Bpm van cd speler. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ChasisB    posted on 23-01-2011 17:05
Hee djr. Ik heb gehoord van mensen dat als je een 'beginner' of wat slechter merk koopt dat je bpm niet altijd klopt. Hier bedoel ik dus mee dat als je ze allebei op 130 zet ze toch niet dezelfde snelheid hebben. Want twee 2e hand cdj 1000 of 850 is duurder dan 2 nieuwe numark ndx800. Nou is mijn vraag klopt dit ? Bedankt (mischien kleine vraag voor topic maar kon er geen over vinden)

What do you think about Bpm van cd speler. ??

Vote :   1 member likes this  

-FLoriZ-    posted on 23-01-2011 17:09
Sowieso moet je kunnen horen of 2 tracks gelijk lopen als dj, niet alle cd spelers hebben een hele accurate bpm counter, maar ze zitten er nooit ver naast. Er zijn ook afspraken voor aan de hand van lijsten ( 0,8% pitch = 1bpm bij 120-130 bpm ) etc, maar je moet het wel zelf kunnen horen ook.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 23-01-2011 17:18
BPM gaat tot 2 decimalen, en BPM tellers zijn niet zo precies. vandaar dat ze niet gelijk lopen. dit moet je gewoon met je gehoor doen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LarsH    posted on 23-01-2011 17:18
Ik denk dat bijna geen een cd speler precies herkent hoe snel het loopt.
Maar zoals FloriZ zegt moet je dat ook wel horen.

Veel house tracks zijn 128, maar ze kunnen ook 125 - 130 zijn. Dus als de een sneller loopt dan de ander zet je hem gewoon pitch -0.78, en als die dan nog te snel loopt doe je -1,56.
Maar tracks hebben vaak een snelheid van een rond getal (128, 129) en niet zoiets als 129,3 ofz, dus dat is makkelijk te beatmatchen.
Twitter & Youtube @LaBombaDJ
Flaged
ChasisB    posted on 23-01-2011 17:22
beatmatchen kan ik wel opgehoor maar ben zo lui dat ik geen zin heb om steeds gelijk te zetten. Iemand die weet of de ndx800 er precies in ?
Estacy    posted on 23-01-2011 17:23
1 member likes this  wtf? als je lui bent moet je lekker op de bank met een krat bier films gaan kijken, niet DJ'en
mrmagix    posted on 23-01-2011 17:25
Poster: ChasisB
eatmatchen kan ik wel opgehoor maar ben zo lui dat ik geen zin heb om steeds gelijk te zetten. Iemand die weet of de ndx800 er precies in ?

Lui? Cool
Daar draait het dj'n toch om...
Als je te lui bent kan je beter playlistje maken en de automix van VDJ aanzetten Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Oliviero    posted on 23-01-2011 17:30
Poster: mrmagix
Lui? Cool
Daar draait het dj'n toch om...
Als je te lui bent kan je beter playlistje maken en de automix van VDJ aanzetten Cool

beatmatchen is maar een klein gedeelte van het djen zelf, maar ik snap wat jullie bedoelen
www.soundcloud.com/oliverheldens
TimmyV    posted on 23-01-2011 17:38
Mensen doen een moord om te kunnen beatmatchen op gehoor en jij wilt nu gewoon de BPM's op elkaar afstemmen met behulp van de counters omdat je te lui bent?

Wat een verspilling van een gave.
Let's go f*cking mental
ChasisB    posted on 23-01-2011 17:46
@mrmagics een tracklist beatmatcht niet automatisch die laat hem overlopen had toch niet gezegt dat ik daar lui in was ?

@TimmyV een moord beetje overdreven niet en zoon gave i shet niet genoeg mensen die het kunnen vind t een behoorlijke klus daarom wil ik vertrouwbare bpm op cd speler
TimmyV    posted on 23-01-2011 17:51
1 member likes this  Het is een uitdrukking.
Let's go f*cking mental
ChasisB    posted on 23-01-2011 17:53
Maar geloof me je bent er lang mee bezig en dan ga je liever even luisteren hoe de track gaat enzo
Limb-Girdle    posted on 23-01-2011 17:54
@mrmagics een tracklist beatmatcht niet automatisch die laat hem overlopen had toch niet gezegt dat ik daar lui in was ?

@TimmyV een moord beetje overdreven niet en zoon gave i shet niet genoeg mensen die het kunnen vind t een behoorlijke klus daarom wil ik vertrouwbare bpm op cd speler

Virtual DJ heeft de mogelijkheid om een playlist in te laden, welke naadloos achter elkaar wordt gebeatmixt.?
Voordat je een reactie geeft op een member, zorg dan wel waar je het over hebt en niet zomaar wat zeggen..

Beside that, een behoorlijke klus om te beatmixen? Don't make me laugh man!
Als je dat al te veel moeite vindt, vraag ik me af of het deejayen sowieso wel jouw passie is.?

Where the music meets the deejay!
ChasisB    posted on 23-01-2011 17:58
ja opgevoel ben er er behoorlijk lang mee bezig.
Estacy    posted on 23-01-2011 17:59
als je echt zo graag niks wil doen, moet je toch echt software kopen. lees mijn eerste post maar, BPM counters op cd spelers zijn NIET precies genoeg om te kunnen beatmatchen. en beatmatchen is als je het goed kan een karweitje van niks, als je een beetje goed bent kun je dat binnen 30 sec
ThirTeen    posted on 23-01-2011 18:03

Het maakt toch echt niet uit hoelang je er mee bezig bent eer je dat goed en naadloos kan. Ik heb er ook wel even over gedaan voor ik het deftig in handen had, en zelfs nu als ik de allround toer opga denk ik soms van doeme dat was er naast. Ik blijf bijleren.
Maar ok, als je dat niet leuk vind moet je jezelf even afvragen of je moeite wil doen om 'goed' te worden of toch maar niet.
Want ik vraag me af wat je gaat doen als je gevraagd wordt om ergens te draaien en daar staat ineens voor je neus een goede ouden dubbele denon dn-f2600?
Music makes my day.
ChasisB    posted on 23-01-2011 18:12
Ja daarom heb ik het ook geleerd :d Maar voor thuis.
tek-zotic    posted on 23-01-2011 18:16
als je zo denkt kan je mss evengoed thuis met je computer een setje opnemen en laten afspelen?

een Dj, ik wil het zelfs niet echt een DJ noemen, die zo denkt kan er beter mee ophouden en een andere hobby zoeken
ChasisB    posted on 23-01-2011 18:21
....
sweebee    posted on 23-01-2011 18:51
je zou haast denken dat dit een 1 april grap is?Cool
-FLoriZ-    posted on 23-01-2011 18:53

Dannn doet ge wat fout. Als je langer dan een halve minuut bezig bent met een beatmatch maken dan heb je nog goed wat te leren. Uberhaupt als je niet direct hoort of iets fout loopt of niet mag je jezelf afvragen of je goed kan beatmatchen.
ChasisB    posted on 23-01-2011 19:44
floriz heb ik gezegt dat ik goed erin was ? Ik zei dat ik het kon maar ben er nog flink mee aan het oefenen
-FLoriZ-    posted on 23-01-2011 19:45
floriz heb ik gezegt dat ik goed erin was ? Ik zei dat ik het kon maar ben er nog flink mee aan het oefenen

Blijven oefenen. BLijven oefenen. Ik verwijt je niks, ik vind wel dat je niet lui meot doen en gewoon die schuifjes heen en weer gooien wanneer het nodig is, en de jog's af en toe een rondje laten maken is ook helemaal neit erg.
Mixt-Ape    posted on 23-01-2011 20:02
Toch weer een topic van uitzonderlijk niveau dit.
Dolivieira    posted on 23-01-2011 20:06
beatmatchen kan ik wel opgehoor maar ben zo lui dat ik geen zin heb om steeds gelijk te zetten.

WTFConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused??

Ik heb nog nooit zo`n L*L verhaal gehoord. Wordt steeds gekker?hier. ?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
D-Danny    posted on 23-01-2011 20:15
Idd, de volgende beweert weer dat zijn cd's vanzelf gelijk springenWinking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

149 Users online: 5 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 9.619
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.957.833