Nieuwe Traktor? (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vassilli    posted on 11-01-2011 14:37
Dit filmpje heeft NI op Youtube geplaatst! Ziet er erg tof uit, wat denken jullie?

Mod edit by Xtremer on 11-02-2011 15:35 (18%)

What do you think about Nieuwe Traktor? ??

Vote :   5 members like this  

jannickv    posted on 03-04-2011 14:14
Poster: Convert
Ik heb zojuist de demo gedownload en ik zie daar bij device geen CDJ-850 tussen staan.
Weet iemand of die wel in de full version beschikbaar is? Winking my eye

zelfde vraag hier... hij zou nu moeten gesupport zijn... Kan iemand dit checken? anders is er NO way dat ik die update ga aanschaffen
donkey    posted on 03-04-2011 14:17
ik hoop idd dat de cdj850 gesupport is ! zou wel lomp zijn van NI als het niet zo is
Maniax
aurelienvdv    posted on 03-04-2011 14:27
Heb daarnet eens gekeken bij de demo versie en heb het toch niet gevonden :s.
Vinden jullie het de moeite om een audio10 te kopen als je al een audio8 hebt? Want het prijsverschil in upgrade is wel groot!
Dolivieira    posted on 03-04-2011 17:09
ff met die demo zitten spellen maar dit overtreft alles. In een woord Superdik. Dit wordt mijn volgende update. Die sample decks?in combi met de normale decks. Er gaat een wereld voor me open. Denk toch ook aan een Audio10. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 03-04-2011 17:20
Poster: Dolivieira
ff met die demo zitten spellen maar dit overtreft alles. In een woord Superdik. Dit wordt mijn volgende update. Die sample decks?in combi met de normale decks. Er gaat een wereld voor me open. Denk toch ook aan een Audio10.?

Dat is ook hun uiteindelijke bedoeling he Dennis(begrijpelijk uiteraard).
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
jannickv    posted on 03-04-2011 17:29
hmmm heb net ff een illigale versie gedownload voor te kijken of er daar ondersteuning is voor de cdj-850 maar ook niet te vinden... Waarom lees ik dan bij webshops dat er wel full HID overdsteuning is...
Sandr    posted on 03-04-2011 17:34
Heb me upgrade pakket ook al thuis liggen. Erg jammer dat de Audio 10 niet werkt zonder voeding. Voortaan dus altijd 2 stopcontacten nodig als je ergens gaat draaien. Dit voor de audio through functie natuurlijk, maar het maakt het voor mij wat minder plug en play.?

Daarnaast zijn er nieuwe waveforms dus hij moet al je tracks weer opnieuw analyseren. (de bpm neemt hij wel mee)

Meer volgt laterWinking my eye
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 03-04-2011 17:34
Hij is wel super vet Tekhead.
Gery    posted on 03-04-2011 20:02
1 member likes this  ik heb het upgrade pakket met audio 10 genomen (in pre-order, dus had het hele pakket 3 dagen voor de officieele release!?Cool )

Mijn bemerkingen:

- Nieuwe waveform is geniaal! veel beter overzicht over breaks en blokken, ook handig bij scratchen.
- Nieuwe layout vind ik ook aangenamer kijken
- sample decks zijn inderdaad geniaal, maar hiervoor is een controller zeker aan te raden,
de X1 doet het prima, gezien die onderste knoppen om mee te draaien bedoeld zijn en ik die toch niet
gebruik heb ik die geherprogrammeerd om de sample decks te sturen.

- 2 sample decks is eigenlijk niet nodig... maar in de nieuwe traktor kan je 2 verschillende decks naar dezelfde output sturen. handiger, een extra kabel maar..

- de audio 10 heeft een nieuwe DSP processor aan boord met extra low latency. (op mijn macbook pro, 7ms effectief op de audio 8 tov 3 ms op de audio 10

- de extra stroom adapter is inderdaad zwaar KUT!

Mijn conclusie, updaten is zeker de moeite waard, maar de audio 10 kopen niet!
Je kan nog steeds 2 decs draaien en zelf 2 sample decks uit sturen en dan nog eens je set opnemen met een line in.. meer als genoeg. ?Omwille van de extra adapter zal ik mijn audio 8 verder blijven gebruiken.

Wat HID betreft, bied TSP2 enkel normal HID/midi controle.
De CDJ-2000 als controller gebruiken lukt dus wel maar is verre van handig, laat staan bruikbaar voor een set..
Daarvoor zal het wachten zijn op de HID advanced mode die hopelijks bij een tussentijdse update zal volgen..
DJ - Producer
djcanta    posted on 04-04-2011 10:03
ik denk eerlijk gezegd dat 't wachten is op een nieuwe controller voor de Scratch-gebruikers die sample decks willen aan slingeren. De X1 is namelijk te beperkt en een 2e X1 zou je moeten mappen. Een X2 misschien? Traktor 2 ziet er wel erg dik uit moet ik zeggen!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 04-04-2011 11:06
Ja maar zo moeilijk is het niet, Canta. Al die scratch DJs gebruiken die X1 en ik ben er best tevreden over. Ze zijn klein en lekker mee te nemen naar een gig. Je kan ze makkleijk kwijt tussen een CDJ of TT en Mixer. Maar misschien komt er wel een X2 ik denk dat als mijn centjes van de Balasting en vakatie geld binnen is ik een nog een X1 en een Audio 10 ga aan schaffen.
djcanta    posted on 04-04-2011 11:26
klopt.. maar als je echt met alleen sample decks wil werken dan is een Maschine als midicontroller bij Traktor nog wel eens de moeite waard. Ze hebben een hoop hebbedingetjes gebouwd bij NI. Zo gevaarlijk voor de DJ's als wij Winking my eye
Tekhead    posted on 04-04-2011 11:52
Poster: Dolivieira
Ja maar zo moeilijk is het niet, Canta. Al die scratch DJs gebruiken die X1 en ik ben er best tevreden over. Ze zijn klein en lekker mee te nemen naar een gig. Je kan ze makkleijk kwijt tussen een CDJ of TT en Mixer. Maar misschien komt er wel een X2 ik denk dat als mijn centjes van de Balasting en vakatie geld binnen is ik een nog een X1 en een Audio 10 ga aan schaffen.

Ik mag ook enkele euro's besteden, heb ook leuk nieuws van de belastingen gehad, eind Mei zijn ze er, de centjes, eerst en vooral nieuwe Macbook pro.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bambamstudio    posted on 04-04-2011 14:00
Poster: djcanta
klopt.. maar als je echt met alleen sample decks wil werken dan is een Maschine als midicontroller bij Traktor nog wel eens de moeite waard. Ze hebben een hoop hebbedingetjes gebouwd bij NI. Zo gevaarlijk voor de DJ's als wij Winking my eye

Maschine en Traktor 2 is erg vet Happy, laughing

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Gery    posted on 04-04-2011 15:01
Poster: djcanta
ik denk eerlijk gezegd dat 't wachten is op een nieuwe controller voor de Scratch-gebruikers die sample decks willen aan slingeren. De X1 is namelijk te beperkt en een 2e X1 zou je moeten mappen. Een X2 misschien? Traktor 2 ziet er wel erg dik uit moet ik zeggen!

Van de hele onderste sectie is eigenlijk het enige dat je gebruikt de hotcue's, en die werken pas als je de witte hot cue knop ingedrukt is.

Bij het standaard draaien (zonder de hot cue knop ingedrukt) gebruik je die knoppen niet, dus kan je ze perfect herprogrammeren voor de sample decks. 2 keer 4 knoppen == voor elk sample deck een trigger knop en een play/stop knop.

werkt prima en is handig!
DJ - Producer
djcanta    posted on 04-04-2011 16:45
netjes die Maschine naast de S4 Happy, laughing hoe doe je dat met de Maschine software? draait die ernaast of op een andere computer? en is je S4 dan master voor de midiclock?
bambamstudio    posted on 04-04-2011 16:55
zie mijn verhaal op www.dj2dj.nl. Alles draait op 1 laptop, met twee audio interfaces. (de S4 en de audio DJ2) helaas is dit alleen mogelijk op een Apple. S4 zorgt inderdaad voor de MIDI clock, dit gaat virtueel, dus geen MIDI kabels nodig.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
djcanta    posted on 05-04-2011 09:28
Heel dik.. ik ga 't nog een x aandachtig lezen! Mooie website heb je trouwens! Hopelijk hebben we WiFi in 't hotel morgen in Frankfurt, dan kan ik daar nog m'n tijd als ik je recenties zit te lezen.
Rusafli    posted on 05-04-2011 10:01
Let wel op dat je een beetje mac hebt.
Mijn macbook pro moet nog komen en draai ze nu samen (s4 en maschine software) op een standaard witte mac met 2ghz processor en 2 gb 667 mhz DDR2 SDRAM en dat gaat net (en heel soms net niet)
Gebruik ik de maschine als midi-controller voor traktor, dan is er geen enkel probleem. Maar dat vraagt natuurlijk minder van de pc
User edit by Rusafli on 05-04-2011 @ 10:02:58 (64%)
djcanta    posted on 05-04-2011 11:31
Ik heb een nieuwe Macbook Pro 15' met een i7 Quadcore, 4GB intern. Indien 't echt nodig is zal ik 'm upgraden naar 8GB maar ik verwacht 't niet. Het lijkt me dat 't hier wel op moet werken Winking my eye
Rusafli    posted on 05-04-2011 13:37
dat gaat prima
niiicola    posted on 05-04-2011 13:51
Aan iedereen die traktor 2 heeft. Is het jullie ook opgevallen dat er een DJM-T1 van Pioneer tussen de lijst staat als je traktor voor de 1e keer opstart? Ben benieuwd! Lead?...
DJM-T1
Gewoon.
User edit by niiicola on 05-04-2011 @ 13:51:35 (14%)
qntr0l    posted on 05-04-2011 14:01
Ja, dit stond echter ook al 3 of 4 dagen online, haha!
Convert    posted on 05-04-2011 17:38
Poster: jannickv
hmmm heb net ff een illigale versie gedownload voor te kijken of er daar ondersteuning is voor de cdj-850 maar ook niet te vinden... Waarom lees ik dan bij webshops dat er wel full HID overdsteuning is...

Dat vind ik wel heel fraai, want de 850 hoort toch ook bij de nieuwe serie van Pioneer... :S
Rusafli    posted on 07-04-2011 11:06
Eindelijk de update binnen voor de S4. ?Er is erg weinig verschil vind ik met de vorige versie op de S4. Buiten dat de wave vorm kleurtjes heeft gekregen. En hij werkt niet helemaal top samen met mijn Maschine in midi mode. Wel alle buttons, maar niet met de verlichting op de Maschine.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 12 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 23.821
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.696