macbook pro (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 02-03-2011 22:41
hallo
ik bouwde op de site van apple mn eigen macbook pro, de nieuwe versie
daarbij rustte ik hem uit met een i7 processor en 4 gb ram (8 was ook een optie)
verder stak ik er ook nog logic express 9 op.
nu, deze laptop zal uitsluitend worden gebruikt voor muziek, voor draaien en producen.
nu vraag ik mij af of hij hier zwaar genoeg voor is, en bovendien is hij niet te klein (13 inch)
het leek mij handig voor te gaan draaien, neemt lekker weinig plaats in of heeft iemand andere ervaringen?

What do you think about macbook pro ??

Vote :   1 member likes this  

Sandr    posted on 02-03-2011 22:47
Hij is zwaar genoeg, overdreven zwaar eigenlijk maar goed je zal in ieder geval niet in de problemen komen wat dat betreft.

Voor draaien ervaar ik een 13 inch als bijzonder prettig (lekker compact) om te produceren is het erg klein. Een extra beeldscherm lijkt me dan wel een handige zet (al weet ik niet hoe dat precies werkt met een macbook). Als dit niet kan kan je in ieder geval kiezen voor 1 groter beeldscherm.
Play that funky music white boy....
TH3llC    posted on 02-03-2011 22:56
een i7 is gewoon TE veel.. een i5 zou meer dan genoeg moeten zijn.
4gig ram is ook voldoende
en 13 inch is volgens vele ideaal maar persoonlijk zou ik voor een 15inch gaan.
dat is dan de macbook die ik vanplan van om in de toekomst te kopen^^
donkey    posted on 02-03-2011 23:08
ik heb zelf een macbookpro i7 15inch
Ben er heel tevreden over, maar achteraf gezien was een i5 ook voldoende geweest.
Als ik Maschine, Logic, Traktor, en een heleboel vst's heb aanstaan, is er geen enkel probleem.

Een beeldscherm aansluiten is heel simpel, je moet wel even een converter kopen (die zijn wel prijzig, 30 euro in de mediamarkt), het instellen van het extra beeldscherm is poepsimpel, zoals wel vaker bij apple producten...
Maniax
youngbeatsz    posted on 02-03-2011 23:13
Dat extra beeldscherm idee had ik ook. Maar 13 lijkt zo handig voor mee te nemen. Wat bedoel je trouwens met i7 is te zwaar? Hy is nl 300 euro goedkoper met een i5
LouisCasper    posted on 02-03-2011 23:14
Heb zelf een 15' MacBook Pro met 2,8 Ghz Core 2 Duo maar die kan mijn grotere projecten (45+ sporen) niet afspelen. Krijg om de 30 seconden de melding in Logic 'system overload'. Heb daarom voor t producen een 27' iMac gekocht met een Quad Core i7 2,93 Ghz en die heeft totaal nergens last van. Tussenmodus werkt prima lijkt me.
Voor de grootte van het beeldscherm: ik had aan m'n 15' MacBook Pro nog een 24' beeldscherm gehangen omdat ik 15' te klein vond, maar je moet zelf kijken wat je het prettigst vindt.
http://www.louiscasper.com
youngbeatsz    posted on 02-03-2011 23:17
Dusxop veilig spelen en een i7 nemen?
LouisCasper    posted on 02-03-2011 23:20
Poster: youngbeatsz
Dusxop veilig spelen en een i7 nemen?

Zou ik doen ja. Dan weet je zeker dat ie nog wel effe mee kan.
TH3llC    posted on 02-03-2011 23:25
Dat extra beeldscherm idee had ik ook. Maar 13 lijkt zo handig voor mee te nemen. Wat bedoel je trouwens met i7 is te zwaar? Hy is nl 300 euro goedkoper met een i5

i7 goedkoper dan een i5??
dan mag je mij die site snel doorgeven Happy, laughing
donkey    posted on 02-03-2011 23:27
Poster: TH3llC

haha goed lezen :p
hij zegt dat ; hij(=de laptop) 300 euro goedkoper is met een i5 (dan een i7 dus)
Maniax
User edit by donkey on 02-03-2011 @ 23:27:19 (1%)
youngbeatsz    posted on 02-03-2011 23:27
Poster: TH3llC

nee omgkeerd natturlijk sorry als ik me verkeerd uitdrukte

en blijven by 13 inch en i7 dan?
youngbeatsz    posted on 02-03-2011 23:32
By Deze de volledige specificaties:

-2.7 ghz dual intel core i7
-4gb ddr3 sdram
500 gb serial ata drive
superdrive 8x
verlicht toetsenbord
logic express
apple remote

1716 euro.. iets boven mn budget eigelijk
TH3llC    posted on 02-03-2011 23:36
BR>
nee omgkeerd natturlijk sorry als ik me verkeerd uitdrukte

en blijven by 13 inch en i7 dan?

mijn fout, had het verkeert gelezen

als je budget genoeg hebt..
de i7 is beter natuurlijk, daar ga je niemand iets anders over horen zeggen..
maar de i5 is normaal gezien toch wel voldoende!
edit: als je naar de prijs kijkt, wat je budget ook is 1700? is gewoon veel als het enkel voor muziek is..

User edit by TH3llC on 02-03-2011 @ 23:38:38 (100%)
youngbeatsz    posted on 02-03-2011 23:49
Idd ik dacht aan een i5 met logic komt op 1400 fzo hmm lijkt nog veel maarja
TH3llC    posted on 02-03-2011 23:55
ik zou zeggen denk er eens over naCool
kijk hoeveel je er aan kan uitgeven..
ikzelf heb nu een pc met een i5 en heb nog geen moment spijt gehad dat ik geen i7 heb (was ook boven m'n budget)
LouisCasper    posted on 03-03-2011 00:11
Ik zou trouwens Logic Pro aanraden ipv Logic Express. Met express mis je flink wat plug ins die in Logic Pro wel zitten. Kost wel weer wat meer trouwens..
JeBoyKie    posted on 03-03-2011 00:56
Persoonlijk zou ik ook voor de Logic Pro versie kiezen, ik weet niet precies wat er allemaal in de Express versie zit, maar zaken als de verschillende Delay(s), EQ's, Compressors, Reverb(s) als FX gebruik je veel.

Daarnaast zijn er ook zaken als EXS24 Sampler en Ultradrum die ik veel gebruik. Voor de rest moet je toch rekening houden dat je ook daarnaast nog plug-ins nodig hebt vooral de synth(s). Dan kan je beter synths gebruiken zoals de Sylenth1, NI synth(s), Zebra II etc.

Voor de rest de laptop zelf is snel genoeg ik heb nog de duo core van 2,8 Ghz en ik maak gewoon tracks met minstens 40 sporen waarvan zeker 20 als synth(s) en dergelijk en anders heb je altijd nog de Freeze mode als het teveel wordt in Logic dus dat is geen enkel probleem.
User edit by JeBoyKie on 03-03-2011 @ 00:57:50 (15%)
youngbeatsz    posted on 03-03-2011 07:14
Ik moet het producen nog leren dus ik kan de aankoop vn logic pro nog even uitstellen
T-to-the-J    posted on 03-03-2011 07:42
Je kan ook leren producen mbv Logic Pro Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Stagiar    posted on 03-03-2011 10:32
Wordt eerst maar 'n keertje wakker. Thumbs Up
Sebasz    posted on 03-03-2011 11:11
13' is wel veeel te klein, maar je kan hem op externe monitor hangen..
Xtremer    posted on 03-03-2011 11:22
13' is te klein voor producties. Ben zelf webdesigner en heb een hekel aan kleine schermen. Heb daarom voor het 15' model gekozen en heb er thuis een LED cinema display bij (24'). i5 is al perfect voor wat jij wilt doen.

De nieuwe generatie i7 zijn wel ideaal voor video bewerking. Ook vanwege de ATI grafische kaart. Mijn MBP is ook toe aan vervanging, tijdens het draaien van Adobe Premiere staat bijna alles stil.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tekhead    posted on 03-03-2011 16:16
En gisteren is de voorstelling van de nieuwe ipad al geweest
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 03-03-2011 16:35
Poster: Tekhead
En gisteren is de voorstelling van de nieuwe ipad al geweest

Wat heeft dit te maken met een Macbook ProCool?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Effix    posted on 03-03-2011 16:51
Poster: Sandr
Hij is zwaar genoeg, overdreven zwaar eigenlijk maar goed je zal in ieder geval niet in de problemen komen wat dat betreft.

Voor draaien ervaar ik een 13 inch als bijzonder prettig (lekker compact) om te produceren is het erg klein. Een extra beeldscherm lijkt me dan wel een handige zet (al weet ik niet hoe dat precies werkt met een macbook). Als dit niet kan kan je in ieder geval kiezen voor 1 groter beeldscherm.

Er bestaan verloopjes die van een usb ingang naar een VGA uitgang gaan, dan kan je een VGA kabel toch op je mac aansluiten.
Djm-350 commin' !!
youngbeatsz    posted on 03-03-2011 18:19
Ik ga de andere mogelijkheden ook eens maken en kijken naar de kostprys. Ik bedoel met logic uitstellen dat ik me evengoed eerst goed kan leren djen en erna nog logic pro kan aanschaffen zo heb ik nu meer budget voor mn macboook
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 4 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 6.413
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.643