Poster: DonBasco
Dit is in lijn met hoe je op lokatie draait. Daar ga je ook niet steeds aan je master bijstellen. Die staat op een bepaald volume (NOOIT rond 0 db)
Poster: Mixt-Ape
Fixed.
Poster: Sandr
Gooi er anders zo een tussen:
TC Electronic The Level Pilot volume knop
Poster: WinstonHij bedoelt de master/cue verhouding. De cue blijft wel hetzelfde natuurlijk. Maar de master wordt zachter (op de HP)? En dat is logisch op zich, want je draait het volume van de master weg
Dat van de Pioneer DJM-800 mag niet. Het volume van de CUE behoort gelijk te blijven. Je regelt het volume van de speakers 1x en je komt dan verder er niet meer aan. Tijdens je set het volume bij stellen doe je dan met je master volume knop van de mixer.
Poster: DonBascoinderdaad ja, dit is de beste oplossing, een jack - XLR kabel kost miss max 3 euro! (eender welke knop tussen je master zou sowieso veel meer kosten)
Een tip die ik al eens eerder hier heb aangegeven is om je?monitoren thuis ook aan te sluiten op de booth monitor uitgang.
Deze kan je dan onafhankelijk van de Master harder en zachter zetten.
Dit is in lijn met hoe je op lokatie draait. Daar ga je ook niet steeds aan je master bijstellen. Die staat op een bepaald volume (meestal rond 0 db) en je komt alleen aan de boothmonitor volume knop.
Hier vast aan wennen door thuis ook zo te draaien is volgens mij alleen maar verstandig.
Enige wat je dus nodig hebt is een jack-xlr kabel voor het aansluiten van je monitors op de DJM-800
update: zie net ook de reactie vlak voor mij. Inderdaad de beste oplossing
Poster: Sebasz
Hij bedoelt de master/cue verhouding. De cue blijft wel hetzelfde natuurlijk. Maar de master wordt zachter (op de HP) En dat is logisch op zich, want je draait het volume van de master weg