Pioneer DJM-900 Nexus (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dav3    posted on 11-02-2011 07:41
James Zabiela laat te next big thing van Pioneer zien :

Youtube filmpje

Absoluut de opvolger vd DJM800, hij zegt het zelf in het filmpje.

Gok de naam :

DJM-900nexus DJ Mixer

als ik goed kijk :
Layout djm800
6 inst EFXX-Track pad

als ik luister :
Quantized EFX
geluidskaart die o.a. Traktor ondersteund.

En ben ik blij dat ik nog steeds geen andere mixer heb gekocht :P

[mod edit : Komt hij dan : Pioneer DJM-900 Nexus DJ Topic

en het Persbericht van de DJM-900nexus]

www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 11-02-2011 @ 07:43:42 (17%)
Mod edit by Lead on 07-03-2011 12:29 (59%)

What do you think about Pioneer DJM-900 Nexus ??

Vote :   3 members like this  

Dav3    posted on 01-03-2011 20:53
Die mixtape functie, yep als je het djm900 topic leest wel:

In order to do so you use the setting Post CH(Channel) Fader, this will stream the audio to your computer and includes all fader movements, Sound Color FX adjustments, X-Pad and Beat Effects
www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 01-03-2011 @ 20:54:40 (100%)
OneSixty    posted on 04-03-2011 12:05
hoe ga je nu nog kunnen geloven dat iemand een mix echt helemaal strak heeft gemixt als je achteraf toch al je fouten eruit kan werken?

waar gaat het allemaal naartoe..
User edit by OneSixty on 04-03-2011 @ 12:06:20 (8%)
Dav3    posted on 04-03-2011 12:17
point taken !
www.everybeat.nl
Lead    posted on 04-03-2011 12:37
Poster: OneSixty
hoe ga je nu nog kunnen geloven dat iemand een mix echt helemaal strak heeft gemixt als je achteraf toch al je fouten eruit kan werken?

waar gaat het allemaal naartoe..

Als ik dan zeg : Ableton Live, Traktor en Serato... allemaal systemen die tracks automatisch kunnen syncen, da's pas echt vals spelen Winking my eye

Mixen werden toch altijd al in multi track opgenomen, voor zover ze evengoed niet in Ableton izjn gemaakt. Nabewerking is niets nieuws, dat gebeurt al sinds er CD's worden uitgebracht. Daar wordt niets anders door gemaakt.

Alle live CD's die je waarschijnlijk kent zijn als multi-track opgenomen. Er zijn ee naantal omgebouwde DJM-600 mixers die een mulit kabel uitgang hebben en zo multi track opnames kunnen maken. Het wordt voor de mensen alleen maar makkelijker om zelf zo'n opname te maken...
Let the BASS be louder
djcanta    posted on 04-03-2011 16:37
mixen met cdspelers is al niet te ingewikkeld en foutloos draaien is geen onderscheid meer voor een DJ. 't Draait hem allemaal om de promotie en platenkeuze. Even back to DJM900: een hele mooie mixer die weer veel te weeg brengt in DJ-land! Ik kijk er naar uit om hem snel te testen! Happy, laughing You're a lucky man, Lead!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
main    posted on 04-03-2011 16:43
en waar blijft de techniek dan? je hebt ook dj's die zich technisch onderscheiden (lees: richie hawtin)
remmoo    posted on 04-03-2011 17:04
Poster: Lead
Als ik dan zeg : Ableton Live, Traktor en Serato... allemaal systemen die tracks automatisch kunnen syncen, da's pas echt vals spelen Winking my eye

Mixen werden toch altijd al in multi track opgenomen, voor zover ze evengoed niet in Ableton izjn gemaakt. Nabewerking is niets nieuws, dat gebeurt al sinds er CD's worden uitgebracht. Daar wordt niets anders door gemaakt.

Alle live CD's die je waarschijnlijk kent zijn als multi-track opgenomen. Er zijn ee naantal omgebouwde DJM-600 mixers die een mulit kabel uitgang hebben en zo multi track opnames kunnen maken. Het wordt voor de mensen alleen maar makkelijker om zelf zo'n opname te maken...

uhmmmm serato scratch live heeft nog altijd geen sync knop om de tracks gelijk te zetten?enkel voor de bridge met ableton
kobuz    posted on 04-03-2011 17:33
Poster: djcanta
mixen met cdspelers is al niet te ingewikkeld en foutloos draaien is geen onderscheid meer voor een DJ. 't Draait hem allemaal om de promotie en platenkeuze. Even back to DJM900: een hele mooie mixer die weer veel te weeg brengt in DJ-land! Ik kijk er naar uit om hem snel te testen! Happy, laughing You're a lucky man, Lead!

Check! Daarnaast, je kan heel leuk je multi-track opgenomen mix bijwerken en als promo gebruiken, maar als je dan echt moet draaien en je kan het niet, val je toch wel door de mand.
Awave    posted on 04-03-2011 22:44
Poster: main
en waar blijft de techniek dan? je hebt ook dj's die zich technisch onderscheiden (lees: richie hawtin)

Ik denk dat bijna elke DJ die op ' niveau ' ?(lol@niveau) draait, zich wel technisch kan onderscheiden van een ander. Het is gewoon stijl, en dat verschilt per persoon. Ik denk dat je RH wel kan noemen omdat hij een bijzondere stijl heeft, maar anderen hebben dit ook. (Lees: elke andere dj)
DjVictorF    posted on 05-03-2011 11:22
Ik vind dat ze die DJM 900 echt veel te duur hebben gemaakt..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Mforge    posted on 05-03-2011 12:56
@ Awave : Niet elke dj op niveau onderscheidt zich technisch, juist de Dj's die zich technisch onderscheiden zoals Richie Hawtin zijn er weinig,?en zeker dj's die er zowel technisch als kwa stijl boven uit steken.
?
Wat stijl betreft, er zijn tegenwoordig juist teveel djs die dezelfde stijl draaien en zich daarom juist! niet onderscheiden van de rest vind ik.
main    posted on 05-03-2011 13:14
dank u mforge
Sandr    posted on 05-03-2011 17:07
En wat is het punt van discussie nu dan precies? Verwachten we dat door deze mixer iedereen technisch opeens net zo goed is als Richie Hawtin?

Bijna niemand wordt meer beperkt door zijn materiaal tegenwoordig, alleen maar door zijn eigen creativiteit of kunde.

Als syncen straks de normaalste zaak van de wereld is zegt beatmatchen helemaal niks meer (terwijl het voor sommige mensen nog steeds de heilige graad is) en dan komt het dus nog meer aan op je platenkeuze en wat je nog meer kan en doet met je spullen...

Maar het lijkt me niet handig om nu weer in de wel/niet digitaal (sync of beatmatch) discussie te vervallen..
Play that funky music white boy....
main    posted on 05-03-2011 17:23
ehhhh, waarom snap ik je niet? volgens mij begrijp je (mij iniedergeval) hierin verkeerd.
Mforge    posted on 05-03-2011 18:06
@ Sandr : het heeft helemaal niks te maken met wel/niet digitaal, ik snap ook niet waaruit je dit opmaakt uit de posts??

je zegt het zelf al met de zin : niemand wordt meer beperkt door zijn materiaal, maar alleen door zijn eigen kunde of creativiteit.

En dit geld dus ook voor een hele hoop al dan niet topdj's van niveau die de beschikking hebben over dit soort mixers en weet ik wat voor apparatuur en zich daarmee totaal niet onderscheiden van de rest, en gewoon hetzelfde truukje doen keer op keer. terwijl de apparatuur van tegenwoordig ze in staat stelt om dat wel te doen.
Daarom zijn de dj's die zich wel keer op keer op technisch gebied onderscheiden ook dun gezaaid.
En wat de stijl dus betreft, ondanks dat deze mixer strax overal staat, hou je nog steeds teveel djs die praktisch geen eigen stijl hebben, en zich daar dus ook niet mee onderscheiden, en daar verandert geen enkel stukje techniek of syncen iets aan.
Daarom dus de uitleg aan Awave dat niet iedere topdj?zich onderscheidt van de rest, ondanks de techniek voor handen.

Sandr    posted on 05-03-2011 21:12
1 member likes this  Iets te snel gelezen denk ik Winking my eye My bad...

Maar niet iedere top Dj onderscheidt zich van de rest (technisch gezien) dus is hij op andere vlakken heel goed bezig om zo toch een top dj te worden..

Veel DJ's zijn misschien ook niet geintresseerd in de mogelijkheden die er liggen.. mensen kunnen met 2 cd spelers en een dateq een dikkere set neerzetten en daar zijn 'dit soort mixer' dus niet voor nodig...

Ik denk trouwens dat we op het zelfde doelen maar het allebei wat anders beschrijvenWinking my eye

Mijn conclusie is in ieder geval: Je wordt inderdaad niet meer door je apparatuur beperkt maar door je eigen creativiteit dus komen de mensen die er gevoel en inzicht voor hebben van zelf weer boven drijven... Als je daarnaast ook nog eens overweg kan met alle technische snufjes dan ga je echt goed...
Play that funky music white boy....
bambamstudio    posted on 16-03-2011 15:36
Ik lees op een website van een niet nader te noemen winkel in een niet nader te noemen procivtie in een niet nader te noemen plaats dat er problemen kunnen ontstaan met impedantie van somme merkken hoofdtelefoons? En dat daardoor de leveringen zijn uitgesteld....

Ik heb op www.dj2dj.nl die winkel maar ff gequote.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Estacy    posted on 16-03-2011 16:09
em ja das mooi stom...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Joepardy    posted on 16-03-2011 21:43
Dat begrijp ik echt niet. Hoofdtelefoon is toch alleen maar uitvoer? Dan zou het met alle hoofdtelefoons moeten zijn, of geen.

Er kan ook maar een soort plug in.
User edit by Joepardy on 16-03-2011 @ 22:48:30 (28%)
niiicola    posted on 17-03-2011 07:27
Misschien bij verschillende HPs met een ander bereik?
Gewoon.
Estacy    posted on 17-03-2011 08:15
impedantie = weerstand. verschilt per hoofdtelefoon.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dav3    posted on 17-03-2011 08:48
toch vervelend zoiets...
www.everybeat.nl
djcanta    posted on 17-03-2011 10:49
Jammer dat de levering is uitgesteld maar fijn dat 't op tijd ontdekt is, voor dat de eerste zijn uitgeleverd aan eindgebruikers.

Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de DJM900Nexus want ik zie dit toch wel weer als een revolutionaire nieuwe mixer in de DJ booth. De DJM800 ken ik onderhand wel Thumbs Up
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
BennoRevelli    posted on 17-03-2011 10:52
Poster: Dav3
toch vervelend zoiets...

Zeker vervelend!
Wel raar dat dit niet in een testfase ontdekt is..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Dav3    posted on 17-03-2011 11:02
Dat vind ik dus ook raar.
www.everybeat.nl
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

77 Users online: 8 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 37.678
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.652.040