[KRK RP6 G2] warm/lang aan staan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 13:45
Beste leden,

Zijn er meer mensen die merken dat de KRK series (in mijn geval de KRK RP6 G2) warm wordt aan de achterkant en is dit normaal? Ik weet dat dit actieve monitors zijn en daarom een versterker erin hebben en natuurlijk, die worden warm. Ik heb ze ook wel eens 8 uur achter elkaar aan (niet constant geluid) is dit slecht?

Thanks.

MaykFroix    posted on 20-01-2011 13:47

User edit by MaykFroix on 13-02-2012 @ 13:01:32 (100%)
BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 13:52
Ik heb het dan over de achterkant he, zegmaar waar ook de volume control zit en de HF adjust. Dat plaatje wordt zegmaar warm (niet heet ofzo, maar wel warmer dan dat ze normaal zijn als hij uit staat).
TH3llC    posted on 20-01-2011 13:53
dat is niet meer als normaal, elke versterker wordt warm..
oudere versterkers MOETEN zelfs warm zijn voor de beste kwaliteit te geven, hoe dit bij nieuwere zit weet ik niet
BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 15:08
En 10 uur achter elkaar aan dan? Kan ook gewoon? Want ze staan dan meestal aan zonder dat er een input signaal is.
Gery    posted on 20-01-2011 15:24
kan geen kwaad, zelf al komt er geen geluid uit werkt de versterker in de box wel (als het KRK logo vooraan oplicht)

wat je kan doen is achteraan op de boxen 'auto mute' op on zetten. ?Als je box dan 20min lang geen audio signaal krijgt schakelt hij zichzelf uit. ?Zo moet je ook manueel je boxen niet meer aan en uit zetten.

(de boxen schakelen uit, en je hoort met een relais de versterker uitgaan)
DJ - Producer
BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 16:27
Ik heb geen auto-mute functie? Lol.
Oliviero    posted on 20-01-2011 16:59
die van mij worden ook altijd warm aan de achterkant, maar ik heb die oudere versie (die hoekige versie) of is dat niet de oude versie??
www.soundcloud.com/oliverheldens
Gery    posted on 20-01-2011 17:02
Poster: BuzzLightyear
Ik heb geen auto-mute functie? Lol.
 kan zijn dat dit een functie is die enkel op de VXT reeks aanwezig zit..
heb nog nooit de achterkant v een rokit gezien, maar ging ervan uit da ze gelijkaardig waren.. sorry voor de misinfo Happy, laughing
DJ - Producer
BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 17:25
Poster: Gery
kan zijn dat dit een functie is die enkel op de VXT reeks aanwezig zit..
heb nog nooit de achterkant v een rokit gezien, maar ging ervan uit da ze gelijkaardig waren.. sorry voor de misinfo Happy, laughing

Ah is koel man thanks iig voor de reply :P En nee zit er inderdaad niet op. Neem aan dat het dan niet erg is om ze 8 uur ofzo achter elkaar aan te laten?
remco87    posted on 20-01-2011 17:43
Ik heb ook RP6G2 monitoren. Dat ze warm worden is normaal. De mijne worden dat ook (handwarm weliswaar, echt heet is niet goed). Dit is puur de warmte van een aantal onderdelen van de versterkers?die aan de omgeving wordt afgegeven via de metalen achterkant. Niks om je zorgen om te maken, tenzij?het?echt heet wordt. Dat kan duiden op onderdelen die het gaan begeven. ?
BuzzLightyear    posted on 20-01-2011 17:56
Nee inderdaad, ze worden gewoon 'lekker warm' lauw ofzo :P Thanks voor de reacties iig,.
Vraag me nog steeds af hoe dat zit met lang achter elkaar gebruiken en aan laten staan, ik laat ze niet dagen aanstaan ozfo natuurlijk maar kan me ook wel voorstellen dat (semi-)professionele monitors wel gewoon tegen dat gebruik moeten kunnen.
Gery    posted on 20-01-2011 18:07
Poster: BuzzLightyear
Ah is koel man thanks iig voor de reply :P En nee zit er inderdaad niet op. Neem aan dat het dan niet erg is om ze 8 uur ofzo achter elkaar aan te laten?

helemaal geen probleem, ik gebruik mijn KRK's ook de hele dag door.

Dat ze warm worden is puur door hoe ze gebouwd zijn.

Een versterker bestaande uit meerdere transistoren geeft nogal wat warmte af.
De bouwers zijn zo slim geweest de achterkant uit metaal te maken zodanig dat dit de warmte goed weggeleid.

Op onderstaand plaatje kan je zien hoe de versterker tegen de achterkant van de metalen rug vast zit.
De warmte is dus normaal, want dit is de normale manier van de versterker in de box om zijn warmte af te voeren.

DJ - Producer
RAS    posted on 21-01-2011 04:09
Mijn rp6' staan met enige regelmaat minstens 2 weken achter elkaar continu aan. Nog nooit problemen mee gehad. Verwacht er ook geen problemen mee.
Prozei    posted on 21-01-2011 05:20
Mijn krk's staan nu zo'n 2 jaar aan. En ze doen het nog steeds.
Oliviero    posted on 22-01-2011 11:14
1 tip: ga niet aan die rode zekering zitten.
toen ik er mee ging de KRK kapot, dus heb ik hem helemaal uit elkaar moeten halen en een nieuwe zekering erin moeten zetten.
alleen nu krijg ik een zo'n?schroefje naast de zekering er niet (goed) meer in. als de low namelijk een beetje hard staat, schiet ie er zo uit :p
www.soundcloud.com/oliverheldens
eekaat    posted on 22-01-2011 11:30
Poster: Oliviero
1 tip: ga niet aan die rode zekering zitten.
p

je bedoelt toch niet die rode schuif achteraan? Logisch dat je box daarvan kapotgaat want dat is de voltage selectie :p.

110V hebben ze denk ik enkel in de States, Europa is 220V Happy, laughing
BennoRevelli    posted on 22-01-2011 23:46
Het is ?normaal dat de KRK RP6 G2s warm worden naarmate ze aanstaan.
Merkte dat vandaag ook al met de mijne Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

This is an old Topic

No new postings for 3.567 days.
 Post CommentThat would be 118.9 months
or a whopping 9.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 2 Guests (65 Unknown)*
Pages generated today : 8.647
Most users online this month : 1.185
Lifetime Pageviews : 182.452.383