Flightcase Kontrol s4 te klein. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 07-02-2011 17:36
Vorige week vrijdag kreek ik dan eindelijk mijn flightcase binnen voor de Kontrol s4.
Erg tevreden, ziet er goed en stevig uit. Ik heb die flightcase gekocht allereerst om het veilig te kunnen vervoeren, maar ook om op gelijke hoogte te komen met de rest en mijn laptop te kunnen plaatsen op de daarvoor bestemde plaats.
Echter stootte ik op een probleem: Mijn kabels die vanuit mijn main-out naar de speakers gaan (actieve speakers) passen niet achterin in de flightcase (Zie bijgevoegde foto). Dat zou dus beteken dat ik de flightcase enkel zou kunnen gebruiken om te vervoeren, waardoor de flightcase gelijk een duur grapje wordt.

Mijn vraag is nu: is het verstandiger om nieuwe kabels te kopen (mits deze bestaan natuurlijk) die wel vanachter in de flightcase passen, of kan ik beter een gaatje boren vanachter zodat mijn kabels erdoor kunnen?

Bij voorbaat dank!

Edit:
Foto vergeten :$

User edit by Big-x on 07-02-2011 @ 17:46:24 (3%)

What do you think about Flightcase Kontrol s4 te klein. ??

Vote :   

TH3llC    posted on 07-02-2011 17:38
er staat geen foto,
ik zou eerst kijken voor andere kabels voor dat je begint te boren..
er bestaan echt ongelofelijk veel kabels, maar 'speciale' zoals jij nodig hebt zullen wel bestaan maar dan moet je goed zoeken.
hoeveel plaats heb je tekort?
Big-x    posted on 07-02-2011 17:47
Sorry. Foto inderdaad vergeten.
Ik kom toch een behoorlijk deel tekort.
Hoe zou ik soortgelijke kabels kunnen vinden (zonder het risico de verkeerde te kopen)
TH3llC    posted on 07-02-2011 18:00
dat is een gewone jack kabel?
die vind je makkelijk in een hoek, zal eens een fototje zoeken
edit:

zoiets maar dan met kabel aan ipv een zo'n stukje
User edit by TH3llC on 07-02-2011 @ 18:03:30 (63%)
Estacy    posted on 07-02-2011 18:03

je kunt nieuwe kabels kopen, maar een adaptertje zal ook werken
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TH3llC    posted on 07-02-2011 18:03
dat dus Happy, laughing
TH3llC    posted on 07-02-2011 18:04
of om het heel makkelijk op te lossen kan je de s4 ook gewoon schuin zetten (vanachter omhoog dus)
Big-x    posted on 07-02-2011 18:38
En kunnen die kabels in mijn actieve speakers?
Estacy    posted on 07-02-2011 18:39
zijn gewoon standaard jack kabels
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TH3llC    posted on 07-02-2011 18:39
dan moet je op de achterkant van je speakers kijkenSmile
de kabel is juist hetzelfde als die je nu gebruikt alleen zijn deze in een hoek zodat ze minderver nar achter steken
mashupmasterz    posted on 07-02-2011 19:05
als ik het goed zie gebruik je een verloopje aan die xlr ofniet?
je moet gewoon een jack-xlr kabel hebben maar dan moet die jack 90 graden zijn, mischien kan een gewone 6,4mm jack naar xlr ook wel omdat je dan niet zo'n groot verloopstukje nodig hebt maar alleen de jackplug zelf
bambamstudio    posted on 07-02-2011 19:16
Vind het wel slecht van NI dat er geen normale jack pluggen in gaan, maar enkel haakse.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ywe    posted on 07-02-2011 19:31
nee dat ligt dus aan het verloopje wat hij gebruikt toch?

Jack -> xlr kabels, en je bent er
ruben-b    posted on 07-02-2011 21:15
Poster: bambamstudio
Vind het wel slecht van NI dat er geen normale jack pluggen in gaan, maar enkel haakse.

ik vind het een beetje slecht dat er geen xlr out op zit... mag je toch wel verwachten van zon duur apparaat
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
bambamstudio    posted on 07-02-2011 21:37
Poster: ruben-b
ik vind het een beetje slecht dat er geen xlr out op zit... mag je toch wel verwachten van zon duur apparaat

yup dat ook
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Big-x    posted on 07-02-2011 22:01
Idd. Het is een verlengstukje op een xlr-kabel.
Ik ben nu opzoek naar een nieuwe kabel, maar vind er niet gelijk in die er wel in past...
ruben-b    posted on 07-02-2011 22:29
verloop kabeltje(gewoon een korte van jack naar xlr of zelf maken met haakse plug)
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
DJSHAK3S    posted on 07-02-2011 22:33
je kan wel over de slechte dingen beginnen maar over het algemeen is het geen slecht apperaat.
Gewoon een adaptertje opgelost.
Dolivieira    posted on 07-02-2011 22:39
Volgens mij als je een paar gewone jacks koopt moet die passen. ik zie dat je daar een verloop gebruikt van XLR naar Jack. Koop kabels met de eene kant jack en de andere XLR. Of maak die zelf en je bent er.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 07-02-2011 23:27
Ik zou graag de aansluitingen op je S4 eens van dichtbij zien, en ook de kabelstekker?specifieker willen bekijken want heb zelf een nogal onduidelijk beeld ervan, en uit mijn ogen gekeken, denk ik niet dat die stekker zelf?een Jack stekker?is maar een RCA stekker. Ik weet niet welke aansluitingstype's die S4 allemaal heeft omdat ik het?via?foto niet?duidelijk?kan zien,?de wel goed zichtbare delen op foto, daar zie ik geen?jack aansluiting,?wel ongebalanceerde RCA. Het maakt niet zoveel uit, maar er zal?toch wel een type aansluiting bij ?zijn, die op zowel speakers als op de S4 hetzelfde zijn. Is dat niet het geval, koop dan?zoals doliviera zegt, een kabel met 2 verschillende aansluitstekkers, heb je geen verloopstekker meer nodig, waardoor de gewone rechte?kabelstekkers er wel zullen inpassen,?uitgezonderd?de Speakons misschien. De kabels koop je het best in een muziek instrumenten winkel of in?de betere gearshop.?
Je kan ook apart kabels en stekkers kopen en ze dan zelf naar wens maken, heb je alleen maar soldeerbout en draad voor nodig, maar als ik je post en topics bekijk, denk ik niet, dat jij genoegd onderlegd bent in electronica om dat op de juiste wijze uit te voeren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Big-x    posted on 08-02-2011 08:24
Die topics die jij bekeken hebt zijn allemaal JAREN oud. (Op mijn nieuwe account geraak ik niet meer door die problemen hier...) Wat niet wegneemt dat ik idd geen kabels of wat dan ook zou kunnen in elkaar zetten.

Er zitten bij de main out idd RCA, maar daarnaast Jack's.
Ik kijk wel even naar nieuwe snoeren met aan de ene kant XLR (m/v weetk niet precies) en Jack (misschien in die 90 graden).

Edit:
Zouden deze evt. passen?

DAP FL-44-3 Verloopkabel

User edit by Big-x on 08-02-2011 @ 08:32:55 (16%)
Dolivieira    posted on 08-02-2011 10:25
Ik weet niet waarom je zo moeilijk doet. Rca en Jack zijn beide niet gebalanceerd. ook is het zo dat als je op locatie gaat draaien je beter een RCA kabel kan gebruiken in samenwerking met de S4. En bij DAP zijn er gewoon RCA naar XLR te koop, als je ze eventueel voor je KRK wil gebruiken. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Big-x    posted on 08-02-2011 13:55
Oke. dus zoiets als:?

DUBBELE TULP - XLR KABEL

Moet volstaan?

TH3llC    posted on 08-02-2011 21:39
ja
ga gewoon naar een dj shop en vraag het..
ze zullen je zo de kabel geven die geschikt is..
ik zou zeggen zoek op djr wat topics over kabels enzo want als dj is het toch wel een MUST dat je alles tegoei kan aansluiten zonder probleem
Maikelxxl    posted on 08-02-2011 23:51
Poster: bambamstudio

Je kan ook normale jackpluggen kopen.

p.s als je een beetje handig bent met bak en braad ga dan naar een audio shop toe of naar een onderdelenhuis bij jou in de buurt.

en maak de kabels zelf.
Tekhead    posted on 09-02-2011 00:02
Poster: Big-x
Die topics die jij bekeken hebt zijn allemaal JAREN oud. (Op mijn nieuwe account geraak ik niet meer door die problemen hier...) Wat niet wegneemt dat ik idd geen kabels of wat dan ook zou kunnen in elkaar zetten.

Er zitten bij de main out idd RCA, maar daarnaast Jack's.
Ik kijk wel even naar nieuwe snoeren met aan de ene kant XLR (m/v weetk niet precies) en Jack (misschien in die 90 graden).

Edit:
Zouden deze evt. passen?

DAP FL-44-3 Verloopkabel

Helemaal niet, ik baseer me gewoon op dit topic hier en niet op oude topics of post van jou. Had het al opgemerkt bij je topic vraag ! En waarom vraag je raad, als je die toch niet aux-serieux neemt, en maar voor verloopstekkers blijft kiezen, snap nu toch eens dat verloop maar als?nood of voor tijdelijk gebruik is. Trek nu gewoon je geldbuidel open en koop nieuwe en de juiste kabels, kost geen fortuin hoor.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 5 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 1.288
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.836.000