Vraagje scanmaster 3 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DjMathi    posted on 23-01-2011 18:47
Hey ,?

Op mijn scanmaster (3)?zit een hele mooie 'Fog machine' knop , met een ledje erbij voor als die opgewarmd is ?!?

Maar op de aansluiting snap ik niet helemaal het is namelijk dit : (op scanmaster)?http://plixi.com/p/71721526

en op mijn rookmachine staat dit :?http://plixi.com/p/71988916

Ik snap er niks van , ik heb wel een verloopje kunnen vinden van 5 pin naar dmx , maar ik weet niet of die de oplossing is .

Ik zoek dus eigenlijk de juiste kabel om dit aan te sluiten , op de dj webshop's heb ik ze niet kunnen vinden

alvast bedankt . ?
Mod edit by Lead on 25-01-2011 11:18 (1%)

What do you think about Vraagje scanmaster 3 ??

Vote :   2 members like this  

TripleSpin    posted on 24-01-2011 19:52
Maar de connector die ziet op de afbeelding die hij gegeven heeft van de scanmaster is voor de voeding van de scanmaster zelf. Dus er zit geen zulk soort aansluiting voor de rookmachine op. Het zal dus via dmx moeten.
En daarbij op de rookmachine zit ook niet z'on soort aansluiting. Die zit op een ander type rookmachine wel maar dan zul je weer via switchpack moeten werken zoals je zei Mathiz Winking my eye We halen hier verschillende dingen door elkaar.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
DjMathi    posted on 24-01-2011 19:56
De scanmaster gaat gewoon op een ac dc apdapter , die IEC had ik omdat die in dat gat bij control out kon .....
Mathiz    posted on 24-01-2011 19:58
heb de fogger even opgezocht en ik zie dat de voedingskabel intern is dat wist ik niet ... de meeste foggers hebben z'on iec voeding aansluiting zoals ik aangaf ! dan zitten we inderdaad met een probleem
no-rush    posted on 24-01-2011 19:58
is die rookmachine niet via midi?
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:01
Poster: no-rush
is die rookmachine niet via midi?

Ik zou het niet weten ...
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:03
Huh, wacht. Ik heb net .pdf van de scanmaster 3 even vlug opgezocht. Maar kan niks van z'on aansluiting vinden.
Alleen die op je rookmachine zit, die zit volgens de manual ook op je scanmaster. Dus een midi connectie(volgens de pdf).

Hier de link naar de manual KLIK.
Dan zul jij wel een oudere versie hebben.
Mathiz    posted on 24-01-2011 20:04
oftewel koop je een tussenstukje oftewel los je het op met die controller met dmx IN/OUT!
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:05
Poster: TripleSpin
Huh, wacht. Ik heb net .pdf van de scanmaster 3 even vlug opgezocht. Maar kan niks van z'on aansluiting vinden.
Alleen die op je rookmachine zit, die zit volgens de manual ook op je scanmaster. Dus een midi connectie(volgens de pdf).

Hier de link naar de manual KLIK.
Dan zul jij wel een oudere versie hebben.

Nee hoor deze heb ik , zelfs een nieuwere ( met grijze knopjes enz. )
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:05
Waarom heb jij dan een connectie extra?
Die snap ik dus even niet.

@Mathiz Die hij dus al zelf gevonden heeft. Dus probleem grotendeels opgelost?
User edit by TripleSpin on 24-01-2011 @ 20:06:14 (100%)
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:06
Ik mis alleen de fog machine output......
Mathiz    posted on 24-01-2011 20:11
sorry dat ik misschien deze misplaatste opmerking maak maar wij zitten hier maar onze nek af te draaien.?
Maar ten eerste het materiaal is super low budget,je zal dus niet de grootste lichtshows van je leven er mee gaan doen( doe je zowisoo niet met een fogger) Het boeit dus geen *** dat je even met je luie vinger op een controllerknopje duwt of dat die onder een fader staat op de tafel ! als je deftig wilt werken dan moet je degelijk materiaal kopen !

Er zijn dus twee oplossingen ... te nemen of te laten Happy, laughing
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 20:15:10 (1%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:15
You made a good point. Winking my eye
Laat ik maar zeggen dat ik me vanavond wel even vermaakt heb. :p
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:18
Ik weet niet hoe oud jullie zijn en wat voor werk jullie hebben ? ,?

Maar ik ben ook maar 13 jaar en loop binnenkort een folderwijkje , ik vroeg alleen of het mogelijk was omdat ik dan een gat minder hoef te maken in mijn inbouwkist ....

maar graag of niet ?
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:18
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:19
Je kan ze toch allebij door 1 gat doen. Het is maar net hoe groot je dat gat maakt.
En leeftijd maakt niks uit, niemand is te oud om te leren.
Je moet alleen de tijd nemen om het even goed te overzien.
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:21
Nee kijk , het is een bak , met een plaat erop , en in die plaat zit dan gear en de scanmaster in , maar ik wou geen extra gat voor die controller ,...
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:23
Met dubbelzijdige tape erop plakken. kan je die ook altijd weghalen als je die niet meer nodig hebt. En z'on ramp is het ook niet als je die boven je scanmaster of zo plakt.
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:23

En leeftijd maakt niks uit, niemand is te oud om te leren.
.

Er werd net met het de zin : 'dan moet je maar degelijk spul kopen ' gegooid , vandaar
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:24
Nee maar toch , het zou makkelijker zijn als die via een simpel draadje toch wel aangesloten kon worden...
TripleSpin    posted on 24-01-2011 20:26
Daar moet je dus voor sparen, en je hebt gelijk. Je moet ergens mee beginnen. Showtec is leuk om mee te beginnen.
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:28
Daar moet je dus voor sparen, en je hebt gelijk. Je moet ergens mee beginnen. Showtec is leuk om mee te beginnen.

Daarom ,
DjMathi    posted on 24-01-2011 20:30
ik denk dat ik een topic report doe , het is opgelost nu toch ??

ik weet wat ik moet kopen wil ik het wel laten werken

Bedankt !
Xtremer    posted on 24-01-2011 21:18
Opgelost.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

102 Users online: 6 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 4.082
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.032