ik heb nu een rmx40 (3bands eq), maar ik zou graag op een of andere manier willen uitbreiden naar 4 bands eq. mijn mix-techniek is dat ik een kill op me low zet en de mid en high eq heel laag en dan gooi ik die track erin. daarna fade ik met de mid/high eqs tot ze precies in het midden zitten en dan kill ik de low van de andere track en zet ik de low van deze track erin. ik gebruik dus voor elke track mijn eqs. de kills voor low zijn ook een must voor mij, maar als ik nu kill op low dan haalt ie ook een beetje van de mid weg, dus dat wil ik voorkomen met 4 bands eq.
mijn vraag is dus: bestaan er losse apparaten (equalizers) met 4 bands eq, die ik kan aansluiten op mijn rmx40? zo ja, welke, zo nee, welke mixers hebben 4 bands eq??
heeft iemand hier ervaring met 4 bands eq?
EDIT: ik heb nog even verder gezocht en ik vond de
Behringer EQ700 7 band Grafische Equalizer
die kost maar 18 euro, maar ik kan me niet voorstellen dat je voor maar 36 (want je moet er natuurlijk 1 per kanaal :P) euro een mixer kan uitbreiden naar 7 bands eq... is dit ding geschikt voor djen/mixen??
ook vond ik dit:
JB Systems BEQ 15 2x15 bands stereo equalizer
deze heeft 15 bands eq, maar dat lijkt me een beetje onoverzichtelijk en niet echt handig voor mixen. of heb ik dat verkeerd? hij kost 105 euro.
of is dit iets voor mij?:
Behringer CX-3400 crossover
dit is volgens het zelfde als die 2x15 bands, maar deze heeft draaiknoppen en 9 bands eq. is dit geschikt voor djen/mixen??
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 15-01-2011 @ 09:50:54 (71%)
What do you think about 4 bands eq ??
Vote : 2 members like this
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
4-band eq zit op de xone 62 & de xone 92. Maar er zijn er vast meer. (wel een dure optie) Met een losse eq werken zoals je hierboven noemt lijkt me niet erg handig. (live dan)
Nee een losse EQ lijkt me ook absoluut niet handig. Ik heb zelf veel ervaring met de Xone: 92. Als je hem goed kent en kan gebruiken is hij verreweg de beste EQ op de markt.
Geen deftige denk ik. Die nieuwe Behringer NOX heeft er een, maar die zou ik zelfs niet overwegen aangezien het een Behringer is. Spaar gewoon voor een Allen&Heath, het duurt misschien even voor je het hebt maar het is het dubbel en dik waard!
User edit by Mixt-Ape on 15-01-2011 @ 10:09:59 (3%)
De 92 is nieuwer en is iets meer 'DJ friendly'. Volgens mij heeft de Xone: 62 ook geen 2 volledig instelbare en aanwijsbare filters maar slechts 1 (kan me vergissen). De 92 heeft ook een veel uitgebreider send/returncircuit.
er wel degelijk een optie: isolators. als je goed googlet zijn er veel isolators speciaal voor Dj gebruik. ik denk hierbij aan de Bozak ISO-X bijvoorbeeld. of Dope Real.?
nou ja, de DDM kwam nog best wel goed uit de reviews. ik heb alleen nog nooit eerder iets van deze nox606 gehoord, dus ik wacht maar gewoon af tot de revieuws.
zou die nox606 beter zijn dan een rmx40 denken jullie?
hij ziet er best decent uit: [IMG]http://i56.tinypic.com/14lspxf.jpg[/IMG]
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 16-01-2011 @ 10:44:29 (35%)
Je moet ook in gedachten houden dat de eq van elke mixer weer anders is. De kill functie van je RMX haalt misschien een deel van je mids weg, maar vele andere mixers met een 3-bands eq doen dit niet. Ik ben overigens geen voorstander van de kill functie, omdat het veel te abrupt is.
Probeer eens om in een overgang je bas vanaf 12 uur naar 7/8 uur terug te draaien en tegelijkertijd de bas van je nieuwe track open te draaien. Op deze manier kun je overgangen maken die veel natuurlijker klinken dan degene die met de kill functie gemaakt zijn. Mijn ervaring met de RMX is dat de bas equalizer een heel extreem effect heeft, waardoor het zelfs bijna klinkt als een high pass filter. Door er wat voorzichtiger mee om te gaan moet het beter klinken
niet te vergeten dat ook een 4 bands eq jouw probleem niet per se hoeft op te lossen. ik meen dat de xone eq gewoon een 3 band eq is, enkel met 2 knopjes voor de mid. dus de laag zal nog steeds aan het mid zitten.?
mijn advies (buiten die isolators om) is een Ecler mixer. die heeft een mid eq die en erg breed gebied bestrijkt, wat op zn beurt betekent dat de laag alleen laag aanraakt en de high alleen high.
@ Estacy: Ik snap jouw logica niet. Het feit dat de Xone 4-band EQ de mid in 2 verdeelt en dus een grote mid range bestrijkt betekent net dat de low ?nkel low weghaalt en de high enkel high.
Da's eigenlijk net de point van 4 bands...
User edit by Mixt-Ape on 16-01-2011 @ 13:50:02 (25%)
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.