hij is inderdaad niet erg lang in het assortiment geweest van Stanton, de exacte reden hierachter zou ik echter niet weten...
Als je het apparaat een keer wil uittesten, mag je gerust even langs hier komen hoor...
Hij was oorspronkelijk erg duur en dat zal er zeker mee te maken hebben, maar dat maakt hem nu ook eenmaal uniek en er zijn een heleboel functies die dit mengpaneel nu net uniek maakt.
kiss the future
MauriceForge    posted on 24-02-2006 17:08
Als ik al niet een supermixer had gehad, was ik zeker komen kijken....

Denk dat die vrm misschien wel is een collector item kan gaan worden

Mimoza    posted on 03-03-2006 00:34
DjCollinBosgraaf is zijn spaarcentjes er voor aan de kant aan het zetten, maar omdat hij nog moeilijk een datum kan vastleggen, blijft hij open staan voor de eerste geintereseerde...

Ikzelf denk dat de prijs op dit moment zeer rechtvaardig is, indien iemand anders er een andere mening (+eventueel goed bod) over heeft, shou it out!

@MauriceForge, welke andere supermixer heb je dan al?
eventueel ruilen?
kiss the future
MauriceForge    posted on 03-03-2006 10:32
ik heb een Xone 92 en die hou ik, het enige waar die misschien de deur voor uit gaat is de nieuwe djm 800 mits die heel goed is.
Mimoza    posted on 17-03-2006 12:04
DjCollinBosgraaf haakt af,

prijskick naar 1000 euro dan maar...

ben momenteel ook nog op zoek naar: (ivm ruil met opleg)

Stanton DJF-1 filter, Vestax DCR1200 of 1200Pro, Vestax DCR1500, Vermona Action Filter II (HDB ), Vermona Action Filter (HDB ), Vestax DFG-X2 (2 maal),
of andere eq of filter modules

kiss the future
Mimoza    posted on 17-03-2006 20:25

Ben vandaag in een zotte bui en heb wat ander materiaal op het oog
Dus daarom:

Diegene die me voor morgenvroeg 10u zekerheid kan geven dat ie hem wil
mag hem hebben voor 750 euro excl verzending !

Das nog eens een mooi prijsje laugh :D

Ruilvoorstellen mogen ook nog steeds gedaan worden

(ben momenteel op zoek naar Stanton DJF-1 filter, Vestax DCR1200 of 1200Pro, Vestax DCR1500, Vermona Action Filter II (HDB ), Vermona Action Filter (HDB ), Vestax DFG-X2 (2 maal) , eq modules,....) + opleg

of een rotary mixer

Na 10u zal de prijs terug op 1000 euro komen, dus sla je slag nu!
kiss the future
User edit by Mimoza on 17-03-2006 @ 20:27:13 (3%)
Collin    posted on 22-03-2006 20:21

Hee Mimoza , hoe gaat het met de verkoop ?

Mimoza    posted on 22-03-2006 20:26
zo goed als verkocht

zaterdag vm komt iemand hem ophalen (als alles normaal verloopt)
kiss the future
the-melody    posted on 22-03-2006 20:28
proficiatHappy, laughing
Mimoza    posted on 22-03-2006 20:31
eerst maar weer eens kijken als het zaterdag is

maar eigenlijk heb ik er momenteel wel een goed oog op dat die wel werkelijk gaat verkocht zijn...

Heb uit heimwee naar zijn filters, al een externe filtermodule in de bestelling geplaats...
kiss the future
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

105 Users online: 7 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 30.079
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.980.638