te snel close? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gidi    posted on 26-01-2011 19:51
Ik heb niks tegen de moderators laat dat duidelijk zijn, respect dat jullie deze drukke baan op jullie nemen en dit forum gaande houden, maar voor mijn gevoel worden er wel erg snel en veel topics gesloten de laatste tijd? (dit gaat niet over mijn gestarte topic)
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
User edit by Gidi on 26-01-2011 @ 19:51:43 (3%)

What do you think about te snel close? ??

Vote :   1 member likes this  

Dolivieira    posted on 27-01-2011 22:37
Nou ik ben het wel mee eens. Mods doen goed werk. Die Sabam topic had van mij open mogen blijven. Maar wat verschijnen er de laatste tijd veel onzin topics die nergens over gaan. Of er verschijnen topics die al bestaan. en dan is het goed dat er mods zijn de deze sluiten. Had precies het zelfde gedaan als ik mod zou zijn.

Jongens ga zo door.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 27-01-2011 23:41
Over het algemeen denk ik dat je liever kunt kijken waarom een topic open moet blijven, dan waarom het moet worden gesloten.

Op slot doen is in principe onvriendelijk. Tenminste, zo voelt het voor een topic starter wiens topic wordt gesloten.

De enigste reden om een topic op slot te zetten zijn verkocht (te koop topic), gevonden (track gezocht topic), op verzoek van topic starter (bij productie/mix topic), ongewenst (spam of per ongeluk aangemaakt), gedateerd (party topic, party gehouden/is voorbij), duidelijke dubbel topic (identieke vraagstelling met ander topic), uit de hand gelopen ruzie (maar pas als eerst waarschuwingen, post deleting, tijdelijke bans niet helpen).

Onzin topics zou ik naar de chat smijten (of +member chat). Het is aan de members zelf of ze niet op reageren zodat het verdwijnt van de mainpage. Als ze massaal reageren van onzin topic, blijft het wel vanzelf lang op de mainpage. Als mod zou je wel op kunnen wijzen om het topic in zijn waarde te laten, door dit soort comments niet te doen. Dit ook om te stimuleren dat zo een topic snel verdwijnt zonder slotje.

Oude topics, zeker in de serieuzere forum secties, kunnen open blijven van mij. Misschien zijn er nieuwe inzichten of diepere vragen in de toekomst door een nieuw lid.

DJR is gezellig, juist omdat het een beetje tolerant forum is. Daarom denk ik dat de manier van aanpak van liever kijken waarom een topic open moet blijven, beter past dan de benadering van kijken waarom een topic op slot moet.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 00:07:37 (10%)
Winston    posted on 28-01-2011 00:02
Poster: TH3llC
maar het stond daarom ook bij het chat gedeelte..
ach maakt niet uit, de beslissing is genomen

Ik weet niet zeker over welk topic je het hebt. Maar dat Sabam topic was in het DJ Corner - DJ Talk forum en niet in het DJ Resource Chat Talk forum.

Er is een duidelijk verschil. Chat Talk is voor de echte en twijfelgeval onzin, chit chat, gezellig gedoe. Terwijl DJ Talk is voor onderwerpen zoals hoe equalizen, hoe een transition, hoe effecten te gebruiken, hoe zoek je tracks, hoe inspelen op de dansvloer, hoe zit het met de wetgeving voor DJ's, hoe kom je in DJ/club scene, etc. (dit type vraagstelling dat niet specifiek aan bepaalde apparatuur gebonden is).

Ik ben het in zoverre met Sandr eens dat het recente Sabam topic niet als serieuze DJ Talk hoeft te worden beschouwd: er is geen echt inhoudelijke vraagstelling.

Meningen over 'onzin topic' kunnen mensen liever in de late leeuw uiten i.p.v. in het topic zelf. Want dat vervuilt het topic, ook al is het een kansloos topic. Misschien kunnen we dat afspreken, want ik kan me wel voorstellen dat je jezelf soms wezenloos ergert.

En dit topic zou ik niet in de chat forum sectie zetten, maar in DJResource related. Zo zie je maar weer, best moeilijk allemaal. Voor de leden, zowel als de moderators. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 00:14:26 (63%)
TH3llC    posted on 28-01-2011 00:15
oeps, dan heb ik niets gezegtSmile
Winston    posted on 28-01-2011 00:19
It's ok. TH3IIC, we houden het gezellig. Cool

Trouwens vind ik dat moderators niet echt moeten bepalen of een topic inhoudelijk wel of niet goed genoeg is. Dat moeten de members doen door veel te reageren, met goede inhoudelijke posts, en het lang op de mainpage te houden, als het een goed topic is. En door de thumbs up te klikken.

En omgekeerd natuurlijk als het een kansloos topic is.

Volgens mij moet een DJR moderator alleen maar zorgen dat topics in het juiste forum komen te zitten, locken in bepaalde gevallen die ik eerder noemde, en discussies in goede banen leiden door vervuiling te voorkomen (post deleten van mensen die off topic gaan, of 'onzin topic' posten, of flamen).
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 01:15:16 (82%)
Sebasz    posted on 28-01-2011 00:32
Hoewel ik het volledig met de vorige berichten van je eens ben Winston, denk ik dat mods wel degelijk de inhoudelijkheid moeten bepalen. Gereageerd wordt er vaak toch wel in zulke 'slechte' topics.
Nu ben ik eerlijk gezegd naar eigen zeggen vrij soepel en zal ik topics niet zo snel locken, daarom was ik ook van mening dat dat SABAM topic open mocht blijven. Maar ik kan ook wel begrijpen dat Sandr hem misschien lock-waardig vind. En thumbs moeten imo wat aangepast worden want nu heeft het op de leukheid na, geen ?chte functie. Ik kan ook bijvoorbeeld niet meteen zien hoe een topic scoort, dan moet ik eerst zelf raten.

Misschien moeten de mods wat meer op 1 lijn zitten. Want het is niet zo handig als ik het topic zou verplaatsen naar het goede forum, en iemand anders die lockt hem. Dan krijg je een soort callcenter gedoe dat je maar net geluk moet hebben van welke persoon je topic ziet, en zo wordt bepaald wat er gebeurt met het topic?Cool

Ik ben zelf gewoon voorstander van meer losse topics, zoals Track gezocht topics, maar dus ook dat je niet alles in de late leeuw of korte vragen topic moet douwen. Want dan krijg je zoals ik volgensmij al eerder zei alleen maar 1 topic in elke categorie en daar moet je het mee doen?Cool Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit en het overzicht van het topic. Late Leeuw is wat mij betreft gewoon slowchat, en de 'grotere' vragen mogen van mij best in een apart topic

Maar dat moeten we misschien even wat achter de schermen bespreken
Mod edit by Sebasz on 28-01-2011 00:34 (8%)
Winston    posted on 28-01-2011 00:39
Ben het niet met je eens. Als member mag je meebepalen of een topic inhoudelijk goed is. Daarom moet je ook eerst voten. Want behalve moderator ben je ook nog steeds member natuurlijk.

Als member mag je ook een reactie posten als iemand onwaarheden verteld. Bv. het is niet erg als je in het rood draait, of de DJM-400 heeft een rec out en send/return.

Maar als mod oefen je niet je macht uit om maatregelen te treffen tegen inhoudelijke aspecten.

In elk geval wens ik jullie succes toe met de besprekingen achter de schermen.Smile
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 00:40:37 (2%)
Winston    posted on 28-01-2011 00:43
Als je bedoelt dat iemand een heel slechte, of onleesbare start post maakt, dan geef ik je wel gelijk, Sebaz, over het zeggenschap over het inhoudelijke van het topic.

Maar als members inhoudelijk reageren op onzin, is het eigenlijk een goed topic. Of in elk geval een leuk topic.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 01:13:21 (67%)
Sebasz    posted on 28-01-2011 00:52
Daar ging het inderdaad over. En zoals ik ook dacht aan te geven vind ik ook wel dat er wel wat geauwehoerd mag worden. Dat bedoelde ik onder andere ook met dat ik niet snel lock?Smile
Winston    posted on 28-01-2011 00:59
Nice, dan denken we hetzelfde.Smile

Ook over de losse topics. Ik merk dat bij de KVT soms wel vragen langskomen die een apart, al is het kort topic verdienen (ook in de late leeuw). Maar goed.
Losse topics, wel onder de voorwaarde dat ze in het juiste forumdeel komen.Cool

Maar zoals Sandr ergens bij het begin zei over bv. iets dat topic waardig is. Als het topic echt niet topic waardig is, moet het niet worden gelocked, maar worden verwijderd. Bv. iets dat met ja of nee kan worden beantwoord.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-01-2011 @ 01:30:04 (100%)
Lead    posted on 28-01-2011 01:27
De laatste tijd werd er inderdaad niet zo veel topics gesloten maar werden deze meer ingehaald door drukkere topics. Het is niet zo dat er nu zo veel meer topics gesloten worden, alleen nu wordt in veel gevallen een topic gesloten voordat het offtopic gaat.

Het blijft altijd lastig om te beslissen of je iets moet sluiten of een corrigerende posting moet plaatsen. Achteraf is dat altijd veel gemakkelijker oordelen.

Ik ben er van overtuigd dat alle moderators de juiste beslissingen maken, maar mocht iemand het ergens mee eens zijn kan er altijd al van het Contact formulier gebruik worden gemaakt. Er is een keuze voor het geval je het erens niet mee eens bent. Gemotiveerde berichten worden altijd bekeken door de admins.
Let the BASS be louder
Gidi    posted on 31-01-2011 12:43
Bedankt voor al deze informatie, krijg je al snel een kijk in het drukke leven van de moderators met al de moeilijke beslissingen die ze soms moeten nemen Cool
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio

This is an old Topic

No new postings for 5.160 days.
 Post CommentThat would be 172 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 4 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 15.977
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.153