te snel close? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gidi    posted on 26-01-2011 19:51
Ik heb niks tegen de moderators laat dat duidelijk zijn, respect dat jullie deze drukke baan op jullie nemen en dit forum gaande houden, maar voor mijn gevoel worden er wel erg snel en veel topics gesloten de laatste tijd? (dit gaat niet over mijn gestarte topic)
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
User edit by Gidi on 26-01-2011 @ 19:51:43 (3%)

What do you think about te snel close? ??

Vote :   1 member likes this  

donkey    posted on 26-01-2011 19:55
enerzijds ben ik het met je eens (het topic over SABAM bij Basta had naar mijn mening open mogen blijven)

anderzijds; er worden ook vaak topics geopend die al bestaan. Mensen moeten wat vaker eerst de search knop gebruiken ipv gewoon een topic te openen..
Maniax
User edit by donkey on 26-01-2011 @ 19:56:08 (19%)
Gidi    posted on 26-01-2011 19:59
daar ben ik het ook mee eens, ik erger me vaker gek aan mensen die een topic starte zonder de search te hebben gebruikt. maar vaak zijn topics achterhaalt, of mods verwachten dat je 24/7 op djresource zit om bijvoorbeeld je titel of tekst aan te passen.
Sandr    posted on 26-01-2011 20:01
We hebben als moderators onderling ook die discussie en het komt eigenlijk hier op neer:

Het is ongelooflijk lastig te bepalen of je een topic wel of niet gaat sluiten. Wanneer valt het ene topic onder een andere en wanneer is het echt een apart topic? Wanneer is het van toegevoegde waarde en wanneer is het echt onzin?

In principe staat er in elk topic dat gesloten wordt een uitleg waarom deze wordt gesloten. Het kan natuurlijk zijn dat je het met deze argumenten niet eens bent.

Laat ik het zo stellen, wij handelen naar alle eer en geweten en sluiten geen topics om mensen te dwarsbomen maar om het forum zo overzichtelijk en leesbaar mogelijk te houden.

En wellicht is het ook zo dat de nieuwe moderators wat strikter de richtlijnen hanteren omdat ze nieuw zijn. Dan handel je gewoon volgens de richtlijnen (voor zover die toereikend zijn per topic).

Of misschien valt het nu pas op omdat er in de periode hiervoor minder werd gesloten terwijl dat wel had gekund. Dus dat het nu eigenlijk normaal is en dat er voorheen heel weinig werd gesloten...

Edit:
Poster: Gidi
Maar vaak zijn topics achterhaalt, of mods verwachten dat je 24/7 op djresource zit om bijvoorbeeld je titel of tekst aan te passen.

Je moet het natuurlijk ook zo zien: Mods zitten ook niet 24/7 op djresource. Dus wanneer zij online zijn gaan ze topics lezen, editten en/of sluiten. Als je hier mee gaat wachten tot de betreffende member online is zodat hij het zelf kan veranderen komen er reacties van andere en dan wordt het pas echt een zootje.
Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 26-01-2011 20:03 (46%)
Limb-Girdle    posted on 26-01-2011 20:04
Sandr heeft mij een persoonlijk berichtje gestuurd met de reden waarom mijn topic is gesloten (er was nog een ander topic gaande over dit onderwerp, welke ook gesloten is).
Ik heb hem ook verteld, dat ik vind, dat het niet nodig is om alle discussies te voeren in de Late Leeuw.
De Late leeuw is bedoeld voor de dagelijkse Chit-Chat talk - en mijn doel van het Sabam topic was om de meningen van andere DJR members te vragen over het beleid van Sabam.
Er wordt inderdaad strak gemodereerd - wat overigens wel nodig was.
Maar de ruimte die een DJR member krijgt om een topic te openen, zou naar mijn mening wel wat vergroot kunnen worden! Winking my eye
Where the music meets the deejay!
Sandr    posted on 26-01-2011 20:09
Poster: Limb-Girdle

De Late leeuw is bedoeld voor de dagelijkse Chit-Chat talk - en mijn doel van het Sabam topic was om de meningen van andere DJR members te vragen over het beleid van Sabam.
Er wordt inderdaad strak gemodereerd - wat overigens wel nodig was.

Nog eens terugkijkend naar je topic dat ik gesloten heb kan ik niet echt uit de beginpost halen dat je opzoek bent naar meningen van andere members.

Het stukje komt op mij meer over als: 'Bekijk dit filmpje waar Sabam even in de maling wordt genomen'. In dat geval vind ik het dus wel een late leeuw ding.

Dus wellicht had een andere formulering van de beginpost het topic wel open gehouden (al weet ik niet hoe ik dan had gehandeld)

Maar zoals ik in het persoonlijk bericht al aangaf: Misschien is het niet altijd een juiste beslissing, en ook wij maken fouten. Alleen vind ik het ook belangrijk om consequent te zijn in de dingen die ik hier doe. Dus als ik een topic over het zelfde onderwerp al heb gesloten, doe ik dat met dit topic ook.
Mod edit by Sandr on 26-01-2011 20:10 (6%)
Limb-Girdle    posted on 26-01-2011 20:11
Lees mijn laatste pm ook nog even?Cool
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 26-01-2011 @ 20:12:15 (8%)
Sandr    posted on 26-01-2011 20:23
Poster: Limb-Girdle
Lees mijn laatste pm ook nog even?Cool

Die heb ik nog niet binnen...
Sebasz    posted on 26-01-2011 20:43
Mwah vind het wel mee vallen met hoe snel er gelocked wordt. Hoewel dat SABAM/Basta topic van mij wel even open had mogen blijven maargoed?Cool Je kan een beetje moeilijk ?lles in de late leeuw douwen. Dan krijgen we straks in elke forumcategorie ??n topic waar alles besproken moet worden en mogen we geen nieuwe topics meer maken?Cool

Als ik een topic lock zet ik er vrijwel altijd een reden bij. Behalve bij te-koop topics waarvan het product verkocht is.
Mod edit by Sebasz on 26-01-2011 20:44 (72%)
MaximDJ    posted on 26-01-2011 20:45
Ik vind het prima zo, zoals de Moderators hun werk nu doen. Alleen echt belangrijke, nuttige topics zoals SABAM idd, mogen wat langer open zijn.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Gidi    posted on 26-01-2011 22:18
mwah ik ben zo iemand die niet 24/7 op djresource zit, wel vaak. Als ik dan het lateleeuw topic open en zie dat er 50 nieuwe berichten in staan, dan ga ik niet kijken of er misschien wat leuks/interessants tussen staat. Wanneer ik de homepage zie van djresource kijk ik eerst bij de hot topics zegmaar, waar meestal de interessante dingen staan. Dit kan dus niet allemaal in de late leeuw topic.

verder vind ik (persoonlijk) dat je een dag maximaal kunt wachten met close, ik had bijvoorbeeld een topic ge-opent van een track, de link werkte niet, waardoor ik die moest aanpassen. Ondertussen toen ik daar mee bezig was, kwam er iets belangrijkers waaraan ik snel moest prioriteit moest stellen, waardoor ik de link niet kon aanpassen. De dag erna wilde ik dit doen, maar toen was mijn topic al geclosed omdat mijn link niet werkte?

Nogmaals ik heb niets tegen de moderators (of de nieuwe) ik wil dit gewoon even aan sprake brengen
DJSHAK3S    posted on 26-01-2011 22:33
Ik kijk echt nooit in de late leeuw, als daar een gesprek ofzo bezig is moet je het helemaal volgen.
Maarja over dat topic sluiten.
Misschien is het handig als er een mogelijkheid komt om hetzelfde topics met dezelfde posts weer te openen op aanvraag door van topicstarted met een goed argument ofzo, zou misschien handig zijn :D
Gidi    posted on 26-01-2011 22:35
Poster: DJSHAK3S
Ik kijk echt nooit in de late leeuw, als daar een gesprek ofzo bezig is moet je het helemaal volgen.
Maarja over dat topic sluiten.
Misschien is het handig als er een mogelijkheid komt om hetzelfde topics met dezelfde posts weer te openen op aanvraag door van topicstarted met een goed argument ofzo, zou misschien handig zijn :D

dan krijg je dubbele topics met dezelfde naam, dat is ook on-overzichtelijk.
Lucalicious    posted on 26-01-2011 22:52
ik vind het absoluut niet erg hoor, juist goed, maar het is idd wel zo dat er sinds de nieuwe mods er zijn meer gesloten wordt. maar zoals gezegt is dat natuurlijk in vergelijking met de oude situatie.
Gidi    posted on 26-01-2011 22:55
Poster: Lucalicious
natuurlijk

Ik vind dat niet zo natuurlijk Cool
nu er meer mods zijn, worden de topics sneller geclosed, sneller dan dat je iets kan aanpassen
Sebasz    posted on 26-01-2011 23:18
verder vind ik (persoonlijk) dat je een dag maximaal kunt wachten met close, ik had bijvoorbeeld een topic ge-opent van een track, de link werkte niet, waardoor ik die moest aanpassen. Ondertussen toen ik daar mee bezig was, kwam er iets belangrijkers waaraan ik snel moest prioriteit moest stellen, waardoor ik de link niet kon aanpassen. De dag erna wilde ik dit doen, maar toen was mijn topic al geclosed omdat mijn link niet werkte?

Nogmaals ik heb niets tegen de moderators (of de nieuwe) ik wil dit gewoon even aan sprake brengen

Je had ook gewoon de link kunnen neerzetten, of wachten met het topic aanmaken tot je bestand w?l geupload was. Eerst alles op orde hebben in je topic, daarna pas plaatsen?Cool Nu had niemand er wat aan, en ik dacht ook dat zes uur tijd wel meer dan voldoende was om dat te regelen?Cool
Winston    posted on 27-01-2011 00:15
Poster: Sandr
We hebben als moderators onderling ook die discussie en het komt eigenlijk hier op neer:

Het is ongelooflijk lastig te bepalen of je een topic wel of niet gaat sluiten. Wanneer valt het ene topic onder een andere en wanneer is het echt een apart topic? Wanneer is het van toegevoegde waarde en wanneer is het echt onzin?

Voor onzin topics is het chat forum en de andere +member en de pro chat fora. Bij twijfel kan het altijd hiernaar toe worden verplaatst.

Een chat topic heeft alleen waarde als er voldoende op wordt gereageerd of als het voldoende inhoud heeft. Bij een topic dat weinig discussie waarde of inhoudelijk oppervlakkig is kan het beter in de late leeuw.

Dat van wanneer een topic apart moet of reeds valt onder een ander topic is lastig inderdaad. Vooral omdat je zelf dan eerst de searc moet gebruiken om te lezen. En soms verandertde discussie en daarmee het onderwerp ook binnen het topic.
Tic Toc
BramVH    posted on 27-01-2011 00:46
Poster: donkey
enerzijds ben ik het met je eens (het topic over SABAM bij Basta had naar mijn mening open mogen blijven)

anderzijds; er worden ook vaak topics geopend die al bestaan. Mensen moeten wat vaker eerst de search knop gebruiken ipv gewoon een topic te openen..

Ja ik vond het persoonlijk ook raar dat dat topic (ik had het gemaakt) gesloten werd..
TH3llC    posted on 27-01-2011 13:22
ik denk dat voor de nieuwe mods er waren dat je wat te mild waren..
en nu wordt er een topic snel gesloten en vind iedereen het raar :p
maar ik denk als de mods een tijdje langer mod zijn dat het beter gaat..
op je eerste werkdagen wil je ook altijd extra je best doenCool
ik vind dat ze het goed doen^^
Sandr    posted on 27-01-2011 13:28
Poster: Winston
Voor onzin topics is het chat forum en de andere +member en de pro chat fora. Bij twijfel kan het altijd hiernaar toe worden verplaatst.

Een chat topic heeft alleen waarde als er voldoende op wordt gereageerd of als het voldoende inhoud heeft. Bij een topic dat weinig discussie waarde of inhoudelijk oppervlakkig is kan het beter in de late leeuw.

Dat van wanneer een topic apart moet of reeds valt onder een ander topic is lastig inderdaad. Vooral omdat je zelf dan eerst de searc moet gebruiken om te lezen. En soms verandertde discussie en daarmee het onderwerp ook binnen het topic.

Mooi gesproken. Al blijf je altijd met een onzekere factor zitten, wanneer heeft een topic weinig discussie waarde of is hij inhoudelijk oppervlakkig.

Als je bijvoorbeeld dit topic erbij pakt, dat hier al eerder is besproken. Wat ik hier al eerder over zei:

Poster: Sandr
Nog eens terugkijkend naar je topic dat ik gesloten heb kan ik niet echt uit de beginpost halen dat je opzoek bent naar meningen van andere members.

Het stukje komt op mij meer over als: 'Bekijk dit filmpje waar Sabam even in de maling wordt genomen'. In dat geval vind ik het dus wel een late leeuw ding.

Dus dan kan zo'n topic naar mijn mening gesloten worden.

Veel mensen denken hier blijkbaar anders over en volgens mij is dat topic een van de redenen dat dit topic bestaat. Ik kan me verder bijna geen topics bedenken die laatst zijn gesloten waar een twijfel over was...

Maar ik vind discussie altijd goed en als blijkt dat heel veel van de members vinden dat dingen te snel gesloten worden dan zet mij dat aan het denken. Dat lijkt me alleen maar goed voor DJR.

Overigens hoop ik niet dat voortaan elke beslissing tot een discussie gaat leiden, want dan zijn we ver van huis...
Mod edit by Sandr on 27-01-2011 13:29 (3%)
TH3llC    posted on 27-01-2011 18:07
maar het stond daarom ook bij het chat gedeelte..
ach maakt niet uit, de beslissing is genomen
AdenFarleigh    posted on 27-01-2011 18:43
Mwah; ik vin t vaak juist jammer dat hele oude topics open blijven staan. Die worden dan uit t niks gekicked omdat een onoplettende member gewoon doorpost op iets dat allang al opgegeven is bv. Dan haal je oude en nieuwe topics door elkaar. Sommige topics; zoals KVT kun je ook sluiten; en weer opnieuw aanmaken zodat ie weer boven aan 't lijstje staat bv. Zo hou je per categorie ook weer overzicht.
Maar das iets waar veel fora last van hebben hoor; dus das niet als kritiek of iets bedoeld. Gewoon iets dat opvalt Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Tekhead    posted on 27-01-2011 19:53
Ik heb niks tegen de moderators laat dat duidelijk zijn, respect dat jullie deze drukke baan op jullie nemen en dit forum gaande houden, maar voor mijn gevoel worden er wel erg snel en veel topics gesloten de laatste tijd? (dit gaat niet over mijn gestarte topic)

Helemaal eens, heb dit ook al aangehaald, en vind ook dat er veel te snel gesloten wordt, onzin of geen onzin. Er zijn er idd die gesloten mogen worden maar overdrijven we niet een beetje ? Weldra moeten we eerst een pm naar de mods sturen om te vragen of we een topic?mogen openen, t wordt zo stilaan een chi-chi forum.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJSHAK3S    posted on 27-01-2011 21:41
dan krijg je dubbele topics met dezelfde naam, dat is ook on-overzichtelijk.

bedoel dat t slotje er weer af wordt gehaald ipv een nieuwe topic
Arondjuser    posted on 27-01-2011 21:53
Close! Weer een onzin topic!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
MaximDJ    posted on 27-01-2011 22:36
Ik denk dat jullie zelf moeten inschatten of een topic onzin is of niet. Daar zijn jullie nou eenmaal Moderator voor, stel je straks voor dat er over elk gesloten topic gediscussierd word. Daarom denk ik dat een verdere voortzetting van DIT topic ook vrij nutteloos is. Wij mogen een mening hebben, maar jullie beslissen dus..
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

193 Users online: 10 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 15.744
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.270.809