4 bands eq (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oliviero    posted on 15-01-2011 09:29
hallo allemaal,

ik heb nu een rmx40 (3bands eq), maar ik zou graag op een of andere manier willen uitbreiden naar 4 bands eq.
mijn mix-techniek is dat ik een kill op me low zet en de mid en high eq heel laag en dan gooi ik die track erin. daarna fade ik met de mid/high eqs tot ze precies in het midden zitten en dan kill ik de low van de andere track en zet ik de low van deze track erin.
ik gebruik dus voor elke track mijn eqs.
de kills voor low zijn ook een must voor mij, maar als ik nu kill op low dan haalt ie ook een beetje van de mid weg, dus dat wil ik voorkomen met 4 bands eq.

mijn vraag is dus: bestaan er losse apparaten (equalizers) met 4 bands eq, die ik kan aansluiten op mijn rmx40? zo ja, welke, zo nee, welke mixers hebben 4 bands eq??

heeft iemand hier ervaring met 4 bands eq?

EDIT: ik heb nog even verder gezocht en ik vond de

Behringer EQ700 7 band Grafische Equalizer

die kost maar 18 euro, maar ik kan me niet voorstellen dat je voor maar 36 (want je moet er natuurlijk 1 per kanaal :P) euro een mixer kan uitbreiden naar 7 bands eq...
is dit ding geschikt voor djen/mixen??

ook vond ik dit:

JB Systems BEQ 15 2x15 bands stereo equalizer

deze heeft 15 bands eq, maar dat lijkt me een beetje onoverzichtelijk en niet echt handig voor mixen. of heb ik dat verkeerd?
hij kost 105 euro.

of is dit iets voor mij?:

Behringer CX-3400 crossover

dit is volgens het zelfde als die 2x15 bands, maar deze heeft draaiknoppen en 9 bands eq.
is dit geschikt voor djen/mixen??

www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 15-01-2011 @ 09:50:54 (71%)

What do you think about 4 bands eq ??

Vote :   2 members like this  

Estacy    posted on 16-01-2011 13:56
wat ik bedoel, als ik naar de specs kijk bijv. dan zit de crossover voor de low op 250 hz. dus praktisch hetzelfde als een low knop ?op een 3band eq mixer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Oliviero    posted on 16-01-2011 15:11
Poster: Estacy
wat ik bedoel, als ik naar de specs kijk bijv. dan zit de crossover voor de low op 250 hz. dus praktisch hetzelfde als een low knop ?op een 3band eq mixer

alsnog is het dan heel handig als de mid verdeelt is in 2 knoppen.
synths/sounds zijn altijd opgebouwd uit meerdere layers. de ene layer is hoger dan de andere.
als je dan aan het mixen bent en een melody line heeft bijv. 2 layers, dan haal je de laagste eruit door de mid-low, zodat je alleen de hoge hoort (of jusit andersom) en dan na een paar maten gooi je die mid-low erin en dan hoor je de originele melody line. zo kun je hele creatieve dingen doen en dan komt deels ook de frequency kennis van het producen van pas.
die 2 mid knoppen geven je dus veel meer mogelijkheden.
ook als je bijv. van die muddy snares eruit wil EQen (of juist erin) dan komt die mid-low ook goed van pas.
of als je juist wat hogere snares hebt dan de mid-high.

aangezien ik heel veel de EQs gebruik, zou ik dus dolgraag 4 bands eq willen en echt niet alleen, omdat de low ook een deel van de mid killt, maar ook vanwege de bovenstaande redenen.

Ywe    posted on 16-01-2011 15:20
Maar is dan juist niet zo'n externe eq niet voor jou handig? Kan je nog creatiever zijn, en het is alleen maar even wennen denk ik
Oliviero    posted on 16-01-2011 15:59
Poster: Ywe
Maar is dan juist niet zo'n externe eq niet voor jou handig? Kan je nog creatiever zijn, en het is alleen maar even wennen denk ik

ja, dat leek me ook wel leuk om daar mee te experimenteren, maar voor zo'n 15 bands eq moet je wel heel veel oefenen, om daarmee live te gaan mixen :P

maar over welke externe eq zat jij te denken?
eentje met 7 bands eq lijkt me nog wel goed te besturen, maar bij 15 bands krijg ik overgangen van 2 minuten haha :p

This is an old Topic

No new postings for 5.017 days.
 Post CommentThat would be 167.2 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 4 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 5.633
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.965.863