mogelijkheid voor subwoofer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pieterlavens    posted on 23-01-2011 14:44
hallo, ik ben net nieuw op dit forum en ik ben ook nog maar net nieuw in de draaiwereld. ik heb een maand geleden 2x de tsx15 van jb systems gekocht met een vx700 versterker ook van jb systems. als eerste setje ben ik er alvast heel blij mee. enkel heb ik nu nog 2 dingen nodig om goed te kunnen beginnen draaien. namelijk: een deftige mixer. ik had gedacht aan de behringer djx 750 pro dj mixer. het is mijn eerste setje en ik wil dus gewoon een goede mixer voor niet te veel geld omdat mijn budget ook nog niet groot is. met tijd zou ik wel graag nog een subwoofer willen aansluiten op mijn geluidsset maar nu is mijn vraag, hoe moet ik dat doen? op de vx-700 versterker die ik nu heb zitten er maar 2 uitgangen voor 2 klankkasten.. dus hoe kan ik dan nog een passieve subwoofer aansluiten op mijn set? moet ik dan een extra versterker kopen voor de sub?? en hoe sluit ik die versterker dan aan?? moet ik die versterker dan aansluiten op mijn versterker van mijn topkasten of moet ik de versterker van de sub aansluiten op de mixer?? het is misschien een domme vraag maar ik ken nog niet zo veel van al het aansluiten enzo dus daarom wou ik graag eens wat hulp vragen aan de kenners :D

alvast bedankt!!

pieter lavens

What do you think about mogelijkheid voor subwoofer? ??

Vote :   

Oliviero    posted on 23-01-2011 14:52
over de mixers van behringer hoor ik zoiezo als niet veel goeds, maar zelfs behringer heeft toegegeven dat de djx750 een dikke flop was. ik zou dus zeker niet voor die mixer gaan.
volgens mij heb je voor hetzelfde geld een rmx20 en die is vele malen beter.
www.soundcloud.com/oliverheldens
pieterlavens    posted on 23-01-2011 14:56
Poster: Oliviero
over de mixers van behringer hoor ik zoiezo als niet veel goeds, maar zelfs behringer heeft toegegeven dat de djx750 een dikke flop was. ik zou dus zeker niet voor die mixer gaan.
volgens mij heb je voor hetzelfde geld een rmx20 en die is vele malen beter.

na wat rond te kijken op het net heb ik idd ook wel een paar maal gezien dat die djx750 echt slecht is, hoewel op een ander forum zie je dan dat ze er net wel van zeggen dat het een goede mixer is qua prijs/kwaliteit... en wat denk je van een synq smx-2?? die verkopen ze in een shop hier dichtbij en daar heb ik toch nog maar enkel goeie revieuws over gelezen..
alvast bedankt voor de hulp
TH3llC    posted on 23-01-2011 14:56
voor die subwoofer:
normaal heb je op je speakers en ingang en een uitgang
dus:
van de versterker naar je speakers--> van je speakers naar je subwoofer
pieterlavens    posted on 23-01-2011 15:04
Poster: TH3llC
voor die subwoofer:
normaal heb je op je speakers en ingang en een uitgang
dus:
van de versterker naar je speakers--> van je speakers naar je subwoofer

ja dat weet ik, maar de subwoofer die ik zou willen is de vibe-18 mk2 van jb systems en die heeft een vermogen van 600wat rms en mijn versterker is slechts 250wat rms...
mrmagix    posted on 23-01-2011 15:25
Dan moet je een extra versterker kopen want anders zie ik het nut niet in van een dure sub met veel vermogen te kopen....
Dan ga je van mengpaneel, naar crossover, crossover verdeelt je geluid in frequenties, dus dan gaan de midde en hoge frequenties naar je versterker van je tops, en de lage frequenties gaat naar je versterker van de sub Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 24-01-2011 03:41
Die vibe is 500/600 wrms en je versterker is 2 kanaals versterker, 250 rms en heeft geen subwoofer uitgang, maar je kan hem normaliter in bridge aansluiten (staat boven de aansluiting van speakers) maak je globaal gezegd van 2 kanalen, 1 kanaal en bekom je iets meer dan 500wrms, en dat is dan genoeg voor hem aan te sturen. Moet je nog 1 versterker kopen voor je tops, of actieve tops kopen, kan ook, Of een derde mogelijkheid, verkoop je VX en koop een vierkanaals of 2 kanaal +subwooferkanaal versterker.?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 24-01-2011 @ 03:44:00 (34%)
pieterlavens    posted on 24-01-2011 17:33
Poster: Tekhead
Die vibe is 500/600 wrms en je versterker is 2 kanaals versterker, 250 rms en heeft geen subwoofer uitgang, maar je kan hem normaliter in bridge aansluiten (staat boven de aansluiting van speakers) maak je globaal gezegd van 2 kanalen, 1 kanaal en bekom je iets meer dan 500wrms, en dat is dan genoeg voor hem aan te sturen. Moet je nog 1 versterker kopen voor je tops, of actieve tops kopen, kan ook, Of een derde mogelijkheid, verkoop je VX en koop een vierkanaals of 2 kanaal +subwooferkanaal versterker.?

bedankt voor de informatie! maar ik heb ook gezien dat er een versterkerpaneeltje bestaat die ontworpen is om in te bouwen in de subwoofer. zou dat geen betere oplossing zijn? maar hoe sluit ik dat dan allemaal weer op elkaar aan??
mrmagix    posted on 24-01-2011 18:27
Als je die van jb-systems bedoeld, deze geven maar 300 Watt...
Er was er wel eentje denk ik, de AVM-3 module, maar ik vrees dat deze is stop gezet...?
Wat je dan ook wilt doen, een nieuwe versterker moet er komen, Hetzij voor je tops, of voor je sub.

Voor geld te sparen als je dan toch een versterker moet bijkopen kan je eventueel zien naar passieve crossovers? Dan moet je al geen duurdere actieve kopen.
pieterlavens    posted on 25-01-2011 10:45
Poster: mrmagix
Als je die van jb-systems bedoeld, deze geven maar 300 Watt...
Er was er wel eentje denk ik, de AVM-3 module, maar ik vrees dat deze is stop gezet...?
Wat je dan ook wilt doen, een nieuwe versterker moet er komen, Hetzij voor je tops, of voor je sub.

Voor geld te sparen als je dan toch een versterker moet bijkopen kan je eventueel zien naar passieve crossovers? Dan moet je al geen duurdere actieve kopen.

die avm-3 is nog steeds te koop hoor. is dat geen oplossing misschien??
mrmagix    posted on 25-01-2011 10:59
Ik denk dat die op 600W Rms draait h?? Da's zeker een (op maat gemaakte) oplossing. Had ergens gelezen dat ze zo zijn in te bouwen in de vibe serie. Wel moet je eens informeren dat je geen passieve crossover moet steken. Want je wilt echt geen hoge tonen door je sub sturen!
PhonoGraaf    posted on 21-10-2011 23:08
Dus als ik het verhaal van?TH3llC goed begrijp kan ik een DAP X-15B subwoofer via een DAP K-112 speaker?aansluiten op een DAP P-900 amp? Gewoon door een speakonkabel door de uitgang van een speaker heen te jagen?
Drumworks    posted on 22-10-2011 02:30
zou je niet gewoon een actieve sub nemen? had ik vroeger ook en was niet eens zo'n hele dure. Het draait bovendien als een zonnetje omdat de versterker die er al inzit helemaal afgestemd is op je wooferCool
The beats are still banging :)
djmstr223    posted on 22-10-2011 10:46
Ik heb de djx 700 ( de silvere versie van de 750) en die draait heel lekker! de feders zijn lekker los, en schuiven goed. de EQ werkt lekker ook de kill buttens zijn soms handig. over de effecten die er opzitten NIET GEBRUIKEN ze klinken heel secht en werken niet goed. Ik heb de mixer nu al een jaar of 5 en hij word iedere dag wel een uur afgemat Happy, laughing en nog nooit problemen mee gehad. Ik zou er zo weer een kopen!

GRTZ
www.bramvanbergen.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.712 days.
 Post CommentThat would be 157.1 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 7 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 17.565
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.277