platen geplooid ...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ciderke    posted on 27-12-2005 15:42
Ik heb een probleempje met enkele platen.
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb twee platen een tijdje niet gebruikt (twee maanden ofzo) en toen ik hem opnieuw wou opleggen bleken ze helemaal geplooid te zijn. Dus dat hij telkens een holle of een bolle kant heeft.
Vrij vervelend, want als je een backspin probeert aan de bolle kant, glijdt hij veel te hard door en natuurlijk reageert de plaat veel trager dan m'n platter.
Bij de holle kant daarentegen kunt je bijna geen backspin meer doen, hoogstens een half rondje ...

Weet iemand hoe dit mogelijk is en kun je er iets aan doen?

greetz

What do you think about platen geplooid ... ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 27-12-2005 15:47
Heb ik ook al aan de hand gehad.
Ik heb het opgelost door ze ofwel lichtjes en heel voorzichtig terug proberen te plooien of een grote stapel platen erop te leggen zodat hij wat rechter plooit.
Mika    posted on 27-12-2005 16:43
Ik heb onlangs en testje gedaan met een kromme plaat, deze heb ik onder een rechte plank met iets zwaars erop (in mijn geval een oude versterker) op de wasdroger gelegd, welke aardig warm wordt maar ook weer niet te. Na 2 weken was de plaat weer een stuk rechter, in ieder geval weer goed te draaien..
Lead    posted on 27-12-2005 18:07
De oorzaak kan zijn dat je je platen te warm hebt bewaard. Als platen warm worden kunnen ze krom trekken. Je moet liefst je platenkoffer(s) niet in de zon te zetten.

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat je ze zo gekocht hebt...

Ik probeer zelf ook eerst om hem eigenhandig weer recht te krijgen.... 12" tussen 2 planken, voor de verwarming neerleggen met 3 kratjes platen er bovenop... Na een week of 2 krijg je ze wel redelijk recht.

1212" Stabilizer

Maar voor de hardnekkige gevallen heb ik al een tijd geleden een oplossing gevonden. Als ik op pad ga en er zit een kromme plaat in mijn koffer (meestal weet je het wel), dan stop ik dit ding voorin. Werkt bij mij ALTIJD

Kan ik toch die kromme gevallen draaien
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-12-2005 22:26 (1%)
djwillem    posted on 27-12-2005 19:38
wie kan mijn vertellen hoe je een plaat krom kan krijgen:S? :Piik draai nog niet maar het lijkt me raar dat een plaat misvormt
the-melody    posted on 27-12-2005 19:42
als je ze een paar keer tegen je pols klopt en ze breekt niet staat ze krom
Dj_T.im    posted on 27-12-2005 19:42
mischien moet je eerst ff lezen wat anderen hebben gezegt:P

Reemz    posted on 27-12-2005 20:07
Poster: Lead

Als ik platen heb gekocht online en ik krijg ze via TPG Post binnen, dan komt het nog weleens voor dat er een gebogen plaat tussen zit.

Laatst had ik er één die wel heel erg gebogen was. Kan ik dat verhalen op de shop of zal de shop mij doorsturen naar TPG.

Iemand ervaringen mee?

djjw    posted on 27-12-2005 20:20
heb wel eens gehad, dat een plaat die ik in de winkel kocht krom was..
mja was al n tijd opzoek naar die plaat dus wat doe je dan...
mja onder op de stapel gelegd en het is er wat beter op geworden
Lead    posted on 27-12-2005 22:27
He, me plaatje deed het niet Confused
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 27-12-2005 22:34
je kan 1 kant met haarlak inspuiten hoorde ik dan trekt ie weer recht... alleen die kant met haarlak kan je niet meer gebruiken
Prozei    posted on 27-12-2005 22:57
ehh ja en wat heeft dat voor nut

je ken er altijd nog een hoed van maken.
gasbrandertje eronder ronddraaien en je heb een hoed
User edit by Prozei on 27-12-2005 @ 23:04:23 (100%)
Zuur    posted on 27-12-2005 23:27
Als ik een kromme plaat heb buig ik hem gewoon even de andere kant op. Dan is er wel redelijk mee te draaien, daarna zet ik hem andersom in de platenbak.
djwillem    posted on 27-12-2005 23:30
en anders gebruik je ze net zo lang als onderzetten totdat ze weer recht gebogen zijn:P
ciderke    posted on 30-12-2005 00:03
merci gasten, kzal wel een keer een paar dingen uitproberen, behalve dat van die haarlak ... en met die gasbrander zal ik ook nog effe wachten .
DjCheng    posted on 30-12-2005 13:19
je plaat tussen 2 keukenhanddoeken leggen en dan ff met het strijkijzer over gaan
the-melody    posted on 30-12-2005 13:20
met het strijkijzer? nog nooit gehoord
DjCheng    posted on 30-12-2005 13:25
ik wel , zelf nog ni uitgeprobeerd

Dus probeer eens met een oudere plaat en laat me het resultaat weten
the-melody    posted on 30-12-2005 13:30
het probleem is kheb geen oude plaat:p zal het wel met een brol plaat promo doen ofzo zal het een x proberen maar niet zelf of ik verbrand mij weer
the-melody    posted on 04-04-2006 08:14
hehe eindelijk dit topic terug gevonden dank je deafdj & ferry:d. Ok @DjCheng werkt dus duidelijk niet of ik had er wat telang overgegaan, mare nu staat men plaat volledig krom:p
djmarcelm    posted on 07-04-2006 21:14
Poster: Lead
De oorzaak kan zijn dat je je platen te warm hebt bewaard. Als platen warm worden kunnen ze krom trekken. Je moet liefst je platenkoffer(s) niet in de zon te zetten.

Ik probeer zelf ook eerst om hem eigenhandig weer recht te krijgen.... 12" tussen 2 planken, voor de verwarming neerleggen met 3 kratjes platen er bovenop... Na een week of 2 krijg je ze wel redelijk recht.

1212" Stabilizer

Maar voor de hardnekkige gevallen heb ik al een tijd geleden een oplossing gevonden. Als ik op pad ga en er zit een kromme plaat in mijn koffer (meestal weet je het wel), dan stop ik dit ding voorin. Werkt bij mij ALTIJD

Kan ik toch die kromme gevallen draaien

geweldig ik weet het niet zeker maar het is geloof ik gewoon een oude slipmat had ik nog niet eens aan gedacht maar het werkt idd
ga me zelf ook een setje knippen
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Laidback    posted on 07-04-2006 21:21
Poster: DJ-BasRose
je kan 1 kant met haarlak inspuiten hoorde ik dan trekt ie weer recht... alleen die kant met haarlak kan je niet meer gebruiken

Haarlak op een plaat WOW

Hmmnn.. hier never nooit niet :P

Koop nog liever meteen een nieuwe Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.882 days.
 Post CommentThat would be 229.4 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 7 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 1.326
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.479