Behringer NOX606, de Clone van Xone 92 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oliviero    posted on 16-01-2011 10:57

Product:
Behringer NOX606 6 kanaals USB DJ mixer
Algemeen:
De NOX DJ mixer series zijn gebouwd om direct contact te maken met uw computer, en om uw muziek het digitale domein in te slepen. Dat is wat Behringer zegt over hun nieuwste serie DJ mixers.
Veel mogelijkheden op de Behringer NOX606 Dj mixer
De NOX606 is een twee kanaals DJ mixer waarop u direct uw draaitafels of CD spelers kunt aansluiten. Als extra kanaal heeft hij een dubbele microfooningang met gain en uitgebreide toonregeling. Ook kunt u effecten toevoegen aan deze twee microfoon kanalen.
U heeft per kanaal een fader en een vier bands equalizer. Per band is er een mid, low en high, en heeft u een killerswitch om meteen de frequentie naar keuze te elimineren. Met de draaiknoppen kunt u de frequenties fine tunen. Per kanaal heeft hij ook een frequentie killer switch.
De crossfader is een VCA fader, die lang mee gaat, niet snel zal kraken en tegen een stootje kan. U kunt aan de voorzijde van de mixer de curve van de crossfader instellen.
U kunt het geluidsniveau van de cue instellen, en schakelen per kanaal door middel van een kleine crossfader. De stereo hoofdtelefoonuitgang bevindt zich aan de voorzijde van de mixer.
Digitale effecten en audio interface
Tot slot heeft hij een uitgebreide digitale effecten sectie. U kunt de gevoeligheid instellen, en er is een tab functie om de tijdsgebaseerde effecten te syncen aan de beat.
U kunt de effecten toewijzen aan ??n van de audio kanalen, master of microfoon. U heeft de keuze uit: tweemaal copy, tape echo, echo, flanger, phaser en auto pan. Hij heeft ook een stereo send en return voor het aansluiten van externe effecten. Als extra heeft deze mixer een dubbele highpass, lowpass en bandpass filter. U kunt hiervan de frequentie en resonatie instellen.
Per kanaal heeft u een gain en ieder kanaal heeft zijn eigen LED bar, waarop u het volume kunt aflezen. Ook de master uitgang heeft een stereo LED VU meter.
Met de ingebouwde geluidskaart kunt u uw DJ set direct opnemen op uw computer, zonder tussenkomst van drivers.
De Behringer NOX is een perfecte mixer voor de beginnende, maar ook professionele DJ en heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Specificaties:
- 6 kanaals DJ mixer
- 4 bands EQ
- gain per kanaal
- 45 mm infinium faders
- LED VU meter per kanaal
- LED VU meter voor de master uitgang
- VCA crossfader
- uitgebreide effecten
- 2x copy, tape echo, echo, flanger, phaser en autopan
- 2 filter kanalen
- highpass, lowpass and bandpass filter met LFO depth
- RCA phono en lijn ingangen
- RCA en XLR uitgangen voor opnames en versterking
- jack uitgangen voor booth
- 2x jack FX loop send en return in- en uitgangen
- aux RCA in- en uitgangen
- stereo hoofdtelefoon uitgang
- dubbele microfoon ingang met volume en toonregeling
- booth uitgang met volume regeling
- cue per kanaal
- USB audio interface voor opnames
- PC en Mac compatibel

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zoals jullie kunnen zien is dit een overduidelijke clone van de xone 92. (zelfs de naam is gekopieerd; draai xone om en haal de e er af :P)
het ziet er dus naar uit dat behringer gestopt is om pioneer te kopi?ren en nu de mixers van allen en heath kopi?ert.

toch ziet dit ding er best stevig uit en het is op de xone 92/62 volgens mij de enige mixer met 4 bands eq.
bovendien heeft deze mixer effecten, terwijl de xone die niet heeft.
natuurlijk blijft het wel behringer...
maar als dit voor een goedkoop in de winkel komt te liggen, blijft het toch een goede prijs/kwaliteit verhouding.

weet iemand wanneer die uitkomt?

[Mod Edit] afbeelding geresized naar 500px breed
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 16-01-2011 @ 11:06:54 (1%)
Mod edit by Lead on 17-01-2011 20:26 (1%)

What do you think about Behringer NOX606, de Clone van Xone 92 ??

Vote :   3 members like this  

Xurion    posted on 16-01-2011 11:07
Hebben hebben hebben, deze mixer ziet er verschrikkelijk goed uit en Behringer kennende is het ook nog low budget.
tek-zotic    posted on 16-01-2011 11:11
Als behringer z'n toestellen nu eens lekker kwalitatief maakte, en de effecten niet zo ruk waren zou ik het misschien overwegen, maar nu zeker niet, ik vind het zelfs zielig dat ze hun idee?n steeds op een ander halen
Mixt-Ape    posted on 16-01-2011 11:15
1 member likes this  Om nog niet te vermelden dat 'NOX' gewoon bijna 'XONE' achterstevoren is?Cool
User edit by Mixt-Ape on 16-01-2011 @ 11:18:31 (19%)
Oliviero    posted on 16-01-2011 11:19
Poster: tek-zotic
Als behringer z'n toestellen nu eens lekker kwalitatief maakte, en de effecten niet zo ruk waren zou ik het misschien overwegen, maar nu zeker niet, ik vind het zelfs zielig dat ze hun idee?n steeds op een ander halen

over die effecten heb je helemaal gelijk, maar de xones hebben geen effecten, dus als je al aan het sparen was voor een xone 92 (zoals ik), is dit misschien een goede oplossing, maar je weet het maar nooit met behringer..... Unhappy
DJNazdrovje    posted on 16-01-2011 11:45
Ik vind de echte Xone 92 er nog steeds mooier uitzien.
Lucalicious    posted on 16-01-2011 11:52
3 keer niks denk ik....
main    posted on 16-01-2011 13:38
je kunt dit topic beter de nieuwe behringer/xone 92 clone noemen, dan is t ietsje duidelijker!

verder vind ik dit wel interessant, jammer dat ie buildin effects heeft en geen send/return functie
hoppie    posted on 16-01-2011 13:50

echt wel
Question everything
tek-zotic    posted on 16-01-2011 14:00
Poster: Mixt-Ape
Om nog niet te vermelden dat 'NOX' gewoon bijna 'XONE' achterstevoren is?Cool

stond al in de beginpost

Poster:?Oliviero
over die effecten heb je helemaal gelijk, maar de xones hebben geen effecten, dus als je al aan het sparen was voor een xone 92 (zoals ik), is dit misschien een goede oplossing, maar je weet het maar nooit met behringer.....?smile

wel super lekkere filters, en om nog maar over de geluidskwaliteit te zwijgen, want die zal nog niet eens bijna in de buurt komen

ik moet wel zeggen, zo dom is Behringer niet. Ze maken Low budget mixers die sterk op dure en eersteklasse mixers lijken en dan worden mensen met een laag budget of die er niet heel veel van kennen natuurlijk snel verleid

hoppie    posted on 16-01-2011 14:05
tadaa eerste filmpje, verwachte prijs rond de ?399
Question everything
TH3llC    posted on 16-01-2011 14:16
vind het maar niets, ze zijn TE goedkoop voor de functies en dat laat me h??l hard twijfelen over de kwaliteit
main    posted on 16-01-2011 14:33
Poster: hoppie

echt wel

wijs ze dan maar eens aan op dit plaatje:
T-to-the-J    posted on 16-01-2011 14:35
Naast de XLR aansluitingen, de linker kant van bijde. Winking my eye

De mic aansluitingen dus..
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 16-01-2011 @ 14:45:38 (50%)
Seca    posted on 16-01-2011 14:42
Wat een geweldige enox.
Oliviero    posted on 16-01-2011 14:51
Poster: TH3llC
vind het maar niets, ze zijn TE goedkoop voor de functies en dat laat me h??l hard twijfelen over de kwaliteit

zoiezo zijn de effecten zo kut, dat je ze toch niet gebruikt. dat hebben ze vast ook wel meegerekend in de prijs. naar mijn mening verneuken de effecten van behringer je mix alleen maar.
ik heb veel liever dat ze deze keer eens een mixer maken die minstens 3 jaar meegaat en niet weer van die mixers waarvan de helft van de knopjes het na 1 jaar niet meer doet.
T-to-the-J    posted on 16-01-2011 14:52
Hopelijk hebben ze de base van de DDM4000 gebruikt..
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Mixt-Ape    posted on 16-01-2011 14:53
Mmm, vergeefse hoop vrees ik :p
BennoRevelli    posted on 16-01-2011 15:19
Ik ben benieuwd hoe hij aanvoelt en hoe het geluid is.
Persoonlijk ben ik niet zo weg van behringer vanwege de lage kwaliteit, maar wellicht is het een handige backup mixer Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Joep    posted on 16-01-2011 15:41
Hij ziet er wel leuk uit, maar ik vind het wel een beetje laag om een product zo te baseren op een mixer van een ander merk (zelfs de naam!).
Ik ben wel benieuwd hoe lang deze mixer mee zal gaan.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
main    posted on 16-01-2011 15:47
Poster: T-to-the-J
Naast de XLR aansluitingen, de linker kant van bijde. Winking my eye

De mic aansluitingen dus..

dat bedoelde ik dus met geen send/return...
Tekhead    posted on 16-01-2011 15:49
Poster: TH3llC

Er zijn ook merken die extreem hoge prijzen vragen en zo mensen om de tuin leiden, met de gedachte: het kost veel geld, tzal het beste wel zijn. En als er na 3 jaar ouderdom wat veel sleet aan is, aan de faders of knoppen bvb?vinden deze gebruikers dat normaal, als dat gebeurt met een budgetmerk is dat een bagger merk, begrijpe wie kan ! Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Joep    posted on 16-01-2011 15:56
Poster: Tekhead
Er zijn ook merken die extreem hoge prijzen vragen en zo mensen om de tuin leiden, met de gedachte: het kost veel geld, tzal het beste wel zijn. En als er na 3 jaar ouderdom wat veel sleet aan is, aan de faders of knoppen bvb?vinden deze gebruikers dat normaal, als dat gebeurt met een budgetmerk is dat een bagger merk, begrijpe wie kan ! Cool

Inderdaad, kapotte onderdelen van duurdere apparaten worden vaak goedgepraat, maar als er iets mis is met een product van een budgetmerk, wordt er meteen gezegd: dan had je maar voor een ander merk moeten gaan!
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Ziax    posted on 16-01-2011 16:01
Poster: hoppie
tadaa eerste filmpje, verwachte prijs rond de ?399

Zit bij die eerste knop de on/off switch nu lang de onderkant? Heel handig als je het inbouwt!
tenzij je die natuurlijk gewoon laat aanstaan zodat hij aangaat wanneer je de stekker intsteekt..
kobuz    posted on 16-01-2011 16:15
Poster: Joep
Inderdaad, kapotte onderdelen van duurdere apparaten worden vaak goedgepraat, maar als er iets mis is met een product van een budgetmerk, wordt er meteen gezegd: dan had je maar voor een ander merk moeten gaan!

Dat is toch ook normaal? Bij de meeste merken krijg je waar je voor betaald. Als je dus een Behringer mixer koop moet je niet gek opkijken dat je fader na een paar maanden al kraakt. Als je een Xone mixer koopt mag je raar opkijken als je fader na een jaar al kraakt.

Het is natuurlijk waar dat duurder niet altijd beter is, maar als je naar deze mixer kijkt, en dat hij je maar 400 euro gaat kosten, dan weet je bij voorbaat al dat de kwaliteit gewoonweg niet goed kan zijn. Er zit meer op maar kost maar 1/3 van een xone 92....

Als je dat goed in je oren knoopt kan deze mixer uiteraard wel het geld voor je waar zijn, want je krijgt natuurlijk wel een hoop opties waar je mee aan de slag kan. Toch zou ik eerder die 400 euro in een betere mixer met wat minder functies stoppen...
User edit by kobuz on 16-01-2011 @ 16:16:38 (1%)
Tekhead    posted on 16-01-2011 16:25
Poster: kobuz
Dat is toch ook normaal ?

ahummm, normaal? dat een defect bij duur spul goedgepraat wordt ??Dat is nou iets dat ik niet snap s? ? Ben natuurlijk wel wat aan de domme kant, kan ook daar aan liggen uiteraard !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 7 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 18.072
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.679