Beatmatch?? (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 08-01-2011 12:48
Kan ik mijn sound late gaan door mijn pc scherm en door mn headset beatmatchen??

hoe moet ik dat dan instellen?

What do you think about Beatmatch?? ??

Vote :   2 members like this  

TH3llC    posted on 10-01-2011 18:42
yep, er zit een hele sampler is van dacht ik 8 slots, je kan ze erin laden, rechtstreeks opnemen
en je kan de gesynct afspelen
User edit by TH3llC on 10-01-2011 @ 18:44:25 (31%)
Bonchanoize    posted on 10-01-2011 18:45
Massive off-topic hier sorry :P. Dan lijkt Deckadance wel een goeie nieuwe way to go. Het ziet er in ieder geval mooier uit dan de Traktor Scratch Pro en ik denk dat hij goedkoper is, al moet ik daar eens voor kijken
Let the magic begin
TH3llC    posted on 10-01-2011 18:46
kost dacht ik 99?
google even en je vind alle info, je kan er zelfs timecode mee draaien
edit: met de duurdere versie 'club edition' kan je timecode draaien, niet met de versie van 99?
User edit by TH3llC on 10-01-2011 @ 19:09:56 (100%)
Blackaround    posted on 10-01-2011 18:51
Ktwijfel voor de reloop jockey 2 master ed te kopen..

vind 379. veel geld voor te beginnen.. wie weet ben ik het na een paar maand beu.. En dan staat het daar..

Is er geen goede controller voor een 200 ??
Bonchanoize    posted on 10-01-2011 18:53
Een goede niet nee. Waarom wil je per se de master edition, voor een beginner is de interface edition ideaal

@ TH3IIC
Met de duurdere kan je timecode, met de goedkopere niet
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 10-01-2011 @ 18:55:34 (61%)
Blackaround    posted on 10-01-2011 19:04
Wel? ..

Als je later wil uitbreiden ?
TH3llC    posted on 10-01-2011 19:06
misschien is een bcd3000 iets voor jou?
hier op de forum staat 1 tekoop
Oliviero    posted on 10-01-2011 19:28
ik heb er ook 1, maar ik kan er geen software bijleveren.
mijn computer was ooit gecrasht, dus ik heb niks meer aan mijn bcd3000.

je mag hem hebben voor minder dan 1/2 van de nieuwprijs haha.

(software is wel illegaal te downloaden denk ik.)
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 10-01-2011 @ 19:28:54 (88%)
Bonchanoize    posted on 10-01-2011 20:37
Met de interface kan je ook uitbreiden, maar maximum 1 extra apparaat
Let the magic begin
Blackaround    posted on 11-01-2011 16:02
Waarom zou je eig uitbreiden na een midi controller??
mrmagix    posted on 11-01-2011 16:07
Logisch, een midicontroller heeft gewoon de feeling niet... Da's natuurlijk persoonlijk maar veel dj's die echt ENKEL een midicontroller hebben, zitten de hele avond op hun laptop te kijken.

Ook vind ik deze niet zo handig want alles is zo compact mogelijk gemaakt waardoor je soms (had ik toch op een hercules paneeltje) meerdere toetsen tegelijk induwde of perongeluk je jogwheel aanraakte terwijl de pitch omhoog moest...

Voor op een aangename manier te mixen vind ik dus een player-mengpaneel-player structuur het beste...

Als het gewoon is voor je te amuseren zonder verdere toekomstplannen, ga dan voor een midi. Als je de dj-bacterie te pakken krijgt ga je toch zo beginnen uitbreiden :D
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 11-01-2011 16:38
Klopt niet helemaal meer. Er zijn nu wel controllers die qua feeling de cd players evenaren.

In de toekomst zullen clubbooths worden voorzien van apparatuur die draaien met laptop en een industry standard DJ software (die nog moet komen) mogelijk moeten maken.
Tic Toc
Blackaround    posted on 11-01-2011 18:01
Poster: mrmagix

Voor op een aangename manier te mixen vind ik dus een player-mengpaneel-player structuur het beste...

Welke player-mengpaneel-player raad je dan aan??

Denk er wel aan .. kwil via pc draaien .. niet met cd's en kben ook beginner .. dus kan niet egt veel geld aan uitgeven

mrmagix    posted on 11-01-2011 18:15
Poster: Blackaround
Welke player-mengpaneel-player raad je dan aan??

Denk er wel aan .. kwil via pc draaien .. niet met cd's en kben ook beginner .. dus kan niet egt veel geld aan uitgeven

Ik denk dat je het verkeerd hebt opgepakt.

Jij wilt gewoon kunnen mixen, als beginner dus niet te veel geld uitgeven. Dan is het logisch dat je voor een midi-controller moet gaan. Deze zijn immers het goedkoopste ?n draaien via de pc.

Een 2de mogelijkheid voor jouw is timecode spelen. Dit is de player-mixer-player structuur.
Dat wilt zeggen dat je twee echte cd-spelers/platenspelers hebt die aangesloten zijn via een timecode systeem aan je computer. Dit is w?l een kostelijke zaak spijtig genoeg.

Je vroeg waarom je zou willen uitbreiden.
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat als je echt gepakt raakt door het hele dj'ing gebeuren en je vind het fijn, dan ga je automatisch uitbreiden. Sommige updaten hun midi-controller naar een h??l goede midi-controller, andere gaan voortgaan op echte CD-spelers of platenspelers.

De meeste fabrikanten spelen hier wel op in, er zijn immers al cd-spelers op de markt die je zowel van een usb-stick, als via de computer, als via een cd kan laten spelen. Deze zijn wel wat kostelijker maar ze brengen wel mee dat je niet voor elke soort setup een ander apparaat moet aanschaffen
TH3llC    posted on 11-01-2011 18:53
Poster: Blackaround

vind 379. veel geld voor te beginnen.. wie weet ben ik het na een paar maand beu.. En dan staat het daar..

hier zeg je dat je 379? teveel vind, dan moet je wel voor een midicontroller gaan..
volgens kan je niet echt nog volgen?
je wilt leren draaien, je wilt me cd-spelers MAAR het moet via computer gaan.
hier stopt het voor jou hoor, voor zover ik weet vind je dat echt niet voor 300? en zoals mrmagix al zei over timecode, dat is denk ik wat je wilt maar ligt boven je budget. de goedkoopste software voor timecode is 99? dacht ik maar dan moet je nogaltijd cd-spelers en een mixer hebben.
zoek gewoon een leuke midicontroller voor een mooi prijsje

Blackaround    posted on 12-01-2011 19:15
Als je na 6 maand draaien de midi controller beu bent.. als je elke dag oefent zal je wel snel zin krijgen in het egtere werk ?

Dan is het 379 weggesmete geld.. Je kan hem wel verkopen maar tog..
Estacy    posted on 12-01-2011 19:45
ja maar... 300 is een budget van niks met jouw eisen, al dan niet onmogelijk... ik zou toch voor een midi controller gaan, omdat dat de enige keus is met jouw budget...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mrmagix    posted on 12-01-2011 19:54
't is nooit weggesmeten want het heeft jouw een pracht van een hobby opgeleverd... Alles in deze hobby kost nu eenmaal veel geld, buiten dan de kabeltjes Happy, laughing.

Als je gewoon voor de fun wilt draaien, pak dan een midi controller. Vind je het super leuk en zeg je, zoals jij nu, na 6 maand ben je klaar voor het echtere werk, dan moet je je lijstje is maken, inclusief de prijzen.

Ik vrees dat je dan een beetje achterover zult vallen... Als beginner kan je altijd een goedkopere midi-controller pakken, kijk maar eens naar de serie van het merk Hercules, je hebt er al vanaf 90 euro dacht ik.
Als beginner moet je ook geen geavanceerd toestelletje pakken hoor, pak je nu die van 90 euro, of eentje van 600, het draait hem allemaal om het mixen, want daar zijn ze allemaal voor gemaakt.

Als je die van 90 niet leuk vind, ga dan niet verder zou ik zeggen... Dit is de uiterste basis van mixen dat wordt aangeboden en als je dat niet leuk vind, ga je andere systemen ook niet leuk vinden want die berusten evengoed op die basis.
Bijvoorbeeld: koop als beginneling dat nog nooit een liedje heeft gemixed een set CDJ-2000 met DJM-2000 mixer, en die set heeft maar 1/100 ste waarde voor jouw persoonlijk... Want je weet gewoon niet wat je ermee kan en je loopt verloren en in alles wat deze toestellen je aanbieden.

Eerst leren stappen voordat je loopt Happy, laughing
Bonchanoize    posted on 12-01-2011 20:04
Dat is mooi gezegd, 'you gotta learn to crawl before you walk'.
Persoonlijk ga ik niet snel overschakelen op cd-spelers. Ik geloof echt dat Midi-controllers de toekomst zijn, timecode is al een eerste stap daarnaartoe. Nu gaat Pioneer ook alles-in-??nsets uitbrengen en zij zijn toch een beetje het merk waar iedereen naar kijkt.
Let the magic begin
Oliviero    posted on 12-01-2011 21:08
Poster: Bonchanoize
Dat is mooi gezegd, 'you gotta learn to crawl before you walk'.
Persoonlijk ga ik niet snel overschakelen op cd-spelers. Ik geloof echt dat Midi-controllers de toekomst zijn, timecode is al een eerste stap daarnaartoe. Nu gaat Pioneer ook alles-in-??nsets uitbrengen en zij zijn toch een beetje het merk waar iedereen naar kijkt.

als cd speler gebruiker ben ik hier dus bang voor; dat de toekomst digitaal draaien wordt.
ik heb ff een topic geopend waar iedereen zijn mening kan geven over digitaal draaien in de toekomst.
www.soundcloud.com/oliverheldens

This is an old Topic

No new postings for 5.083 days.
 Post CommentThat would be 169.4 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 19 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 11.683
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.066