2e hands Mixer (djm800) waarop letten?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fabiank    posted on 12-01-2011 12:43
Hee DJR's

Ik ben van plan binnenkort mn Reloop RMX40 de deur uit te doen, en er een 2e hands djm 800 voor in de plaats te nemen. Ik vroeg me af of jullie eventuele tips hebben op kleine, of grote, dingetjes waar ik extra op moet letten bij het aanschaffen van zo'n ding. misschien knopjes die snel lam raken, of functies die ik sowieso moet proberen voordat ik akkoord ga.
ik hoor graag van jullie!!
alvast bedankt!
Fabonatics

What do you think about 2e hands Mixer (djm800) waarop letten? ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 12-01-2011 12:46
1 member likes this  - Kijken of de faders kraken
- kijken of alle knoppen vastzitten
- paar keer aan en uit zetten
- elk kanaal uitproberen, zo ook elk effect
- kijken of knoppen niet ''ingedrukt'' blijven
- kijken naar uiterlijke kenmerken (slijtage ed)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
tek-zotic    posted on 12-01-2011 12:48
gaan al de faders (even) soepel, werkt het beeldscherm zoals het moet, branden alle lampjes die moeten branden, kraak de mixer niet, is de input van hoofdtelefoon nog goed ( kan soms dat er iemand over de kabel van een hoofdtelefoon is gestrunkeld en zo de input ook wat beschadigd heeft ) zijn denk ik zowat de dingen waar je op moet letten
aan het uitzicht kan je dikwijls ook zien of de mixer goed onderhouden is
mrmagix    posted on 12-01-2011 14:03
1 member likes this  

Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Masterboy1970    posted on 12-01-2011 15:28
1 member likes this  
Poster: DJADMIN
- Kijken of de faders kraken
- kijken of alle knoppen vastzitten
- paar keer aan en uit zetten
- elk kanaal uitproberen, zo ook elk effect
- kijken of knoppen niet ''ingedrukt'' blijven
- kijken naar uiterlijke kenmerken (slijtage ed)

De kanaalfaders van de DJM-800 zullen niet kraken, want deze zijn VCA gestuurd.
DJADMIN    posted on 12-01-2011 15:37
Poster: Masterboy1970
De kanaalfaders van de DJM-800 zullen niet kraken, want deze zijn VCA gestuurd.

als jij 't zegt...zal 't zo zijn !

ps. stel je eens voor in 't forum....wel zo net Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Masterboy1970    posted on 12-01-2011 15:49
Maar uiteraard gaan de faders ook wel slijten, maar je zult dan geen gekraak horen bij de DJM-800.
Maar als ze ver versleten zijn kan dit resulteren in het wegvallen van de muziek.
Estacy    posted on 12-01-2011 17:18
ik wou het idd net zeggen! als de koper overigens zegt dat hij niet veel gebruikt is, terwijl de verf van de mixer af is (bijv. bij faders en EQ) dan liegt ie. overigens zullen de faders dan niet kraken, check de rest wel. vraag of ie ooit contactspray heeft gebruikt, zo ja, laten liggen. is dodelijk voor een mengpaneel wanneer fout gedaan. Check of alle schroeven er in zitten, ook aan de onderkant en of deze in goede staat zijn (niet kapot) waarom? als er schroeven missen, of ze zijn kapot, dan zijn dat aanwijzingen dat een kluns em heeft opengeschroeft. Natuurlijk ook aan alle knoppen en aansluitingen voelen of er niet extreem veel speling opzit.?

en neem de tijd! als het je niet zint, vooral niet kopen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 12-01-2011 17:41
2 members like this  Ik heb afgelopen weekend mijn DJM800 verkocht en omdat ik zelf heel zuinig ben op mijn apparatuur heb ik hem alles laten zien en uitproberen met de mixer waar hij voor bedoeld is :

2 kanalen aangesloten en muziek afgespeeld; tevens met dezelfde tracks zodat hij kan horen en zien dat ze beide hetzelfde uitsturen zonder verschil. Alle effect mogelijkheden doorgenomen en laten horen dat 't perfect werkt.
Vervolgens de spelers los koppelen en aansluiten op de overige kanalen en hetzelfde herhalen. Switchen tussen de tracks met zowel de crossfader als kanaal open/dicht zetten.

Ik heb de nieuwe eigenaar alle knoppen goed laten voelen en de faders en verteld waar ik hem heb gebruikt. Tevens kreeg hij er een flightcase en decksaver bij. Dit om ook aan te geven dat de mixer nooit zo los is mee gesleurd van A naar B en weer terug en dat hij goed behandeld is. Hij zag er nog als nieuw uit en ik heb hem verteld dat als hij hem weer wil verkopen dat hij er zeker 't zelfde voor terug kan krijgen als wat hij er mij voor betaald heeft.

Dus belangrijke punten om op te letten als je hem koopt : faders, draaiknoppen, effectensturing, koptelefoon aansluiting (die is vaak versleten) en let goed op of er geen roestplekken op zitten. Ga af op je eigen gevoel!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
fabiank    posted on 13-01-2011 10:31
Tnks jongens!!
Cool
Fabonatics
Tekhead    posted on 13-01-2011 10:34
Poster: djcanta
Ik heb afgelopen weekend mijn DJM800 verkocht en omdat ik zelf heel zuinig ben op mijn apparatuur heb ik hem alles laten zien en uitproberen met de mixer waar hij voor bedoeld is :

2 kanalen aangesloten en muziek afgespeeld; tevens met dezelfde tracks zodat hij kan horen en zien dat ze beide hetzelfde uitsturen zonder verschil. Alle effect mogelijkheden doorgenomen en laten horen dat 't perfect werkt.
Vervolgens de spelers los koppelen en aansluiten op de overige kanalen en hetzelfde herhalen. Switchen tussen de tracks met zowel de crossfader als kanaal open/dicht zetten.

Ik heb de nieuwe eigenaar alle knoppen goed laten voelen en de faders en verteld waar ik hem heb gebruikt. Tevens kreeg hij er een flightcase en decksaver bij. Dit om ook aan te geven dat de mixer nooit zo los is mee gesleurd van A naar B en weer terug en dat hij goed behandeld is. Hij zag er nog als nieuw uit en ik heb hem verteld dat als hij hem weer wil verkopen dat hij er zeker 't zelfde voor terug kan krijgen als wat hij er mij voor betaald heeft.

Dus belangrijke punten om op te letten als je hem koopt : faders, draaiknoppen, effectensturing, koptelefoon aansluiting (die is vaak versleten) en let goed op of er geen roestplekken op zitten. Ga af op je eigen gevoel!

zo hoor je dat te doen,?met een tevreden koper als resultaat.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sebasz    posted on 13-01-2011 13:05
Sowieso proberen te achterhalen of dat ding veel buiten is geweest, en of hij in de rook heeft gestaan. Niet iedereen weet het, maar rook is enorm slecht voor de electronica

This is an old Topic

No new postings for 5.140 days.
 Post CommentThat would be 171.3 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 11 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.596
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.749