Poster: DJADMIN
- Kijken of de faders kraken
- kijken of alle knoppen vastzitten
- paar keer aan en uit zetten
- elk kanaal uitproberen, zo ook elk effect
- kijken of knoppen niet ''ingedrukt'' blijven
- kijken naar uiterlijke kenmerken (slijtage ed)
Poster: Masterboy1970
De kanaalfaders van de DJM-800 zullen niet kraken, want deze zijn VCA gestuurd.
Poster: djcanta
Ik heb afgelopen weekend mijn DJM800 verkocht en omdat ik zelf heel zuinig ben op mijn apparatuur heb ik hem alles laten zien en uitproberen met de mixer waar hij voor bedoeld is :
2 kanalen aangesloten en muziek afgespeeld; tevens met dezelfde tracks zodat hij kan horen en zien dat ze beide hetzelfde uitsturen zonder verschil. Alle effect mogelijkheden doorgenomen en laten horen dat 't perfect werkt.
Vervolgens de spelers los koppelen en aansluiten op de overige kanalen en hetzelfde herhalen. Switchen tussen de tracks met zowel de crossfader als kanaal open/dicht zetten.
Ik heb de nieuwe eigenaar alle knoppen goed laten voelen en de faders en verteld waar ik hem heb gebruikt. Tevens kreeg hij er een flightcase en decksaver bij. Dit om ook aan te geven dat de mixer nooit zo los is mee gesleurd van A naar B en weer terug en dat hij goed behandeld is. Hij zag er nog als nieuw uit en ik heb hem verteld dat als hij hem weer wil verkopen dat hij er zeker 't zelfde voor terug kan krijgen als wat hij er mij voor betaald heeft.
Dus belangrijke punten om op te letten als je hem koopt : faders, draaiknoppen, effectensturing, koptelefoon aansluiting (die is vaak versleten) en let goed op of er geen roestplekken op zitten. Ga af op je eigen gevoel!