Nieuwe Rane Serato SL4 !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 14-01-2011 10:56
Zoals de titel het al zegt. Er is een nieuwe Serato SL4 op komst.

Wat is nieuw?
Je hebt 2 usb connecties om back 2 back te draaien of vlotter over te gaan met bevriende dj's. Dit geeft ook een betere geluidskwaliteit.

Meer info?
http://serato.com/scratchlive/rane-sl4

What do you think about Nieuwe Rane Serato SL4 ! ??

Vote :   1 member likes this  

Gery    posted on 14-01-2011 11:08
Allez.. serato heeft het eindelijk door dat ze 96kbit geluid moeten gebruiken!
Da's iets dat mijn traktor al kan sinds.. eigenlijk sinds dat traktor scratch uitkwam.. Cool

De 2 USB's lijken wel leuk, maar ik kan mij moeilijk voorstellen als je ergens gaat draaien
en de kerel na jou draait ook met serato je gewoon van soundcard wisselt als je naar huis gaat..

Dus mag je uiteindelijk toch je eigen soundcard installeren, leuke optie maar niet echt doordacht.
Voor back to back lijkt het wel handig!
DJ - Producer
TH3llC    posted on 14-01-2011 11:09
ziet en goed uit en waarschijnlijk NOG duurder als de sl3
brecht    posted on 14-01-2011 11:10
@ gery: Inderdaad je gaat toch niet zo rap iemand anders met je interface laten werken. lijkt me handiger als 2 vrienden achter elkaar draaien of B2B .. maar anders.. Een overdreven functie. Ik ben voorlopig tevreden met men SL1 Happy, laughing
jannickv    posted on 14-01-2011 11:15
het is gewoon ook handig als je serato eindelijk eens wil laten werken met 4 decks... 2 laptops heb je dan wel nodig.. of 2x de software op je pc
Gery    posted on 14-01-2011 12:26
Poster: jannickv
het is gewoon ook handig als je serato eindelijk eens wil laten werken met 4 decks... 2 laptops heb je dan wel nodig.. of 2x de software op je pc
 nog zoiets.. ik hoop dat ze hun software updaten om met 4 decks te werken, want anders is het maar lachwekkend dat ze 4 decks ondersteunen! :D

2x dezelfde software draaien is denk ik niet echt mogelijk, nog verrevan handig...
Op mac heb je dan nog expos? of spaces, maar probeer da eens op een windows! Cool
DJ - Producer
Rodje    posted on 14-01-2011 12:44
899$ in de US is wel behoorlijk veel...
brecht    posted on 14-01-2011 12:46
Vind het een beetje overdreven release van serato...
Woudtje    posted on 14-01-2011 12:48
Poster: Gery
nog zoiets.. ik hoop dat ze hun software updaten om met 4 decks te werken, want anders is het maar lachwekkend dat ze 4 decks ondersteunen! :D

2x dezelfde software draaien is denk ik niet echt mogelijk, nog verrevan handig...
Op mac heb je dan nog expos? of spaces, maar probeer da eens op een windows! Cool

Hun software ondersteund dat allang. Met de sl1 heb je twee decks. Met de sl3 heb je drie decks en met de 68 heb je er vier.
tairip    posted on 14-01-2011 12:58
Iedereen doet een beetje neerbuigend over Serato hier! Serato werkt teminste wel in 1x en werkt wel met HID vijloos! Dat kan je van Traktor niet zeggen.

Serato ondersteunt volledig 2weg verkeer tussen CDJ en Serato, Traktor niet. Je ziet je tracks niet in je display van je CDJ.
Serato ondersteunt je display in het mideen van je CDJ wel veilloos, kan je van Traktor niet zeggen. Die stottert er op los.
Serato is letterlijk plug and play! De software is gratis, alleen betaal je voor je dongle/geluidskaart.

Zo zie ik nog veel meer voor als na met Serato t.o.v. Traktor.
Woudtje    posted on 14-01-2011 13:09
Daar komt bij dat je bij Serato gebruik kunt maken van hun Whitelabel muziek service. Daar kun je gratis muziek downloaden. Serato kan wel fatsoenlijk iTunes bieb lezen etc.
Ook kun je video mixen met de Video SL plugin en de updates zijn zoals boven genoemd gratis.
Dolivieira    posted on 14-01-2011 13:12
Ik heb er nog niet in kunnen verdiepen sinds ik ook Serato bezit. Maar het lijkt me tenopzichte van traktor wel stabieler werken.

Wat ik af en toe jammer vind is dat heleboel Members dingen afkraken terwijl ze er nog nooit mee gewerkt hebben.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-01-2011 @ 13:15:33 (91%)
brecht    posted on 14-01-2011 13:26
Het is beetje algemeen denk ik dat in Nederland heel veel Traktor gebruikers zijn als ik zie op dit forum. Als je in belgi? een club binnengaat zie je gewoonweg bijna enkel traktor. Raar... Kan misschien ook aan muziekgenre liggen dat mensen die electronische muziek:House,techno enzo ook meer traktor gebruiken. Het is natuurlijk wel persoonlijk. Maar ik ben grote voorstander van Serato in combinatie met een Macbook !

Het is natuurlijk niet leuk als mensen iets afbreken dat ze nog niet getest hebben. Heb beide systemen goed getest en serato is uitblinker.

User edit by brecht on 14-01-2011 @ 13:27:26 (36%)
Gery    posted on 14-01-2011 13:59
Ik heb wel reeds met beide systemen gewerkt en vooral naar de output geluisterd.
tot en met de SL3 was er kwalitatief nog altijd een groot verschil tussen de geluidskwaliteit.
(de SL4 heb ik uiteraard nog niet gehoord..)

Ok? dat veel mensen dit klein verschil wegwuiven met het feit dat je dit in een feestzaal
of club toch niet hoort en ik bevind mij meestal in of aan de booth met mooi monitor sound,
maar ik hoor weldegelijk een verschil tussen serato en traktor.

Verder is de serato interface ook helemaal niet gebruiksvriendelijk. loops zetten enzo zonder controller
is een hell aangezien je op veel te kleine knopjes moet drukken.

de waveforms zijn veel te klein weergegeven waardoor het algemeen overzicht van je track minder duidelijk is.
ik vind het algemeen waveform van een track heel bela,ngrijk bij het mixen van tracks die je nog niet goed kent!
En is belangrijk als je aan powermixen gaat doen.

de zoekfunctie zit slecht in elkaar, als je een nummer zoekt in serato gaat hij enkel zoeken in de geselecteerde lijst.
wil je in je gehele collectie zoeken moet je die eerst selecteren! ergernis & tijdverlies! Traktor zoekt eerst in de geselecteerde lijst en de nummers die je vaak op legt, staat het nummer er niet bij kan je door op enter te drukken in de gehele collectie zoeken..

Verder is de iTunes integratie van traktor vrijwel identiek aan die van serato, dus snap hier het probleem niet.

HID met CDJ2000 is inderdaad een probleem bij traktor en werkt nog niet zoals het zou moeten, maar ik denk dat dit eerder ligt aan de snelle en niet op elkaar afgestemde ontwikkeling van hard en software door verschillende bedrijven.

De enige voordelen dat ik zie bij serato is de ingebouwde sampler (alhoewel je dit bij traktor ook kan via een omweg dmv een track in een niet gebruikt deck met cue points) en de waveform die de zwaarte van de beat aangeeft (wat vooral voor R&B en hip-hop dj's belangrijk is bij het scratchen)

Beide voordelen zijn ook aanwezig in de recent aangekondigde nieuwe versie van traktor scratch.

Waarschijnlijk zal hier ook de CDJ-2000 integratie perfect zijn.

En om het volledig af te maken, traktor gebruikt nog steeds een timecode die dubbel zo precies is als serato.

A little history lesson.
Timecode was aanvankelijk een uitvinding van Stanton & Native instruments.

Final scratch is lang de standaard geweest tot de samenwerking met stanton gestaakt werd.
Dit was de periode waarin serato opkwam en veel dj's zijn overgestapt naar 'nieuwe technologie'

Serato had dan effectief een voordeel tov final scratch, zelf ik was dan bijna van plan een serato te kopen.

Ik heb uiteindelijk enkele maanden gewacht op de release van traktor scratch - de logische opvolger van final scratch -
en heb mij dit nog geen seconde beklaagd. Happy, laughing
DJ - Producer
Estacy    posted on 14-01-2011 17:41
tja, om te zeggen dat Serato slecht is? het is echt heel degelijke software, en al is het dan een duurder pakket, de updates zijn idd gratis, net als de software. In Amerika is Serato echt HUGE. daar kun je spreken van een clubstandaard ondertussen, dus daar zal deze nieuwe interface ook wel echt aanslaan. in Europa is dat iets minder omdat wij nog steeds cd spelers/CDJ 2000 gebruiken of Traktor.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 14-01-2011 17:49
Poster: Dolivieira
Ik heb er nog niet in kunnen verdiepen sinds ik ook Serato bezit. Maar het lijkt me tenopzichte van traktor wel stabieler werken.

Wat ik af en toe jammer vind is dat heleboel Members dingen afkraken terwijl ze er nog nooit mee gewerkt hebben.

Zoals met zoveel merken he Dennis, en de members er even aan herinneren dat Serato in Nederland het best verkocht is en Serato bijna overal anders het best verkocht !

Het wordt tijd dat sommige hier beter zich van commentaar onthouden als ze er geen ervaring? mee hebben, het zaait alleen maar verwarring.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-01-2011 @ 18:01:12 (1%)
Woudtje    posted on 14-01-2011 17:52
Wat geschiedenis voor jou:
Timecode is ontwikkeld door een Amsterdams bedrijf genaamd N2IT in 1998.

De iTunes integratie is van Traktor toch minder. Bij Traktor laat hij bijv. niet de albumart zien. Daarvoor moet je eerst de muziek importeren in de Track Collection of in een Playlist.

Beide systemen heb ik en vind ze beide even goed. De presteert beter dit en de ander met dat.
Tekhead    posted on 14-01-2011 17:59
Poster: brecht
Het is beetje algemeen denk ik dat in Nederland heel veel Traktor gebruikers zijn als ik zie op dit forum. Als je in belgi? een club binnengaat zie je gewoonweg bijna enkel traktor. Raar... Kan misschien ook aan muziekgenre liggen dat mensen die electronische muziek:House,techno enzo ook meer traktor gebruiken. Het is natuurlijk wel persoonlijk. Maar ik ben grote voorstander van Serato in combinatie met een Macbook !

Het is natuurlijk niet leuk als mensen iets afbreken dat ze nog niet getest hebben. Heb beide systemen goed getest en serato is uitblinker.

Dat is vreemd want alle clubs waar ik kwam, en kom zie je bijna nergens geen timecode, en als het al aanwezig is, is het bijna altijd serato.

@Gery, wat woudtje verteld is waar, timecode is ontwikkeld in Amsterdam en niet bij Stanton.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
jannickv    posted on 14-01-2011 18:29
Poster: Tekhead
Dat is vreemd want alle clubs waar ik kwam, en kom zie je bijna nergens geen timecode, en als het al aanwezig is, is het bijna altijd serato.

@Gery, wat woudtje verteld is waar, timecode is ontwikkeld in Amsterdam en niet bij Stanton.

Gent enzo zie ik ook voornamelijk traktor in de kleinere clubs... 500 man ofzo... maar in grotere clubs zie je snel serato... geen idee waarom
Dolivieira    posted on 14-01-2011 19:14
Dat is idd waar wat? Woudtje zegt. Timecode is ontwikkeld in Nederland. En allebij de systemen hebben voor en tegens.
brecht    posted on 14-01-2011 19:32
1 member likes this  Maakt nu niet uit. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Het is en blijft persoonlijke keuze: Gebruiksgemak,...
Zolang je maar amuseert met muziek is het goed Winking my eye
Dolivieira    posted on 14-01-2011 19:34
Ik vind ze allebij wat hebben.
DJSHAK3S    posted on 14-01-2011 21:24
Serato komt naar mijn mening met nieuwe software,
4 decks geluidskaart.
En er komt nieuwe rane 4 kanaals mixer.
Dan neem ik aan toch ook 4 kanaals software?
Dolivieira    posted on 14-01-2011 21:43
Niet alles wat rane maakt is voor serato gebruik. En ik heb net gezien dat Serato 2.2 net uit is.
Gery    posted on 15-01-2011 11:55
Poster: Woudtje
Wat geschiedenis voor jou:
Timecode is ontwikkeld door een Amsterdams bedrijf genaamd N2IT in 1998.

Dat wist ik hoor, ik heb vorig jaar een paper moeten schrijven over een 'revolutionair' product.
Ik koos timecode. ?een manueel gesoldeerd prototype hadden ze bij N2IT in '98 en het duurde tot
2000 tegen dat een eerste min of meer commercieel product op de markt kwam.
Het gebruik bleef echter heel beperkt aangezien het enkel werkte op BeOS en Linux..

Wat ik bedoelde is dat de eerste mainstream timecode door stanton en NI ontwikkeld is,
en om precies te zijn, in 2002 toen zij het concept van N2IT over kochten..

De iTunes integratie is van Traktor toch minder. Bij Traktor laat hij bijv. niet de albumart zien. Daarvoor moet je eerst de muziek importeren in de Track Collection of in een Playlist.
 zou kunnen, maar ik gebruik dan ook geen cover art. ?Deed dit aanvankelijk wel en in een bib van 20 000 nummers waar ongeveer de helft v cover art was voorzien scheelde het ongeveer 1GB toen ik alle cover art uit de MP3's gehaald heb! Happy, laughing
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 4.712 days.
 Post CommentThat would be 157.1 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 12 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 16.878
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.771.530