Poster: Dolivieira
volgens mij was er nog geen HID voor de CDJ850. ik denk dat je hem dan zelf moet mappen. De nieuwe versie op komst heb die HID wel.
Poster: Estacy
je hebt MIDI en hid in de controller wereld. bij midi kan je knoppen signalen laten uitsturen die de software begrijpt. dus met MIDI kan je bijv. de colour fx knop van een DJM als een track select knop gebruiken zeg maar. eindeloze mogelijkheden maar je moet wel alles zelf toewijzen binnen de software. bij HID is alles een soort van voorgemapt en plug & play. dus je plugt em in en de knoppen op de speler/controller die doen hetzelfde binnen de software. dus cue op je speler is cue in traktor.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
uiteraard zal je van Traktor en en je CDJ de nieuwste versies moeten hebben om het perfect te laten werken. Nou ben ik niet bekend met Traktor Versies, maar jij zegt 1.2.7 te hebben, is dat dan een oudere versie? want nu is er toch traktor 3? of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat de ondersteuning ook bij?Traktor Pro 2.0.1 geregeld is.
je hebt MIDI en hid in de controller wereld. bij midi kan je knoppen signalen laten uitsturen die de software begrijpt. dus met MIDI kan je bijv. de colour fx knop van een DJM als een track select knop gebruiken zeg maar. eindeloze mogelijkheden maar je moet wel alles zelf toewijzen binnen de software. bij HID is alles een soort van voorgemapt en plug & play. dus je plugt em in en de knoppen op de speler/controller die doen hetzelfde binnen de software. dus cue op je speler is cue in traktor.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
Ik denk een maand of 2 zo.
Poster:?jannickv
Traktor 3 is oud :D maar echt oouuud :D
ah ok,?Poster:?T-to-the-J
Na Traktor DJ studio 3 komt Traktor Pro, inmiddels zijn er al teasers van Traktor Pro 2
duidelijk?
niet bekend met versie nummers
Poster: Tekhead
HID lijkt me een stuk overzichtelijker en makkelijker dan ?
Poster: Convert
Dat duurt nog behoorlijk lang. Ondersteunt Virtual DJ, Serato of andere Timecode programma 't wel?
Edit: Ik heb Virtual DJ Home Free even gedownload en daar wordt ie gelijk herkend. Er staat wel dat ze het maar 10minuten gaan doen vanwege de Free version. Maar dat is voldoende om te testen. Nou ging ik naar Instellingen binnen Virtual DJ en naar de tabblad Mapping daar stond m'n CDJ-850 al geselecteerd met alle codes voor de knoppen etc. Helaas werkt 't niet. Als ik op Play van me CDJ klik zie ik hem op Virtual DJ wel starten, maar in het display van de jogwheel zie je hem wel schokken en ook de remaining time gaat met schokken terug. Weet iemand het probleem?
Poster: Ywe
Werkt wel gewoon hoor... jogwheelding gaat schokkerig, maar de muziek klinkt perfect. Is de 'framerate' die VDJ uitstuurt naar het jogwheel scherm denk ik
Poster: Lead
Traktor werkt met MIDI en HID, advanced HID (info op je scherm) wordt door Traktor NIET ondersteund.
Je moet je spelers (als er 2 zijn) koppelen aan elkaar en er een 'Rack' van maken (op de macbook), aangezien Traktor maar 1 audio device tegelijk kan selecteren voor de output. Hoe dit op PC moet weet ik niet aangezien ik dit soort dingen vrijwel altijd probeer op mijm Mac.
Ik had dit ook en na aanmaken in settings van dit gecomibeerde audio rack startte ik Traktor opnieuw op en kon ik het aangemaakte rack als output device selecteren.
De jog animatie op de speler gaat inderdaad met schokjes, dit komt door ontbreken van advanced HID. Ik hoop dat ze dit bij Traktor in de aankomende versie zullen oplossen.
Sowieso moet je van zowel Traktor als de firmware voor de CDJ's de laatste versie hebben.