Ervaringen krk monitoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MarcoMartinez    posted on 17-01-2011 22:05
In heel veel djbooth's zie ik de krk monitoren. Nu wil ze zelf ook aanschaffen in t wit, alleen ik twijfel nog tussen de 75 of 100W.De kamer waarin mijn set staat is ongeveer 4x3 mtr.Verder wil ik de monitoren niet gaan gebruiken op feesten of iets dergelijks. Wat zouden jullie kopen? Greetzzz Marco
www.djmarcomartinez.com

What do you think about Ervaringen krk monitoren ??

Vote :   

MaykFroix    posted on 17-01-2011 22:07
Welk type bedoel je? De rokits of de vxts?
zee-eend    posted on 17-01-2011 22:18
Waarschijnlijk zal hij de rokits bedoelen,
deze hebben een erg goede prijs/kwaliteit verhouding
en is daarom erg populair.
Lucalicious    posted on 17-01-2011 22:21
als je krk wilt nemen, zou ik zelf sowieso voor de vxt gaan, veel beter geluid.
maar het gaat om 75? tegen 100 watt, ik zou 100 nemen, dan kun je het geluid makkelijker harder zetten, zonder dat het vervelend wordt. het is beter om te veel dan te weinig power te hebben.
MarcoMartinez    posted on 17-01-2011 22:30
Ik bedoel de Rokit rp5 g2 of de rp6 g2
in t wit.
www.djmarcomartinez.com
TimmyV    posted on 17-01-2011 22:40
Kleur maakt niet uit. Is gewoon een special edition dacht ik, meer niet.

Ik heb zelf de RP5 G2. Deze gebruik ik als DJ monitor en zijn daar perfect voor. Ze hebben een flinke bass in tegenstelling tot andere monitoren, daarom zie je ze vaak in thuis opstellingen.?
Denk er wel aan dat je deze monitors op oorhoogte moet zetten wil je er van genieten.

Ze gaan hard genoeg en heb ze zelf al een keer gebruikt op een verjaardag voor monitoring. Kunnen ze prima, zolang het main geluid er niet te ver bovenuit komt.
Let's go f*cking mental
RAS    posted on 17-01-2011 23:46
Komt geweldig geluid uit, maar een kleine sweetspot. Oorhoogte en richting zijn dus belangrijk. Ik gebruik ze op mijn kamer eigelijk voor alles, waaronder tv kijken, maar als je dan een keer ergens komt waar 'normale' stereo speakers aangesloten zijn is een film kijken wel mooier. Voor het draaien is het perfect.
Sebasz    posted on 17-01-2011 23:51
Als geld geen rol speelt, VXT-8
Als geld wel een rol speelt maar je hebt genoeg, RP-8

En anders de RP6. Uit de 8 versie komt namelijk iets meer laag, realistischer. Bij de kleinere varianten schiet het daar naar mijn mening soms iets te kort
djroy16    posted on 18-01-2011 08:29
Heb zelf de Rockit RP6 G2 staan bij me booth en de VXT6 bij me produceer hoekje. De VXT's zijn een stuk helder en voller van geluid. Ze zijn uiteraard ook een stuk duurder. De Rp6's voldoen perfect voor een DJ booth, gewoon een goede heldere sound en goede bass erin.

Voor een DJ booth raad ik je aan om de RP6's of RP8's te nemen. Het zijn kwalitatief en prijstechnisch gewoon de beste monitoren die er te koop zijn voor dat geld.
Gery    posted on 18-01-2011 10:55
Poster: djroy16
Heb zelf de Rockit RP6 G2 staan bij me booth en de VXT6 bij me produceer hoekje. De VXT's zijn een stuk helder en voller van geluid. Ze zijn uiteraard ook een stuk duurder. De Rp6's voldoen perfect voor een DJ booth, gewoon een goede heldere sound en goede bass erin.

Voor een DJ booth raad ik je aan om de RP6's of RP8's te nemen. Het zijn kwalitatief en prijstechnisch gewoon de beste monitoren die er te koop zijn voor dat geld.
 klopt, voor een dj booth volstaan rokits zeker en vast.

Wil je in de toekomst bvb ook gaan producen met dezelfde monitors zou ik VXT's kopen.

Heb zelf twee VXT 6 en trust me, je wil niet langer als 5min naar die speakers op vol vermogen luisteren
(toch als je oren je lief zijn) Geluid die daar uit komt is meer als voldoende.

Ik heb destijds compromis gemaakt, wou aanvankelijk RP8's kopen, maar toen rade men mij dat ten sterkste af
aangezien ik ze gebruik puur voor producing, en dan kocht ik de VXT 6. duurder als de RP8, maar niet zo veel duurder Thumbs Up
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 5.077 days.
 Post CommentThat would be 169.2 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

50 Users online: 12 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 12.469
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.852