Vraagje scanmaster 3 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DjMathi    posted on 23-01-2011 18:47
Hey ,?

Op mijn scanmaster (3)?zit een hele mooie 'Fog machine' knop , met een ledje erbij voor als die opgewarmd is ?!?

Maar op de aansluiting snap ik niet helemaal het is namelijk dit : (op scanmaster)?http://plixi.com/p/71721526

en op mijn rookmachine staat dit :?http://plixi.com/p/71988916

Ik snap er niks van , ik heb wel een verloopje kunnen vinden van 5 pin naar dmx , maar ik weet niet of die de oplossing is .

Ik zoek dus eigenlijk de juiste kabel om dit aan te sluiten , op de dj webshop's heb ik ze niet kunnen vinden

alvast bedankt . ?
Mod edit by Lead on 25-01-2011 11:18 (1%)

What do you think about Vraagje scanmaster 3 ??

Vote :   2 members like this  

dJORD    posted on 23-01-2011 19:05
De aansluiting die jij laar zien op je scanmaster is een IEC, of te wel voeding, hier zou ik niet he rookmachine op aansluiten
DjMathi    posted on 23-01-2011 20:47
Bestaat er een kabel van IEC naar 5 pin ( midi ) dan ? , kan het zelf niet vinden
TripleSpin    posted on 23-01-2011 21:29
Nee die bestaat niet. En kijk eerst even of je rookdoos wel dmx functie heeft.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
tek-zotic    posted on 23-01-2011 21:47
normaal gezien zou er op je scanmaster achter ook een ingang voor je fog moeten zitten, post anders eens een foto van de volledige achterkant, dan kan ik eens een kijkje nemen
DJBas    posted on 23-01-2011 22:09
Er zijn rookdozen met zo'n aansluiting voor een remote.
Blijkbaar die van jouw niet en dus denk ik dat dat ook niet gaat werken.
Hardshort    posted on 23-01-2011 23:37
Er staat op die foto naast zn voeding op het stickertje toch echt ''fog out'' zoiets idioots heb ik nog nooit gezien Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
venzi    posted on 24-01-2011 00:42
=P
Sandr    posted on 24-01-2011 12:02
Het antwoord op je vraag heb ik hier al gegeven en luidt als volgt:

Het antwoord op je vraag is simpel:
Je rookmachine beschikt niet over een DMX uitgang. Je kan hem dus niet aansluiten op je scanmaster. De enige manier om je rookmachine aan te sturen is via de (ik hoop voor je bijgeleverde) afstandsbediening met kabel.

Play that funky music white boy....
DjMathi    posted on 24-01-2011 14:52
Ik heb al zitten denken , op de achterkant van mijn rookmachine zit een midi stekker kwa ingang , want een ?pin dmx past er niet in , dus dan zou je misschien de aansluiting gewoon kunnen vervangen ??

Sandr    posted on 24-01-2011 14:58
Zo technisch ben ik niet, maar eigenlijk lijkt het me simpel:

Je kan de rookmachine aansturen via de bijgeleverde afstandsbediening (met 7,6 meter kabel volgens bax-shop) en op een andere manier niet.

Nu kan je in je rookmachine gaan zitten solderen en weet ik niet wat zodat je hem misschien toch via je scanmaster kan bedienen maar

A: Ik denk dat het uberhaupt niet mogelijk is
B: Het kost meer moeite dan dat het oplevert
Play that funky music white boy....
DjMathi    posted on 24-01-2011 15:33
Ik bedoel de aansluiting in de scanmaster ... en ik wou alles inbouwen , en om dan ook nog een extra gat te maken voor afstandsbediening , als het misschien met net zo veel moeite gewoon via de scanmaster kan
Mathiz    posted on 24-01-2011 17:47
Ok.... al de antwoorden hier slaan nergens op ! Je rookmachine heeft geen dmx in/out waardoor hij niet kan aangestuurd worden dmv een lichttafel (uitzondering daar gelaten als je hem op switchpack zou hangen). Nu heeft showtec rekening gehouden met de lowbudget analoge foggers dus geven je ze de mogelijkheid om je fogger voedingsgewijs aan te sluiten waardoor je alsnog je tafel kan gebruiken om de fogger aan te sturen ! je sluit dus gwn dmv een voedingskabel (zie prentje) je fogger op je scanmaster aan !

Nu worden hier ook bepaalde fouten rond het begrip dmx gemaakt ! dit protocol maakt gebruik van een xlr 3 of 5 pins kabels (eigenlijk is dit ook niet juist) maar je gaat niemand raar zien kijken als je een 'geluids' xlr gebruikt voor licht. Andersom is een ander geval ! Zowel 3 pins als 5 pins word gebruikt ! en kan je in principe allebei 'dmxkabels' noemen !

Nu ....die dmx ingang die jij hebt dient voor een analoge afstandsbediening (zie prentje) waardoor je je fogger dus kan bedienen met een 'afstandsbediening' (meestal gewoon aan/uit)

Als je nog vragen moest hebben ben je altijd welkom !?
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 17:51:39 (1%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:01
Als je je rook doos aansluit via de voeding, hoe geef je hem dan het signaal dat hij moet 'blazen'?
De voeding geeft alleen spanning door en geen signaal.
Dat zal nog altijd via de controller moeten. Je hebt wel aparte printplaatjes om je rookmachine dmx aan te sturen. Die moet je dan wel zelf inbouwen en geloof me dat is een .... klus.
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:04
ja ok anders als je er niets van af weet ... even zwijgen ( niet slecht bedoeld) ik studeer licht / geluid ik zit elke dag rond te kloten met deze troep !

nooit gehoord van een switchpak , dit werkt volgens hetzelfde principe maar dan ??n kanaals appart geroute !

en gebruik alstublieft een iets professionele woordenschat.... rook doos
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 18:06:45 (28%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:06
Ik hou mijn mond niet want ik heb deze studie al afgerond op het grafisch lyceum eindhoven. Winking my eye
En dan nog via een switch pack. Dan schakel je nog steeds alleen de stroom aan en uit.

En wat geef jij om mijn woordenschat. Ook gehoord van lichtnicht, brandstof voor licht-geluid technici, etc.?
User edit by TripleSpin on 24-01-2011 @ 18:09:35 (61%)
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:08
je rookmachine staat aan ..... de tafel regelt de uitvoer !
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:10
En als er geen dmx op je rookmachine zit waar stop je je kabel dan in van je dmx? Niet in die midi input die op desbetreffende rookmachine zit.

Edit: Laat maar. Geen zin in. Knutsel jij maar iets voor die jongen zodat die euro stekker in die midi past.
User edit by TripleSpin on 24-01-2011 @ 18:11:37 (77%)
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:22
dat is geen midi input als afgestudeerde student zou jij dat moeten weten ! dat is een 5 pins dmx kabel !

je hoeft helemaal niets in mekaar te prutsen !

de tafel maakt gebruik van een analoge ingang wat wilt zeggen dat de machine kan bediend worden?
met een 0 ? 10 Volt signaal.
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 18:30:01 (100%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:29
Kijk eens naar de positie van de gaten. midi ligt in een halve maan,

5-pins dmx ziet er duidelijk anders uit.

Pak je boek er maar bij.
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:32
wat jij dan niet weet is dat zowel een midi kabel en dmx kabel 5 pins xlr'en zijn ! Hier zit dus nul komma nul verschil in ! wat zou jij hier godsnaam met midi gaan aanvangen !

lees jij je boek dus maar is na !

ik heb 3 uur geleden nog een 5 pins male vastgehad en in een dimmerpack gestoken ===> identiek hetzelfde !

tekeningen zij ook maar door mensen getekend met de computer , gaatjes zullen niet exact geplaatst zijn !
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 18:38:52 (100%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:36
Weet ik veel wat de juiste benaming voor die plug is. Ik maak er midi aansluiting van. Precies hetzelfde principe als dat ze xlr en dmx 'hetzelfde' zijn, kunnen ze midi toch ook voor meerdere functies gebruiken?
Hetzelfde als dat een jack kabel gebruikt word om geluid door te geven, maar ook voor signaal (voetpedaal keyboard bijv.)
Dus wat zouden ze in godsnaam niet met midi aanvangen. En trouwens. Ik heb hier een digitaal mixertje. Ook die werkt via midi en ook die kan ik zo mappen dat ik martin lightjockey kan aansturen. Dus midi en licht gaan prima samen.
User edit by TripleSpin on 24-01-2011 @ 18:37:28 (1%)
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:40
aaah tuurlijk omdat het dezelfde kabels zijn (wat ik al heel de tijd zeg) ! maar het zijn wel twee andere protocols !?

net zoals xlr word gebruikt bij geluid (om geludissignaal door te sturen) word het evengoed gebruikt bij licht voor dmx signaal ! toch zij het twee andere dingen maar wel dezelfde kabels !
User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 18:41:45 (28%)
TripleSpin    posted on 24-01-2011 18:43
Ik heb hier net mijn midi kabel eens vergeleken met xlr. De afmeting komt niet echt overeen. Dus een 5-pin dmx plug is al dikker dan een midi. Dus de conlcusie dat die 2 hetzelfde zijn klopt naar mijn inzicht niet.

Ik ga nu even mijn boeken erbij pakken, als ik die nog kan vinden. Winking my eye

Trouwens wel een leuke discussie :p is lang geleden.
Mathiz    posted on 24-01-2011 18:49
geen probleem ! moet af en toe kunnen , zolang het maar een normale conversatie blijft !

je moet wel een 5 pin xlr met een 5 pin midi kabel vergelijken .... is een beetje ironisch want die zijn hetzelfde, maar volgens jouw dus niet...

om nog even aan te tonen dat de tekeningen niet helemaal kloppen:

User edit by Mathiz on 24-01-2011 @ 18:55:03 (100%)
mrmagix    posted on 24-01-2011 18:54
Poster: Mathiz
net zoals xlr word gebruikt bij geluid (om geludissignaal door te sturen) word het evengoed gebruikt bij licht voor dmx signaal ! toch zij het twee andere dingen maar wel dezelfde kabels !

Cool Ik kom h??l eventjes moeien :D
Dmx is toch meer afgeschermd dan xlr? of hebben we het enkel over de plugs?

En euhm, Mahtiz, waar volg jij dan licht en geluid?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

315 Users online: 159 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 24.489
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.878.319