Hoe moet je de naald opleggen????? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 30-12-2005 10:29
Heyz,

Ik vraag mij af hoe je een naald op de plaat moet leggen?
Sommige DJ's doen eerst hun platenspelers draaien leggen de naald er dan op, ik leg de plaat op naald erop en laten spelen en in men brochure van men tt staat dat je de hudralic hendel moet gebruiken.

Wat is nu eigenlijk de juiste manierConfused

Thanks

What do you think about Hoe moet je de naald opleggen????? ??

Vote :   

Blast    posted on 30-12-2005 10:58
Volgens mij maakt t niet zoveel uit, jouw manier gebruik ik ook, en ik heb nog nooit gezeik er meer gehad.
Mount    posted on 30-12-2005 11:26
Die hydrolische hendel is eigelijk alleen voor Hifi gebruik, ik heb nog nooit een DJ die zien gebruiken. eigelijk altijd draaiend gewoon er op leggen, wel op letten dat je het er niet op duwt als je hem neer zet!
Ramon72    posted on 30-12-2005 11:49
Pick it up an put it on!

In de handleiding staat trouwens ook dat de het gewicht van de arm op 2 gram moet instellen. Ik leg er (nog steeds) een gulden op!

User edit by Ramon72 on 30-12-2005 @ 11:50:06 (100%)
Reemz    posted on 30-12-2005 11:54
Precies!

Er zit niets voor niets een arm op je element....

Leon    posted on 30-12-2005 12:17
Is eigenlijk heel stom, maar ik leg m'n plaat erop en geef 'm uit automatische een kleine backspin en daarna pas de naald erop. Weet bijgod niet waarom ik het doe, maar het valt me iedere keer op dat ik het doe...
the-melody    posted on 30-12-2005 12:52
Poster: Ramon72
Pick it up an put it on!

In de handleiding staat trouwens ook dat de het gewicht van de arm op 2 gram moet instellen. Ik leg er (nog steeds) een gulden op!

waar leg je die gulden dan op en voor wat dient dat misschien?
DjCheng    posted on 30-12-2005 13:16
Dat van dan haudralische pompje moet je zeker ni doen ... Een dj ooit al zien doen?

En of de platter nu draait of niet dat maakt geen verschil uit hoor

en by the way: het is EURO
Lead    posted on 30-12-2005 13:18
Maar die gulden werkte het beste Winking my eye
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 30-12-2005 13:18
i now maar wat ik niet snap waarom jbsystems en al de rest dat erop zetten?
DjCheng    posted on 30-12-2005 13:27
Da pompje is er gwn voor gemaakt maar no way dat een DJ dat met da hendeltje gaat doen, da neemt veel te veel tijd in beslag en das nu toch geen zicht zeker ...

Zie jij een wereldberoemde DJ telkens met da hendeltje werken?
the-melody    posted on 30-12-2005 13:29
nee ik zie tiësto al bezig en dan dat pompje kapot en begint hij te wenen ofzo:p:p nee maar voor wat zit dat er dan op in de brochure staat DJ Turnatbles en als geen kat het gebruikt
Ramon72    posted on 30-12-2005 14:27
Poster: DjCheng
Dat van dan haudralische pompje moet je zeker ni doen ... Een dj ooit al zien doen?

En of de platter nu draait of niet dat maakt geen verschil uit hoor

en by the way: het is EURO

Dacht het niet: ik gebruik een GULDEN! Happy, laughing
Ramon72    posted on 30-12-2005 14:30
Poster: djliberty
Pick it up an put it on!

waar leg je die gulden dan op en voor wat dient dat misschien?

FF serieus: je legt een gulden (of en andere valuta...) op de kop van je element. Dan druk de naald lekker in de groef. Het is niet echt bevordelijk voor je platen, maar dan heb je zeker geen last van overslaan als je rare dingen doet zoals scratchen of wat dan ook. Het enige waar je op moet letten is dat de body van je element niet de plaat raakt.
Lassy    posted on 30-12-2005 15:00
Zonder gulden, euro, lire of wat dan ook, daar gaan je platen en je naald idd heel snel van aan gort. Lees de instructies van de betreffende naald voor het maximale gewicht, ik doe hem dan nog ff een half grammetje lichter. Met een goede naald en juist afgestelde TT heb je echt geen problemen met overslaan.

De naald plaats ik ook met de hand op de plaat, oefening baart kunst, na een tijdje wil je niet anders, zeker niet dat geklooi met die hendel.
Ramon72    posted on 30-12-2005 22:04
Poster: Lassy
Zonder gulden, euro, lire of wat dan ook, daar gaan je platen en je naald idd heel snel van aan gort.

Valt wel mee, hoor! Na 15 jaar draai ik nog steeds met dezelfde Stantons!
Lassy    posted on 30-12-2005 22:54
 15 jaar? Stantons?  Dan wordt het dus echt tijd om anderen te gaan kopen! Als je regelmatig draait is het zelfs aan te raden om ze 1 x per jaar te vervangen.

Als je naald versleten is (en geloof me, dat is hij na 15 jaar) is dat namelijk heel slecht voor je platen. Omdat de naald "bot" is hangt hij alleen op de zijkanten van de groef en slijpt hij deze als het ware in. Je platen verliezen op deze manier dynamiek (het zgn grijsdraaien) en zijn op een gegeven moment niet om aan te horen (dof en slissen bij de mid en hoge tonen).

Wees zuinig op je materiaal, sommige platen zijn nou eenmaal onvervangbaar!
User edit by Lassy on 30-12-2005 @ 22:55:12 (3%)
Ramon72    posted on 30-12-2005 23:27
Poster: Lassy
15 jaar? Stantons? Dan wordt het dus echt tijd om anderen te gaan kopen! Als je regelmatig draait is het zelfs aan te raden om ze 1 x per jaar te vervangen.

Als je naald versleten is (en geloof me, dat is hij na 15 jaar) is dat namelijk heel slecht voor je platen. Omdat de naald "bot" is hangt hij alleen op de zijkanten van de groef en slijpt hij deze als het ware in. Je platen verliezen op deze manier dynamiek (het zgn grijsdraaien) en zijn op een gegeven moment niet om aan te horen (dof en slissen bij de mid en hoge tonen).

Wees zuinig op je materiaal, sommige platen zijn nou eenmaal onvervangbaar!

Hoewel het allemaal wel meevalt, begrijp ik je opmerking. Maar ik draai geen HiFi, ik draai dansbare muziek in clubs, waar de dynamiek al ver te zoeken is. Het hoog is altijd afgesneden in clubs en het laag dankzij compressie altijd opgepompt.

Overigens vind ik wel alles vervangbaar Happy, laughing misschien nostalgisch voor jou en mij als DJ, maar de classics die ik 15 jaar geleden draaide en nog steeds in mijn kast heb staan boeit de gemiddeld partyganger niet meer zo...

No hard feelings, maar platen zijn geen investeringen en zeker niet van goud.

Hoedanook: bi mij blijft de gulden er op Happy, laughing

User edit by Ramon72 on 30-12-2005 @ 23:28:08 (3%)
Tekhead    posted on 31-12-2005 03:13
bij stanton hebben ze  gewichtjes die je op de kop kan schroeven, ze wegen 2 gram, ik begrijp niet waarom iemand dat gebruikt, want dit is eigenlijk bedoelt dat de naald niet gaat overslaan, bij scratchen of backspin, maar daar zijn speciale naalden voor, en voor gewoon te luisteren ga je niets anders doen dan opleggen, dus zal die arm niet overslaan.
Het enige wat je er aan overhoud is een versleten 12 ", zonder xtra gewicht is de boodschap
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
EclipX    posted on 31-12-2005 11:08
De mijne draait constant, leg gewoon de arm opzij zodat ik de plaat kan uithalen en nieuwe insteken, maar leg wel de arm met voorzichtigheid weer neer op de vinyl, anders kan je naald en je plaat beschadigt raken
the-melody    posted on 31-12-2005 11:19
Ja zo doe ik het soms ook wel maar als ik bv: 1ste plaat,2de plaat, 2cd's(singles) doe dan leg ik wel men platen stil
tairip    posted on 31-12-2005 12:52
Duim ertege aan zetten!

Kan je je naald nauwkeriger plaatsen!
eAs    posted on 31-12-2005 13:40
Duim ertegen aan zetten ?

Ik weet niet .. pak hem bij het armpje bij de naald en zet hem er voorzichtig op ..
Grappig zo'n item .. echte breinbreker   .. ik zie nu al iedereen erop letten als ze draaien ... haha

Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe het voor jou het lekkerst werkt !! aldoe je het wel met het hendeltje
Lukaz    posted on 31-12-2005 18:37
je moet gewoon doen zoals jij het wilt..
ik druk 2 keer op de Start/Stop knop aan het begin van de set en aan het eind
bij mij draait de draaitafel continiue ook als er geen plaat op ligt,, (dan zit de naald er natuurlijk neit op Winking my eye) en dan zoals Tairip zei de plaat stoppen met een vinger (ik neem aan dat je dat bedoelt) cue punt zoeken bpm gelijk zetten en spelen die handel!
User edit by Lukaz on 31-12-2005 @ 18:39:01 (26%)
Ramon72    posted on 31-12-2005 18:56
Jongens, kom op! Waar gaat deze topic over?
Wordt de volgende vraag: hoe stop jij je plaat in de hoes?
the-melody    posted on 31-12-2005 20:32
Jongens, kom op! Waar gaat deze topic over?
Wordt de volgende vraag: hoe stop jij je plaat in de hoes?
 een begginnende dj moet toch weten wat hij fout doe maar ik zie dat er geen slechte reacties zijn over mijn manier dusja
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

218 Users online: 11 Guests (207 Unknown)
Pages generated today : 30.310
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.644.671