Zenuwachtig eerste keer draaien (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:02
Dj's, ! Aankomende vrijdag mag ik voor het eerst in een club draaien. Nu ben ik op 't moment super zenuwachtig, en ben ik bamg om veel fouten te maken. Het is de bedoeling dat ik een uurtje draai, en hierin laat zien wat ik kan. Opzich heb ik er niet veel moeite mee, maar ik denk dat de druk die erop Komt heel hoog wordt! Nu is mijn vraag of jullie enige tips/hints hebben? Ik hoor het graag!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Zenuwachtig eerste keer draaien ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 07-03-2011 11:44
Poster: jeffrey412
Dankje xurion,

Verder nog sugesties?

Zelfverzekerd zijn, en weten dat je het kan
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Maikelxxl    posted on 07-03-2011 12:27
Poster: jeffrey412
Dj's, ! Aankomende vrijdag mag ik voor het eerst in een club draaien. Nu ben ik op 't moment super zenuwachtig, en ben ik bamg om veel fouten te maken. Het is de bedoeling dat ik een uurtje draai, en hierin laat zien wat ik kan. Opzich heb ik er niet veel moeite mee, maar ik denk dat de druk die erop Komt heel hoog wordt! Nu is mijn vraag of jullie enige tips/hints hebben? Ik hoor het graag!

Engerie Drank werk bij mij altijd en voor die tijd voor de rokers 2 sigaretjes roken

En niet te veel naar de mooie vrouwen kijken dan komt het helemaal goed.
Chili    posted on 07-03-2011 12:30
Met biertjes zou ik oppassen, je zal niet de eerste zijn die, in een poging de zenuwen de baas te worden, er net even wat teveel drinkt..

Het is vooral goed om in je achterhoofd te houden dat het heel normaal is dat je zenuwachtig bent, zelfs de meeste top DJ's zijn vlak voor een gig zenuwachtig. Ik heb ook trillend achter de TT's gestaan.
Maar na het draaien van?je eerste 2 of 3 platen zullen de zenuwen snel verdwijnen, dat gebeurt bij vrijwel iedereen.?
Misschien dat het daarom handig is om je eerste paar platen alvast uit te zoeken, en misschien kun je wat aantekeningen maken over platen die goed bij elkaar passen, maar je zult zien dat alles op een gegeven moment bijna vanzelf gaat, en dat je baalt als je uurtje alweer voorbij is!
Tomazos    posted on 07-03-2011 20:20
wat voor club is het??

de grootste tip:

draai veilig..
draai wat de eigenaar en publiek wil, dan maken foutjes niet zoveel uitHappy, laughing
ga niet de chuckie stijl uithangen terwijl je dat helemaal niet kan,

laat zien dat je lol hebt,
misschien thuis even een paar nr's oefenen, waarvan je zeker weet dat die goed gaan achter elkaar,
dan is de spanning er meestal al beetje afHappy, laughing,

foutjes maken is vergevelijk, een zaal leeg laten lopen door JOU muziek te willen draaien niet,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Tekhead    posted on 07-03-2011 20:24
Poster: Tomazos
foutjes maken is vergevelijk, een zaal leeg laten lopen door JOU muziek te willen draaien niet,

Amen Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
jeffrey412    posted on 08-03-2011 11:09
Het is een club van ongeveer 200/250 mensen Tomazos,

Er zitten hier heel wat bruikbare tips in ! bedankt allemaal Happy, laughing
soundcollector    posted on 08-03-2011 11:53
Goeie seks met je vriendin klein uurtje voor de fuif :D
jeffrey412    posted on 08-03-2011 13:43
Poster: soundcollector
Goeie seks met je vriendin klein uurtje voor de fuif :D

NA goede seks ben ik K.O... Net iets wat niet moet hahHappy, laughing
soundcollector    posted on 08-03-2011 13:53
Passief he :D
Yorick    posted on 08-03-2011 14:49
Wat ook helpt is gewoon lekker filmpje pakken in de middag, daarna zonnenbanken/bad en dan even 30 min a 60 min in bed liggen.
Grijp nooit naar de alchol (als je genoeg ervaring heb kan dat wel), ze krijgen dan een indruk van je dat je ''drank'' nodig heb om je zelf los te krijgen...
soundcollector    posted on 08-03-2011 15:46
Poster: Yorick

Grijp nooit naar de alchol (als je genoeg ervaring heb kan dat wel), ze krijgen dan een indruk van je dat je ''drank'' nodig heb om je zelf los te krijgen...

Idd, je kan natuurlijk 1 cocktail/ pintje drinke, daar is niks mis mee. Maar heb ook ooit na mijn voeten gekregen omdatk 4 pintjes had gedronke op een ganse avond. De organisator kreeg de indruk dat ik zat was (omdat er weinig volk was denkk)... Na vier pintjes, dan sta je daar voor lul.
Yorick    posted on 08-03-2011 16:41
Dat verschilt echt,, sommige zaken denken ze na 1 ''drankje'' dat je dat nodig heb...
Tomazos    posted on 08-03-2011 17:29
meestal gaat dat met flessen toch?
hier heb je een fles.. wat frisdrank, en vermaak je zelf
Maikelxxl    posted on 08-03-2011 17:38
Poster: Tomazos
wat voor club is het??

de grootste tip:

draai veilig..
draai wat de eigenaar en publiek wil, dan maken foutjes niet zoveel uitHappy, laughing
ga niet de chuckie stijl uithangen terwijl je dat helemaal niet kan,

laat zien dat je lol hebt,
misschien thuis even een paar nr's oefenen, waarvan je zeker weet dat die goed gaan achter elkaar,
dan is de spanning er meestal al beetje afHappy, laughing,

Draai veilig had ik nog nooit gehoord moet ik dan om de cd's condooms dan
Tomazos    posted on 08-03-2011 17:48
als ik had gezegd: rij veilig, had je die opmerking ook niet gemaakt Winking my eye

beetje kansloos dus!

de mensen die deze opmerking niet snapte van 'draai veilig' zullen wel compleet hun eigen ding doen en daarom me opmerking niet snappen Happy, laughing
User edit by Tomazos on 08-03-2011 @ 17:49:00 (100%)
Maikelxxl    posted on 08-03-2011 18:05
is maar een geintje hoor.
Tomazos    posted on 08-03-2011 18:44
dat zei ik, kansloze opmerking :P
MrQreeny    posted on 08-03-2011 19:30
Kwam dit net tegen uit de how to dj serie...

http://www.youtube.com/watch?v=HswVV0eNZqU&feature=relmfu

Nou ja eigenlijk zegt die alles wat hier ook wel gezegd is maar vond het wel passend om nog ff te posten Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
jeffrey412    posted on 08-03-2011 23:22
Ja, dat filmpje had ik een poos geleden ook gezienHappy, laughing

Verder ben ik nog nieuwschierig wat ik in de tussentijd kan gaan doen, ik laat de plaatjes namelijk lekker lang lopen zodat ik rustig kan voorbereiden en geen fouten maak.. Maar moet dus ook af en tor wachten op het overgang/mix moment.. Wat doen jullie in die tijd?

+ daarbij nog een rare vraag, hoe zit het met de wc(a)?
Doen dj's dat altijd tussen een nr door of wat?
DJ_OB    posted on 09-03-2011 01:00
Als je echt het idee hebt dat je tussendoor lang moet wachten kun je toch ook prima eerder het volgende nummer erin gooien. Verder kun je tussendoor gewoon lekker losgaan. Een beetje als zoutzak erbij gaan staan terwijl je op je horloge kijkt of het alweer is tijd is voor een overgang is niet echt de manier om een zaal los te krijgen Winking my eye

En naar de wc gaan, er zijn meerdere opties. Misschien is er een andere dj aanwezig, en als het niet te ver weg is kun je ook best een keertje heen en weer rennen. Overigens lijkt me dat je met je uurtje draaien het toch wel zonder wc moet kunnen uitzingen?
jeffrey412    posted on 09-03-2011 11:28
Oke , zo bedacht ik me dat dus ook.

Die wc vraag was ook meer een losse vraag van het uurtje draaien Happy, laughing
M-Tine    posted on 09-03-2011 15:04
Check van tevoren al je Cd's ook op krassen... je wilt echt niet dat je CD vastloopt op zo'n moment. Mij is het nog nooit gebeurd maar volgens mij heb je echt het gevoel dat je door de grond kan zakken als je zoiets gebeurd...

Daarnaast... Check ook of je headphone goed werkt.. klinkt misschien raar, maar ik deed laatst mee met een DJ battle... en ik pak uit, plug m'n headphone in en toen bleek ie aan 1 kant kapot te zijn. Baalde behoorlijk en schoot best in de stress. Was uiteindelijk nergens voor nodig want ik won die avond.
You can find all your answers, in Music!
Salvino    posted on 10-03-2011 18:43
WC bezoek is simpel, drink niet teveel van tevoren en zorg dat je n?t voordat je begint met je set nog even gaat.

Tijdens je set denk je niet veel aan andere dingen dan draaien.

Ohw en dat uurtje vliegt voorbij, je zit al op de helft voordat je het doorhebt!

Hoelaat moet je?
MrTomrubber    posted on 10-03-2011 19:59
Poster: M-Tine
Check van tevoren al je Cd's ook op krassen... je wilt echt niet dat je CD vastloopt op zo'n moment. Mij is het nog nooit gebeurd maar volgens mij heb je echt het gevoel dat je door de grond kan zakken als je zoiets gebeurd...

Inderdaad, dat is echt om door de grond te zakken, heb het zelf al eens meegemaakt dat m'n cd zo'n 2 a 3 sec. bleef haperen en dat er een stilte viel. Veel kun je op dat moment niet meer doen?Cool.
Zeker bij je eerste keer wil je dit niet tegenkomen.

Veel succes alvast Cool
soundkiller    posted on 10-03-2011 20:56
Ben je aan het draaien en mocht er toch een CD gekrast zijn?die aan het haperen is ?kan deze tip van pas komen: Als je 4 decks hebt (ik neem aan dat je met 2 decks zal gaan mixen) zet dan op je derde deck (of vierde)?een mix cdje die je aardig goed kent en dan kan je als je CD gekrast zou zijn?en gaan haperen snel het?derde deck starten en je??mix cdtje?laten spelen en er weer uitmixen?zodat er geen vervelende stiltes vallen. Hoop dat deze tip je heeft geholpen Cool?Hoop ook dat ik het een beetje goed heb uitgelegd Cool
User edit by soundkiller on 10-03-2011 @ 20:56:36 (5%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

54 Users online: 5 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 16.530
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.706