Poster: Tekhead
Ach, dat stadium ben ik al lang voorbij, ik ben een mens en geen robot en mensen maken nu eenmaal fouten. Je vloekt op dat moment even, maar meer niet, direct terug concentratie op je draaikunsten.
Als je zo af en toe een foutje maakt, maar je hebt de goede platen meegebracht, het publiek aan't dansen gekregen, dan vergeet het volk die foutjes, als ze ze uberhaupt al gehoord hebben, en zal men goede commentaar geven op je draaiavond. In de praktijk leer je het pas.
Poster: iGrasmat
Ja ok?, jullie hebben ook wel gelijk.
Maarja, ik denk dat als ik m'n eerste gig heb dat ik zeker een paar dagen m'n set ga oefenen.
On the fly ben ik helemaal waardeloos.
Poster: Bambilaner
en dat je toch wat basic skills hebt.
Poster: iGrasmat
Poster: Bambilaner
en dat je toch wat basic skills hebt.
Wat valt daar onder? Ik kan redelijk beatmatchen, niet zo heel goed pitchen, ik weet goed de punten waar je volume en bass enzo moet laten inkomen, trucjes ben ik nog slecht in, platenkennis is ook bijna niks.
Poster: Dolivieira
Is niet verkeerd gedacht. On the fly dingen doen dat leer je op een gegeven moment van zelf. Zorg altijd dat je thuis kan rommelen.
Poster: MaximDJ
Een set voorbereiden is natuurlijk niet verkeerd, maar je moet er wel rekening mee houden dat het mogelijk is dat het publiek anders reageert op een stijl muziek dan je hoopt. Bijvoobeeld ze houden toch meer van Hardstyle i.p.v. House om een voorbeeldje te geven. Daarom is het misschien wat beter om nog goed te gaan oefenen en zoveel mogelijk on the fly proberen te doen. Je kan wel een paar overgangen oefenen, maar een hele set helemaal strak instuderen zou ik mee uitkijken. Het is geen doodzonde als je een keer een overgang verkloot, als het maar feest is
Poster: MrCuddles
Wat ik zelf uitermte handig vind (maar tevens mij ervan weerhoudt om echt te leren finetunen) is dat je ook een beetje wiskunde kan gebruiken. Zo is +0,8% van 125bpm 1 bpm verschil, en bij 128 bpm is het 1,008 bpm verschil ofzo. Wanneer je dus een beatcounter hebt die rond de 126 schommelt en je andere plaat is 128 bpm, dan is het dus eigenlijk logisch dat 2 bpm = 2 x 0,8% = +1,6% doet pitchen. let wel: dit gaat voor house op, wat slechts sporadisch buiten het gebied van 125-130 bpm komt
Poster: Dolivieira
`
Maar dan nog moet je fijntunen. Ik maak best strake overgangen en ze zijn nog lang ook en wiskunde kom je ver mee maar niet ver genoeg want een plaat loopt niet 125BPM zoals de meter aangeeft maar mischien 125.29, 124.97.en dan geef die meter gewoon 125 aan.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.