macbook pro (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 02-03-2011 22:41
hallo
ik bouwde op de site van apple mn eigen macbook pro, de nieuwe versie
daarbij rustte ik hem uit met een i7 processor en 4 gb ram (8 was ook een optie)
verder stak ik er ook nog logic express 9 op.
nu, deze laptop zal uitsluitend worden gebruikt voor muziek, voor draaien en producen.
nu vraag ik mij af of hij hier zwaar genoeg voor is, en bovendien is hij niet te klein (13 inch)
het leek mij handig voor te gaan draaien, neemt lekker weinig plaats in of heeft iemand andere ervaringen?

What do you think about macbook pro ??

Vote :   1 member likes this  

Sebasz    posted on 01-06-2011 16:26
als je 500gb wil moet je eigenlijk een gewone HDD nemen, niet SSD. Tenzij je inderdaad heel veel geld teveel hebt.
djAmbeye    posted on 01-06-2011 20:52
'deze laptop zal uitsluitend worden gebruikt voor muziek, voor draaien en producen'

met een mac mag je gerust meer dan dat hoor?Cool
Tekhead    posted on 01-06-2011 23:53
Poster: youngbeatsz
hallo
ik bouwde op de site van apple mn eigen macbook pro, de nieuwe versie
daarbij rustte ik hem uit met een i7 processor en 4 gb ram (8 was ook een optie)
verder stak ik er ook nog logic express 9 op.
nu, deze laptop zal uitsluitend worden gebruikt voor muziek, voor draaien en producen.
nu vraag ik mij af of hij hier zwaar genoeg voor is, en bovendien is hij niet te klein (13 inch)
het leek mij handig voor te gaan draaien, neemt lekker weinig plaats in of heeft iemand andere ervaringen?

Steve Jobs zal wit worden als hij dit leest LOL !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
feestbeest    posted on 04-06-2011 17:52
Okee jongens! Bedankt voor jullie hulp.
Me macbook wordt ook nog eens mee genomen uit malasie door mijn vader. Scheelt me een grofe 250 euro!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Xurion    posted on 04-06-2011 17:59
Paar maanden geleden hadden we een iMac gekocht. Mijn vader gebruikt hem puur voor wat muziek, mail en om wat te internetten. Puur een hebbedingetje voor hem dus. (helemaal apple freak). Na 1 maand zat mijn vader gewoon te internetten. Bam, daar komt de Mac versie van de BSOD. Nu kijken of dit te fiksen valt onder de garantie. Ik vindt eigenlijk dat dit niet moet kunnen.
-FLoriZ-    posted on 04-06-2011 18:25
Poster: Xurion
Paar maanden geleden hadden we een iMac gekocht. Mijn vader gebruikt hem puur voor wat muziek, mail en om wat te internetten. Puur een hebbedingetje voor hem dus. (helemaal apple freak). Na 1 maand zat mijn vader gewoon te internetten. Bam, daar komt de Mac versie van de BSOD. Nu kijken of dit te fiksen valt onder de garantie. Ik vindt eigenlijk dat dit niet moet kunnen.
  Dan vraag ik me af wat je pa doet met z'n Mac. Ik werk nu 6 maanden met deze en nog niks qua crash. Bij de vorige door een foutje van mij wel, maar nog nooit problemen gehad verder.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Gery    posted on 04-06-2011 20:57
als je graag confortabel wil producen neem je best de 15 inch!?
ik draai hier ook mee en dat hij iets groter is stoort niet echt, in tegendeel is nog handig aangezien
je een beter overzicht hebt van je lijsten met nummers!

voordeel van de 15 inch is ook dat je quadcore hebt, dus beter voor producen, zeker als je met veel
plugins en VST's werkt!

8GB ram is ook aan te raden, dan dient er echt helemaal niks gecasht te worden, scheelt een stuk in snelheid.
Een logic project met veel plugin, samples etc neemt al rap enkele GB's in beslag...

en last but not least, het is wel duur, maar als HDD grote niet zo'n rol speelt zou ik een SSD nemen, je
macbook wordt hierdoor ongeveer 4 keer sneller!

ik wou graag combineren en heb dan ook iets speciaal gedaan, mijn OS en programma's staan op een SSD
schijf, en mijn home folder met mijn gegevens staan op een 2e interne harde schijf die in de plaats van mijn
DVD station zit (hiervoor gebruikt gemaakt van de optibay adapter) aangezien ik dat toch maar zelfden nodig heb.

Ik kan wel nog steeds DVD's lezen en schrijven dankzij een externe enclosure die ik er gratis heb bijgekregen om mijn optische drive in te monteren en via USB aan te sluiten Happy, laughing
DJ - Producer
Laidback    posted on 04-06-2011 22:57
ik heb nu een 13' i7, perfect voor draaien.
en tevens met de grootte een ideale reisgenoot!!

schaf er (ebay) een 24' Led scherm bij aan (of als je teveel geld hebt een 27') en je hebt ook direct een topper van een Desktop,

moet wel even erbij vermelden dat ik mijn i7 vandeweek even naast een i5 heb gezet van een collega en ik echt nergens een verschil merkte, alleen de MACbench score was iets hoger op de i7 .. toptip: Buy the i5 and save yourself some pennies! , eveneens zou ik dan niet voor de 500gb schijf gaan, maar gewoon de 320 en vervolgens een 128gb of 265gb Solid state erin knallen! ( http://www.newegg.com/Store/SubCategory.aspx?SubCategory=636&name=SSD )
Winston    posted on 05-06-2011 00:30
Ik ben een hele tijd aan het scrollen door google images naar een cover of case voor een mac book. Maar dan eentje met een robuuste / brute look z.a. bv. de panasonic op de afbeelding hieronder. Probleem is dat ik alleen maar zakelijke, vrouwelijke zelfs meisjesachtige zie. Weet iemand toevallig een site waar er wel iets stoers te vinden is? Mijn dank is dan groot!

toughbook
Tic Toc
Dolivieira    posted on 05-06-2011 10:54
Ik ben voor die 13'inch MacbookPro gegaan en voor het draaien is die gewoon groot genoeg en je kan hem lekker makkelijk kwijt in elke booth wat nog wel eens een probleem kan zijn in Cafes en Kleine clubs met kleine booth. Lekker compact en snel. Ook kan ik hem zo lekker makkelijk naar me werk mee nemen en op het stuur van mijn bus neer zetten en werken als ik Pauze aan hebt. Mijn ideale mobiele dj Maatje naast mijn telefoon. Zo kan ik mijn sets op me werk voor bereiden. Voor het produceren gebruik ik hem ook maar daar is tie wel klein voor. Al met al ben ik wel tevreden over de prestatie en werk wijze van mijn laptop. Voor grafische shit waar Patrick(Xtremer)?mee werkt is die zeker wel te klein. Daar heb je minstens wel een 15'' scherm nodig.

Maar het is aan jou de keuze. Op een 15'' Scherm kan je wel makkelijk veel meer op kwijt. Ik ga een verloopje kopen zodat ik hem op een groterscherm kan aan sluiten. Ook doe ik ook nog veel produceer werk op mijn PC want ik werk met Ableton.??

Zo kan ik op beide systemen blijven werken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-06-2011 @ 11:55:44 (11%)
djAmbeye    posted on 05-06-2011 11:11
Poster: Gery
8GB ram is ook aan te raden, dan dient er echt helemaal niks gecasht te worden

vanwaar haal jij dat?
hoe groot je je RAM-geheugen ook neemt, je computer/laptop doet altijd aan caching op verschillende niveau's.
User edit by djAmbeye on 05-06-2011 @ 11:31:49 (8%)
Gery    posted on 05-06-2011 11:37
Poster: djAmbeye
vanwaar haal jij dat?
hoe groot je je RAM-geheugen ook neemt, je computer/laptop doet altijd aan caching op verschillende niveau's.
 dat is waar, maar om een voorbeeld te geven, gisteren was ik bezig met een Logic project met 38 sporen, 10 vst's met op elke track minstens 3 plugins lopen.

Programma's die open stonden waren Ableton, logic, (safari en itunes omdat die altijd open staan) en mijn effectief gebruikt geheugen was 4,5GB!

wat ik bedoelde was dat als je intensief bezig bent niks moet worden gecasht van je project, wat een stuk vlotter werkt. Ik kom ervoor van een macbook pro en dar had ik in logic regelmatig last van de 'overflow' error, niet door de CPU, want die levels bleven gemiddeld, maar door het feit dat niet alle samples tijdig konden worden geladen uit het geheugen..

just saying Happy, laughing

edit: misschien dat mijn projecten ook wel vrij uitgebreid zijn.. maar voor beginnende projecten volstaan 4GB wel, je zit gwn comfortabeler met 8GB. nu niet dat het zoveel meer kost ook Happy, laughing
DJ - Producer
User edit by Gery on 05-06-2011 @ 11:39:03 (23%)
Danil    posted on 05-06-2011 15:04
hallo,

Ik ben ook van plan een nieuwe laptop te kopen in de vakantie en ik dacht om over te schakelen naar mac.
Nu is mijn vraag wat ik het best zou kopen;

Macbook Pro 13inch i5
of
Macbook Pro 13inch i7

Deze zou voornamelijk gebruikt worden om Traktor op te draaien en Logic, Cubase (voor het producen gebruik in een externe monitor)
Dolivieira    posted on 05-06-2011 15:10
Wat is je budget er voor? Als je het geld heb voor een 15' zou ik het niet laten.?
Dolivieira    posted on 05-06-2011 15:12
dat is waar, maar om een voorbeeld te geven, gisteren was ik bezig met een Logic project met 38 sporen, 10 vst's met op elke track minstens 3 plugins lopen.

Programma's die open stonden waren Ableton, logic, (safari en itunes omdat die altijd open staan) en mijn effectief gebruikt geheugen was 4,5GB!

wat ik bedoelde was dat als je intensief bezig bent niks moet worden gecasht van je project, wat een stuk vlotter werkt. Ik kom ervoor van een macbook pro en dar had ik in logic regelmatig last van de 'overflow' error, niet door de CPU, want die levels bleven gemiddeld, maar door het feit dat niet alle samples tijdig konden worden geladen uit het geheugen..

edit: misschien dat mijn projecten ook wel vrij uitgebreid zijn.. maar voor beginnende projecten volstaan 4GB wel, je zit gwn comfortabeler met 8GB. nu niet dat het zoveel meer kost ook Happy, laughing

Wat maak jij als ik vragen magConfused
bambamstudio    posted on 05-06-2011 15:33

Nou mijn Macbook Pro trekt 128 audio sporen NIET! ( met wat FX plug-in in de send bussen en 10 VSTi's) Mijn Dualcore Windows bak wel.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 05-06-2011 @ 15:33:55 (6%)
Danil    posted on 05-06-2011 16:08
Poster: Dolivieira
Wat is je budget er voor? Als je het geld heb voor een 15' zou ik het niet laten.?

Is er een groot verschil tussen de 13 inch i7 en de 15 inch 2.0Ghz ( uitgezonderd het display ) ?
Gery    posted on 05-06-2011 16:42
Poster:?Dolivieira
Wat maak jij als ik vragen magConfused
 club/house/dirty dutch

ik heb graag volledige controle over elk geluidje, dus dan zit je al snel met een 5 tal sporen met samplers voor percussie geluiden, verschillende tonen in leads, een hele hoop effecten sporen, en niet onbelangrijk een stuk of 10 bussen ook voor elementen te groeperen of om apart effecten op te zetten... etc Happy, laughing

Poster: bambamstudio
Nou mijn Macbook Pro trekt 128 audio sporen NIET! ( met wat FX plug-in in de send bussen en 10 VSTi's) Mijn Dualcore Windows bak wel.....
 128 is wel al veel! Happy, laughing ?en zonder de specificaties van je macbook tov je windows bak wil dat ook niet zoveel zeggen..
DJ - Producer
djAmbeye    posted on 05-06-2011 16:43
Poster:?Danil
Is er een groot verschil tussen de 13 inch i7 en de 15 inch 2.0Ghz ( uitgezonderd het display ) ?

??n van de grote verschillen is al zeker grafische kaart.
13' model heeft de onboard?Intel HD 3000 met 384MB DDR3 SDRAM
15' model heeft naast de onboard ook een 'echte' grafische kaart:?Radeon HD 6490M met 256MB DDR5
User edit by djAmbeye on 05-06-2011 @ 16:44:40 (64%)
Danil    posted on 05-06-2011 16:51
div> ??n van de grote verschillen is al zeker grafische kaart.
15' model heeft naast de onboard ook een 'echte' grafische kaart:?Radeon HD 6490M met 256MB DDR5

Ok bedankt !
Ik denk dat ik voor de 15inch ga Happy, laughing
bambamstudio    posted on 05-06-2011 17:00
div>club/house/dirty dutch

ik heb graag volledige controle over elk geluidje, dus dan zit je al snel met een 5 tal sporen met samplers voor percussie geluiden, verschillende tonen in leads, een hele hoop effecten sporen, en niet onbelangrijk een stuk of 10 bussen ook voor elementen te groeperen of om apart effecten op te zetten... etc Happy, laughing
128 is wel al veel! Happy, laughing ?en zonder de specificaties van je macbook tov je windows bak wil dat ook niet zoveel zeggen..

Nieuwste Macbook Pro, windows bakkie: KLIK
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dolivieira    posted on 05-06-2011 18:45
Poster: Danil

Vind ik wel. Scheelde me toch 400 euro`s want ik heb de 13' i7 voor 1349 bij iFactors. en de 15inch koste 1749 kaal.

En kwa werking gaat het goed ik zie alles op het scherm staan. ?

div> ??n van de grote verschillen is al zeker grafische kaart.

Inderdaad. Daarom als je echt grafische ontwerper ben zou ik ook voor de 15inch gaan. Maar ik wil alleen traktor er op draaien en een beetje abelton als ik weg ben?en dan heb ik dat niet nodig.??

User edit by Dolivieira on 05-06-2011 @ 18:49:22 (100%)
Tekhead    posted on 07-06-2011 02:22
Heb je een SSHD Dennis ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 07-06-2011 08:47
Nee ik heb een gewone Sata HD. Tek ?
Gery    posted on 07-06-2011 18:22
Poster: Dolivieira
Vind ik wel. Scheelde me toch 400 euro`s want ik heb de 13' i7 voor 1349 bij iFactors. en de 15inch koste 1749 kaal.

En kwa werking gaat het goed ik zie alles op het scherm staan.?

maar blijft wel een dual core he, de 15' is quad core..?Smile

maakt op zich niet veel uit als het enkel is voor mee te draaien en wat normaal werk.

maar is het de bedoeling om te producen of video bewerking of andere intensieve taken te doen neem je best een quad core.

bijkomend is dat je voor te producen altijd plaats tekort komt op het scherm, dus daarvoor is een 15' veel handiger als een 13'. ?Ik heb om die reden zelf de 15' high resolution genomen! Happy, laughing
DJ - Producer
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 15 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 35.258
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.923.254