Poster: youngbeatsz
hallo
ik bouwde op de site van apple mn eigen macbook pro, de nieuwe versie
daarbij rustte ik hem uit met een i7 processor en 4 gb ram (8 was ook een optie)
verder stak ik er ook nog logic express 9 op.
nu, deze laptop zal uitsluitend worden gebruikt voor muziek, voor draaien en producen.
nu vraag ik mij af of hij hier zwaar genoeg voor is, en bovendien is hij niet te klein (13 inch)
het leek mij handig voor te gaan draaien, neemt lekker weinig plaats in of heeft iemand andere ervaringen?
Poster: XurionDan vraag ik me af wat je pa doet met z'n Mac. Ik werk nu 6 maanden met deze en nog niks qua crash. Bij de vorige door een foutje van mij wel, maar nog nooit problemen gehad verder.
Paar maanden geleden hadden we een iMac gekocht. Mijn vader gebruikt hem puur voor wat muziek, mail en om wat te internetten. Puur een hebbedingetje voor hem dus. (helemaal apple freak). Na 1 maand zat mijn vader gewoon te internetten. Bam, daar komt de Mac versie van de BSOD. Nu kijken of dit te fiksen valt onder de garantie. Ik vindt eigenlijk dat dit niet moet kunnen.
Poster: Gery
8GB ram is ook aan te raden, dan dient er echt helemaal niks gecasht te worden
Poster: djAmbeyedat is waar, maar om een voorbeeld te geven, gisteren was ik bezig met een Logic project met 38 sporen, 10 vst's met op elke track minstens 3 plugins lopen.
vanwaar haal jij dat?
hoe groot je je RAM-geheugen ook neemt, je computer/laptop doet altijd aan caching op verschillende niveau's.
dat is waar, maar om een voorbeeld te geven, gisteren was ik bezig met een Logic project met 38 sporen, 10 vst's met op elke track minstens 3 plugins lopen.
Programma's die open stonden waren Ableton, logic, (safari en itunes omdat die altijd open staan) en mijn effectief gebruikt geheugen was 4,5GB!
wat ik bedoelde was dat als je intensief bezig bent niks moet worden gecasht van je project, wat een stuk vlotter werkt. Ik kom ervoor van een macbook pro en dar had ik in logic regelmatig last van de 'overflow' error, niet door de CPU, want die levels bleven gemiddeld, maar door het feit dat niet alle samples tijdig konden worden geladen uit het geheugen..
just saying
edit: misschien dat mijn projecten ook wel vrij uitgebreid zijn.. maar voor beginnende projecten volstaan 4GB wel, je zit gwn comfortabeler met 8GB. nu niet dat het zoveel meer kost ook
dat is waar, maar om een voorbeeld te geven, gisteren was ik bezig met een Logic project met 38 sporen, 10 vst's met op elke track minstens 3 plugins lopen.
Programma's die open stonden waren Ableton, logic, (safari en itunes omdat die altijd open staan) en mijn effectief gebruikt geheugen was 4,5GB!
wat ik bedoelde was dat als je intensief bezig bent niks moet worden gecasht van je project, wat een stuk vlotter werkt. Ik kom ervoor van een macbook pro en dar had ik in logic regelmatig last van de 'overflow' error, niet door de CPU, want die levels bleven gemiddeld, maar door het feit dat niet alle samples tijdig konden worden geladen uit het geheugen..
just saying
edit: misschien dat mijn projecten ook wel vrij uitgebreid zijn.. maar voor beginnende projecten volstaan 4GB wel, je zit gwn comfortabeler met 8GB. nu niet dat het zoveel meer kost ook
Poster: Dolivieira
Wat is je budget er voor? Als je het geld heb voor een 15' zou ik het niet laten.?
Poster:?Dolivieiraclub/house/dirty dutch
Wat maak jij als ik vragen mag
Poster: bambamstudio128 is wel al veel! ?en zonder de specificaties van je macbook tov je windows bak wil dat ook niet zoveel zeggen..
Nou mijn Macbook Pro trekt 128 audio sporen NIET! ( met wat FX plug-in in de send bussen en 10 VSTi's) Mijn Dualcore Windows bak wel.....
Poster:?Danil
Is er een groot verschil tussen de 13 inch i7 en de 15 inch 2.0Ghz ( uitgezonderd het display ) ?
Poster: djAmbeye
div> ??n van de grote verschillen is al zeker grafische kaart.
13' model heeft de onboard?Intel HD 3000 met 384MB DDR3 SDRAM
15' model heeft naast de onboard ook een 'echte' grafische kaart:?Radeon HD 6490M met 256MB DDR5
div>club/house/dirty dutch
ik heb graag volledige controle over elk geluidje, dus dan zit je al snel met een 5 tal sporen met samplers voor percussie geluiden, verschillende tonen in leads, een hele hoop effecten sporen, en niet onbelangrijk een stuk of 10 bussen ook voor elementen te groeperen of om apart effecten op te zetten... etc
128 is wel al veel! ?en zonder de specificaties van je macbook tov je windows bak wil dat ook niet zoveel zeggen..
Poster: Danil
Is er een groot verschil tussen de 13 inch i7 en de 15 inch 2.0Ghz ( uitgezonderd het display ) ?
Poster: djAmbeye
div> ??n van de grote verschillen is al zeker grafische kaart.
13' model heeft de onboard?Intel HD 3000 met 384MB DDR3 SDRAM
15' model heeft naast de onboard ook een 'echte' grafische kaart:?Radeon HD 6490M met 256MB DDR5
Poster: Dolivieiramaar blijft wel een dual core he, de 15' is quad core..?
Vind ik wel. Scheelde me toch 400 euro`s want ik heb de 13' i7 voor 1349 bij iFactors. en de 15inch koste 1749 kaal.
En kwa werking gaat het goed ik zie alles op het scherm staan.?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.