CDJ 850 + Timecode op Traktor Scratch Pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 09-01-2011 14:21
Beste mensen!

Ik heb een vraag of het mogelijk is! ikzelf vrees van niet...

Ik heb momenteel TS Duo en dus een Audio4Dj welke ik gebruik met timecode...
Als ik mijn software nu upgrade naar de TS Pro kan ik dan 2 decks met time code sturen en de outputs van de audio4Dj gebruiken, en dan nog 2 kanalen besturen met cdj-850 en de output's daarvan gebruiken?

Grtx

What do you think about CDJ 850 + Timecode op Traktor Scratch Pro ??

Vote :   1 member likes this  

Gery    posted on 09-01-2011 15:06
neen, want je kan niet je timecode signaal en je muziek over dezelfde CDJ naar buiten laten komen!
Inden je de interne geluidskaart van de CDJ gebruikt bereikt het timecode signaal TS niet meer en ben je er dus niks mee.

Op windows is dit niet mogelijk, maar indien je een Mac hebt en eventueel nog een externe soundcard hebt liggen kan je een gecombineerd audio device aanmaken waar het wel mee zou moeten werken.

MAAR, deck A en deck C zouden dan door dezelfde CDJ bestuurd worden en aanpassingen in C zouden ook hoorbaar zijn in A dat eventueel aan het spelen is indien de timecode mode daar nog aanstaat.

Als je ?cht 4 decks wil gebruiken zit er niks anders op als meer CDJ's aan te schaffen en eventueel een Audio 8
DJ - Producer
jannickv    posted on 09-01-2011 16:35
Ow ik denk dat je me mis verstaad...
De 2 kanalen die time code worden aangestuurd worden bestuurd vanop 2 TT's dus daar hebben de CDJ's niks mee te maken...
Even een afbeelding van hoe ik het in gedachten heb.

Gery    posted on 09-01-2011 17:38
Dan zou het in principe mogelijk moeten zijn, aangezien je normaal per deck de manier v controle kan instellen.

Als je met een macbook werkt kan je makkelijk een gecombineerd audio apparaat aanmaken,
waarin je audio 4 en beide CDJ's zouden zitten.

Je verbind de CDJ's dan via USB met je macbook.

Bij instellingen moet je dan de CDJ's in HID mode gebruiken.

je kan dit nu al eens testen door een deck timecode te gebruiken en voor een ander HID.

heb de combinatie nog niet werkende gezien maar zo zou het theoretisch kunnen lukken Happy, laughing
DJ - Producer
GinoV    posted on 26-01-2011 17:17
Hey,

ik ben zwaar aan het twijfelen om ool zo'n setup te maken maar schakkelen de cdj's 850 gemakelijk terug over naar cd of naar midi
want in mijn achterhoofd heb ik ook de denon dn hc4500 maar omdat de meeste toch liever cdj hebben ben ik zwaar aan' twijfelen ik de cdj kan gebruiken zowel als midi voor traktor pro of gewone cd's mee kan spelen

alvast bedankt
Convert    posted on 30-01-2011 16:59
Om maar geen nieuw topic aan te maken ga ik verder in deze.
Ik wil ook wel eens proberen om met m'n CDJ-850's Traktor aan te sturen.
Ik heb de nieuwste versie van Traktor 1.2.7 voor Mac.
En heb mijn CDJ-850's met van die USB printer kabels aan me Mac gekoppeld. Mijn CDJ's geven ook aan Connected als ik op het knopje PC druk.

Dan start ik Traktor Scratch Pro op en geeft eerst een melding van: 'No default settings found in installer directory. Please Re-instal!'
Maar als ik dan op OK klik komt er een scherm omhoog voor de instellingen daar kan ik onder het kopje Audio Setup bij Audio Device wel 2x CDJ-850 zien staan en klik dan de bovenste aan.
Ik kan dan ook gewoon dmv de muis Traktor op me computer gebruiken. Echter blijven mijn CDJ's nog steeds alleen het woordje 'Connected' weer te geven.
Ik wil dus graag Traktor besturen dmv me CDJ's, maar kan hierover niks op internet vinden.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen want heb al behoorlijk wat dingen geprobeerd, maar tot dus ver geen resultaat helaas. Alvast bedankt!
User edit by Convert on 30-01-2011 @ 17:00:37 (2%)
Dolivieira    posted on 30-01-2011 17:07
volgens mij was er nog geen HID voor de CDJ850. ik denk dat je hem dan zelf moet mappen. De nieuwe versie op komst heb die HID wel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Convert    posted on 30-01-2011 17:16
Poster: Dolivieira
volgens mij was er nog geen HID voor de CDJ850. ik denk dat je hem dan zelf moet mappen. De nieuwe versie op komst heb die HID wel.

Ik ben nieuw op 't gebied van digitaal draaien. Zou je me kunnen uitleggen wat bedoeld wordt met HID? Op internet las ik ook zoiets over mappen, maar dat de nieuwe versie het zal ondersteunen en dat die er inmiddels al is. Op dat forum stond namelijk dat die persoon z'n Traktor even moest updaten.
Estacy    posted on 30-01-2011 17:34
je hebt MIDI en hid in de controller wereld. bij midi kan je knoppen signalen laten uitsturen die de software begrijpt. dus met MIDI kan je bijv. de colour fx knop van een DJM als een track select knop gebruiken zeg maar. eindeloze mogelijkheden maar je moet wel alles zelf toewijzen binnen de software. bij HID is alles een soort van voorgemapt en plug & play. dus je plugt em in en de knoppen op de speler/controller die doen hetzelfde binnen de software. dus cue op je speler is cue in traktor.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Convert    posted on 30-01-2011 17:42
Poster: Estacy
je hebt MIDI en hid in de controller wereld. bij midi kan je knoppen signalen laten uitsturen die de software begrijpt. dus met MIDI kan je bijv. de colour fx knop van een DJM als een track select knop gebruiken zeg maar. eindeloze mogelijkheden maar je moet wel alles zelf toewijzen binnen de software. bij HID is alles een soort van voorgemapt en plug & play. dus je plugt em in en de knoppen op de speler/controller die doen hetzelfde binnen de software. dus cue op je speler is cue in traktor.

Ja helemaal duidelijk, bedankt! Winking my eye

Maar ik had op ander forum gelezen dat als je Traktor naar de nieuwste versie update hij het wel ondersteunde.
Estacy    posted on 30-01-2011 18:10
uiteraard zal je van Traktor en en je CDJ de nieuwste versies moeten hebben om het perfect te laten werken. Nou ben ik niet bekend met Traktor Versies, maar jij zegt 1.2.7 te hebben, is dat dan een oudere versie? want nu is er toch traktor 3? of zie ik dat verkeerd?
jannickv    posted on 30-01-2011 19:36
uiteraard zal je van Traktor en en je CDJ de nieuwste versies moeten hebben om het perfect te laten werken. Nou ben ik niet bekend met Traktor Versies, maar jij zegt 1.2.7 te hebben, is dat dan een oudere versie? want nu is er toch traktor 3? of zie ik dat verkeerd?

Traktor 3 is oud :D maar echt oouuud :D
T-to-the-J    posted on 30-01-2011 19:39
Na Traktor DJ studio 3 komt Traktor Pro, inmiddels zijn er al teasers van Traktor Pro 2 Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dolivieira    posted on 30-01-2011 19:51
Ik denk dat de ondersteuning ook bij?Traktor Pro 2.0.1 geregeld is.
Convert    posted on 30-01-2011 23:39
Ik denk dat de ondersteuning ook bij?Traktor Pro 2.0.1 geregeld is.

Wanneer komt die uit? Winking my eye
Dolivieira    posted on 30-01-2011 23:39
Ik denk een maand of 2 zo.
Tekhead    posted on 30-01-2011 23:50

HID lijkt me een stuk overzichtelijker en makkelijker dan ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Convert    posted on 31-01-2011 00:06
Ik denk een maand of 2 zo.

Dat duurt nog behoorlijk lang. Ondersteunt Virtual DJ, Serato of andere Timecode programma 't wel?

Edit: Ik heb Virtual DJ Home Free even gedownload en daar wordt ie gelijk herkend. Er staat wel dat ze het maar 10minuten gaan doen vanwege de Free version. Maar dat is voldoende om te testen. Nou ging ik naar Instellingen binnen Virtual DJ en naar de tabblad Mapping daar stond m'n CDJ-850 al geselecteerd met alle codes voor de knoppen etc. Helaas werkt 't niet. Als ik op Play van me CDJ klik zie ik hem op Virtual DJ wel starten, maar in het display van de jogwheel zie je hem wel schokken en ook de remaining time gaat met schokken terug. Weet iemand het probleem?
User edit by Convert on 31-01-2011 @ 00:47:24 (100%)
Estacy    posted on 31-01-2011 07:14
Poster:?jannickv
Traktor 3 is oud :D maar echt oouuud :D
ah ok,?
Poster:?T-to-the-J
Na Traktor DJ studio 3 komt Traktor Pro, inmiddels zijn er al teasers van Traktor Pro 2 Winking my eye

duidelijk Winking my eye?
niet bekend met versie nummers

Poster: Tekhead
HID lijkt me een stuk overzichtelijker en makkelijker dan ?

is het ook! maar HID is nog niet erg oud, MIDI wel

Ywe    posted on 31-01-2011 16:02
Poster: Convert
Dat duurt nog behoorlijk lang. Ondersteunt Virtual DJ, Serato of andere Timecode programma 't wel?

Edit: Ik heb Virtual DJ Home Free even gedownload en daar wordt ie gelijk herkend. Er staat wel dat ze het maar 10minuten gaan doen vanwege de Free version. Maar dat is voldoende om te testen. Nou ging ik naar Instellingen binnen Virtual DJ en naar de tabblad Mapping daar stond m'n CDJ-850 al geselecteerd met alle codes voor de knoppen etc. Helaas werkt 't niet. Als ik op Play van me CDJ klik zie ik hem op Virtual DJ wel starten, maar in het display van de jogwheel zie je hem wel schokken en ook de remaining time gaat met schokken terug. Weet iemand het probleem?

Werkt wel gewoon hoor... jogwheelding gaat schokkerig, maar de muziek klinkt perfect. Is de 'framerate' die VDJ uitstuurt naar het jogwheel scherm denk ik
Convert    posted on 31-01-2011 16:42
Poster: Ywe
Werkt wel gewoon hoor... jogwheelding gaat schokkerig, maar de muziek klinkt perfect. Is de 'framerate' die VDJ uitstuurt naar het jogwheel scherm denk ik

Ik krijg niet eens geluid. :P
Lead    posted on 31-01-2011 16:58
Traktor werkt met MIDI en HID, advanced HID (info op je scherm) wordt door Traktor NIET ondersteund.

Je moet je spelers (als er 2 zijn) koppelen aan elkaar en er een 'Rack' van maken (op de macbook), aangezien Traktor maar 1 audio device tegelijk kan selecteren voor de output. Hoe dit op PC moet weet ik niet aangezien ik dit soort dingen vrijwel altijd probeer op mijm Mac.

Ik had dit ook en na aanmaken in settings van dit gecomibeerde audio rack startte ik Traktor opnieuw op en kon ik het aangemaakte rack als output device selecteren.

De jog animatie op de speler gaat inderdaad met schokjes, dit komt door ontbreken van advanced HID. Ik hoop dat ze dit bij Traktor in de aankomende versie zullen oplossen.

Sowieso moet je van zowel Traktor als de firmware voor de CDJ's de laatste versie hebben.
Let the BASS be louder
Convert    posted on 31-01-2011 17:05
Poster: Lead
Traktor werkt met MIDI en HID, advanced HID (info op je scherm) wordt door Traktor NIET ondersteund.

Je moet je spelers (als er 2 zijn) koppelen aan elkaar en er een 'Rack' van maken (op de macbook), aangezien Traktor maar 1 audio device tegelijk kan selecteren voor de output. Hoe dit op PC moet weet ik niet aangezien ik dit soort dingen vrijwel altijd probeer op mijm Mac.

Ik had dit ook en na aanmaken in settings van dit gecomibeerde audio rack startte ik Traktor opnieuw op en kon ik het aangemaakte rack als output device selecteren.

De jog animatie op de speler gaat inderdaad met schokjes, dit komt door ontbreken van advanced HID. Ik hoop dat ze dit bij Traktor in de aankomende versie zullen oplossen.

Sowieso moet je van zowel Traktor als de firmware voor de CDJ's de laatste versie hebben.

Oke dus je moet zeg maar een soort van HUB hebben? Beide usb kabels van de CDJ's in 1 HUB en die naar de Mac (ik heb ook een Mac, dus komt goed uit. :P). Maar dat er geen info is wel vrij irritant lijkt mij, ook schokt de jog animatie bij Traktor niet omdat die het op ??n of andere manier geen eens input krijg hij blijft maar op 't scherm Connected staat en als ik op play druk gebeurd er verder ook niks.

Bij Virtual DJ ben ik wat dat betreft al paar stapjes verder daar zie ik ook welke track ik op welke CDJ heb ingeladen en als ik dan op Play van de CDJ klik zie ik hem starten (met schokjes zowel remaining time en jog animatie) maar ook op het scherm zie ik dat de track is gestart. Ik krijg er alleen geen geluid uit, ik sta echt voor een raadsel. :P

This is an old Topic

No new postings for 5.202 days.
 Post CommentThat would be 173.4 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 12 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 24.172
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.923.634