opnieuw beginnen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

av017    posted on 25-12-2005 12:06
hallo allemaal,

heb enkele jaren geleden altijd wat ge dj'ed, thuis en in danscafees en zo  , wel altijd met cd spelers, 1ste had ik denon 2500f , dan pio cdj 100s, en als laatste denon 2600f, telkens alles verkocht, superstom natuurlijk omdat ik oook altijd de drang en zin terugvind om te herbeginnen, is enkel maar om thuis wa gek te doen hier
ik heb nu dus ongeveer 1000 euro voor cd spelers aan te schaffen, zeker nie genoeg voor twee goeie, maar ik had eraan gedacht om een occasie cdj 100 aan te schaffen die ik via via in hele goe'de staat kan krijgen, resteert er nog 800 euro voor een tweede dan wel deftige speler
nu beginnen dus de twijfels, dn 3500 dn 5000, pio cdj 800, grrrr, ik word gek
iemand tips Confused
of koop ik beter geen occasie en ga gewoon voor 2 cdj 200 of 2 denon s1000 ??

tnx

What do you think about opnieuw beginnen ??

Vote :   

phoz    posted on 02-07-2006 10:10
2x denon s-3500 en een battle mixer
Jorrit    posted on 02-07-2006 12:27
Poster: phoz
2x denon s-3500 en een battle mixer

Niemand heeft wat aan deze post zolang je het niet onderbouwt... Dat hij 2 DN-S3500's en mixer kan kopen was hij zelf ook wel achter.
gethigh    posted on 02-07-2006 16:07
ik vindt denon dn s3500 of 3000 ook zeer fijn vanwege de functies, maar vooral omdat hij ronddraaiende direct drive platter heeft
je kan heb ook gewoon als stilstaan jogwheel gebruiken, maar in vinyl mode is zo een ronddraaiende platter toch echt wel makkelijk

ik denk dat je er ook wel ongeveer alles mee kan wat een cdj1000 kan (corrigeer me als ik fout ben)

kwaliteit is het zeker ook

er zit momenteel nog een kleine bug in dat als je scratcht in begin van track dat ie iets verschijft van cue punt geloof ik, maar de driver update is klaar en werkt perfect dus dat zal niet lang meer achterblijven, als hij nog niet op de nieuwe modelen staat
Jorrit    posted on 02-07-2006 16:12
Poster: gethigh

ik denk dat je er ook wel ongeveer alles mee kan wat een cdj1000 kan (corrigeer me als ik fout ben)

Wave display, legato link, gebruiksgemak, overzichtelijkheid, jog display (al heb je dat niet nodig met een actieve jog), uitgebreid memory. Dat zijn een paar dingen waar de DN-S3500 het aflegt, al moet ik mee geven dat de overzichtelijkheid zwaar aan het toenemen is (wat bij de DN-S5000 vooral een probleem was). Daar integen heeft de DN-S3500 natuurlijk weer andere dingen die de CDJ niet heeft. (EFX bijvoorbeeld, maar daar heeft Pioneer een duidelijke reden voor).
phoz    posted on 02-07-2006 16:55
Poster: Jorrit

Wave display, legato link, gebruiksgemak, overzichtelijkheid, jog display (al heb je dat niet nodig met een actieve jog), uitgebreid memory.

Het enigst is dan eigenlijk
een wave display
legato link (?? wat is dat ??)
uitgebreid memory ( voor cue punten op te slaan )

En daarvoor bedaal je zo'n 500 € meer
Jorrit    posted on 02-07-2006 17:06
Poster: phoz

Het enigst is dan eigenlijk
een wave display
legato link (?? wat is dat ??)
uitgebreid memory ( voor cue punten op te slaan )

En daarvoor bedaal je zo'n 500 € meer

Ik betaal graag 500 euro meer voor een speler die geen bugs heeft over het cue'en, en gewoon vertrouwder aanvoelt (Als je Denon fans hun 3500 weg ziet doen omdat ze een avond compleet voor lul hebben gestaan door vastlopende spelers etc. lijkt me niet leuk om te zien als je er net 2 hebt gekocht). Dus je conclusie klopt niet, die paar features zijn niet de enige reden om voor de een of de ander te gaan. Er zijn zelfs gekken die Pioneer's kopen omdat Tiesto er mee draait...
Legato Link Conversion
Pioneer’s wide range Legato Link Conversion technology delivers high quality audio by reproducing sound frequencies above 20 kHz, which are lost during normal CD-format playback. This not only delivers excellent audio reproduction, but also sounds closer to the original recording.

Staat gewoon op de site.

Mod edit by Jorrit on 02-07-2006 17:08 (54%)
av017    posted on 02-07-2006 19:25
ik had eigenlijk ook gewoon aan twee 3500's gedacht, alhoewel  die 5000 me ook wel aanstaat, die pio's gaan gewoon te duur zijn voor me denk ik, zeker als ik me ook nog iets deftigs van mixer wil aanschaffen

maar als ik goed rondkijk is die denon s5000 einde serie of zo Confused overal geen stock meer

DJ_Inspiration    posted on 02-07-2006 19:32
Ze zijn bezig aan een opvolger: een Denon DN-S5500.
Maar er is nog niet bekend wanneer hij uit zal komen.
phoz    posted on 02-07-2006 20:04
waar lees jij dat?
Jorrit    posted on 02-07-2006 20:13
Die geruchten zijn er al een tijdje, maar zijn volgens mij nog nergens officieel bevestigd.

ik had eigenlijk ook gewoon aan twee 3500's gedacht, alhoewel  die 5000 me ook wel aanstaat, die pio's gaan gewoon te duur zijn voor me denk ik, zeker als ik me ook nog iets deftigs van mixer wil aanschaffen

De CDJ-800 MK2 is anders minder duur dan de DN-S3500, de CDJ-1000 MK3 is wel een stuk duurder, maar met een CDJ-800 MK2 moet je zeker uit de voeten kunnen. (kan dat niet, dan is er echt iets niet goedWinking my eye)
dane86    posted on 02-07-2006 20:52
Of je kan doen wat ik heb gedaan. Ik ben een maand geleden begonnen (met djen) met 2 keer cdj800 mk2 en een djm 400. Deze set bevalt me erg goed. De cdj 800 doet alles wat ie moet doen (cdtjes draaien). Scratch werkt ook goed, hoewel ik die eigenlijk niet vaak nodig heb, alleen voor backspins en een beetje spelen. De djm 400 doet verder de rest, met zijn effecten, sampler en goede eq.
Ik ben zeer tevreden over deze set. Ik ben pas een maand bezig en het mixen begint al redelijk te lopen, de apparatuur had ik iig in no time onder de knie.
av017    posted on 02-07-2006 21:03
denon zie ik momenteel aan 789 euro staan, die 800 mkII aan 779 euro, op die 20 euro in verschil gaat het niet komen,  maar ik zou mss die s5000 wel nemen moest ik weten of het wel de moeite loont
phoz    posted on 02-07-2006 23:36
Ik zou voor de s3500 gaan, daar zitten wat efx op, zodat je geen aparte effectbox moet kopen. Denon maakt hiervoor ook updates, niet alleen bug fixen maar ook nieuwe functies. De grote verschillen tussen s3500 en s5000
IS Direct drive - belt drive
    EFX - alpha track
BURN    posted on 02-07-2006 23:40
Obviously Pioneer

Reind    posted on 03-07-2006 00:11
Poster: Jorrit

Wave display, legato link, gebruiksgemak, overzichtelijkheid, jog display (al heb je dat niet nodig met een actieve jog), uitgebreid memory. Dat zijn een paar dingen waar de DN-S3500 het aflegt, al moet ik mee geven dat de overzichtelijkheid zwaar aan het toenemen is (wat bij de DN-S5000 vooral een probleem was). Daar integen heeft de DN-S3500 natuurlijk weer andere dingen die de CDJ niet heeft. (EFX bijvoorbeeld, maar daar heeft Pioneer een duidelijke reden voor).

Wat te denken van het uitwisselen van loops, cue's e.d tussen alle nieuwe generatie Denon CD spelers door middel van 1 kabel, sampler waar alles maar dan ook echt alles mee mogelijk is en zo zijn er nog wel genoeg dingen die een CDJ niet kan.

Qua features is de DN-S3500 zelfs leuker dan een CDJ1000. De CDJ1000 is echter een echt werkpaard en dat heeft ook niet geheel onbelangrijke voordelen.

Maar als je echte luxe wil...... koop dan een HDX van Numark en anders een CDX want je kunt lullen als brugman, daar kan geen Denon of Pioneer tegen op qua speel plezier. Probleem is alleen dat ie lomp groot is maar ach, dat zijn details Winking my eye
Reind    posted on 03-07-2006 00:14
Poster: DJ_Inspiration
Ze zijn bezig aan een opvolger: een Denon DN-S5500.
Maar er is nog niet bekend wanneer hij uit zal komen.

Denon blijft lang en breed volhouden dat dat toch nog tot minstens eind 2007 gaat duren. Echter is er aan het eind van het jaar nog iets in het buitenland waar ik ook aanwezig ben, 2 dagen voor Plasa...... dus wie weet komen ze daar nog wel met iets leuks op de proppen. Winking my eye
Jorrit    posted on 03-07-2006 08:41
Poster: Reind

Wat te denken van het uitwisselen van loops, cue's e.d tussen alle nieuwe generatie Denon CD spelers door middel van 1 kabel, sampler waar alles maar dan ook echt alles mee mogelijk is en zo zijn er nog wel genoeg dingen die een CDJ niet kan.

En dan loop je dus als nog de voordelen van de mobiliteit van de geheugenkaartjes mis. Verder zei ik dit:
Daar integen heeft de DN-S3500 natuurlijk weer andere dingen die de CDJ niet heeft. (EFX bijvoorbeeld, maar daar heeft Pioneer een duidelijke reden voor).

Maar als je echte luxe wil...... koop dan een HDX van Numark en anders een CDX want je kunt lullen als brugman, daar kan geen Denon of Pioneer tegen op qua speel plezier. Probleem is alleen dat ie lomp groot is maar ach, dat zijn details Winking my eye

Weinig tot geen ervaring met beide spelers, ja een beetje pielen: maar dat zou ik geen ervaring durven noemen. Verhalen gaan dat de master tempo zuigt, hoe zit dat?
Mod edit by Jorrit on 03-07-2006 08:41 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.680 days.
 Post CommentThat would be 222.7 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

92 Users online: 6 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 13.381
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.142

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy