Xone:42 schade (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Te-laag    posted on 31-01-2011 19:09
Beste forumleden,

Van het weekend is mijn nachtmerrie werkelijkheid geworden. Een glas drank over mijn Xone:42... Heb het apparaat meteen uitgezet en 2 dagen niet aangezet. Toen ik 'm weer aanzette kwam ik de volgende problemen tegen:
- Kanaal 3 geeft in z'n geheel geen geluid meer door de xlr-uitgang op links. Alleen een soort ''geplop'' en de indicatoren knallen in 't rood (bij zowel Line A als Line B) en de vu-meters bovenin doen het alleen op R ( niet op L);
- Crossfaderlampjes gaan niet uit zodra ik de functie ''Xfader off'' aanzet, maar blijven lichtjes branden (gedimd);
- Crossfaderlampje op kanaal 3 gaat uit zodra je 'm indrukt, terwijl 'ie van rood naar groen moet gaan.?

Alle klachten duiden mijn inziens op kortsluiting.?
Nogal wat gezeik dus...

Nu is mijn vraag of dit enigszins gerepareerd kan worden, of dat die gewoon ''afgeschreven'' is?
Hebben jullie nog tips hoe hiermee om te gaan? Kan ik dit zelf evt. repareren/schoonmaken of moeten er nieuwe onderdelen (faders/connectoren) in?
Alvast mijn dank!

What do you think about Xone:42 schade ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 31-01-2011 20:18
zo dat is kut,
als het een kortsluiting is heb je veel kans dat hij 'niet'meer te repareren is ( alles is natuurlijk te repareren, maar dan wrdt het mss duurder dan een nieuwe),
als je het glas er niet zelf op gegooid hebt: andere kerel voor de kosten laten opdraaien
DjVictorF    posted on 31-01-2011 20:29
Ik denk dat het het beste is om het te laten maken, tenzij je zelf erg handig bent.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
MaximDJ    posted on 31-01-2011 22:34
IIIIkk denk dat ze hierboven mij heel erg zonnig zijn. Ik ben bang dat je mixer afgeschreven is. Bij stevige componenten in een mixer zoals bij Dateq is dit niet zo erg. Helaas is een precisiemixer met veel elektronica en kwetsbare componenten hier gewoon niet tegen bestand
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Lucalicious    posted on 31-01-2011 22:37
ik zou gewoon die kerel of dame die het deed een nieuwe laten kopen
TH3llC    posted on 31-01-2011 22:58
denk dat hij het zelf heeft gedaan :p
Xarltuz    posted on 31-01-2011 23:09
@th3iic: vrees ik ook deels?voor :p
dus zal hij moeten opdraaien voorde kosten Cool
Te-laag    posted on 31-01-2011 23:16
Nee heb 't gelukkig niet zelf gedaan... een vriendinnetje die een beetje popie jopie wilde doen behind the decks... Dat krijg je d'r van!
Ze heeft al aangegeven dat ze t ''netjes'' op wilt lossen.?Maargoed, nu zit ik met een gare mixer.

Waar zou ik eventueel dat ding heen kunnen brengen waar ze een bekijken wat de precieze schade is en een reparatievoorstel (?) kunnen geven?
Woon zelf in provincie Utrecht en werk in Amsterdam, dus in die regio zoiets...
Dolivieira    posted on 31-01-2011 23:23
Wat is er overheen gegaan? Wat voor drank.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
BennoRevelli    posted on 01-02-2011 00:08
Poster:?Te-laag
Waar zou ik eventueel dat ding heen kunnen brengen waar ze een bekijken wat de precieze schade is en een reparatievoorstel (?) kunnen geven?
Woon zelf in provincie Utrecht en werk in Amsterdam, dus in die regio zoiets...

Er is een speciaal Allen & Heath reparatiepunt in Nederland.
En heel toevallig is dat in Utrecht Winking my eye

Ik heb mijn xone 42 daar laatst ook laten repareren en ben er erg over te spreken
Heb je de gegevens even in een privebericht gestuurd

Succes!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 01-02-2011 @ 00:09:12 (54%)
kuituhh    posted on 01-02-2011 00:12
Ik zou feedback bellen. Die zitten daar in de regio ook vast wel. Vragen of zij een adres weten waar ze hem misschien kunnen fixen. Ik studeer in Eindhoven, had feedback gebeld over mixer problemen en zij stuurden mij door naar een kerel met een uit de hand gelopen hobby. Het maken van electronische apparatuur. Mixe was in mijn geval weer helemaal 100% gemaakt. Ging btw niet over drank schade.

Succes ermee!
Spin that Sh!t BAM!
Mixt-Ape    posted on 01-02-2011 12:45
1 member likes this  Was het bier? In that case...

WAT EEN VERSPILLING!!!
MaximDJ    posted on 01-02-2011 19:16
Poster: Mixt-Ape
Was het bier? In that case...

WAT EEN VERSPILLING!!!

Mee eens!!?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 01-02-2011 19:35
Poster: Dolivieira
Wat is er overheen gegaan? Wat voor drank.

Ja want als het cola is of andere zoute alcohol drank dan kan je het mengtafeltje gedag zeggenCool. Die zoete spul?en ook dat cola dat is funest voor printplaten. Die worden helmaal opgevreten van binnenuit. Dus van buiten zie je niks maar van binnen laat die de spanning niet meer door.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Maikelxxl    posted on 02-02-2011 23:56
probeer eens contactspray

Heb hier een Jb System Talent gehad, Was bier en cola overheen gegaan ding helemaal los gedraait en helemaal ingespoten met contactspray.

Ding deed het weer perfect.

Anders zou
Maikelxxl    posted on 02-02-2011 23:56
probeer eens contactspray

Heb hier een Jb System Talent gehad, Was bier en cola overheen gegaan ding helemaal los gedraait en helemaal ingespoten met contactspray.

Ding deed het weer perfect.

Anders zou ik gewoon naar een audiozaak gaan. Niet naar een speciale Zaak voor dat merk.

die kunnen je ook misschien helpen.

User edit by Maikelxxl on 02-02-2011 @ 23:57:54 (57%)
tek-zotic    posted on 03-02-2011 08:33
contact spray + mengpaneel = not done
want eens je daarmee begint te klooien, geraak je er nooit meer vanaf
naar een hersteldienst doen is altijd de beste oplossing
Soundstylerz    posted on 03-02-2011 20:13
Ik weetniet of je een beetje technisch bent, maar als je hem niet terug brengt voor repearatie (omdat deze waarschijnlijk best hoog zijn) dan zou je hem kunnen open schroeven en zoeken naar hetgene wat stuk is.. Dit is bij kortsluiting meestal?hetgene wat?de zwakste weerstand geeft...
?
Nou het zou bijvoorbeeld een condensator kunnen zijn.. Want die zijn (VOLGENS MIJ) die heel erg?laag qua weerstand?in een mengpaneel.. (Correct me if i'm wrong)?Vervolgens?pak je een soldeerbout en haal je de?tin?waarmee de condensator bevestigt is weg.. Nieuwe erin en klaar..
?
PS. Ik zou als ik jou was wel naar een electronica store gaan.. Want misschien ligt het wel aan een ander componentje.. En hun zien het sneller dan dat ik vermoed vanaf hier :P

Succes ermee nog
?
Maikelxxl    posted on 03-02-2011 22:00
Poster: tek-zotic
contact spray + mengpaneel = not done
want eens je daarmee begint te klooien, geraak je er nooit meer vanaf
naar een hersteldienst doen is altijd de beste oplossing

Dat valt wel mee hoor Je moet er niet liters op spuiten he

Na die tijd gewoon met een doekje de printplaat schoonmaken 2 dagen drogen en Alaaa Klaar is u mengpaneel.

p.s Waar is de LL
BennoRevelli    posted on 03-02-2011 22:27
Poster: Maikelxxl
Dat valt wel mee hoor

Denk het niet?Cool
Het verergert de boel alleen maar.. als je eenmaal aan die spray begint blijf je het gebruiken en uiteindelijk is de boel echt niet meer te redden..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Estacy    posted on 03-02-2011 23:13
contact spray kan wel, maar alleen als het zorgvuldig gedaan is. je moet het ook niet zien als smeermiddel.
ik meen (weet niet zeker) dat je eerst een miniem beetje contact spray erin doet (echt miniem, net een klein drupje) en dan een klein beetje speciale smeer voor faders. dat kan wel, mits goed gedaan
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TH3llC    posted on 03-02-2011 23:18
Poster: Beatunite
Denk het niet?Cool
Het verergert de boel alleen maar.. als je eenmaal aan die spray begint blijf je het gebruiken en uiteindelijk is de boel echt niet meer te redden..

hier is het al veel over gegaan op djr, contactspray..
neem HOGE KAWLITEIT contactspray, die is niet overal te vinden, kost 3keer zoveel en kan totaal GEEN kwaad en dan kan ik je 100% verzekeren..
als je de contactspray gebruik die ook wel eens bij auto's word gebruikt (de goedkopere) kan het misschien zijn dat je niet veel kan verhelpen of dat het probleem terug komt
Maikelxxl    posted on 05-02-2011 12:31
Poster: TH3llC
hier is het al veel over gegaan op djr, contactspray..
neem HOGE KAWLITEIT contactspray, die is niet overal te vinden, kost 3keer zoveel en kan totaal GEEN kwaad en dan kan ik je 100% verzekeren..
als je de contactspray gebruik die ook wel eens bij auto's word gebruikt (de goedkopere) kan het misschien zijn dat je niet veel kan verhelpen of dat het probleem terug komt

Ik bedoel dan ook Hoog Kwaliteit

Dat kan je in de betere audio zaken kopen.
venzi    posted on 05-02-2011 14:52
als er ergens op de printplaat een bruin/zwart vlekje zit dan moet je het component wat er boven zit sws vernieuwen. met beetje geluk is het dna opgelost
Te-laag    posted on 06-02-2011 23:23
Ik heb 'm vrijdag weggebracht. Kan een weekje of twee duren voordat ze 'm bekeken hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden voor de stand van zakenSmile
Te-laag    posted on 10-02-2011 19:00
Hoppa, heb 'm weer gerepareerd terug. Snelle service! Voornamelijk schoon gemaakt en vrij van ''drap''. Zijn wel wat onderdeeltjes vervangen, maar voornamelijk schoongemaakt.
Schade: ? 169,07. Voornamelijk uurtarief 2,5 x ? 50,00.

Heb 'm trouwens laten repareren bij TM Audio in Utrecht. Nog bedankt voor de tip Beatunit!

Mensen bedankt, ik ga ff spelen!?Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 10 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 2.638
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.791